Mode & Beauty alle pijlers

nette kleding dubai - hulp gevraagd

07-06-2015 15:48 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
waarschijnlijk moet ik over een paar weken voor het eerst naar een klant in Dubai. Nu ga ik vaker naar klanten in andere landen, maar deze regio is voor mij onbekend.

Ik heb naar klanten vaak jurkjes aan, maar die komen tot op de knie of net over de knie. ik heb gehoord dat dat al not done is. daarbij hebben ze geen lange mouwen maar meestal 3/4. zelfs een gewoon colbert op een shirt lijkt me daar al niet te doen, vooral niet als je het colbert no way uit mag doen want dan heb je weer blote armen.

aan de andere kant, het is daar wel 40-45 graden buiten maar ik heb gehoord dat het binnen heel erg fris is door airco's.

kortom, geen idee wat ik daar aan moet trekken. wie is bekend met de kledingeisen in Dubai of weet gewoon een leuke combinatie? liefst via internetwinkels. mijn maat is 42, 85E van boven (lastig met blouses) en brede heupen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Overhemdblouses van zomerkatoen lijken me daar het beste passen. Er zijn websites waar je ze kunt laten maken voor een prikkie, gewoon hier in Nederland. Moet je eventjes googlen.
Wij zijn net terug en ik heb er legio vrouwen gezien die gewone mantelpakjes aanhebben (tijdens onze wandelingen door Dubai Mall waar het binnen inderdaad aardig aan de frisse kant is). Roklengte tot op de knie kan prima, nette panty er onder.

Driekwart mouwen zullen ze ook niet direct over vallen. Maar liever geen diep decollete.
Lange broek en blouse met lange mouwen?

Vast ook aangenamer als je veel binnen in airco ruimtes moet zijn.
Shoot first, ask questions later!
Panty zou ik echt niet doen, vieze plakkerige stinkdingen als je 5 minuten buiten in de hitte hebt gelopen.
Shoot first, ask questions later!
Ik ben er vaker en vrouwen met kort en veel bloot in overvloed. Dus zou gewoon dat aanhouden wat je anders ook aan trekt.
Girls compete with each other, women empower one another
Geen colbert, maar een vestje. En een wijdvallende dunne broek is buiten lekker koel en binnen niet koud.
.
quote:nini28 schreef op 07 juni 2015 @ 16:28:

Ik ben er vaker en vrouwen met kort en veel bloot in overvloed. Dus zou gewoon dat aanhouden wat je anders ook aan trekt.

Waar van Dubai dan? Heb dit vrijwel nooit gezien en blote kleding is daar dan ook super ongepast. Er staan op veel plekken dan ook posters met oa kledingadvies.

To, driekwartshirtjes en rokken tot net over de knie lijken me wel geschikt.
Het ligt eraan wie je klant is. Een local? Een van oorsprong Europeaan?
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
Misschien kun je wat foto´s bekijken van personeelsleden van diverse bedrijven. Kun je vast wel een indruk krijgen van wat wel kan.
quote:zonnigschildpadje schreef op 07 juni 2015 @ 17:38:

[...]

Waar van Dubai dan? Heb dit vrijwel nooit gezien en blote kleding is daar dan ook super ongepast. Er staan op veel plekken dan ook posters met oa kledingadvies.

To, driekwartshirtjes en rokken tot net over de knie lijken me wel geschikt.

Dit kan ik inderdaad ook beamen.

Verder is het buiten nu stikheet daar, maar alle activiteit speelt zich binnen af. En daar is alles fris door de airco. Het enige moment dat je het warm zult hebben is als je vanuit je huis naar de auto loopt
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ik ben meer dan 15 jaar geleden 6 maanden in Dubai/ Abu Dhabi gewest en kon gewoon hempjes aan hoor!

Het is al zo westers geworden.
quote:Mupke10 schreef op 07 juni 2015 @ 19:55:

Ik ben meer dan 15 jaar geleden 6 maanden in Dubai/ Abu Dhabi gewest en kon gewoon hempjes aan hoor!

Het is al zo westers geworden.Nou, TO draagt zo te lezen ook geen hemdjes naar haar klanten in Europa, dus ik gok erop dat ze zich iets netter wil kleden dan gemiddeld.
Ik ben er een aantal keren geweest. Als je rokken/jurkjes draagt tot net op of over de knie en de schouders bedekt houdt ben je voldoende gekleed.
Wat hier netjes zakelijk is, is daar ook netjes zakelijk. Dus rok op de knie en schouders bedekt. Geen decolleté. Veel plezier!
de klant ken ik nog niet, het is een eerste afspraak. ik verwacht een combinatie van engelsen, amerikanen en waarschijnlijk natives. ik ga inderdaad netjes naar de klant, maar niet 'strak in het pak'. mijn jurkje met 3/4 mouw zou dus waarschijnlijk wel kunnen, misschien dat ik nog even een nette broek met vestje ga halen in de uitverkoop. dank voor jullie reacties!
The past may be in tatters
But today is all that matters
Je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat je kleding te warm is, want overal staat de airco dag en nacht te loeien. Het is dus eerder steenkoud. Ik was er de afgelopen dagen en heb blousjes en jasjes aangehad zodat ik het een beetje behaaglijk had. Het enige moment dat je buiten de warmte even voelt branden is het stuk van de hotel deur tot de taxi. Dat is ook max zo'n 5 meter. Een mooie pantalon of rok net over de knie zijn prima.
Ik ben er regelmatig voor werk (reisbranche zakelijk) en draag rokjes en bloesjes, met korte en lange mouwen. Met andere woorden: alles wat ik in Nederland ook draag op kantoor.

Het is geen Iran. Dubai is heel vooruitstrevend en westers inmiddels, zeker voor de mensen die daar werken.
Always look on the bright side of life
Ik ben er ook een aantal keren voor werk gegaan en afhankelijk van de business waar je in zit, kun je het zo netjes maken als je wil. Minimum is wel bedekte knieën en schouders en geen decolleté. (wat je in je OP beschrijft is dus prima)

Er lopen inderdaad ook vrouwen rond met minder kleding, maar werkgerelateerd zou ik dat niet riskeren. Ik heb ook altijd een mooie dunne sjaal voor binnen bij me. Die kun je evt netjes rond je schouders draperen (als je geen vestje of jasje/colbert aan wil).

In mijn ogen horen panty's nou eenmaal bij een zakenmeeting, maar aangezien ik niet weet in welke business je zit is dat lastig in te schatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven