Interieuradvies nodig

22-06-2015 20:37 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hola,

Kunnen jullie met me meedenken? Ik zie vaak mooie interieurs (VT Wonen of bij mensen thuis) maar zelf ben ik echt een nitwit in het goed bij elkaar stellen van meerdere items waardoor mijn woonkamer een soort van 'klopt'. Dat lukt me niet..

Woonkamer is vrij groot (60 m2) waarvan 1 wand (iets van 6 meter lang) een dierenhuidprint- behang heeft.

Exact zoals dit:

[img]http://www.bakkerkleurensfeer.nl/wp-con ... 80x328.jpg[/img]

Dit is ook in het gedeelte waar de loungebank (chocoladebruin), chaisse longue (zwart-wit) en een jaren '60 hangfauteuil in cognac kleurig leer in staan. Hier hangt ook deze enorme foto op plexiglas (gekocht bij YellowCorner) - met afmeting 2 x 3 meter:

(Dat hangt dus op het bovengenoemde behang)

[img]http://www.yellowkorner.nl/visuels/arti ... baheux.jpg[/img]

Verder hangt in dat gedeelte een enorme kroonluchter, ook een eye-catcher.

Geen salontafel (2 kleine houten bijzettafels met chromen pootjes), geen vloerkleed, wel een mooie diepdonkere echt houten vloer. Witte accessoires zoals deken voor op de bank, grote witte orchidee, witte kaarsen (en mintgroene en gele kaarsen)

In de nabijgelegen vensterbanken staan meerdere grote 'kunst' objecten: Gekleurd keramiek, brons beeld, allemaal de hoogte in.

En nog een laag houten (koloniaal) kastje/sidetable. Ongeveer 1,5 meter lang, half meter diep. Tegen de muur.

Zonder dit item ziet de boel er in dat gedeelte van de woonkamer vrij steriel en kaal uit. Hou ik ook wel van maar het moet wel gezellig ogen.

Nu dus mijn vraag: Wat zet je op zoiets? Ik heb het geprobeerd met vazen verse grote veldbloemen, met fotolijstjes in diverse grootte en verschillende soorten materialen (metaal, leer etc): Het is het allemaal gewoon niet. Het ziet er zo té bedacht uit, ofzo.

Nu liggen er dus mooie grote koffietafel boeken op maar het ziet er niet echt knus uit daardoor.

Ik heb echt een hekel aan Jan de Bouvrie toestanden.

En nog meer kunst zou denk ik ook een beetje 'te' worden, denk ik.

Hebben jullie ideeën?
quote:avaminerva schreef op 22 juni 2015 @ 21:11:

[...]

Zou op zich ook een idee kunnen zijn maar de woonoppervlakte heeft een entresuite met glas-in-lood-deuren en boekenkasten aan weerszijde. Deze altijd open maar het maakt wel dat het geheel door 1 grote muur in zelfde printbehang alsnog 1 geheel is.

En ik hou niet zo van grote vloerkleden. Bij de haard wel een schapenvachtje en dat vond ik al meer dan genoeg.

Bedankt voor het meedenken.

Aha, het zijn dus eigenlijk twéé kamers en-suite.

Mijn advies: behandel iedere ruimte als een aparte kamer. Doe die schuifdeuren een keer dicht en kijk rond in de kamer als die suite er niet is. En richt hem dan in als aparte kamer. Doe hetzelfde met de andere ruimte. Dan nog kun je kleuren en accenten op elkaar afstemmen, maar toch iedere kamer zijn eigen "karakter" geven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Goed advies, Pejeka maar ik denk dat ik dat nu doe.

Het 'eet' gedeelte (de andere kant) is volledig naar mijn smaak. Daar voelt het heel gezellig en klopt het.

Ook maar door toevalstreffers denk ik. Daar staat een mooie houten mega tafel en een haard, daar hoeft niks aan te veranderen.

Het bankhang gedeelte vraagt wat meer aandacht.

Ik ga morgen op zoek naar mooie planten in verschillende koperen potten. Ik denk dat ik daar al een heel stuk mee verder kom.
quote:avaminerva schreef op 22 juni 2015 @ 21:35:

Goed advies, Pejeka maar ik denk dat ik dat nu doe.

Het 'eet' gedeelte (de andere kant) is volledig naar mijn smaak. Daar voelt het heel gezellig en klopt het.

Ook maar door toevalstreffers denk ik. Daar staat een mooie houten mega tafel en een haard, daar hoeft niks aan te veranderen.

Het bankhang gedeelte vraagt wat meer aandacht.

Ik ga morgen op zoek naar mooie planten in verschillende koperen potten. Ik denk dat ik daar al een heel stuk mee verder kom.Wat met behang heel mooi kan zijn, is de ene kamer een neutraal behang te geven met bijv. boven de schoorsteenmantel een paneel met bewerkt behang, en dan juist in de andere kamer van de suite een muur met dat bewerkte behang te doen, en boven de schoorsteenmantel dáár een paneel met hetzelfde neutrale behang als in de voorkamer, bijv. Dan laat je dezelfde dingen in beide kamers terugkomen, maar net even iets anders, waardoor het én een geheel is, maar ook iedere ruimte zijn eigen identiteit heeft, als je snapt wat ik bedoel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:avaminerva schreef op 22 juni 2015 @ 20:44:

[...]

Ja? Oh jee.. Ik wist dat ik er slecht in was.. maar zo slecht.. Sorry, ik vind het allemaal erg Riviera Maison, kitsch dus.
verba volant, scripta manent.
Ook het overwegen waard wat jij zegt, Pejeka..

Al moet ik zeggen dat juist die lange donkere wand over de hele lengte wel iets moois heeft, zeker omdat de rest van alle wanden gewoon wit gestuct is. Maar ik zal er nog eens over nadenken.

Er is hier niets Riviera Maison hoor, Marianne Davids. Ik hou echt niet van Riviera Maison. Of alles in hetzelfde stijltje. Daarom is het hier nu juist zo'n allegaartje bij het bank-hang-lees-tv-gedeelte. Ben daar zelf ook niet heel tevreden over, vandaar mijn vraag. Had jij ook nog een tip misschien?
Ja, dat verschillende soorten groen en blad heeft iets heel leuks en speels!

Nu nog kijken of de ene plant misschien meer licht nodig heeft dan de ander. Leuk idee!
quote:avaminerva schreef op 22 juni 2015 @ 21:55:

Ook het overwegen waard wat jij zegt, Pejeka..

Al moet ik zeggen dat juist die lange donkere wand over de hele lengte wel iets moois heeft, zeker omdat de rest van alle wanden gewoon wit gestuct is. Maar ik zal er nog eens over nadenken.

Er is hier niets Riviera Maison hoor, Marianne Davids. Ik hou echt niet van Riviera Maison. Of alles in hetzelfde stijltje. Daarom is het hier nu juist zo'n allegaartje bij het bank-hang-lees-tv-gedeelte. Ben daar zelf ook niet heel tevreden over, vandaar mijn vraag. Had jij ook nog een tip misschien? Planten, is al gezegd. In verschillende potten, niet allemaal dezelfde kleur of hetzelfde model. een paar kussentjes in een felle kleur, die gooi je in de kast als ze gaan vervelen, muren in een rustige tint.
verba volant, scripta manent.
De potten hoeven niet allemaal koperkleurig. Als je kijkt naar die foto van al die planten, dan zie je dat daar 1 potje in een andere kleur tussen staat. Dat stoort dus echt niet, het maakt alleen het effect wat zachter. Misschien kun je er een witte pot tussen zetten, of een witte en/of een zwarte en/of een bronzen (afhankelijk van hoeveel potten je koopt). Dan laat je ook de kleuren van de bank, muren en

andere accessoires weer terug komen, en dat houdt het rustig.
Ik zou geen hele tafel vol zetten met koperen potten, dat ziet er niet uit. Neem er twee en dan verder stenen potten in creme en een mooie andere kleur, dan hou je het speels en wordt het niet zo oubollig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven