Verveling en leeg leven

15-06-2015 08:01 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag om 6 uur opgestaan en verveel me nu al. Ik heb 1 keer per week therapie en doe 2 keer per week vrijwilligerswerk. De therapie en vrijwilligerswerk vallen op dezelfde dag. Heb dus 5 dagen in de week niks te doen. Naar buiten gaan vind ik erg moeilijk ivm mijn lelijkheid en mensen die kijken voor mijn gevoel. Ik lees veel, zit op het internet spelletjes. Soms savonds wel een wandeling, als het donker is. Hier in de buurt is het wel rustig. Ik heb verder ook geen geld dus kan niks doen of ergens lid van worden wat iets kost. Iemand tips voor me?
Mirror Mirror cant you See? What you Show is Killing Me
Op maandag is er meestal niet zo veel te doen inderdaad. Winkels gaan pas om 12 uur open.

Zoek eens wat lekkere recepten op internet, dan ga je vanmiddag naar de supermarkt en daarna aan de slag.

Kijk morgen of er ergens markt is en fiets/loop daar heen.
Nog meer vrijwilligerswerk gaan doen, op de andere dagen.
Je therapie slaat dus niet echt aan als je jezelf nog steeds lelijk vindt?
quote:misschicken schreef op 15 juni 2015 @ 08:15:

Nog meer vrijwilligerswerk gaan doen, op de andere dagen.Dat gaan we opbouwen. Het is niet dat ik niet wil maar dat het rond mensen zijn heel moeilijk voor me is. Zorgt voor spanningen. Ik werk daar nu aan in therapie om toch op dat punt te komen.
quote:beelicious schreef op 15 juni 2015 @ 08:10:

Op maandag is er meestal niet zo veel te doen inderdaad. Winkels gaan pas om 12 uur open.

Zoek eens wat lekkere recepten op internet, dan ga je vanmiddag naar de supermarkt en daarna aan de slag.

Kijk morgen of er ergens markt is en fiets/loop daar heen.Ik zit helaas zonder geld. Heb wel wat dingen thuis ga kijken of ik daarmee iets kan maken.
[quote]jippie55 schreef op 15 juni 2015 @ 08:18:

Je therapie slaat dus niet echt aan als je jezelf nog steeds lelijk vindt?[/quote

Ik kreeg niet alleen therapie omdat ik mezelf lelijk vind. Ik heb onder andere de diagnose ontwijkende persoonlijkheidstoornis daar werk ik aan.
Wat jammer dat je je zo naar binnen richt. Daar word je meestal niet mooier van.

Belangstelling en liefde, daar word je mooi van en dan heb je geen omkijken meer naar je uiterlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ga iets leren. Een vreemde taal, een computerprogramma, de geschiedenis van de plaats waar je woont, plantkunde, kleurenleer, noem maar op. Er staan gratis cursussen online, van beginners-handleidingen tot complete colleges op universitair niveau. Als filmpjes, podcast of geschreven tekst.

Of maak een stamboom van je familie. Ook daarvan staan handleidingen online en ook veel documenten kun je vanuit huis bekijken.
Er is ook vrijwilegerswerk waarbij je niet persé in contact hoeft te zijn met anderen.

Ga de buurt schoonmaken. Stoep vegen, troep opruimen.

Ik heb altijd het gevoel, dat van opruimen, m'n hoofd ook opgeruimder wordt.

En het geeft je een goed gevoel, het gevoel dat je nuttig bent.
En pas alsjeblieft je nickname aan.

Dat is wat je vandaag gaat doen.

Je zoekt een plaatje op, dat je mooi vindt.

Een bloem of een dier.

En vervolgens zoek je een naam die positief is.

Wat dacht je van:

AllesWordtBeter

of

Ikmagerzijn

of

AllesIsLiefde
Een puzzel van 1000 stukjes maken?
Hallo?!
Zou je iets kunnen doen bij bijvoorbeeld een telefonische hulpdiensten? Als je het psychisch niet aan kan dan is de kindertelefoon of zoiets geen goed idee, maar wellicht wel een ander soort telefonisch werk? Telefoon opnemen bij een stichting?
Of verzin een goed onderwerp voor elke pijler. (voor één pijler mag je de joker inzetten.) en probeer daar dan een beetje goede topics van te maken, met achtergrond van het nieuws voor actueel, plaatjes bij mode, berekeningen bij geld enzovoort.
Leer alle liedjes en gedichten van Drs P. uit je hoofd.
quote:noreservations schreef op 15 juni 2015 @ 08:48:

En pas alsjeblieft je nickname aan.

Dat is wat je vandaag gaat doen.

En pas ook meteen je onderschrift aan!!! NU!

Ben jij gek, een beetje jezelf de grond in praten.

En ga op een dating site, zoek iemand met wie je leuke dingen kan gaan doen.

Dat kan zijn wandelen, fietsen, samen koken enz. enz.

Kom onder die steen vandaan, het leven is veel te leuk.
Opruimen bij alle speeltuintjes in de buurt? Van opruimen wordt je hoofd rustig, je hebt direct resultaat en ik kan je verzekeren dat je alle ouders met kleine kinderen in de omgeving van zo'n speeltuintje enorm blij maakt. Sinds wij een zoon hebben valt me op hoe smerig veel speeltuintjes zijn en dat is zo zonde! Spreekt zoiets je aan? Je hoeft dan niet met anderen te spreken, geen contact te maken en het is nuttig en bevredigend. En het kost niets, alleen tijd.
En bedenk, jij bent verantwoordelijk voor je leven.

Als je leven leeg is, dan ben jij de gene die daar iets aan moet doen.

Je bent geen slachtoffer van het lot.

Je bent een slachtoffer van jezelf.

Jij vindt jezelf lelijk, niet iemand anders.

Jij praat jezelf de grond in, niet iemand anders.

Schrijf op wat je allemaal wél hebt.

Je krijgt therapie.

Je hebt een dak boven je hoofd.

Je hebt te eten.

Je hebt vrijwillegerswerk.

Er zijn hier een hoop mensen die je willen helpen.

Je hebt kleren aan je lijf.

Je hebt vrijheid en vrije tijd.

Je bent gezond.

Bekijk dit filmpje eens: http://ed.ted.com/on/QpfmsLex
Vrijwilligerswerk kun je ook uitbreiden door één of twee dagdelen te gaan werken bij een asiel, konijnenopvang, kattenstichting, whatever. Beestjes boeit het niet hoe je eruit ziet.

Een online make-up cursus misschien een idee? Ik heb nog nooit een vrouw ontmoet die zo lelijk is dat het echt niet te verbeteren viel door een paar goede punten te benadrukken. Alleen ooit een meisje gezien dat echt lelijk was door een serieuze misvorming (en zij liep gewoon op een braderie rond). Opmaken vergt alleen een beetje oefening. En een goed kapsel doet ook veel voor je uiterlijk, en ook dat is oefenen. Daar krijg je best wat uurtjes mee om. Kijk hier eens naar; de kracht van make-up

Je vindt online ook heel veel ´recepten´ voor maskertjes en scrubcremes, die je kunt maken met spullen uit je keukenkastjes.

Leren breien, borduren, haken. Je huis poetsen. Mijn huis poetsen . Online spelen. Dat kunnen spelletjes zijn, maar je kunt ook bijvoorbeeld een 3D roomplanner downloaden en je woonkamer opnieuw inrichten.
quote:retrostar schreef op 15 juni 2015 @ 08:38:

Wat jammer dat je je zo naar binnen richt. Daar word je meestal niet mooier van.

Belangstelling en liefde, daar word je mooi van en dan heb je geen omkijken meer naar je uiterlijk.

Dit is waar! En als je je beter wil gaan voelen knoop het in je oren!

Ga wandelen (of fietsen, of skeeleren...) dat is moeilijk, maar om te herstellen en beter te worden heb je elke dag een kleine uitdaging nodig. Doe elke dag wat je kan, al is het een wandeling van 5 minuten. Door je ontwijkende PS ga je steeds minder doen, omdat het oncomfortabele gevoelens oplevert, begin met de kleinste stapjes, maar geef jezelf elke dag die kleine uitdaging. Het maakt niet uit hoe klein de stap is.

En pas inderdaad je nickname, onderschrift en avatar aan. Je bent neem ik aan niet voor niks in therapie, je wil je dus niet zo voelen, dan moet je er ook echt iets voor doen. Alle kleine dingen helpen. Als je niet positiever en met meer zelfcompassie naar jezelf wil gaan kijken, dan ga je er niet komen. Je kan niet volhouden dat je te lelijk bent om te bestaan en je tegelijkertijd beter willen voelen. Kies voor jezelf! Kies voor jouw leven. En als dit nu nog niet lukt, neem het in ieder geval mee. Als je beter wil worden zal er een punt komen waarop je je beseft dat je over je negatieve gedachten heen moet zetten, dat je er bewust voor kiest om die gedachten en gevoelens niet meer te geloven. Je moet door het oncomfortabele heen om aan de andere kant uit te komen.
quote:noreservations schreef op 15 juni 2015 @ 09:49:

En bedenk, jij bent verantwoordelijk voor je leven.

Als je leven leeg is, dan ben jij de gene die daar iets aan moet doen.

Je bent geen slachtoffer van het lot.

Je bent een slachtoffer van jezelf.

Jij vindt jezelf lelijk, niet iemand anders.

Jij praat jezelf de grond in, niet iemand anders.

Schrijf op wat je allemaal wél hebt.

Je krijgt therapie.

Je hebt een dak boven je hoofd.

Je hebt te eten.

Je hebt vrijwillegerswerk.

Er zijn hier een hoop mensen die je willen helpen.

Je hebt kleren aan je lijf.

Je hebt vrijheid en vrije tijd.

Je bent gezond.

Bekijk dit filmpje eens: http://ed.ted.com/on/QpfmsLex

Bedankt hier heb ik wat aan.

Ook voor de andere reacties ga er wat mee doen en ook mijn nick veranderen. Ik kom hier ook over alsof alles om mijn uiterlijk draait. Dat dacht ik een paar jaar geleden maar ben nu wel zo ver dat ik inzie dat het aan andere dingen ligt en dat ik daar zelf wat aan moet doen ipv in een slachtofferrol zitten. Soms val ik weer even terug daarom fijn dit topic.
Niemand is lelijk! Knoop dat eens in je oren! Mag ik vragen wat je lelijk vind aan jezelf?
quote:Louise70 schreef op 15 juni 2015 @ 10:08:

Mag ik vragen wat je lelijk vind aan jezelf?

Ga hier alsjeblieft geen antwoord op geven.

Ik weet wel wat mooi is aan je.

Dit: " ben nu wel zo ver dat ik inzie dat het aan andere dingen ligt en dat ik daar zelf wat aan moet doen ipv in een slachtofferrol zitten."

Gefeliciteerd!

Er zijn heel veel mensen die hun hele leven nooit tot dit inzicht komen.

Jij wel. Dat is knap en daar mag je best trots op zijn.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-06-2015 11:30
Reden: provoceren
% gewijzigd
Moi
Lilly is het toonbeeld van meelevendheid en laat je zien dat je niet de enige bent die zich nu al verveelt .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven