Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie succes topic

24-04-2015 14:34 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb m'n bedrijf verkocht en wil eens bij een groot bedrijf gaan werken.

Vorige week begonnen met solliciteren. Eerste gesprek voor een baan achter de rug, moet ik nog terugkoppeling op krijgen.

Een onverwacht telefonisch sollicitatie gesprek gehad tijdens het koken.... (is dat tegenwoordig normaal?)

En een gesprek voor een detacheringsklus die helaas niet door gaat.

Heb nog nooit van m'n leven gesolliciteerd, dus het is allemaal wat nieuw zo voor deze vijftiger.

Het gaat allemaal zo snel en op stel en sprong.

Ik dacht misschien is het leuk om hier je positieve ervaringen met solliciteren te delen.

Tips & tricks

goede sites om vacatures te vinden

hoe werkt dat met headhunters, dat soort dingen.

Leek me motiverender dan klagen.
Spannend NoReservations. Wachten is inderdaad vervelend. Maar iig gebeurt er wat.

Ik heb net een 2e ronde gesprek gehad. Er waren nog 3 anderen in de running en we worden morgenochtend gebeld, zó spannend!
quote:Moondancer schreef op 11 juni 2015 @ 15:07:

Spannend NoReservations. Wachten is inderdaad vervelend. Maar iig gebeurt er wat.

Ik heb net een 2e ronde gesprek gehad. Er waren nog 3 anderen in de running en we worden morgenochtend gebeld, zó spannend!Ja, alsof je op je eindexamenuitslag zit te wachten.
Ben in salaris onderhandeling!
Wat goed NR! Gefeliciteerd!

Ik zit nog te wachten, als ik om 16u nog niet gebeld ben ga ik zelf maar bellen. Door mijn hoofd gaat nu wel dat ik het vast niet ben geworden anders was ik wel gebeld, maar wie weet...
quote:noreservations schreef op 12 juni 2015 @ 10:43:

Ben in salaris onderhandeling! Gaaf! Is dit die baan ver weg?
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
quote:pointdexter schreef op 12 juni 2015 @ 18:07:

[...]

Gaaf! Is dit die baan ver weg?

Inderdaad.

Nog een uitsluitsel overigens.
Ik heb de baan niet gekregen omdat een andere kandidaat heel veel ervaring had... máár, ze waren zo enthousiast over mij dat ze mijn gegevens bewaren want ze gaan binnen nu en twee maanden de knoop doorhakken om nog een extra medewerker aan te nemen. En als ze dat gaan doen willen ze mij die baan aanbieden voordat ze de vacature evt uitzetten. Dus dat is wel heel gaaf.

Ondertussen solliciteer ik natuurlijk wel gewoon door. Maandag een gesprek bij een andere organisatie een kwartiertje van mijn huis. Ook leuk.
Helaas, we zijn er niet uitgekomen.

Ja, ik wil graag een baan, maar ik wil wel wat meer verdienen dan een junior. Zeker als ik er zo'n @#$& eind voor moet gaan reizen.

Maar al weer een leuk gesprek gehad vandaag.

Komt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven