Striae op de buik

11-06-2015 13:40 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat smeren jullie voor wondermiddel om striae te voorkomen? Iemand nog een gouden smeertip voor als het kwaad al geschied is?

Ik weet dat het niet weggaat, maar heb hoop dat ik toch nog iets kan verbeteren daar waar het te laat is.

Nu 31 weken en onder op de buik zijn wat paarse strepen opgedoken. Wel gesmeerd, maar gewoon met bodylotion.
Je kunt er niets aan doen.

Kwestie van erfelijkheid een aanleg.

Er is een troost: de striae laat na enkele jaren alleen hele dunne zilveren spoortjes achter.

Maar het effect van smeren tegen striae is nul komma nul.
Hoi,

Wat vervelend van de eerste striae op je buik! Kan me voorstellen dat je dit niet wil verergeren.

Ik heb zelf geen kinderen dus heb er geen ervaring mee. Wel heb ik het er vaak over met mijn moeder (geen 1 zwangerschap Striae op haar buik). Haar geheim? Goed vet houden. En dan niet met duure cremmetjes maar flink wat uierzalf 2x per dag. Makkelijk en lekker goedkoop.

Ik hoop dat het werkt!
Ik heb ook geen striae op mijn buik na vijf kinderen en 6 zwangerschappen.

Nooit gesmeerd.
Ik had ook onderaan op mijn buik verticale donkerrode/paarse streepjes. Gingen vanzelf weg een paar maanden na de bevalling.
Smeren helpt niet. Niet preventief, en ook niet naderhand.
Dank! Zou het net als met littekens ook iets te maken hebben met het masseren dat smeren vaak word geroepen?
Bio-oil gebruik ik zelf en die bevalt goed. Voorkomen doe je het niet, maar wel soepel houden.
Vervelend maar ik denk dat je er weinig aan kan doen! Hier niet gesmeerd, geen striae. Ik ken iemand die heeft wel hele zwangerschap gesmeerd en even goed striae ik denk dat het gewoon kwestie is van je krijgt het wel of je heb mazzel en krijgt het niet! Succes met de laatste loodjes
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik heb vanaf de dag dat ik een positieve test had gesmeerd met olie. Week 31 (toen ik er al behoorlijk hoogzwanger uitzag) kwamen de scheuren. Er is gewoon niets aan te doen, je buik groeit immens snel, probeer daar maar eens tegenop te smeren. Diegenen die gesmeerd hebben en geen striae hebben gekregen hebben gewoon mazzel gehad.

Nu een jaar verder heb ik alleen nog maar zilveren lijntjes. Ik vind mijn buik niet veel lelijker dan voor mijn zwangerschap. Op dit moment vind je het heel vervelend, maar als je kind er eenmaal is ben je retetrots op je buik!
Je kunt er niets aan doen. Ik kreeg het ook na 41 weken ineens. Wordt heel veel minder na de bevalling, je ziet er bij mij nauwelijks nog iets van. Ik vind dit trouwens een van die dingen waar je je beter maar zo weinig mogelijk druk om kunt maken.
Heel vervelend maar niks aan te doen. Heb ook flink van Striae gekregen na de 30ste week omdat ik toen pas wat dikker werd maar dus veel sneller dan mijn huid aan kon. Striae is een scheuring onder de huid hier kun je helaas niks aan doen. Praatjes zoals dat dure producten wel werken in tegenstelling tot goedkopere zijn nergens op gebaseerd, lekker blijven smeren maar denk dat je je er bij neer moet leggen. Het heeft veel te maken met aanleg.
quote:zonnestraal88 schreef op 11 juni 2015 @ 13:57:

Bio-oil gebruik ik zelf en die bevalt goed. Voorkomen doe je het niet, maar wel soepel houden.Daar hoef je geen dure bio-oil voor te kopen, slaolie werkt net zo goed.
De enige crème die wat doet en dan wel na de zwangerschap, is er een met vitamine a zuur.
Niet dat mijn reactie veel toevoegt, maar ik bevestig maar even dat er niets tegen te doen is.

Ik heb slechts 1 klein plekje striae, zonder dat ik ooit gesmeerd heb, ik heb er blijkbaar geen aanleg voor.

Mijn zoon van 16 zit helemaal vol met striae, omdat hij heel hard gegroeid is in zijn puberteit. Hij heeft er blijkbaar wel aanleg voor.
Try something new today. For example: make a good decision.
Week 13 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:polydox schreef op 11 juni 2015 @ 14:22:

De enige crème die wat doet en dan wel na de zwangerschap, is er een met vitamine a zuur.Dat voorkomt dus geen striae, dus dan heb je al littekens. En littekens vervagen vanzelf, daar heb je geen vitamine a zuur of whatever voor nodig.
Dank dames! Duidelijk. Het viel me vanmorgen in eens zo op dat ik even heel teleurgesteld was. Valt echter nog reuze mee gelukkig in verhouding. We gaan gewoon weer verder met genieten van de laatste weken. Als er weinig aan te doen is dan zie ik het na de zwangerschap wel weer en smeer ik maar gewoon wat ik in huis heb voor het idee.
Het bindweefsel scheurt en geen een creme of olie komt tot zo diep in de huid. Soepel houden zal ook niet helpen, dan hou je namelijk alleen de huid erboven soepel. Kwestie van pech of geluk .
quote:meral schreef op 11 juni 2015 @ 15:17:

Dank dames! Duidelijk. Het viel me vanmorgen in eens zo op dat ik even heel teleurgesteld was. Valt echter nog reuze mee gelukkig in verhouding. We gaan gewoon weer verder met genieten van de laatste weken. Als er weinig aan te doen is dan zie ik het na de zwangerschap wel weer en smeer ik maar gewoon wat ik in huis heb voor het idee. Zal ik wat toegeven? Ik heb er even om gehuild. Bommetjevol van de hormonen waarschijnlijk. Man zei toen tegen me: 'lieverd, kijk eens hoe rond je bent. Je hebt trouw gesmeerd. Je hebt alles gedaan wat je kon. Maar dat zat er toch echt aan te komen, hoor.' En toen keek ik naar mijn buik, die wel erg rond was en dacht toen: tja, hij heeft gelijk. Het kwaad is geschied, ik kan het maar beter accepteren. And so I did.
Mijn vriend zei dat hij me echt nog steeds heel leuk vind en we toch nooit uit elkaar gaan dus dat het niet erg is .........lief zijn ze hè!
Hier heel gevoelig voor striae, in de pubertijd al flink wat opgebouwd op billen knieen rug en bovenbenen. Tijdens mijn zwangerschap was ik dan ook heel bang om helemaal onder te komen zitten, ik heb daarom obsessief gesmeerd met bio oil. Nou eigenlijk denk ik niet dat het door de bio oil kwam maar door dat ik mijn huid heel intensief heb gemasseerd/gekneed.. 3 x per dag nam ik een kwartier de tijd ervoor (ging liggen zodat het net mogelijk was een stukje huid tussen mijn vingers te pakken en trok/rolde/kneed hoe je t ook wil noemen om de huid op te rekken) en raad eens.. geen striemen!!! En dat terwijl ik er heel gevoelig voor ben! :D
Hier ook gevoelig voor striae, heb er flink wat op mijn boven benen vanuit de puberteit...

Dacht dat ik ze ook op mijn buik zou krijgen. Ik heb nauwelijks gesmeerd, alleen soms bodylotion na het douchen, een enorme buik en... geen striae!

Heb ze daarentegen wel op mijn borsten gekregen toen die nog een groeispurt maakten vanwege de bv...

Weinig van te zeggen dus denk ik en ik geloof dus niet in smeren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven