Lul meest populaire meisjesnaam in Nederland

30-08-2008 23:13 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lul meest populaire meisjesnaam in Nederland

Sem en Sanne zijn de populairste namen in Nederland. De duizenden ouders van een pasgeboren Sanne weten vermoedelijk niet dat sanne een Nederlands woord is. Het betekent penis.

Nu loop ik al een aantal jaren met deze uit de Dikke Van Dale opgedane kennis rond alsof het een groot geheim is. Met enige regelmaat leer ik nieuwe Sannes kennen. Soms vind ik ze aardig. Dan is het niet zo moeilijk om niet naar dit geheim te verwijzen.

Maar met onaardige Sannes raak ik toch in gewetensnood. Dan kan ik het soms niet laten om ze aan te raden hun naam eens in het driedelige woordenboek op te zoeken. Op het laatste moment zorg ik er dan nog net voor dat ik dit alleen zeg tegen Sannes waarvan ik denk dat ze mijn raad toch niet gaan opvolgen. En Sannes die niet weten wat een ‘Van Dale’ is of helemaal niet weten hoe je iets in een woordenboek op moet zoeken. Behalve dan door deze vanaf pagina 1 te gaan lezen.

En ik hoef maar één onaardige Sanne te vertellen dat ze eigenlijk een lul is en uiteindelijk weten alle Sannes dat. Dat gaan ze nooit geheim houden. Bij de eerste de beste ruzie met haar ouders gaat ze dit als een verwijt gebruiken. Daar kun je donder op zeggen.

Mijn goede voornemen is dan ook dat ik alle bestaande Sannes ga beledigen om alle toekomstige Sannes te redden. Sanne betekent lul, zoek maar op in de Van Dale. Of vraag iemand die weet hoe je dit moet doen om dit voor je op te zoeken.

Wie in 2008 zijn kind nog Sanne noemt is zelf een sanne.

( http://nog1.web-log.nl/nog1/2008/01/lul ... popul.html )

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
waahaahaha. Da's lekker.
Het is de bedoeling dat het op deze manier in de dikke van dale komt?
Het staat er al in schijnbaar, klik maar op de link.
Haha

nog meer bewijs?
Daar had ik al op geklikt en kan het nog steeds niet vinden in de dikke van dale.
Lullig
quote:remma schreef op 30 augustus 2008 @ 23:38:

Haha

nog meer bewijs?Ja, daar zie ik het staan, maar niet in de dikke van dale.
Daar staat het toch geciteerd, HanZie? De online Van Dale is niet de dikke, daar is dus ook niet alles te vinden.
Nou, ik ben nog zo gek ook en ik heb het opgezocht in mijn driedelige van Dale. Sanne/Sannie=penis.
En Remma, hoe heet jij? Ik denk dat ik het erg moeilijk ga vinden om dit niet te vertellen aan Sannes die ik ken of tegenkom.
Haha, ik ben van de jaren '70 dus je kunt wel raden wat voor soort naam ik heb

Ik denk eerder dat ik heel moeilijk mijn mond kan houden bij zwangere dames zodat ze hun kind geen Sanne noemen:)
Ehm outch dus? Nooit geweten dat Sanne penis betekent, ook nooit opgezocht trouwens... Toch meer een jongensnaam ?
quote:elev schreef op 30 augustus 2008 @ 23:41:

Daar staat het toch geciteerd, HanZie? De online Van Dale is niet de dikke, daar is dus ook niet alles te vinden.Nee, daar staat het niet geciteerd. Daar staat wel dat diegene nu niet kan linken naar vandale omdat er iets met de site is. Dus dan zou het vlg de schrijver ook in de online vandale moeten staan. Maar daar kan ik het dus niet vinden. Tja.
Ik ken een Joni, die ook nog vagina van haar achternaam heet. Da's pas tragisch...
Nee, daar staat:

Helaas is de 'dikke' Van Dale niet online beschikbaar en kan ik deze dus niet linken.

De online vandale is de inhoud van het handwoordenboek volgens mij, in elk geval staat nooit de hele dikke online (geen tijdelijk probleem dus oid).
Tsjaaa, lullig.... maar er zijn echt ook jongens/mannen gezegend met de naam Sanne.

Overigens is het een verkorting van Susanna en afgeleid van het Hebreeuws. De vertaling daarvan is lelie. Het is maar net wat je wilt lezen (en wat je belachelijk wilt maken). Beetje lullig, maar da's mijn mening.
quote:Mylan schreef op 30 augustus 2008 @ 23:56:

Beetje lullig, maar da's mijn mening.

Wat ? Om het belachelijk te maken ?

Ik heb het niet verzónnen , hoor , zelfs meneer van Dalen niet .
quote:Mylan schreef op 30 augustus 2008 @ 23:56:

Tsjaaa, lullig.... maar er zijn echt ook jongens/mannen gezegend met de naam Sanne.

Overigens is het een verkorting van Susanna en afgeleid van het Hebreeuws. De vertaling daarvan is lelie. Het is maar net wat je wilt lezen (en wat je belachelijk wilt maken). Beetje lullig, maar da's mijn mening.

Nou ja, lullig is het sowieso natuurlijk.

Overigens ken ik ook mannen met de naam Sanne, ik snap niet wat daar lullig aan is, behalve dan dat hun naam dus die betekenis heeft.
Ohhhh Bianca, het is niet om belachelijk te maken. Natuurlijk niet. Had ik niet begrepen! Sorry! Het is natuurlijk heel serieus bedoeld, want meneer Van Dale zegt het zo. Tuurlijk. Pffff, foutje van mij.
Ik moest glimlachen. Leuk geschreven stukje.

Waar haal je het weer vandaan meid.
Je hebt zeker je dochter zo genoemd , Mylan ?

Lighten up ; als je in Nederland de prachtige naam Dick hebt ben je in Amerika gewoon de /een lul . That's life .
Nou Remma, als je het nu al niet snapt dan hoef ik jou helemaal niets uit te leggen want dat is zinloos. Maar he, dat ben ik hoor, dus trek het je niet aan.
Wat voor betekenis zou er achter Mylan zitten?

Serieuze droogkloot misschien?
Nee schat, mijn zussie luistert naar de naam Sanne

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven