Rijst met ragout
dinsdag 9 juni 2015 om 12:13
Lekker hoor! Heb even op google gekeken voor je en een website gevonden met het recept:
http://www.makkelijkerecepten.net/kippe ... met-rijst/
http://www.makkelijkerecepten.net/kippe ... met-rijst/
You can be the ripest peach in the world, and there's still going to be somebody who hates peaches.
dinsdag 9 juni 2015 om 12:23
Mijn zoons lievelingseten: kippenpoten kruiden en bakken. Vlees van de botten halen. Klont boter in de pan, ui bakken met heel veel kerrie. Bloem erover doen, even gaar laten worden. Dan kippenbouillon (van tablet) erin doen, beetje bij beetje, totdat een hele dikke saus ontstaat. Kip toevoegen, flinke schep creme fraiche en fijngehakte platte peterselie. Even proeven (vaak doe ik er nog een scheutje zoute sojasaus bij).
Serveren met gebakken banaan met chutneysaus, erwtjes en rijst.
Serveren met gebakken banaan met chutneysaus, erwtjes en rijst.
dinsdag 9 juni 2015 om 12:28
Je bedoelt kippen ragout?
Benodigdheden:
- kipfilet (500-800 gr)
- champignons (500 gr)
- bouillon blokjes (1xkip + 1xgroente)
- water
- 2/3 uien
- meel (3-4 soeplepels)
- boter/olie
- eventueel laurier blaadje(s)
- zout + peper (bolletjes of gemalen)
- snij de kipfilet in in de lengte (niet hele kleine stukken)
- kook de kip in een ruime hoeveelheid met water met de bouillon blokjes, voeg eventueel laurier en peper bolletjes/gemalen peper mee. Kook voor 20-30 minuten.
- snij de champignons in vieren
- snipper de uien
- haal de kipfilet uit de pan, bewaar het kookwater!
- laat de kipfilet afkoelen zodat deze klein 'geplukt' kan worden
- doe wat van het kookwater in een kleine pan, champignons erbij en laat zachtjes koken.
- maak een roux met de ui, boter/olie en meel. Zorg dat de meel gaar is, dus paar minuten op laag vuur mee laten koken. Goed blijven roeren!
- voeg dan beetje bij beetje al roerend het kookwater toe totdat je een de goede dikheid van de saus hebt. In het begin denk je dat het helemaal mis gaat, als je goed blijft roeren komt alles goed. Ik gebruik ook het kookwater van de champignons, zodat de smaak van de champignons ook goed doorkomt.
- als de saus naar jou idee de goede dikte heeft, de geplukte kip en champignons toevoegen. Eventueel meer water bijvoegen als het te dik is.
- voeg zout/peper naar smaak toe
Ik weet geen precieze hoeveelheden, ligt er maar net aan hoeveel ik wil maken.
Succes!
Benodigdheden:
- kipfilet (500-800 gr)
- champignons (500 gr)
- bouillon blokjes (1xkip + 1xgroente)
- water
- 2/3 uien
- meel (3-4 soeplepels)
- boter/olie
- eventueel laurier blaadje(s)
- zout + peper (bolletjes of gemalen)
- snij de kipfilet in in de lengte (niet hele kleine stukken)
- kook de kip in een ruime hoeveelheid met water met de bouillon blokjes, voeg eventueel laurier en peper bolletjes/gemalen peper mee. Kook voor 20-30 minuten.
- snij de champignons in vieren
- snipper de uien
- haal de kipfilet uit de pan, bewaar het kookwater!
- laat de kipfilet afkoelen zodat deze klein 'geplukt' kan worden
- doe wat van het kookwater in een kleine pan, champignons erbij en laat zachtjes koken.
- maak een roux met de ui, boter/olie en meel. Zorg dat de meel gaar is, dus paar minuten op laag vuur mee laten koken. Goed blijven roeren!
- voeg dan beetje bij beetje al roerend het kookwater toe totdat je een de goede dikheid van de saus hebt. In het begin denk je dat het helemaal mis gaat, als je goed blijft roeren komt alles goed. Ik gebruik ook het kookwater van de champignons, zodat de smaak van de champignons ook goed doorkomt.
- als de saus naar jou idee de goede dikte heeft, de geplukte kip en champignons toevoegen. Eventueel meer water bijvoegen als het te dik is.
- voeg zout/peper naar smaak toe
Ik weet geen precieze hoeveelheden, ligt er maar net aan hoeveel ik wil maken.
Succes!
dinsdag 9 juni 2015 om 12:31
quote:sinnombre schreef op 09 juni 2015 @ 12:26:
Brrr, dit is mijn nachtmerrie dit voedsel.
Je vriend kan toch zelf koken neem ik aan? Of ben je huisvrouw? En hij de werkende man?Ik ben vandaag inderdaad heel de dag thuis en hij zal niet voor 19.30u thuis, dus het lijkt me logisch dat ik kook. En ja, ik heb hem vandaag laten kiezen wat hij wil eten. Niet dat ik het erg vind want dit vind ik zelf ook lekker.
Brrr, dit is mijn nachtmerrie dit voedsel.
Je vriend kan toch zelf koken neem ik aan? Of ben je huisvrouw? En hij de werkende man?Ik ben vandaag inderdaad heel de dag thuis en hij zal niet voor 19.30u thuis, dus het lijkt me logisch dat ik kook. En ja, ik heb hem vandaag laten kiezen wat hij wil eten. Niet dat ik het erg vind want dit vind ik zelf ook lekker.
dinsdag 9 juni 2015 om 12:32
en dit recept van de Albert heijn is ook heerlijk. Geen kippenragout, maar wel ontzettend lekker.
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R9 ... e-kipstoof
http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R9 ... e-kipstoof
dinsdag 9 juni 2015 om 12:33
stuur hem naar de super voor https://www.google.com/se ... CB0QsAQ&biw=1920&bih=1089
dinsdag 9 juni 2015 om 12:41
quote:anoniempje19877 schreef op 09 juni 2015 @ 12:31:
[...]
Ik ben vandaag inderdaad heel de dag thuis en hij zal niet voor 19.30u thuis, dus het lijkt me logisch dat ik kook. En ja, ik heb hem vandaag laten kiezen wat hij wil eten. Niet dat ik het erg vind want dit vind ik zelf ook lekker.Maar je hebt het nog nooit gemaakt? Ragout is nu net iets wat op 100 verschillende manieren gemaakt kan worden. Welke vindt hij dan lekker?
[...]
Ik ben vandaag inderdaad heel de dag thuis en hij zal niet voor 19.30u thuis, dus het lijkt me logisch dat ik kook. En ja, ik heb hem vandaag laten kiezen wat hij wil eten. Niet dat ik het erg vind want dit vind ik zelf ook lekker.Maar je hebt het nog nooit gemaakt? Ragout is nu net iets wat op 100 verschillende manieren gemaakt kan worden. Welke vindt hij dan lekker?
dinsdag 9 juni 2015 om 12:51
quote:noreservations schreef op 09 juni 2015 @ 12:33:
stuur hem naar de super voor https://www.google.com/se ... CB0QsAQ&biw=1920&bih=1089Heb je een Plus supermarkt in de buurt? Die heeft 'ambachtelijke' ragout van het huismerk Gijs (in de koeling). Die is erg goed, met grote stukken kip. Beetje kerrie erdoor en klaar. Verpakking goed verbergen en het gaat makkelijk door voor zelfgemaakt.
stuur hem naar de super voor https://www.google.com/se ... CB0QsAQ&biw=1920&bih=1089Heb je een Plus supermarkt in de buurt? Die heeft 'ambachtelijke' ragout van het huismerk Gijs (in de koeling). Die is erg goed, met grote stukken kip. Beetje kerrie erdoor en klaar. Verpakking goed verbergen en het gaat makkelijk door voor zelfgemaakt.
.
dinsdag 9 juni 2015 om 12:57
o god, gelijk mierenneuken omdat vrouw zegt dat ze eten wil maken wat man lekker vind.
Dat kan niet hoor vrouw, als je vriend zoiets zegt moet hij het echt zelf doen óf je maakt het een andere dag, maar niet als hij dat vraagt hoor, da's niet zelfstandig/gelijkwaardig en modern, of zoiets.
Stel je voor, je vriend/man een plezier willen doen..
Dat kan niet hoor vrouw, als je vriend zoiets zegt moet hij het echt zelf doen óf je maakt het een andere dag, maar niet als hij dat vraagt hoor, da's niet zelfstandig/gelijkwaardig en modern, of zoiets.
Stel je voor, je vriend/man een plezier willen doen..
dinsdag 9 juni 2015 om 13:31
quote:glitglam schreef op 09 juni 2015 @ 12:57:
o god, gelijk mierenneuken omdat vrouw zegt dat ze eten wil maken wat man lekker vind.
Stel je voor, je vriend/man een plezier willen doen..Nee hoor. Ik kook altijd voor mijn man. Maar als hij iets wil eten wat ik nog nooit heb gemaakt en waar 100 verschillende variaties op zijn, mag hij mij vertellen hoe hij het lekker vindt of het zelf maken.
Stel je voor, je vriend/man een plezier willen doen..Nee hoor. Ik kook altijd voor mijn man. Maar als hij iets wil eten wat ik nog nooit heb gemaakt en waar 100 verschillende variaties op zijn, mag hij mij vertellen hoe hij het lekker vindt of het zelf maken.
dinsdag 9 juni 2015 om 13:53
quote:vera78 schreef op 09 juni 2015 @ 13:37:
Uit blik is prima te eten hoor :-)quote:retrostar schreef op 09 juni 2015 @ 13:00:
Blik-ragout (Unox) is dus veel caloriearmer.quote:misschicken schreef op 09 juni 2015 @ 12:28:
Een half pak snelkookrijst koken.
1 a 2 blikken ragout naar keuze opwarmen.
Potje erwtjes erbij opwarmen
Klaarrrr
Neem vers gesneden kipfilet, verse roerbakgroenten uit de koeling (AH of andere super) en roerbak het in de wok.
Voeg daarna (als de kipfilet gaar is) de gekookte rijst. Goed mengen.
1 a 2 blikjes ragout van Unox opwarmen en apart serveren op een bord.
Uit blik is prima te eten hoor :-)quote:retrostar schreef op 09 juni 2015 @ 13:00:
Blik-ragout (Unox) is dus veel caloriearmer.quote:misschicken schreef op 09 juni 2015 @ 12:28:
Een half pak snelkookrijst koken.
1 a 2 blikken ragout naar keuze opwarmen.
Potje erwtjes erbij opwarmen
Klaarrrr
Neem vers gesneden kipfilet, verse roerbakgroenten uit de koeling (AH of andere super) en roerbak het in de wok.
Voeg daarna (als de kipfilet gaar is) de gekookte rijst. Goed mengen.
1 a 2 blikjes ragout van Unox opwarmen en apart serveren op een bord.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.