Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Zo tijd voor een uitgebreide reactie, dat is er de laatste dagen niet echt van gekomen.

@ Schrijvertje: erg he die vermoeidheid. Ik heb ook echt nergens puf voor, wil vanalles doen in huis. En als ik dan eenmaal bezig ben dan heb ik halverwegen geen zin meer en ben ik zooooo moe.

Ik hoop dat jouw misselijkheid snel weer weggaat, ik weet helaas hoe het is. Gelukkig heb je nog niet overgegeven, en steeds kleine beetjes eten helpt inderdaad wel. Juist op de momenten dat er totaal geen trek in hebt. Maar bij mij hielp het vaak maar heeeeeel eventjes.

Leuk dat je baas het weet, dat scheelt toch wel weer denk ik. Zo snapt hij het als je misschien eens wat minder presteert.

@ Fennah: ondanks dat wij gratis trouwen hebben wij ook muziek als we binnen komen. We konden het niet kiezen, krijgen een standaard muziekje. Eerst moeten alle gasten naar binnen en daarna worden wij aangekondigd en moet iedereen gaan staan. Bleh, daar hou ik dus echt niet van, wil helemaal niet in het middelpunt van de belangstelling staan! Maar mij vriend vindt wel dat het erbij hoort.

Het erge bij ons is ook nog dat het bruidspaar niet met de rug naar de gasten toezit tijdens de voltrekking. Nee ze hebben de stoelen zo neergezet dat alle gasten ons recht in het gezicht kunnen kijken...verschrikkelijk! Eerlijk gezegd zal ik blij als het achter de rug is, erg toch?

En jij geen muziek wil, gewoon aangeven hoor. Het is jouw dag dus zij moeten doen wat jij wil en niet andersom!

@ Esther: ik heb gister ook mijn buik eens opgemeten. In de tijd dat ik nog aan het lijnen was deed ik dat ook wel eens, en dan altijd ter hoogte van mijn navel. Nou na 15 weken zwangerschap, waarvan dus 14 weken weinig eten en overgeven, is er in totaal 1 hele cm bijgekomen! Halleluja !!!

Haha...maar mijn ouders waren er gister eventjes en mijn moeder zag een beginnende buik. Ik heb gister gelijk al mijn broeken gepast, en ik kan nog maar 1 spijkerbroek aan die ik een beetje normaal dicht krijg. Ook nog een nette broek, en een "skate-broek" krijg ik nog normaal dicht. Binnenkort kan ik dus eindelijk die positiebroek aan !!

Wat de sex betreft....die staat hier ook op een heeeeeeeeeel laag pitje. De eerste 12 weken had ik er helemaal geen zin in, en volgens mij hebben we het toen dus ook nooit gedaan. Nu heb ik af en toe wel eens zin, maar niet vaak hoor. Ik wil gewoon slapen als ik in bed lig.

@ Boepie: wij willen wel foto's van je buik als hij duidelijk zwanger is hoor! Mijn buik is standaard 3 maanden zwanger, dus ach. Daarom wil ik zo graag dat hij nu eens gaat groeien zodat ik overduidelijk echt zwanger ben voor de buitenwereld.

Logisch dat je je zorgen maakt voor de echo, dat had ik ook heel erg. Maar omdat ik me zo beroerd voelde had ik wel het idee dat er nog wel iets zat. Mijn baas zei dat toen ook, hoe slecht ik me ook voelde het was wel een goed teken dat er nog vanalles aan de gang was. (Dit betekent trouwens niet dat als je je goed voelt dat er vanalles mis is.)

Nog even volhouden tot die echo.

@ Vliet: gaat het weer een beetje?

Ik vond je berichtje zo sneu. Een eierweek zonder dat je hem goed kan benutten. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

@ Zina: gefeliciteerd met je eerste echo. Bijzonder toch om dat ineens zo te zien. Wij waren echt verbaasd dat alles al zo duidelijk zichtbaar was.

Hebben ze jou ook verder gezet dan je werkelijk dacht te zijn?

De zwangere dames hebben trouwens in ons motto gezet hoeveel weken we zwanger zijn. Misschien kan jij dat ook doen, is namelijk erg handig. Wel aan denken om hem elke week te wijzigen.

En we hebben ook een hyves pagina, ik weet niet of je daar al van op de hoogte was? Daar staan foto's van ons allemaal, foto's van de echo en buikfoto's. Je moet dan wel zelf een hyves hebben of eentje aanmaken.

Ik hoop dat jouw misselijkheid weg blijft !!! Zou fijn zijn als je het nu al gehad hebt toch?

@ Atheena: nog steeds misselijk dus. Balen man. Nog een week te gaan en dan ben je er hopelijk vanaf, ik zal voor je duimen! Bij de meeste lees je dat het na 12 weken wel overgaat inderdaad. Ik ben alleen niet echt een lekker voorbeeld....

Hoe was je echo?

Zo dit was wel weer genoeg dacht ik zo.

Mijn vriend neemt zo patat mee.....hmmm....heb eindelijk weer eens echt trek 's avonds. Alleen niets erbij, patatje is genoeg.

Heb net de computer in de andere gezet, wat een werk zeg. Al die snoeren, je wordt er helemaal gek van. Maargoed, het staat en volgens mij werkt het ook nog allemaal.

Nu de andere kamer leegmaken en een paar keer naar de vuilstort denk ik. Maar dat is een taak voor de komende weken.

Morgen hebben we een kraamfeest in Duitsland van de zus van mijn vriend. Kindje is nu bijna een maand, kijken of we hem nu wel mogen vasthouden. Zal wel een lange vermoeiende dag worden.

Fijne avond allemaal!
Wat is het hier rustig! Ben ik ook schuldig aan, maar wel ongezellig. Zal ik het goede voorbeeld maar geven .

Het is inderdaad nooit goed hoor Lipa. Ik heb vandaag en gister wat minder last van mijn borsten en kon weer eens fatsoenlijk naar het toilet en meteen maak ik me zorgen. Zwanger zijn maakt me tot een emotioneel wrak . Ik kijk erg uit naar de echo iig.Ik zal ook blij zijn als ik een dikke buik heb van de baby ipv van het spek .
Hey meiden,

Vind het altijd zo moeilijk om te onthouden wat ik allemaal wilde typen, is best veel geschreven vandaag.

Vliet, bijzonder dat jullie mekaars achternaam heb aangenomen. Kwam volgens de ambtenaar niet vaak voor. Ik heb standaard gekozen voor zijn achternaam i.c.m. mijn achternaam. Klinkt wel leuk

Klote zeg dat je je zo slecht voelt. Kan best komen door de vermoeidheid en stress van je nieuwe baan, meteen een aanslag op je lijf. En al helemaal balen dat het net in je eierweek is. Hoe voel je je vandaag?

Boepie, klopt misschien ook niet hoor, dat ik al 6,5 kilo ben aangekomen. Dan zou ik mijn kleren toch niet even goed passen? Ik ga proberen te onthouden om me morgenochtend te wegen. Helaas geen maten van mijn buik opgenomen, maar het wordt al veelvuldig opgemerkt in mijn omgeving, dus hij groeit. Boepies helaas ook, al ruim een cup groter, maar blijf ze koppig in mijn oude beha's proppen haha. Niet te veel bukken ;) Schijnt normaal te zijn trouwens, dat je buik in het begin van je zwangerschap meer spek krijgt. Wist niet wat ik zag... zal sowieso even wennen zijn wat een zwangerschap allemaal met je lichaam kan doen, wordt er niet allemaal mooier op haha. Maar ik geniet nu van mijn zwangerschap en na de bevalling weer stevig sporten.

Schrijvertje, veel plezier vanavond op de bruiloft. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken na een werkdag, maar je gaat eerst voorslapen lees ik. Fijn he, dat je het al aan iemand hebt verteld op je werk. Pfff, als ik lees dat je met z'n tweeen moet wachten totdat iedereen zit en dan onder applaus binnen komt, heb er helemaal geen zin meer in haha. Niks voor mij al die aandacht. Is het heel gek als bij er gewoon voor kiezen om met z'n allen naar binnen te gaan, we rijden toch ook met z'n allen naar het gemeentehuis. Wat een verrassing wat ik dan aan heb zeg. Een mooie tent tegen die tijd!

Zina, gefeliciteerd met die mooie echo. Ben erg benieuwd naar de echo foto, heb je Hyves? Klinkt een beetje flauw dat de verloskundige niet wilde proberen om het hartje te luisteren. Hou ik niet van als mensen mij in bescherming willen nemen, dat moet toch een eigen keuze zijn. Maar gelukkig heb je 'm lekker wel gehoord vandaag. Gaaf geluidje he!

Voel me wel ok hoor Dank je wel. Vermoeider dan normaal en daardoor weer schuldig dat ik niet sport. Voel me dikker, ben ik ook haha, maar dat voel ik me altijd als ik even niet sport.

Atheena, hoe was je echo???

Lente, heb medelijden met je. Corrigeert die vriendin haar kinderen dan niet genoeg? Vind het niet normaal als kinderen zo doen hoor. Maar... ze zijn weg! Lekker uitrusten in je prachtige huis/tuin. Je dochter lijkt me een lieve rustige meid, of is dat schijn ;)

Lipa, dan zou ik er ook geen zin meer in hebben, met mijn gezicht naar de mensen toe tijdens de bruiloft. Om heel eerlijk te zijn heb ik het liever maar allemaal gehad. Ook ik hou niet van al die aandacht. Ik wil met iedereen tegelijk de trouwzaal in, geen muziek, en met mijn rug naar iedereen toe en vriend denkt er hetzelfde over. Wat een feestnummers zijn we he ;) hahah, maar zo willen wij het het liefst. Trek gewoon van het weekend eens die positiebroek aan joh. Niemand die het verschilt ziet met een gewone broek en zit heeeerlijk.

Morgenochtend om kwart voor 11 de echo. Spannend!!! Ben wel bang dat ze het niet kunnen zien, is toch wel een teleurstelling. Maar goed, we zullen zien.
37 weken zwanger!
Hoi meiden,

Nou de echo was goed! Hartje zien kloppen, en zowel een vredig slapende frummel als een beetje actie.

Echt heel bijzonder dat je dat zo kan zien. Zelfs 5 vingertjes aan een handje kunnen tellen. Zal dit weekend de foto op hyves zetten.

Vorige week hartje horen kloppen, en nu dus beeld erbij. Moet zo'n 7 cm zijn volgens de echoscopist. Direct de nekplooi gemeten voor de combinatietest (beslietn toch te doen). Die was mooi dun. Nu nog wachten op de bloeduitslag.

Vorig weekend mijn ouders verteld. We hebben ze "overvallen" de ochtend dat ze op vakantie gingen. Ze vonden het heel leuk (ik ben enig kind), maar moesten duidelijk ook even wennen aan het idee opa en oma te worden. Mijn vader reageerde vooral heel lief en meelevend, mijn moeder is wat rationeler en dat is op zo'n moment wel jammer. Ze weet dan ook gewoon niet zo goed wat ze moet zeggen, dus gaat vooral practische vragen stellen. Kreeg vandaag een sms dat ze een babypakje gekocht had, dus ze is er wel mee bezig

Ook mijn schoonmoeder verteld vorige week (ouders van mijn vriend zijn gescheiden). Had een briefje met de tekst "Je wordt oma!" in een doosje gedaan en dat ingepakt als een kadootje. Ze was helemaal verrast en heeft wel 10x geroepen dat ze het zo leuk vond. Schoonvader zal binnenkort wel volgen, maar het contact is niet heel close dus laat het van m'n vriend afhangen.

Volgens echo trouwens 3 dagen verder dan volgens de VK. Echoscopist zei dat de VK beslist of ze de uitgerekende datum aanpassen, maar dat dat meestal pas gebeurt als het een week verschilt. Wat ze op de echo meten en berekenen kan 3 dagen verschillen, dus het zou precies kunnen kloppen wat de VK zegt.

Mijn buik wordt wel wat dikker. Nog niet dat het anderen opvalt, maar zelf merk ik het wel. Broeken passen nog wel, maar zitten niet heel lang meer comfortabel denk ik.

Nu naar bed, het was een lange dag...
Goedemorgen,

Wat een lange posts zijn er bijgekomen zeg!

Zina, Wat fijn dat je een echo hebt gehad en dat alles helemaal goed was! Dit moet een enorme geruststelling zijn! Jippie!!! Nu lekker gaan genieten!!!

Estherz, seks? Wat is dat? Hier echt geen actie meer sinds de positieve test Eerlijk gezegd moet ik er ook niet aan denken.... Eerst inderdaad te pijnlijke tepels, en nu te moe en te misselijk en te weet ik veel wat allemaal niet meer....

Atheena, En inderdaad: wachten en wachten en wachten....

- Wat fijn dat de echo goed was! Heerlijk! Konden ze nu al de nekplooi meten? Ik dacht dat dit pas bij 20 weken kon. Maar ja, ik heb er dus ook totaal geen verstand van!

Bijzonder he, dat je gewoon nu al vingertjes en zo ziet. Is toch wonderlijk?

Gisteren ben ik naar het trouwfeest geweest. Vanaf half negen (acht uur in de auto) tot half een ongeveer. En toen had ik het ook volledig gehad! Oef!

Heb zelfs nog even op de dansvloer gestaan (niet heel uitbundig, maar toch). Ach het was wel gezellig. Daarna als een blok in slaap gevallen en vanmorgen voelde ik me best oke toen ik wakker werd. Niet zo veel last van mijn maag en ik ook niet super moe. Zou dit een omslag kunnen betekenen? Ik wacht het af.

Kon de rok die ik aan had al niet meer tot en met de bovenste knoop dicht krijgen.... Lang leve het spekradje en de darmen die zich daar bevinden. Vind dat toch wel erg vervelend. Maar het is niet anders.

Nog een week wachten en dan mogen ook wij naar de verloskundige. Ben benieuwd.

Maak er maar een fijne dag van! (Als het goed is gaan we morgen zeilen en het wordt prachtig weer, dus ik heb er zin in!

Boepie, ach ja zoals hier boven al staat: het is vooral wachten.... Het is niet anders en er zullen velen met mij in hetzelfde schuitje verkeren

- Het is ook nooit goed he?! Voel je eventjes ietsjes beter en dan slaat de twijfel meteen toe. Zo herkenbaar! Het is echt een emotionele achtbaan! (En ik hou al niet zo van achtbanen )

Lente, hoop dat je een beetje bijgekomen bent van alle visite Geniet maar lekker van je weekend!

Lipa, de misselijkheid gaat op en af. Het is niet anders. De vermoeidheid is ernstig aanwezig. Oef! En inderdaad, heel fijn dat mijn baas het weet Hij reageerde ook zo lief!

- Patatjes?! Lekkerrrr! Met pindasaus! Mmmmmm

- Jullie zijn dus druk bezig om een kamer leeg te ruimen om er een kinderkamer van te maken? Leuk hoor! Spannend allemaal. En heerlijk natuurlijk om allerlei leuke ideetjes op te doen en te shoppen

- Kraamfeest, klinkt leuk, maar voor de moeder lijkt het me wel heftig. Al die visite en al die mensen die jouw kind vast willen houden.... Beetje dubbel idee, geloof ik.

Veel plezier!

Fennah, meer spek tijdens je zwangerschap?! En heb de laatste jaren zo mijn best gedaan om er vanaf te komen. Nou ik snap nu wel waar die opgeblazen eenheid vandaan komt...Oke, het is voor een goed doel, zullen we maar zeggen.

- Sport je op dit moment ook? Ik krijg het echt niet voor elkaar om naar de sportschool te gaan. Ben blij als ik nog uit de auto kan stappen als ik terug kom van mijn werk. Bah! niets voor mij om zo lang niet te sporten...

- Leek mij ook helemaal niets hoor, zo binnen komen op je bruiloft. Maar het viel uiteindelijk allemaal enorm mee! Nogmaals: doen wat je wil doen, het is jullie dag!!!

Het belangrijkste is dat je het gewoon over je heen laat komen en dat je geniet!

- Oe, lees net dat je nu bij de echo ligt. Spannend!!!!! Ben benieuwd of je wat wijzer wordt Laat het maar snel weten!!!
Hey meisjes, even een egopost. Ben namelijk nogal geschrokken, ik heb vanacht wat bloedverlies gehad. Hoef natuurlijk niets te betekenen, maar helemaal gerust ben ik er ook niet op. Manlief vind dat we er niet meteen het ergste van hoeven denken, maar ben er toch sip van.
Boepie

kan me voorstellen dat je geschrokken bent! ik weet niet of het iets betekent of niet, maar bij twijfel zou ik altijd de huisarts/ehbo post bellen hoor! liever 10x voor niets dan twijfel voor niets...

tja, hoe voel ik mij verder. Verkoudheid trekt ietsiepietsie weg; ben afgelopen week gewoon blijven werken tot gisterenmiddag. Ik kon gewoon niet meer, snapte niets van wat ik aan het lezen was en al m'n collega's hadden zoiets van, ga jij ajb 'ns naar huis en naar bed. Dat dus maar gedaan. Moet nu wel dit weekend nog ff werken, maar ja, beter dan gisterenmiddag. Klink zo wel als een workaholic; ben ik niet dacht ik altijd maar in de praktijk zorg ik wel altijd dat alles bijtijds af is en als dat niet in werktijd kan door andere prio's dan doe ik het thuis. Is wel een aandachtspunt voor mij.

Verder is manlief nog niet thuis; heel misschien vanavond laat maar waarschijnlijk morgen pas. Hoop dus maar op een hele late eisprong.....nou ja, hij is weg voor een goede reden (moeilijk uit te leggen icm privacy-openbaar forum) dus dat vind ik een maandje geen eisprong benutten wel de moeite waard. Maar liefst allebei natuurlijk; en die ander helpen en eisprong haha \\:-)//

oh ja, van onze zelfde achternamen; is ook heel uniek en niet altijd handig hihi. Ik vind mezelf niet super feministisch ofzo, maar ik had zoiets van, als jij wilt dat ik jouw naam ga dragen, waarom dan niet jij ook mijn naam. Zijn familie vond (en vindt) het belachelijk, maar wij zijn er happy mee. Onhandig is het bij bijv. de gemeente; die snapt niet waarom 2 mensen met zelfde 'dubbele' achternaam 1 huis gekocht hebben. Ze belden op omdat ze dachten dat er een fout in het systeem stond....veel bedrijven snappen 't ook niet; van mijn naam wordt wel gelijk een dubbele naam gemaakt maar bij mijn man weigeren ze mijn naam erbij te doen...nou ja pech.

atheena fijn dat je echo mooi was; lijkt me een geweldig moment!

weet verder ff niet veel meer te reageren op anderen!

Boepie, succes/sterkte (f) hoor!
Dankjewel lieve Vliet. Na vanacht heb ik geen bloedverlies meer gehad, maar als er nu nog iets komt ga ik misschien wel even de gyn bellen ofzo. De huisarts kan volgens mij ook niets doen. Ik wacht maar rustig af.
Boepie, he jazzes, ik schrik ervan! Tja, ik zou hetzelfde doen als wat Vliet zegt: toch even contact opnemen met iemand die er verstand van heeft! mijn verloskundige zei: als er iets is altijd bellen!!!!

Vliet, ik hoop dat je je ei nog in kunt halen!

Boepie, laat je het weten hoe het gaat?
Ik heb net gebeld met het UMC, hier heb ik de 19e ook mijn afspraak. Ze vertelden me dat een paar druppels niets ernstigs hoeft te betekenen en dat et een innestelingsbloeding zou kunnen zijn. Ook vertelde ze me dat ze nog niets kunnen zien op een echo met 6,5 week. Gewoon afwachten dus, maar als er meer bloed zou komen moest ik weer contact opnemen. Voorlopig houd ik de moed er dus maar in.
Boepie wat een schrik!

Goed dat je gebeld hebt en probeer inderdaad de moed erin te houden. Veel vrouwen hebben op een bepaald moment bloedverlies zonder dat het iets is om je zorgen over te maken, geloof wel 20% (als ik het goed onthouden heb).

Gister vroeg de echoscopist ook of ik bloedverlies had gehad, gewoon als standaard vraag. Ik hoop dat het je lukt je niet al teveel zorgen te maken
Boepie, wat een schrik meid. Klopt wel wat Atheena schrijft. Veel vrouwen verliezen een beetje bloed. Hou in de gaten om je flinke buikkrampen of meer bloedverlies krijgt, dan zeker aan de bel trekken. Snap dat je je er onzeker door voelt! Maar de kans is heel groot dat het allemaal goed zit hoor.

Vliet, hopelijk kan jij je ei nog benutten. Maar het is ook wel dubbelop he, jij nieuwe baan, ziek, man weg... tja, dat wordt lastig ;) Veel beterschap in ieder geval!

Atheena, leuk verhaal over jullie echo Genieten he. Wat vond je man ervan? Ook ik heb een erg rationele moeder en op dit soort momenten is dat helemaal niet leuk. Je wilt een ouder die super enthousiast is en niet gaat overpeinzen wat het dan inhoudt dat ze oma wordt. Maar hier zal je in het verleden wel vaker tegenaan zijn gelopen he. Lief die reactie van je schoonmoeder!

Ik zal jullie niet langer in spanning houden, hoewel mijn motto het al verraad. We krijgen een JONGEN! Mijn vriend en die vrouw die echo deden zagen het meteen. Maar ik zat veel te gefascineerd naar het geheel te kijken. Ze gaf veel uitleg over het hartje, maagje en blaasje werkten goed waren vol namelijk. Blijk 5-6 dagen verder te zijn, dus officieel 18 weken en 3 dagen ofzo. Maar daar deed ze niks mee, omdat het geen week verschil was, in mijn geval 6 dagen. Zal wel horen wat ze in het ziekenhuis erover zeggen over 3 weken. De baby lag eerst met zijn rug naar ons toe, dus zij hem even wakker porren. Gaat ie zich heel overdreven uitrekken, zo grappig om te zien. Ik zal vanavond proberen een nieuwe echofoto te plaatsen. Vind zo'n geslachtsbepaling echt een aanrader. Ik kreeg een 2d echo, mapje met 4 foto's voor maar 25 euro.

Wat daarna volgde was een stuk duurder... hebben flink lopen shoppen. Blauwe hoes voor het aankleedkussen, pakjes, sokjes, slabbertjes, mutsje. Zo leuk allemaal om te kopen. Morgen komen 8 familieleden bij ons bbq-en, benieuwd hoe ze reageren.
37 weken zwanger!
Goed dat je gebeld hebt hoor, Boepie! Zal wel even flink schrikken zijn, nog steeds. En wederom luidt het antwoord: wachten.... Ik hoop dat het niets was om je ongerust over te maken! :hyg:

Fennah, een jongen, wauw!!!!! En natuurlijk meteen shoppen!!! Gaaf! Vind het super leuk voor jullie!!! De omgeving gaat vast heel enthousiast reageren!

Ik ga snel even op de hyves kijken of er al iets te zien is!

Mag ik nog even klagen: doe namelijk niets anders dan klagen.... Voel me zo rot en moe en misselijk. Al daaaagen. Ik weet dat sommigen hier er enorm veel voor over zouden hebben om hetzelfde te voelen, maar ik vind het pittig hoor! Kan me nergens toe zetten. Kan bij het wakker worden mij bed eigenlijk al niet uit komen en naar mate de dag vordert word ik misselijker en misselijker. Heb al bij de wc gestaan met de gedachte om er een vinger in te steken zodat ik het gevoel kwijt zou raken, maar durfde niet (hou niet zo van overgeven). Sorry voor mijn geklaag....

En die vermoeidheid, hoort dat echt zo extreem te zijn?! Misschien dat ik toch maar eens bloed laat prikken binnenkort...

Nogmaals sorry. Ik weet dat het erbij hoort
Lieve meisjes, bedankt voor al jullie steunbetuigingen. Op wat miniscule lichtbruine stipjes na vandaag niets meer gezien. Ben er wel iets geruster op, maar nog niet zo onbezorgd als ik was (en ik was al niet helemaal onbezorgd). Maar goed, voorlopig is er nog geen man overboord.

@Fennah, wat leuk meis, een klein ventje! Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je meteen flink bent gaan shoppen hoor :-).

@Schrijvertje, vervelend hoor meis. Kan me voorstellen dat je er van baalt. Maar die extreme vermoeidheid herken ik wel hoor, ben al/nog moe als ik 's ochtends uit bed stap, doe het leifst een middagdut en dan nog lig ik 's avonds rond half tien op apegapen. Sorry meis, denk dat het er gewoon bij hoort. Dikke knuffel voor jou.
Niemand hier? Iedereen zit lekker buietn zeker? Kijken de zwangeren onder ons wel uit voor een zwangerschapsmasker . Hier alles nog onder controle gelukkig.
@Schrijvertje: de vermoeidheid kan echt extreem zijn, ik heb mezelf ook verbaasd. In het weekend deed ik helemaal niets, hoogstend 1 wasje, verder op de bank tv kijken, zelf te moe om te lezen. Dan nog kreeg ik het voor elkaar om rond 4 of 5 uur een middagdutje te doen op de bank. En dan rond half 10 naar bed. Bizar gewoon. Door de weeks door 32 uur werken wel meer activiteit, dus ik had ook het gevoel echt te moeten opladen in het weekend. Merkte ook dat hoe moeier ik werd hoe misselijker. Na het eten gewoon lekker uibuiken op de bank. Als ik te lang "gezellig" aan tafel bleef zitten moest ik dat bekopen met een hele avond misselijk en boeren.

Probeer dus erg om er juist aan toe te geven. Je lichaam werkt ontzettend hard. Ik las ergens dat je het moet zien als 2 uur extra werken op een dag, maar dat vond ik nog weinig, het lijkt wel 4 uur extra...

Ook nu met dit mooie weer lig ik gewoon op de bank. Het trekt me helemaal niet om naar buiten te gaan, veel te warm.

Schrijvertje probeer er maar aan toe te geven aan die vermoeidheid, en verder zoveel mogelijk de boel de boel laten.

Enneh klagen mag dus he hier

Het heeft mij wel wat tranen gekost om te accepteren dat dit nu even mijn staat van zijn is, maar nu geeft het wel rust. Ik doe ook ongeveer niets sociaals meer, want daar voel ik me veel te futloos voor. Ook heb ik op dit moment niet zo veel behoefte om van alles met anderen te ondernemen. Dat komt straks vast wel weer.

Ik kijk er wel naar uit om straks een zichtbaar zwangere buik te hebben, en dan hopelijk wel weer de puf te hebben die te showen.

Merk dat ik al ietsje pietsje meer energie heb de afgelopen week. Kom in de buurt van de 12 weken, dus hopelijk is dat een goed teken.

Boepie fijn dat je een beetje gerust bent! Ik kijk enorm uit voor een zwangerschapsmasker, want ik had de afgelopen 2 jaar al last van pigmentvlekken in m'n gezicht. Loop dus altijd met factor 50 op als de zon schijnt. Bij een vriendin is het over gegaan na haar eerste zwangerschap, dus daar hoop ik ook op...
Fennah wat leuk een jongen! En meteen al lekker geshopt.

Ben benieuwd of we 50-50 opgaan qua meises en jongens op dit forum. Tot nu toe 2 jongens dus.

Mijn moeder sms-te van vakantie dat ze een babypakje had gekocht, dat vond ik wel weer lief! Ze is wat emotionele dingen delen niet zo'n ster, maar wel heel betrokken op haar eigen manier.

Esther heeft volgens mij niet echt antwoord op haar vraag gekregen, want er blijkt weinig te gebeuren tussen de lakens van de zwangere dames. Was wel grappig, toen mijn vriend het z'n beste vriend verteld had die zelf een kindje van 1 had kwam hij thuis met de mededeling: "X zegt dat zwangere vrouwen meer zin in seks hebben"

Moest hem uitleggen dat dat pas veeeel verder in de zwangerschap zo schijnt te zijn. Kwestie van wachten he
heb m'n echo op Hyves gezet!
Dag dames, ik ben er weer hoor!

Wat angstige momenten voor Boepie; gelukkig ben je weer wat geruster! En Fennah krijgt een zoontje, leuk zeg!! Atheena met een mooie echo (zal zo even kijken op Hyves).

Verder zeer vermoeide en misselijke zwangere dames... sterkte hoor!

Ik moet na 2 heerlijke vakantieweken en een zeer drukke verhuisweek morgen weer aan het werk

Ongesteldheid zit er gelukkig weer op; op naar de volgende ronde!! Volgende NOD wordt denk ik rond 21 september (voor het schema). Heb het ook op Hyves gevraagd, maar hebben jullie een tip waar ik het beste ovulatietesten kan kopen? Nu met die onregelmatigheid van mijn cyclus vind ik het toch wel een goed idee om die te gaan gebruiken...
Even snel:

Fennah: wat goed dat alles er goed uitzag, en een jongetje wat leuk!! Ik ben benieuwd naar je foto's.

Mijn buik heeft een kleine groeispurt gehad, want er is nu toch wel iets te zien. Misschien voor de buitenwereld nog niet zo duidelijk, maar voor mij wel. Zet even een foto op hyves.

Verder reageer ik later op iedereen, ga nu douchen en dan duik ik mijn bedje maar weer in. Moeeeeeee....
oh Boepie: volgende afspraak vlk 16 september
Boepie, wat Atheena geloof ik zei klopt. Wel 20-25% heeft last van bloedverlies tijdens de zwangerschap.
En natuurlijk een
Dank je lieve Aruba. Die knuffel kan ik wel gebruiken, het is een spannend weekend geweest.
He Boepie, kan me je schrik goed voorstellen. En gelukkig dat het nu weer over lijkt te zijn. Ik heb zelf gemerkt dat ik vaak als ik heb gepoept (ja ff wat plastisch) of na sex een beetje bruinverlies heb. En vandaag had ik een klein floddertje in de plas. Doe mee aan MvM en daardoor let je er meer op, vangt het op in een kan en zo. Dus hoop op het beste en als je geen pijn hebt, hoeft het in principe niets te betekenen.. Nog een tegen de schrik...

En Estherz, wat sex betreft, mijn man klaagde er vd week al over. Het staat op laag pitje nu. Vlak na de test hadden we het gedaan en toen verloor ik wat bloed waardoor ik schrok en toen heb ik het 2 weken in de ban gedaan. Tijdens de vakantie ook niet heel vaak actie gehad met die misselijkheid. En nu gewoon te moe om er aan te denken.. En heb ook paar keer hoofdpijn gehad wat ook niet echt stimuleert. Nou ja, over tijdje schijn je enorm veel zin te krijgen, dus ff wachten dan maar.

He Fennah, wat leuk een jongetje! Spannend hoor om nu al een naam vast te kunnen kiezen.. Ik ga nog even kijken hoe je hyves moet aanmaken, heb wel een oude site maar weet niet eens meer waar ik die kan vinden. Dus hopelijk snel al je foto's kunnen zien..

Vliet, leuk dat jullie elkaars achternaam hebben genomen. Heeft mijn schoonzusje ook gedaan. Ik heb gewoon mijn eigen naam gehouden. En duim voor je voor een hele late eisprong

He Lipa, bij jou is het echt al ver he.. Spannend hoor, bijna op de helft. Heb je alles al geregeld? Kraamzorg en kdv enzo?? Hoor dat je dat zo snel moet regelen, maar ik wacht nog even de combinatietest af. En maar 1 cm erbij, dan moet je idd echt flink misselijk zijn geweest.

He Schrijvertje, vervelend voor je hoor die misselijkheid en dat geldt ook voor Atheena. Toen ik zelf zo misselijk was, baalde ik er ook van. Hoe blij je ook bent. Maar hopelijk gaat het binnenkort over! Bij mij was het met 9 weken blijkbaar over. Eet nog steeds niet veel maar het gaat al veel beter. En misschien helpt het om dingen als yoghurt te eten? Dat was het enige dat ik kon verdragen.

Lente, lekker uitrusten na dat die stampertjes weg zijn! Erg irritant als andermans kinderen zich zo misdragen en de ouders er niets van zeggen. Al heb ik ook vrienden waarvam de kinderen ondanks correctie ongelooflijk baldadig zijn. Meestal jongetjes Fennah

En wat leuk Atheena, die echo. Dat je al vingertjes en zo kon zien lijkt me geweldig. Ik ga ook over 2 weken ongeveer een nieuwe echo maken ivm combinatietest. Morgen bloed prikken en hopelijk een goede uitslag. Maar was sowieso geweldig om het kleintje te zien. En die hartslag te horen, toen mijn man die hoorde was ie echt ontroerd. Zo lief.

Nou meiden, weet ff niet meer wat ik moet schrijven. Ben ook regelmatig kapot. Heb vandaag 2 wasjes gedaan en dat was echt genoeg En eergister hele leuke bruiloft, gelukkig overdag, maar rolde zo de bank op toen ik thuis kwam. Dus als ik niet elke dag kom buurten weet je waar het aan ligt...

Trusten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven