Kat met nierfalen

22-05-2015 10:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Mijn lieve kat (vijf jaar) heeft chronisch nierfalen. Een maand geleden is ze opgenomen in een kliniek en na een aantal dagen was ze heel erg opgeknapt. De arts had er vertrouwen in dat ze met medicatie (semintra), dieetvoer (hills k/d) en een heuse drinkfontein weer een tijdje vooruit kon.

Een paar weken later is er weer bloed geprikt en daaruit bleek dat haar waarden wel nog te hoog waren, maar dat ze erg goed vooruit ging. Ze was ook weer haar vrolijke zelf.

Tot een paar dagen terug. Ze was weer slechter gaan eten en dus ben ik teruggegaan met haar naar de kliniek. Het bleek zo mis als een maand geleden. Zweren in de mond, uitgedroogd, weer afgevallen...kortom mijn actieve, speelse dame was opeens weer een klein hoopje ellende.

Ze is nu dus weer aan een infuus de komende dagen in de hoop dat het aanslaat. Arts en ik zijn het er beide over eens dat dit niet een gewoonte kan worden, want dat is geen leven voor een poes.

Ik ga elke dag twee maal langs om het haar te knuffelen en als ze mij ziet wilt ze ook wel wat eten en even tegen mij kletsen.

Er vanuit gaande (hopende) dat mijn meisje weer bij mij terug mag komen over een aantal dagen: zijn er mensen die ervaring hebben met nierkatten en mij adviezen kunnen geven?

Ik heb vrij veel van de dierenarts gehoord en natuurlijk ook online gelezen, maar misschien dat ervaringsdeskundigen mij nieuwe inzichten kunnen geven.

Dank jullie wel!
Hoi Nierdame,

Hoe gaat het intussen met je kat? Eet ze alweer een beetje meer?
Lief dat je het vraagt!

Ze eet weer redelijk goed! En: ze is weer thuis!

Maar ja, wel moet ze over twee dagen weer terug naar de kliniek voor bloedprikken en de infuusnaalden zitten er dus nog in (wat ze niet fijn vindt want ze gaan spelen met de krabpaal en blijkbaar kreeg ze toen last van haar pootjes).

Voor nu blijven we doorgaan met dieetvoer, semintra, etc. en de arts zegt dat ik na moet denken over stamcel transplantatie... hij zei dat hij zich had ingelezen en contact had met een andere kliniek en dat dit wellicht een alternatief kon zijn, maar dat hij er zelf nog geen ervaring mee had bij nierpatiëntjes en mij dus ook niet kon vertellen of het enig effect ging hebben.

Ik weet dus ook niet zo goed wat ik met deze informatie moet. Blijkbaar is het niet zo duur als ik aanneem (en ik wil sowieso niet dat geld een wezenlijke rol gaat spelen), maar tegelijkertijd: een hoop bloed uit haar lichaampje halen om er stamcellen uit te vissen en die er dan weer in te pompen voor een 'misschien' vind ik nogal wat...

Nou ja we wachten vrijdag wel af en voor nu ga ik veel met haar knuffelen.
Ik schrijf dit onder een andere account, want ik ben mijn wachtwoord vergeten en het mailadres was ook nieuw voor deze account aangemaakt.

Vanochtend is mijn meisje ingeslapen.

Ze was van een altijd joviale, aanhankelijke kat veranderd in een hoopje ongeluk, wat nergens meer van genoot.

Het is beter zo.

Ik ga haar heel erg missen.

Ik wil iedereen bedanken voor jullie steun en adviezen.
Ach wat verdrietig :( Veel sterkte!
Sterkte Liefmeisjevanme
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven