Werk & Studie alle pijlers

ervaringen NTI opleiding.

09-06-2015 21:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste mensen,

Ik zou graag een opleiding bij NTI gaan volgen.

Voordat ik er aan begin zou ik graag weten wat de ervaringen zijn bij NTI.

Dus heb je een opleiding gevolgd daar of volg je daar een opleiding hoor ik het graag!

Mvg MMH
Hoi,

Ik heb diverse thuisstudies gedaan bij het NHA.

En die bevielen mij perfect!

Stuk goedkoper dan bij de NTI, en gewoon prima lesstof.

Begrijpelijk en goed te doen.

Reeds gevolgd, en met succes afgerond:

Commercieel medewerker binnendienst

Marketing NIMA-A

Startend ondernemer

Makelaardij

Dus mijn tip, kijk eerst een of zij ook de opleiding van jouw keuze aanbieden!

Groetjes en alvast succes
Ik heb mijn spw opleiding bij de NHA en NTI gedaan. NTI beviel mij beter omdat ik niet naar Utrecht hoefde voor examens, daarom ben ik over gestapt.

Een stage vinden ging zeer moeizaam, plek waar ik terecht kon zei later nooit meer stagiaires aan te nemen van een thuisstudie omdat er geen communicatie was met NTI en er veel onduidelijk was.

Met mijn diploma heb ik geen probleem om een baan te vinden.
Hallo,

Ik doe sinds een jaar mijn 2e studie bij NTI. Eerst heb ik mbo 4 'persoonlijk begeleider specifieke doelgroepen' gedaan (nieuwe SPW)

En nu doe ik sinds een jaar HBO maatschappelijk werk en dienstverlening.

Mijn ervaringen zijn er erg goed mee, maar je moet er wel mee omgaan zoals elke ander groot bedrijf en niet zoals een normale school.

Alles wat ze je laten beloven zwart op wit laten zetten, alles zelf goed controleren en bijhouden.

Het is heel fijn dat je zelf kan bepalen wat je doet en wanneer, zelfstudie sluit erg goed aan bij mij als mens. Ga wel even na bij jezelf of je de organisatorische kwaliteiten en zelfdiscipline bezit, anders kan het lastig worden.

Je krijgt inderdaad geen hulp bij stage vinden en ook erg weinig begeleiding tijdens je stage periode, dit is een groot nadeel in vergelijking met regulier onderwijs dus hier zul je je ook extra voor moeten inzetten.

Ook zijn nadelen weinig contact met leraren, zoals als je een essay hebt geschreven lever je die in krijg je feedback, maar vragen stellen over deze feedback is niet zomaar mogelijk. Ook is het voor NTI niet mogelijk om aan maatwerk te doen.

Nogmaals, ik heb er goede ervaringen mee maar NTI bied jou middelen en daarbinnen moet je zelf alles doen en regelen. Verwacht niet teveel begeleiding of iets.
quote:itbhomer schreef op 09 juni 2015 @ 23:40:

Mijn ervaringen zijn er erg goed mee, maar je moet er wel mee omgaan zoals elke ander groot bedrijf en niet zoals een normale school.

Alles wat ze je laten beloven zwart op wit laten zetten, alles zelf goed controleren en bijhouden.

Het is heel fijn dat je zelf kan bepalen wat je doet en wanneer, zelfstudie sluit erg goed aan bij mij als mens. Ga wel even na bij jezelf of je de organisatorische kwaliteiten en zelfdiscipline bezit, anders kan het lastig worden.

Je krijgt inderdaad geen hulp bij stage vinden en ook erg weinig begeleiding tijdens je stage periode, dit is een groot nadeel in vergelijking met regulier onderwijs dus hier zul je je ook extra voor moeten inzetten.

Ook zijn nadelen weinig contact met leraren, zoals als je een essay hebt geschreven lever je die in krijg je feedback, maar vragen stellen over deze feedback is niet zomaar mogelijk. Ook is het voor NTI niet mogelijk om aan maatwerk te doen.

Nogmaals, ik heb er goede ervaringen mee maar NTI bied jou middelen en daarbinnen moet je zelf alles doen en regelen. Verwacht niet teveel begeleiding of iets.

Volg zelf ook een opleiding bij het NTI en ben het grotendeels eens met deze post. Een aanvulling:

Thuisopdrachten en essays lever je in de digitale leeromgeving in en de docent plaatst daar ook zijn feedback. Je kunt de meeste docenten dus inderdaad niet rechtstreeks vragen stellen over deze feedback (behalve een enkeling die tijdens een praktijkdag zijn mailadres aan studenten geeft). Wat bij mijn studie wel kan, is je vraag naar het mentoraat mailen en vragen of ze je mail naar de desbetreffende docent door willen sturen. Ook is er een forum waar je vakinhoudelijke vragen aan docenten kunt stellen (dit zijn weer andere docenten dan degene die je opdrachten nakijken).

Ik weet niet of bovenstaande voor alle opleidingen van het NTI geldt.

Bij het mentoraat kan je verder met vragen en problemen terecht (per mail of telefonisch).

Zorg er inderdaad wel voor dat je alles zwart op wit hebt wat ze je beloven.

Ik ben tevreden over het NTI: als je zelfdiscipline hebt, goed kunt plannen en niet al te veel begeleiding nodig hebt, zit je er naar mening goed.
Na alle recensies van het NTI te hebben gelezen ben je naar mijn mening echt beter af bij het NHA.

Je hebt een eigen leraar, waar je gewoon je huiswerk naartoe kan sturen/mailen en dit krijg je ook netjes terug, met duidelijke uitleg wanneer je iets fout hebt. Ook kun je gewoon vragen stellen.

Ze doen absoluut wat ze beloven, daar hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Gewoon een net en fatsoenlijk bedrijf, zoals het ook hoort, maar jammer genoeg vaak niet meer gaat.

En qua prijs scheelt het ook aanzienlijk.

Welke opleiding ben je van plan om te gaan volgen??
Ligt er aan wat voor opleiding je wilt gaan die NHA is erg goed maar heeft niet alles op hbo niveau en dat heeft NTI of LOI wel.
hallo ben je al inmiddels begonnen met een thuisstudie?

Ik studeer momenteel ook bij NTI en tot nu toe bevalt het mij wel, maar goed ik weet wat ik van een thuisstudie moet

verwachten en dat is dat jij echt jezelf moet motiveren of pushen om door te studeren.

Wel is een studiemaatje die dezelfde opleiding als jou volgt handig.

groet,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven