Babynaam

14-06-2015 20:38 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

vorige keer een topic geopend met de vraag of in het liedje van Henk Westbroek, Julia of Djulia wordt gezongen.. Heel veel tips, maar totaal onnodig, want voor de 3de keer op een rij, krijgen wij een jongetje (ik had idd iets prachtigs rijmend kunnen typen, maar dat vond ik wat te zoetsappig )

Nou zitten we al een hele tijd te dubben over wat voor een naam we in hemelsnaam gaan kiezen, wegens anonimiteit laat ik de naam van de oudste broer achterwege, onze jongste heet Elias.

Ik vind de naam Maxim heel erg mooi en vriend de naam Elian Elian is op zich wel een leuke naam, maar vind het veel te veel lijken op Elias, dus dat wordt hem waarschijnlijk niet..

Maar nu de prangende vraag, wat vinden jullie van Elias en Maxim, past het bij elkaar of zijn er nog andere goede suggesties?

Mijn dank is groot
@star, het liefst een naam met 5 letters, want de andere 2 hebben er ook 5, puur toeval. maar is wel leuk om dat terug te laten komen. Beginletter geen voorkeur, als het maar niets is met DJ

@nouschi, zijn alle 4 leuke namen, ga ze voorleggen aan vriend, dankje!
Ah, apart. Mordecai dan
Timon

Jonah

Ramses

Sebastiaan
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maxim vind ik mooi.

Evan vind ik ook kunnen, net weet ietsje anders..
Jonathan is erg mooi, maar heeft veel weg van de naam van oudste broer, zo ook Nathan, jammer want zijn wel hele mooie namen, maar dan krijg je weer zo'n Elias & Elian geval haha.
Oh dat is idd niet handig :-) Xavier? Max vind ik ook leuk. Qua bijbels: Boaz? Schrijf je heel anders, maar lijkt qua klank op de naam van je andere kindje.
Samuel?

Joachim?

Noa?

Benjamin?
5 letters

Lucas / Lukas

Roman

Boris
@star, ja dat wordt 'm! Prachtige naam, zie het geboortekaartje al voor me
Jonas? (denk er wel om dat die uit de walvis kwam, wanneer jij je een walvis voelt op het einde )
quote:dewanhoopnabij schreef op 14 juni 2015 @ 21:01:

@star, ja dat wordt 'm! Prachtige naam, zie het geboortekaartje al voor me
David
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sebas?

Senn?
quote:Doreia schreef op 14 juni 2015 @ 21:01:

Jonas? (denk er wel om dat die uit de walvis kwam, wanneer jij je een walvis voelt op het einde )Heel symbolisch
Elian ken ik als vrouwelijke naam. Waarschijnlijk gespeld als Elianne, maar dat hoor je niet natuurlijk.
@ nouschi, Jonah is heel erg leuk!

@liefzoontje, Evan is ook erg leuk, maar heb het liefst iets dat op z'n Nederlands wordt uitgesproken, hebben de andere 2 ook

@playingtheangel, Xavier is leuk, maar klinkt wat te Spaans, en Boaz is te hip haha!

@frambloosje, Noa vind ik ook zo mooi, maar vriend vindt het oerlelijk..

@star, roman vond ik super leuk, totdat ik gek op jou zat te kijken van yes-r op NL3, daar heette een kind Roman en vond hem helemaal niet leuk haha!

@doreia, hahaha wel een leuke naam, maar zou continu de drang hebben om dat lied voor hem te gaan zingen en ook de gedachte van een walvis niet uit mijn hoofd krijgen
Noam dan?
Iliah?

Levi?
Ruben

Joas

Joppe
Dante of Xavier? Oh, die laatste heeft zes letters Deze stonden op mijn lijstje voor een jongen, maar ik kreeg alleen maar meisjes.
@nouschi, David is ook mooi, gaat op de lijst!

@frambloosje, Senn gaat ook op de lijst

@splinter, ja ik snap hem ook niet helemaal, vind het ook meer voor een meisje idd.
@star, dat klinkt als die snoepjes haha, zullen de kinderen wel leuk vinden!

@ri88, Levi is ook leuk, toegevoegd

@nouschi, Joas is ook wel leuk, Joppe past niet bij de andere namen vind ik zelf

@minkedewit, zijn hele leuke namen, maar ze passen niet echt bij de namen van mijn kindjes
quote:MinkeDeWit schreef op 14 juni 2015 @ 21:16:

Dante of Xavier? Oh, die laatste heeft zes letters Deze stonden op mijn lijstje voor een jongen, maar ik kreeg alleen maar meisjes.Dante is zo cool.
Heb trouwens al wel de namen voor mijn kinderen bedacht in mijn eventuele volgende leven, die gaan dan Zonnestraaltje, Regendrupje en Bliksemschichtje heten. Kwam mijn vriend mee aanzetten en het zou toch wel heel erg grappig zijn als er zo'n stoere kerel op sollicitatiegesprek gaat en zich voorstelt met: Goedemiddag ik ben Zonnestraaltje hahaha
@star, ja Dante is heel mooi en dan zie ik ook zo'n knap stoer jongetje voor me Past alleen echt niet bij de namen, misschien is naamsverandering ven de huidige kids nog een optie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven