Sollicitatie succes topic
vrijdag 24 april 2015 om 14:34
Heb m'n bedrijf verkocht en wil eens bij een groot bedrijf gaan werken.
Vorige week begonnen met solliciteren. Eerste gesprek voor een baan achter de rug, moet ik nog terugkoppeling op krijgen.
Een onverwacht telefonisch sollicitatie gesprek gehad tijdens het koken.... (is dat tegenwoordig normaal?)
En een gesprek voor een detacheringsklus die helaas niet door gaat.
Heb nog nooit van m'n leven gesolliciteerd, dus het is allemaal wat nieuw zo voor deze vijftiger.
Het gaat allemaal zo snel en op stel en sprong.
Ik dacht misschien is het leuk om hier je positieve ervaringen met solliciteren te delen.
Tips & tricks
goede sites om vacatures te vinden
hoe werkt dat met headhunters, dat soort dingen.
Leek me motiverender dan klagen.
Vorige week begonnen met solliciteren. Eerste gesprek voor een baan achter de rug, moet ik nog terugkoppeling op krijgen.
Een onverwacht telefonisch sollicitatie gesprek gehad tijdens het koken.... (is dat tegenwoordig normaal?)
En een gesprek voor een detacheringsklus die helaas niet door gaat.
Heb nog nooit van m'n leven gesolliciteerd, dus het is allemaal wat nieuw zo voor deze vijftiger.
Het gaat allemaal zo snel en op stel en sprong.
Ik dacht misschien is het leuk om hier je positieve ervaringen met solliciteren te delen.
Tips & tricks
goede sites om vacatures te vinden
hoe werkt dat met headhunters, dat soort dingen.
Leek me motiverender dan klagen.
donderdag 11 juni 2015 om 15:54
quote:Moondancer schreef op 11 juni 2015 @ 15:07:
Spannend NoReservations. Wachten is inderdaad vervelend. Maar iig gebeurt er wat.
Ik heb net een 2e ronde gesprek gehad. Er waren nog 3 anderen in de running en we worden morgenochtend gebeld, zó spannend!Ja, alsof je op je eindexamenuitslag zit te wachten.
Spannend NoReservations. Wachten is inderdaad vervelend. Maar iig gebeurt er wat.
Ik heb net een 2e ronde gesprek gehad. Er waren nog 3 anderen in de running en we worden morgenochtend gebeld, zó spannend!Ja, alsof je op je eindexamenuitslag zit te wachten.
zaterdag 13 juni 2015 om 16:20
Ik heb de baan niet gekregen omdat een andere kandidaat heel veel ervaring had... máár, ze waren zo enthousiast over mij dat ze mijn gegevens bewaren want ze gaan binnen nu en twee maanden de knoop doorhakken om nog een extra medewerker aan te nemen. En als ze dat gaan doen willen ze mij die baan aanbieden voordat ze de vacature evt uitzetten. Dus dat is wel heel gaaf.
Ondertussen solliciteer ik natuurlijk wel gewoon door. Maandag een gesprek bij een andere organisatie een kwartiertje van mijn huis. Ook leuk.
Ondertussen solliciteer ik natuurlijk wel gewoon door. Maandag een gesprek bij een andere organisatie een kwartiertje van mijn huis. Ook leuk.