Mode & Beauty alle pijlers

pumps hakhoogte

20-06-2015 20:13 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Als jullie een feestje hebben en jullie dragen pumps, voor welke hakhoogte kiezen jullie dan?

Ik ben zelf 174 en heb pumps rond 10cm, maar soms voel ik mij dan erg lang, hebben jullie hier ook last van?
Ik haat hoge hakken. Als ik hakken draag draag ik max een hak van zo'n 7-8cm. Met mijn 1.72 heb ik me eigenlijk nog nooit lang gevoeld, maar mijn man is 1.90 dus dat scheelt.

Op m'n bruiloft had ik hakken van 10cm aan in de kerk even en voor de rest heb ik de avond op blote voetjes doorgebracht.

Op een feestje draag ik wel eens een hak als het een diner is. Anders platte schoenen, voor het geval er gedanst wordt
1.84 incl hakken valt mee qua lengte, maar als jij je er niet fijn bij voelt niet doen. Wat ik me eerder afvraag is hoe comfortabel jij daar op dat feestje staat? Zulke hakken draag ik eigenlijk alleen naar een etentje, niet iets waar ik mogelijk veel moet staan / lopen.
nee heb ik geen last van. Lang ben ik toch al.
Vind ze wel heel mooi trouwens, hoge hakken. Heb een stuk of 10 paar in de kast staan, alleen zelden tot nooit gedragen
Ik draag alleen maar pumps, ook naar werk en de supermarkt. De laagste zijn een cm of 8, maar meestal 10 cm.

Ik ben niet zo lang, 1,67m.
Ik ben 1.80 en vind hakken van 10 cm het mooist. Onder de 8 cm vind ik schoenen met hakken tuttig. Of platte schoenen, of echt hoog.

Dat ik dan de 1,90 meter aantik maakt me niet uit.

Comfortabel is het niet, maar als je met enige regelmaat hakken draagt, wen je er wel aan.
Vanaf 10 cm zijn pas echt hoge hakken en ook mooi, alles wat korter is vind ik vaak lomp staan. 174 is wel erg lang voor hoge hakken, vind het dan niet zo vrouwelijk.
Moi
Ik ben 1.82 en het is niet mijn probleem dat anderen zijn blijven steken bij lengte tuinkabouter. Ik trek schoenen aan die ik leuk vind. Dat kan met 12 cm hak zijn of zonder hak (of iets et tussenin?
Nee, geen last van. Ben 1.78m en heb ook hakken van 10 cm. Nog nooit mee gezeten of me daar 'te' lang of 'vervelend' door/over gevoeld.
wij slapen nooit.
quote:Uggla schreef op 20 juni 2015 @ 20:47:

Ik ben 1.82 en het is niet mijn probleem dat anderen zijn blijven steken bij lengte tuinkabouter. Ik trek schoenen aan die ik leuk vind. Dat kan met 12 cm hak zijn of zonder hak (of iets et tussenin?Ik verbaas me er altijd over als ik lange vrouwen zie die dan ook nog hoge hakken aanhebben. Ze steken soms boven de meeste mannen uit. Zou me dan toch minder vrouwelijk voelen. Hoor van mannen ook vaak dat ze lange vrouwen onaantrekkelijk vinden en dat klein schattig is.
Moi
Ach, hakken zijn uiteindelijk niet de échte lengte van een vrouw. En aan je natuurlijke lengte valt nu eenmaal niks te doen. Ik zie niet in, alleen omdat er mannen zijn die er moeite mee hebben, om dan maar geen hakken aan te doen. Gezever vind ik het en vaak ook van mannen die zelf niet al te lang zijn.
wij slapen nooit.
Ik draag alleen hakken boven de 8cm. Daaronder vind ik tuttig en lelijk. Ik ben 173 maar voel me met 10cm echt niet lang ofzo.
Ik vind hoge hakken ook mooier maar zie best leuke paren met een lage hak.

Vind vooral dat je benen een stuk mooier worden van een hak, ook van een kleintje. Dus als ik m'n kuiten mooi wil laten uitkomen onder een jurkje draag ik een hak(je).

Vind bijvoorbeeld sandaaltjes met een lage sleekhak wel leuk, die draag ik wel onder een jurk als ik toch lekker wil kunnen lopen.
quote:LittleLilly schreef op 20 juni 2015 @ 20:53:

[...]

Ik verbaas me er altijd over als ik lange vrouwen zie die dan ook nog hoge hakken aanhebben. Ze steken soms boven de meeste mannen uit. Zou me dan toch minder vrouwelijk voelen. Hoor van mannen ook vaak dat ze lange vrouwen onaantrekkelijk vinden en dat klein schattig is.

Ik vind lange vrouwen met hoge hakken hypervrouwelijk en zelfvertrouwen uitstralen.

Ik vind juist lange vrouwen die angstvallig 'platjes' dragen teleurstellend; alsof ze zich schamen voor hun lengte.

Alleen van Carla Bruni snap ik wel dat ze nauwelijks hakken draagt; vanwege haar smurf-formaat man Sarkozy: 1.65 m!
Ik draag platte schoenen/lage hak dan weer vaker onder een bootcut/straight jeans. Niet dat maat 41 zo'n achterlijk grote maat is alleen met platte schoenen onder een skinny jeans ziet het er bij mij echt onflatteus uit. Niet dat ik ooit nog een skinny koop (zoon vond dat ik eens 'modern' moest doen destijds alleen die ik heb staat dan weer stukken beter met high heels eronder.
wij slapen nooit.
Ma Flodder is tenslotte ook veel vrouwelijker dan doutzen kroes en Adriana Lima. Want... Kleiner.
Ik draag altijd hoge hakken. Ik vind het mooi en vrouwelijk. Ik hoef niet bang te zijn dat ik boven mijn man uit steek want ik ben klein namelijk 1.57 meter.
Bedankt voor jullie reacties!!

Toch bijzonder dat degene met de naam "little lilly" begint over dat klein schattig is en lang onvrouwelijk.

Als ik hakken van 10 cm koop, zorg ik er eigenlijk altijd voor dat er een klein plateau zooltje onder zit van 1,5 a 2cm waardoor de hak iets kleiner aanvoelt en daardoor makkelijker is uit te houden.
Haha, Lieve, dat doe ik ook vaak. Heb zelfs een paar lakleren, zwarte pumps met plateau en hak van ongeveer 5cm (incl plateau een cm of 8), dat - eerlijk is eerlijk - wel redelijk tuttig is, maar die gebruik ik voor zakelijke events.

Zeg maar van dien aard dat het ook niet de bedoeling is dat je op je 12cm stiletto's binnen komt klikken.

Dat haalt net dat randje truttig een klein beetje weg zonder dat het echt sex appeal krijgt.

Gelukkig heb ik zo'n event zelden of nooit. Voor begrafenissen zijn ze bijvoorbeeld ook erg geschikt.
Mijn hakken zijn ongeveer 4 tot 8 cm (misschien dat één net de 9 aantikt). Ik ben 1.66 en heb niet echt grote voeten (mt 37). Als ik grotere hakken aandoe, staat het op een gegeven moment niet meer 'in verhouding'. Ik ben dol op jurkjes en doe er meestal een paar pumps bij aan. Alleen kitten heels of mary janes vind ik voor mezelf te tuttig. Meestal draag ik mijn pumps ook op mijn werk, dan kan ik niet op 12 cm gaan rondhuppelen.

Gewoon lekker aandoen wat je mooi vindt en wat nog redelijk comfy is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven