Vraag over Tenerife

13-06-2015 13:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Over 3 weken gaan wij lekker met 4 vrienden naar playa de las americas (Goed geschreven ?) in Tenerife. Nu leek ons het leuk om een dagje naar de hoofdstad te gaan om te shoppen en gewoon van alles te zien) Google maps geeft aan dat het 1 uur en 10 minuten is ongeveer. We gaan geen auto huren dus willen weten of dit met een bus of excursie ook kan? Google maps geeft aan dat de bus 2 uur nog wat is(erg lang). Is een taxi te betalen?

Wie heeft dit wel eens gedaan?
Je kan toch gewoon voor 1 of 2 dagen een auto huren? Je gaat toch niet 2 uur met de bus lopen kloten op vakantie?
Is niet echt de moeite waard, maar als je gaat, lekker auto huren. Snelwegen zijn prima te doen
Ik zou toch een auto huren voor n dag. Je bent er dan sneller en de route er naar toe ia ook leuk! Lekker onderweg stoppen om te lunchen of terrasje te pakken,heerlijk. Veel duurder is het niet. Een taxi is duur hoor. En excursies zijn er wel naartoe maar dan ben je er maar eventjes. Veel plezier!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg,niet voor wat jij verstaat!
uit ervaring weet ik dat soms gewoon even een auto huren soms best lastig is. Veel landen moet je 25 jaar zijn en anders betaal je een best bedrag.
Als je dat niet doen wil, gewoon niet doen, want anderen ook vinden.

En is er vanuit die grote vakantieplaats geen rechtstreekse bus die wat sneller gaat? Nou ja, ik weet het neit , maar kan mij zo voorstellen dat er wel een soort sneldienst is.
Heb je hier al gekeken? http://www.titsa.com/index.php?idioma=1

Ik hoor juist dat het openbaar vervoerd juist op Tenerife goed is.
een auto huren is allicht goedkoper dan een auto met chauffeur (taxi)
quote:ikdus2010 schreef op 13 juni 2015 @ 13:55:

Ik hoor juist dat het openbaar vervoerd juist op Tenerife goed is.Thanks!
quote:ikdus2010 schreef op 13 juni 2015 @ 13:55:

Ik hoor juist dat het openbaar vervoerd juist op Tenerife goed is.Klopt. Ik ben ooit op 1 dag het halve eiland rond geweest met de gewone lijnbus. Heel goed te doen.
Nou komt vast wel goed met openbaar vervoer dan!
Het openbaar vervoer op Tenerife is inderdaad prima.

Vanaf Playa de las Americas vertrekt er elk uur een bus.

Alleen zou ik als ik jullie was toch proberen om een autotje te huren.

Er zijn zoveel leuke dingen op het eiland te zien namelijk.

Zou je ook graag de tip willen geven dat de hoofdstad van Tenerife niet echt de moeite waard is om te bezoeken.

Je kan beter Puerto de la Cruz aan de noord-kant van het eiland bezoeken, veel gezelligere en leukere stad.

Los gigantes aan de west-kust is ook een aanrader.

Fijne vakantie alvast!
http://www.titsa.com/index.php?accion=linea&IdLinea=110
Santa Cruz is juist hartstikke leuk om te bezoeken! Het centrum is grotendeels auto-vrij en er zijn leuke restaurantjes.

Er vertrekt ieder half uur een bus naar Santa Cruz, maar de 110 is sneller dan de 111.
Scooter huren anders? Is super leuk om daarmee te toeren
Ik vind scooters maar link. Gewoon lekker met de bus,je hebt vakantie dus tijd zat.

Laat je weten hoe het was? En ook met de wegwerkzaamheden op straat want wij gaan in oktober.
Scooter is geen optie.

Naar Santa Cruz is ongeveer 80 km en je moet over de snelweg.
Wat leuk dat jullie naar Santa Cruz gaan! Ik vond het een gezellig stadje, niet overal even mooi maar het had een erg leuke sfeer. Volgens mij is het openbaar vervoer op Tenerife goed. Wij hebben eilandgehopt en omdat de ene boot vanuit het zuiden vertrok en de andere vanaf Santa Cruz stond er altijd een busverbinding aangegeven daartussen. Ervaring heb ik er niet mee want wij hadden een huurauto.

Alvast heel veel plezier!
quote:dolfje schreef op 14 juni 2015 @ 11:20:

Ik vind scooters maar link. Gewoon lekker met de bus,je hebt vakantie dus tijd zat.

Laat je weten hoe het was? En ook met de wegwerkzaamheden op straat want wij gaan in oktober.

Klopt tijd zat we gaan 13 dagen.

Scooter huren vind ik ook link vooral omdat ik nog nooit op zo'n ding heb gezeten.

Ik laat het je weten!
En ben je al terug? Hoe was het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven