Babynaam

14-06-2015 20:38 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

vorige keer een topic geopend met de vraag of in het liedje van Henk Westbroek, Julia of Djulia wordt gezongen.. Heel veel tips, maar totaal onnodig, want voor de 3de keer op een rij, krijgen wij een jongetje (ik had idd iets prachtigs rijmend kunnen typen, maar dat vond ik wat te zoetsappig )

Nou zitten we al een hele tijd te dubben over wat voor een naam we in hemelsnaam gaan kiezen, wegens anonimiteit laat ik de naam van de oudste broer achterwege, onze jongste heet Elias.

Ik vind de naam Maxim heel erg mooi en vriend de naam Elian Elian is op zich wel een leuke naam, maar vind het veel te veel lijken op Elias, dus dat wordt hem waarschijnlijk niet..

Maar nu de prangende vraag, wat vinden jullie van Elias en Maxim, past het bij elkaar of zijn er nog andere goede suggesties?

Mijn dank is groot
Eldin

http://www.meertens.knaw.nl/nvb/populariteit/naam/Eldin
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jurgen

Abel

Milas

Laurens

Jorg

Victor

Yannick
@tickel, dat klinkt voor mij een beetje te erg als heldin ook zo sneu voor een jongetje, hij is wel apart!
Even de klassenlijsten erbij gepakt

Midas

Julian

Simon

Samuel

Hugo
Is Aaron al genoemd?

Elias & Aaron
@mendy, Abel vind ik leuk!

@star, haha dat is slim, ook nog een idee! Julian vind ik ook wel heel erg mooi, klinkt zo lief!
@tickel, was idd al genoemd, maar ga hem toch aan het lijstje toevoegen want hij wel erg leuk
Erian?

Erian is een Anglo-Saxische jongensnaam.

De betekenis van de naam is `ploegt`.
Morris en Logan ook leuk. Alleen niet heel Nederlands.
quote:dewanhoopnabij schreef op 14 juni 2015 @ 21:07:

@ nouschi, Jonah is heel erg leuk!

@liefzoontje, Evan is ook erg leuk, maar heb het liefst iets dat op z'n Nederlands wordt uitgesproken, hebben de andere 2 ook

@playingtheangel, Xavier is leuk, maar klinkt wat te Spaans, en Boaz is te hip haha!

@frambloosje, Noa vind ik ook zo mooi, maar vriend vindt het oerlelijk..

@star, roman vond ik super leuk, totdat ik gek op jou zat te kijken van yes-r op NL3, daar heette een kind Roman en vond hem helemaal niet leuk haha!

@doreia, hahaha wel een leuke naam, maar zou continu de drang hebben om dat lied voor hem te gaan zingen en ook de gedachte van een walvis niet uit mijn hoofd krijgen Je spreekt het ook op zn Nederlands uit , gewoon zoals het er staat.
@tickel, mwah spreekt mij niet zo heel erg aan

@star, Morris vind ik toch vrij Nederlands hoor, niet echt mijn stijl maar wel een leuke naam!

@liefzoontje, oh ik dacht op z'n Engels, Even zeg maar, maar het is dus gewoon Eevan?
T(h)omas

David

Fedde

Sebas

Max
Samuel

Daniel

Ilan

Milos

Dion

Felix

Leander

Lucas
Elian ken ik alleen als meisjesnaam.

(Kun je nog als argument richting je vriend geven )
quote:Lyt schreef op 14 juni 2015 @ 22:09:

Elian ken ik alleen als meisjesnaam.

(Kun je nog als argument richting je vriend geven )Het hele gedoe om het cubaanse jongetje in Florida niet meegekregen?
quote:erizo schreef op 14 juni 2015 @ 22:11:

[...]

Het hele gedoe om het cubaanse jongetje in Florida niet meegekregen?

Ehm nee sorry

Die heet Elian begrijp ik?

Ik ken twee vrouwen die Elian heetten, vandaar...
hier
Jaaaa gewoon als eeeeeeeeevan

David, ook mooi!
Abel is al genoemd zie ik, of Arthur. Ivan of Olaf? (Al heet mijn kat Olaf ). Sven of Thor. Vijf letters is lastig, merk ik.
Maar het hoeft toch ook niet bij elkaar te passen? Dat snap ik nooit zo. Het grootste deel van hun leven zullen ze afzonderlijk van elkaar leven. Het zijn geen kwik, kwek en kwak die altijd klein blijven en voor altijd bij elkaar zijn...

Kies gewoon een naam die je mooi vindt of het nou wel of niet bij de namen van de broers past.
Abel, Boaz, Jonathan, David, Christiaan
quote:rikst schreef op 14 juni 2015 @ 22:23:

Maar het hoeft toch ook niet bij elkaar te passen? Dat snap ik nooit zo. Het grootste deel van hun leven zullen ze afzonderlijk van elkaar leven. Het zijn geen kwik, kwek en kwak die altijd klein blijven en voor altijd bij elkaar zijn...

Kies gewoon een naam die je mooi vindt of het nou wel of niet bij de namen van de broers past.Toch zie je dat maar heel zelden, namen die echt niet bij elkaar passen. Vaak bij tweede leg, of als er een groter leeftijdsverschil is. Al ken ik ook een tweeling waarvan de een een Oost-Europese naam heeft en de ander een Zuid-Amerikaanse. Bij de geboorte leken die jongetjes op elkaar, maar inmiddels heeft degene met de Oost-Europese naam het zuiderlijke uiterlijk van zijn vader en bij de ander is het precies andersom
quote:MinkeDeWit schreef op 14 juni 2015 @ 22:31:

[...]

Toch zie je dat maar heel zelden, namen die echt niet bij elkaar passen. Vaak bij tweede leg, of als er een groter leeftijdsverschil is. Al ken ik ook een tweeling waarvan de een een Oost-Europese naam heeft en de ander een Zuid-Amerikaanse. Bij de geboorte leken die jongetjes op elkaar, maar inmiddels heeft degene met de Oost-Europese naam het zuiderlijke uiterlijk van zijn vader en bij de ander is het precies andersom Ik begrijp ook wel, dat je dat niet vaak ziet. Ligt natuurlijk aan je smaak. Je zult niet snel een Anne-Sophie en Djayden in 1 gezin zien omdat, die 2 namen mijlenver uitelkaar liggen. Is de 1 je smaak dan de ander waarschijnlijk absoluut niet. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het niet perse bijelkaar hoeft te passen. Leuk, dat de namen van 1 en 2 5 letters hebben, maar dan hoeft dat niet ook voor nr. 3, toch?
quote:rikst schreef op 14 juni 2015 @ 22:48:

[...]

Ik begrijp ook wel, dat je dat niet vaak ziet. Ligt natuurlijk aan je smaak. Je zult niet snel een Anne-Sophie en Djayden in 1 gezin zien omdat, die 2 namen mijlenver uitelkaar liggen. Is de 1 je smaak dan de ander waarschijnlijk absoluut niet. Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het niet perse bijelkaar hoeft te passen. Leuk, dat de namen van 1 en 2 5 letters hebben, maar dan hoeft dat niet ook voor nr. 3, toch?Dat is wel zo. Mijn dochters hebben namen van vier lettergrepen. Dat zou ik een zoon ook gunnen, maar ik heb nog geen leuke jongensnaam kunnen verzinnen die aan dat criterium voldoet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven