Starten Anti depressiva ..

22-06-2015 13:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Ik ben sinds 8 dagen begonnen met Fluoxetine 20 mg, maar wat valt het zwaar zeg!! Heb echt veel bijwerkingen;

-droge mond

-hart kloppingen

-gister avond een paniekaanval gehad

-meer angst

-alsof ik niet op deze wereld leef

-slecht tegen geluiden kunnen, alsof het nog na galmt in me oren

-misselijk en maagpijn

Zit er zelfs aan te denken om maar te stoppen want dit is echt vreselijk zo. Iemand ervaring ermee?? Gaat het snel over of duurt het nog wel even?

Liefs
geen ervaring, maar bespreek dit met je arts. Die kan je meer vertellen over hoe lang de bijwerkingen zouden kunnen aanhouden en evt andere AD voorschrijven.
Word je niet goed begeleid dan door je huisarts? Ik ben ook een tijdje terug gestart met Citalopram (andere AD) en de huisarts belde me regelmatig en plande regelmatig afspraken in om te horen hoe het ging. Ze had me ook goed voorbereid over de bijwerkingen en dat die vooral in de eerste 2 weken heftig zijn en dat veel mensen dan ermee willen stoppen. Bij mij gingen de meeste bijwerkingen inderdaad na 2 weken weg. Succes ermee en ga naar je huisarts!
Ik slik al een aantal jaren antidepressiva, maar dan een andere variant dan jij. Ik heb destijds met mijn huisarts de dosering steeds bepaald, wat mij heel duidelijk verteld is, is dat de antidepressiva pas NA 6 weken werkt. (of dit bij jouw variant ook zo is dat weet ik natuurlijk niet).

zelf heb ik ook wel bijwerkingen zoals droge slijmvliezen (waardoor ik geen lenzen meer kan dragen) en hartkloppingen. Deze bijwerkingen wegen echter niet op tegen de klachten waarvoor ik deze medicatie gebruik.
Ik slik hetzelfde. Ben je direct begonnen met 20?

Ik deed eerst 2 weken 10 en daarna weer 10 erbij. De bijwerkingen waren afzien....maar te doen.

En nu heel blij dat ik eraan begonnen ben. Al mijn klachten zijn weg.
Het is algemeen bekend dat je langzaam moet opbouwen en dat het soms even wat erger word met klachten en vervelende bijwerkingen en als het een middel is dat werkt voor jou, trekt dat weg na een paar weken. Bel de arts die dit heeft voorgeschreven!

Waarom is dit niet allemaal met je besproken?

En nu ineens stoppen is gevaarlijk dan klapt de depressie helemaal de diepte in.
Bedankt voor jullie reacties!

Joko, kan je serieus beginnen met 10mg met fluoxetine? Als ik dat wist had ik dat gedaan.. Heb mijn medicatie gekregen door een andere arts. Mijn eigen arts is een tijdje afwezig, wat dus heel vervelend is met dit soort dingen. Voel me echt belabberd. Maar ik ga gewoon door, als ik thuis ga zitten gaat het denk ik allemaal nog erger worden. Ik heb trouwens capsules

Feeksje1977, ik had vandaag de arts gebeld die het me had voorgeschreven! En hij gaat me morgen bellen tijdens zijn telefonisch spreekuur.. Misschien moet ik gewoon even doorbijten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven