Lijf & Lijn alle pijlers

het roer om!

10-05-2015 16:12 1359 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Met mijn 1.70 meter en 100 kilo, is het tijd om er nu eens écht wat aan te gaan doen. Mijn buikje is geen buikje meer en het is gewoon erg ongezond momenteel. Het liefst raak ik 25 kilo kwijt, maar natuurlijk is mijn uiterlijk belangrijker dan wat de weegschaal zegt.

Hoe wil ik afvallen? Door het roer volledig om te gooien! 2 keer per week sporten, en voor de rest lekker actief bezig zijn, ook wandelen enzo. Ook mijn eetpatroom ga ik omgooien.

In dit topic is alles welkom! Ervaring over jouw afvalsucces, tips, enzovoort. Alle motivatie kan ik goed gebruiken.

Misschien zijn er wel forummers die ook zo'n 20 a 25 kg kwijt willen, dan kunnen we elkaar misschien een beetje steunen.

gr van bb6
@bureaustoel: nu moet ik alleen volhouden met dagelijks mooie lijstjes.....

ooooh IBI, wat erg. Je moet nu echt niet denken aan afvallen, alleen aan beter worden.

hele dikke
not all who wander are lost
Jeetje IBI het zit jou ook niet echt mee zeg! Sterkte...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
He dat is schrikken, beterschap hoor Ibi
Speciaal voor Knolselder mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 vkbh met Slankie

T: een appel en een cappucino

L: 3 vk bh met mager beleg en ik denk een zelfgemaakte smoothie

T: nog geen idee

D: snijbonen met een slavlinder (soort platte slavink) met gekookte aardappelen en biogarde na

Gisteravond samen met mijn dochter gecollecteerd, 2,5 uur op pad geweest en nog niet veel opgehaald.

Het valt mij op dat er heel veel mensen zijn zonder bel, als ik dan maar op de deur klop blijven ze zitten op de bank en doen niet de moeite om even de deur open te doen.

Kijk ieder zijn goed recht als je niks wilt geven maar je kan dan toch even de deur opendoen en nee zeggen ?

Verder heel veel mensen die nee zeggen, geen kleingeld hebben of roepen als ze de deur opendoen dat ze via de acceptgiro geld geven en niet eens vragen waar je voor komt. Ik loop deze collecte al 10 jaar maar het gaat steeds meer tegenstaan..
Oh helemaal vergeten, gisteren mijn bmi ingevuld en ik zit onder de 30 ! Ik heb nu geen obesitas meer maar "alleen maar" flink overgewicht

Maar in ieder geval uit de rode lijst en nu dus in de oranje.
Ibi toch! Wat schrikken zeg! Heel veel beterschap? Had je al klachten?

Ik was 3 ons afgevallen. Valt me toch wel erg tegen dat je een goede week met 1 slechte dag volledig om zeep kunt helpen. Vriendin van mij is ooit heel veel afgevallen door zich structureel doordeweeks keurig aan een schema te houden, maar op zaterdag en zondag gewoon te eten wat ze wil. Geen idee hoe haar dit gelukt is hoor, want ik word genadeloos gestraft voor een avond bbq
IBI heel veel sterkte! Je bent zeker onwijs geschrokken. Wil je ons op te hoogte proberen te houden?
quote:paper-clip schreef op 09 juni 2015 @ 10:27:

Oh helemaal vergeten, gisteren mijn bmi ingevuld en ik zit onder de 30 ! Ik heb nu geen obesitas meer maar "alleen maar" flink overgewicht

Maar in ieder geval uit de rode lijst en nu dus in de oranje.Ohhh wat goed!
Jeetje IBI, ontzettend veel sterkte!

Paper-clip, we lijken echt op elkaar he, haha. Ik herken het van collecte lopen, heb dezelfde ervaring. Mijn BMI is nu ook onder de 30, 29,3 om precies te zijn, op naar de 25!
bureaustoel schreef op 09 juni 2015 @ 15:20
je bent vast mijn verloren gewaande tweelingzus !

Maar ik zit nu nog maar op 29,9 hoor

Slecht geslapen vannacht en de hele dag al trek in lekkere dingen, ik heb me ingehouden en heb alleen vanmiddag als extraatje een evergreen genomen, niet de verstandigste keuze maar het was die of de snoeptrommel van de kinderen..
IBI en een

Ik wens je een goed herstel toe!
@paperclip én bureaustoel: wat goed dat jullie BMI onder de 30 zit! Ben stikjaloers

eetlijst:

O: 1 boterham met light smeerkaas

T: niks

L: granenbroodje, sla/komkommer/tomaat met vinaigrette, hardgekookt ei,

T: 1/2 banaan en bakje frambozen en 3 pepermuntjes

D: 2 roggeboterhammen met oude kaas

T: mini-ijsje
Netjes hoor, Paperclip en Bureaustoel! Nog een paar kilo (nou ja, vier tot zes kilo geloof ik, afhankelijk van hoeveel ik op dit moment weeg), dan sluit ik me bij jullie aan.

Gisteren was er een ontruimingsoefening op mijn werk. En moest ik 35 etages naar beneden lopen. Dat ging op zich prima, maar nu heb ik spierpijn in mijn bovenbenen, niet normaal. En toch eigenwijs gisteren en vandaag weer een uur wandelen na mijn werk. Tot overmaat van ramp kon ik vanmiddag niet met mijn man meerijden naar huis, waardoor ik met de bus moest. Die kwam veel te laat en stond vervolgens in de file, waardoor ik nóg later thuis was dan anders. Vroeger zou de verleiding om lekker makkelijk pizza of patat te eten dan heel groot zijn, maar ik ben toch gewoon gaan koken. En nog gezond ook; volkorenpasta, broccoli, ui, vegetarische balletjes en geraspte 30+-kaas.
Ibi, wat naar! Heel veel beterschap gewenst

Inderdaad f niet denken aan afvallen maar herstellen! De rest komt erna wel weer. Veel sterkte!

Welkom aan de nieuwelingen!

Wat is iedereen hier ook ontzettend goed bezig, super om te lezen!! Echt dikke pluim voor jullie!

Ik ben ook echt nog even wat minder te vinden hier. Moet er nog steeds op letten dat ik blijf eten en het niet vergeet door allerlei omstandigheden (zal je altijd zien dat vanalles tegelijk komt). Ik blijf sowieso meelezen en jullie even van de zijkant supporten! Ik hoop ook snel weer mee te doen!
Jij ook sterkte Yuult, zo te lezen heb je het ook niet makkelijk

Nou, hier een beetje blijer vandaag, blijkbaar is het vocht weer verdwenen: was vandaag 0,8 kg lichter dan eergisteren (jaja, ik weet het, moet gewoon niet elke dag op de weegschaal staan..)! Nog 2,9 kg en ik zit onder de 90, zou er zoooo blij mee zijn..

Goed hoor Prik, dat je toch nog gezond gekookt hebt, ik kan me voorstellen dat dat even een inspanning vergde..

Vandaag een gewone dag, eten zal wel lukken vandaag.
Ibi heel veel sterkte en beterschap!

Leuk om die lijstjes van iedereen te zien!

En Prilk, netjes hoor dat je bent gaan koken en niet voor de pizza bent gevallen!

mijn lijstje:

o: groene smoothie met banaan, andijvie en kokosmelk

l: vissalade (sla, gerookte zalm, walnoten, komkommer, cashewnoten, ui, zongedroogde tomaatjes en sojasaus)

D: 350 gr broccoli, 100 gr kip, 60 gr zilvervliesrijst

De lunch was in een restaurant en ik merkte toch dat ik het wat spannend vond om iets gezonds van de kaart te kiezen. Thuis alle ingrediënten ingevoerd in myfitnesspal en dat stelde me toch wel wat gerust. Uiteten blijft lastiger dan thuis eten maar ik heb wel heerlijk van mijn salade kunnen genieten!

Daarnaast gisterochtend ook nog een uur heerlijk wezen bodypumpen! Ooh ik vind dat sporten echt zo lekker. Vandaag wil ik nog een uur gaan wandelen in een mooi natuurgebied hier in de buurt, even heerlijk buiten genieten!

Iedereen succes vandaag, you can do it!
Hier ff een baalmomentje. Gister een slechte dag gehad en heb er vandaag geen zin in. Soms weeg ik 98 kg maar soms gewoon weer 100 en dan denk ik wat voor zin heeft 't? Heb voor vandaag wel een gezond plan maar voel me ff rot. Hoe kon ik het toch zo ver laten komen?
Ach bb6, balen mag hoor! Maar vooruit! Jij als TO kunt ons toch niet laten zitten ...

Vervelend en ik denk heel herkenbaar voor ons allemaal. Het gaat met pieken en dalen. Dat is eigenlijk ook het antwoord op je 'waarom' vraag. Wanneer we zo gemakkelijk de knop (blijvend) konden omzetten had iedereen maatje 38.

Het is gewoon retemoeilijk. Maar vergeet niet: beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald. Het moment waarop je je hebt gerealiseerd dat het zo niet verder kan heb je gehad. Nu verder op die ingeslagen weg! Enne... Zonder strijd, geen overwinning hè?

Tot zover de cliché spreekwoorden en gezegden.

Wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen: blijf er voor gaan! Verlies je doel niet uit het oog!

Ibi, hoe is het met je? Hopelijk gaat het snel beter.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Jee Ibi, beterschap voor jou. Het zit je niet mee

Wat Vera zo mooi omschrijft, niet opgeven bb6, het komt echt wel. En om nog maar een dooddoener er in te gooien, alle goede dingen komen langzaam. We gaan samen de strijd aan en we komen er samen uit met een gezonder BMI.
@boterbloempje: niet opgeven hoor.Je kan het echt wel!

Bb6 heel herkenbaar! Ik had dit maandag, na een week goed m'n best gedaan het heel even laten glippen en BAM! Gelijk weer zwaarder. Maar, ma en di netjes gedaan en nu weer een kilo lichter!

Ik herken je verhaal enorm, omdat we volgens mij ong. Dezelfde lengte/gewicht verhouding hebben!

Kop op! Even een dipje is ook ok, als je het daarna weer oppakt en dat ga je vast doen!

Ibi hoe is het met je?
Aahhh boterbloempje, zo herkenbaar, maar het komt wel goed hoor!!! Weet je wat ik vaak denk 'vanaf nu word ik alleen nog maar slanker en gezonder'!!! komt goed hoor!!!

Eten jullie wel eens speltcrackers?? wat is jullie ervaring/mening daarover?

O: magere yoghurt

T: rijstwafel kipfilet

L: 2 speltcrackers met gekookt ei

T: aardbeien

D: snijbonen, aardappels, kip

Vanavond ook weer even squashen, heerlijk :)!
Kop op BB ! Het hoeft allemaal niet in een paar weken he ! Ik heb ook niet de illusie dat ik over 3 maanden maat 40 heb zou wel mooi zijn natuurlijk

We hebben allemaal wel eens een baaldag maar laat dat geen start zijn om alles wat je tot nu toe bereikt hebt overboord te gooien !

Al val je maar1 kg af in de maand is dat wel volgend jaar 12 kg lichter.

Ik ga vanavond weer hardlopen, zondag doe ik voor de 4e keer mee met de Ladiesrun in Rotterdam. Ik hoop dat het droog blijft.

@ lieve ik heb ooit 1x spelteierkoeken op en die vond ik niet echt lekker. Beetje melig en erg zoet.
Ik zag dat IBI een topic geopend heeft op gezondheid, daar blijkt dat ze inderdaad een longembolie heeft.

Beterschap hoor IBI !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven