Lijf & Lijn alle pijlers

kayla itsines

02-02-2015 10:07 1612 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik wil heel graag starten met kayla itsines haar progamma van 3 maanden, (ga alleen niet gelijk haar voedingsprogamma ook volgen ben wel op dieet 1600 kcal en in evenwicht) maar het lijkt mij dus hartstikke leuk om met een clubje van zo 6 meiden te beginnen om zo ervaringen te kunnen delen en ons beklag te kunnen doen. Haha iets met gedeelde smart....

Ik heb zelf de drie boeken op mijn computer staan dus kan het proberen te mailen naar diegene die mee willen doen
Maar dat is toch juist LISS mango82?

Als je ongeveer 6 km per uur loopt, zoals Kayla volgens mij aanraadt, dan kom je met 45 min. op 4,5 km, dus 5 km is dan zeker goed
@pinchos, week 5 al, wow! Zie je al resultaat?

@mango, haha, mijn foto's vielen me ook zwaar tegen pffff. Ik kijk er stiekem af en toe naar en dan zeg ik tegen mezelf dat ik niet meer zo wil zijn.

Ook ik heb deze week de trainingen omgegooid omdat ik wat last van mijn hamstring had vorige week. Het voelde echt niet goed, dus doe nu vrijdag pas de legs&cardio om mijn benen wat extra rust te gunnen. Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit, als je het maar doet en ook voldoende rust neemt tussendoor. Ik kijk per week wel hoe ik het inplan.

Vandaag wel echt heel trots op mezelf. Heel mijn dag liep in de soep waardoor ik pas een uurtje geleden tijd had voor de resistance (arm&abs). Heel de dag lopen rennen en vliegen, 20 km moeten fietsen, eigenlijk geen puf meer hebben en het dan toch doen. En het ging nog goed ook, ik voelde me gewoon sterk haha
Uhm... stuff... and things
Ik merk wel dat ik wat sterker ben geworden en van mijn heupen is een paar cm af. Voor de rest nog niet zoveel verschil moet ik zeggen... Of misschien zie ik het pas als ik foto's maak, maar dat wil ik eigenlijk pas doen aan het eind van week 12. Trouwens, mijn vriend zei wel dat 'ie vond dat ik een plattere buik had. Ik zelf zie dat niet heel duidelijk eigenlijk.

Over het algemeen vind ik het prima te combineren, alleen met tentamenweken wat minder. In week 4 hield ik de oefeningen beter vol dan in week 2 inderdaad (is hetzelfde schema), maar nu in week 5 worden de reps meer en de oefeningen weer zwaarder. Dus echt makkelijk zal het nooit worden Merk dat ik deze week wel een motivatiedip heb met al dat studeren, tijdens het studeren wil ik graag sporten en als ik dan eenmaal bezig ben met de work-out vind ik het helemaal niet leuk en denk ik alleen maar 'wanneer is het voorbij'. Terwijl ik het eerst, als ik eenmaal bezig was, vaak wel leuk vond. Ik probeer het wel gewoon te blijven doen in de hoop dat het vanzelf weer terugkomt
quote:Gear schreef op 17 juni 2015 @ 22:05:

Maar dat is toch juist LISS mango82?

Als je ongeveer 6 km per uur loopt, zoals Kayla volgens mij aanraadt, dan kom je met 45 min. op 4,5 km, dus 5 km is dan zeker goed Zo had ik het ook bedacht. Maar het was vast geen 6 km per uur. We hebben een uur gelopen, met een pauze. Maar ik doe niet moeilijk. Ik ben dit begonnen omdat ik spieren wilde kweken. Ik deed alleen maar cardio (hardlopen, tussen de 5-10 km) De sportschool wordt het voorlopig niet, dus dan maar thuis. 3x pw een half uur is in te plannen met minimaal gebruik van speciale dingen. Ik heb een voorwerp dat gelift kan worden dat 5,5 kg weegt. We hebben een in de woonkamer een opkamer met trappetje waar ik m'n oefeningen op kan doen. Beetje creatief, dan kom je er wel. Ik kan later altijd nog spullen aanschaffen.
@pinchos, je bent al goed op weg zeg! 💪 zelf het verschil zien in de spiegel is vaak moeilijk, vertrouw op het proces! Ik had ook een morivatiedip rond week 5, ik zie dat dit echt een afhaakmonent is voor velen. Het nieuwe is eraf, het 'gewone leven' komt er vaak tussen. Ik geloof dat ik week 5 en 6 wel 4 keer gedaan heb, omdat ik het gewoon steeds niet goed af kreeg. Maar het geeft niet! Het wordt inderdaad steeds zwaarder, daar ga je je resultaat uit halen! Het maakt niet uit of je een dag langzaam bent of het superzwaar hebt, dát je gaat is al super! Denk daar maar aan tijdens je workout, je doet het goed! In 28 minuten is het voorbij en mag je stretchen!

@mango, goed bezig! Het touwtje springen wordt makkelijker! Ik kan nu veeeel beter touwtje springen dan eerst. Je conditie verbetert enorm eigenlijk zonder dat je het door hebt. Fijn dat ik je een beetje kon helpen trouwens!

@kruidentheetje, wauw na zo'n drukke dag toch een workout. Heerlijk en een mooie overwinning! Vaak lukt het nog wel, ook al ben je moe.

Iemand vroeg om een rekoefening voor de buitenkant van je bovenbeen. In het stretchgedeelte staat een oefening waarbij je op de grond zit met 1 been gestrekt voor je en het andere been onder je kont gevouwen, als je dan naar achteren leunt voel je dit in quad. Dit is het grote spier aan de voorkant van je bovenbeen. De achterkant is je hamstring en kan je stretchen door 1 van je benen voor je neer te zetten met je hiel op de grond en je tenen omhoog. Je andere voet staat plat op de grond. Buig van dat been je knie en reik naar de tenen die omhoog steken met de arm van dezelfde kant. Deze oefening staat ook in het boek!

Ik heb hier ook weer eens een BBG workout op de planning staan. Ben mijn angst even aan het overmeesteren oja hier ook fervent instagrammer

Succes allemaal! Zet hem op!
6km per uur is echt heel erg snel, dat red ik niet de hele LISS. Ik zit ongeveer tussen de 5 en 5,5km per uur en dat vind ik voor nu hard zat haha. Mijn benen moeten nog even wennen aan dat powerwalken, ik krijg anders enorm last van mijn kuiten en schenen.

Vanavond weer LISS en ik heb er nu al zin in

Qua materiaal heb ik het geluk dat mijn vriend ooit een (vlakke) drukbank en gewichten heeft gekocht en zelf heb ik een jaar of 2 terug een kettlebel van 8 kilo aangeschaft, dus ik red me voorlopig prima. Een springtouw heb ik ook, maar het plafond is te laag om die te gebruiken, dus ik spring zonder touw Zit er alleen wel over na te denken om zo'n foamroller aan te schaffen, dat schijnt echt heel prettig te zijn voor de benen.
Hallo allemaal!

Ik ben deze week begonnen met de pre-training, hebben sommige van jullie deze ook gedaan? Ik heb bij beide keren wel wat spierpijn gehad, maar niet super overdreven veel dus daar ben ik blij om. Ik vind het nu nog super leuk en motiverend. Hoevaak lukt het jullie om de circuits in 7 minuten te doen? Ik kom steeds op max 1,5 keer uit terwijl ik bij sommige lees dat ze de circuits veel vaker doen. Nu heb ik het idee alsof ik echt sloom ben of bereik je daar ook gewoon resultaten mee? .
What you do today, can improve all your tomorrows.
@flower, je bent niet sloom! Iedereen doet het in haar eigen tempo. Voor mij lukten de meeste rondjes 1,5-2,5 keer afhankelijk van hoe zwaar en mijn energie. Soms, vooral de laatste weken, krap 1 keer en ik ben ook wel eens over de tijd gegaan om het 1 keer af te krijgen (bosu burpees iemand? )
@flower, ik heb geen pre-training gedaan, die stond er niet bij in mijn gratis download Ik ben nog slomer haha, ik heb gisteren de arms&abs gedaan van week 2 en heb alle rondes 1,25 keer gedaan Volgens mij boek je daar net zoveel resultaat mee, zolang je jezelf maar pusht en niet met 2 vingers in je neus de oefeningen doet. Sommige oefeningen moet ik een stukjes hakken (24 commando's achter elkaar, ik dacht het niet ), maar ik probeer het zo te doen dat als het eigenlijk niet meer gaat ik er toch nog 1 of 2 reps uitpers.
Ik probeer ook echt alles zo vaak mogelijk te doen en vind het echt zwaar, doe het zeker niet met twee vingers in de neus haha. Soms moet ik tussen de herhalingen ook wat meer pauze nemen voor ik weer kracht heb om verder te gaan . Maar heb wel spierpijn dus voor mijn lichaam doe ik blijkbaar wel gewoon genoeg .
What you do today, can improve all your tomorrows.
Wat goed dat je na zo'n drukke dag toch je workout hebt gedaan @kruidentheetje!

Ik haal de rondes meestal 1,5 keer inderdaad, volgens mij is dat helemaal niet slecht. Ik kan me niet voorstellen dat als je de oefeningen veel sneller doet dat je houding/uitvoering dan van dezelfde kwaliteit blijft.
Zo, alles is binnen!

Het exercise training plan

Het help plan normaal en voor vergetariers

De receptengidsen en nog een extra work-Out plan.

Ik heb alles uitgeprint en in aparte mappen gedaan zodat het lekker overzichtelijk is. Maar jeetje wat een boekwerken zeg 😳

Kan wel mijn Engels nog een beetje ophalen zo, 2 vliegen in 1 klap, haha!

Ben me nou nog even in aan het lezen en wil maandag beginnen! Even kijken hoe het gaat want heb vorige week mijn ribben gekneusd, dus moet even aanvoelen hoe het gaat!

Vind haar help-plan ook interessant om te bestuderen en kan wel inspiratie uit haar gerechten gaan halen denk ik! 😃
Birdy: heb jij het help-plan vega gekocht of ergens online gevonden? Ik kon hem online niet vinden.

De eerste twee keer ging ik als een malle en haalde ik de oefeningen 2x per ronde. Maar de laatste ronde kon ik dan niet volhouden. Woensdag deed ik het rustiger aan en haalde ik 1x en een beetje. Maar dan kon ik het wel afmaken. Ik heb nu ook veel minder pijn. Ik heb wel enorm gezweet en voelde ondertussen mijn spieren wel.
Spierpijnnnn! Gister benen week 13 gedaan (tweede keer, had hem een paar weken terug gedaan maar nu weer een paar weken met ander soort bezig geweest)
@Birdy, auw, je ribben gekneusd... Pijnlijk. Ben benieuwd of je de arms & abs dan wel kunt doen. Legs & cardio lijkt me geen probleem. Succes alvast en niet schrikken haha, het is zwaar

@Mango, hier ook 1x en een beetje. Ik probeer goed op de uitvoering te letten, ik doe bijvoorbeeld de push-ups op mijn knieën en merk dat als ik te snel ga ik ga smokkelen als het te zwaar wordt. Dus liever even een paar seconden rust en dan de oefening weer correct uitvoeren.

@blijekip, succes ermee

Ik heb van maandag (full body) en woensdag (arms & abs) eigenlijk helemaal geen spierpijn? Dat vind ik best vreemd als je vergelijkt hoe ik er vorige week bij liep... Tijdens de trainingen had ik het echt zwaar en voelde ik mijn spieren goed. Ben benieuwd hoe de legs&cardio vanavond gaat zijn en of ik morgen ook nog normaal kan lopen. Verwacht het eigenlijk niet, volgens mij is legs&cardio echt het pittigst.
Hallo dames,

Kan iemand mij helpen aan pdfs van Kayla Itsines zou heel graag ermee

aan de slag willen. Hoop er een paar kilo`s mee kwijt te raken.

En na het lezen van de bovenstaande ervaringen, ben ik erg enthousiast geworden.

(mijn mailadres mier444@hotmail.com)
Miertttje, ik zou even googlen
quote:kruidentheetje schreef op 19 juni 2015 @ 09:27:

@Birdy, auw, je ribben gekneusd... Pijnlijk. Ben benieuwd of je de arms & abs dan wel kunt doen. Legs & cardio lijkt me geen probleem. Succes alvast en niet schrikken haha, het is zwaar

@Mango, hier ook 1x en een beetje. Ik probeer goed op de uitvoering te letten, ik doe bijvoorbeeld de push-ups op mijn knieën en merk dat als ik te snel ga ik ga smokkelen als het te zwaar wordt. Dus liever even een paar seconden rust en dan de oefening weer correct uitvoeren.

@blijekip, succes ermee

Ik heb van maandag (full body) en woensdag (arms & abs) eigenlijk helemaal geen spierpijn? Dat vind ik best vreemd als je vergelijkt hoe ik er vorige week bij liep... Tijdens de trainingen had ik het echt zwaar en voelde ik mijn spieren goed. Ben benieuwd hoe de legs&cardio vanavond gaat zijn en of ik morgen ook nog normaal kan lopen. Verwacht het eigenlijk niet, volgens mij is legs&cardio echt het pittigst.Heb ik ook wel eens gehad hoor, geen spierpijn! Is niet heel raar. Ik vind legs&cardio juist de makkelijkste, waarschijnlijk omdat ik al jaren hardloop. Bij de abs ga ik dood daarentegen
Oh nee, haha, ik heb zojuist legs&cardio gedaan en hoewel het beter ging dan vorige week doe mij de arms&abs maar Ik heb nooit geweten dat ik zo rood kon worden en zo kon zweten Morgen nog een rondje LISS en dan zit week 2 er al weer op voor mij en ik vind het nog steeds leuk
Hi allemaal

Ook ik ben deze week begonnen met de BBG!

De eerste twee resistance trainingen heb ik gedaan, de derde doe ik straks of morgen. Maar oh oh oh wat is het zwaar! Vooral de arms&abs vond ik heftig ! Ik had nog spierpijn van maandag , dus ik kon die sit ups echt niet . Ik bedacht me al dat als ik dit drie keer per week doe, ik eigenlijk de hele week met spierpijn loop :-o .

Maar ik heb er zin in ! De eerste foto's zijn gemaakt , en nu maar hard aan het werk !

Fijn om ook jullie ervaringen te lezen !
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Ik weet niet wat ik het ergste vind. Legs vind ik denk ik niet het zwaarst (hier ook een hardloper en heb ook altijd relatief gespierde benen gehad) ik denk dat ik armen het moeilijkst vond, maar benen kunnen de meeste pijn doen. Jump lunges vind ik echt de hel. Ik werd er wel beter in, maar auwwww brand, brand!

Rono, welkom! Pittig hè? Klopt inderdaad, het kan voorkomen, vooral in het begin, dat je heel de week spierpijn hebt haha! Wat ik aan het einde van BBG nog steeds niet fatsoenlijk kon waren die situps waarbij je je voeten omhoog legde op een step (of bankje of whatever) en dan met je arm naar de tegenovergestelde enkel moest reiken. Maar het geeft allemaal niet, je wordt sterker hoor!

Kruidentheetje, goed bezig hoor, week 2 alweer klaar!

Hier probeer ik een beetje in beweging te blijven vandaag na de benen van gisteren (allang ook geen benen getraind, want veel hardgelopen) als ik te lang ga zitten kan ik niet meer opstaan
Net arms and abbs week 2 gedaan. Auw.... M'n armpjes..... Ik heb de timer maar uitgezet. Kreeg ik 7 min niet eens het blokje af. Die commando's, wie heeft dat bedacht?!

Ik voel m'n lijf ook de hele week. Vind het wel fijn, dan weet je ook dat je wat gedaan hebt.
Ik heb net dag 3 van week 1 gedaan. Wat een verademing vergeleken met alleen arms&abs! Het was nog steeds zweten en de sit ups voelden als messteken in m'n buik, maar het is gelukt! Ik vind de benen het makkelijkst, die zijn wel wat gewend. M'n armen en buik iets minder.... Dat is wel te merken.

Als LISS training fiets ik 45 min met m'n dochtertje (bijna 2, zij voorop). Heel gezellig .

Ik werk drie dagen, en ik plan de trainingen op m'n PT dagen. De resistance doe ik dan in de ochtend wanneer m'n dochtertje slaapt en dan s middags gaan we fietsen. Hopelijk kan ik zo de komende tijd door blijven gaan.

En de derde dag doe ik dan in het weekend.

Ik houd me niet aan de HELP Guide, ik probeer gewoon zelf gezond te eten, met af en toe wat lekkers.
The only workout you'll regret, is the one you didn't do
Klinkt goed Rono!

Ik heb de woensdag van week 5 net gedaan. Heel zwaar! Zondag nog de vrijdag en dan zit week 5 erop!

Toen ik straks in de spiegel keek en het vergeleek met de foto van week 1 zag ik toch wel ietsje verschil!
Welkom Rono81

Ik heb eigenlijk alleen de eerste week spierpijn gehad, ik kan nu ook zonder problemen op maandag Kayla circuit doen, volgende dag bootcamp en de dag daarna ballet, zonder problemen. En ik weet toch zeker dat ik de oefeningen niet halfbakken doe (ass to grass bijv. )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven