Ik voel me eenzaam..

22-06-2015 22:50 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik moet beginnen. Maar ik loop hier al zo lang mee rond dat ik nu eindelijk heb besloten mijn hart te luchten. Ik ben een meid van bijna 21, en ik voel me sinds een jaar intens ongelukkig. Hoewel ik op materieel gebied niets te klagen heb (ik woon in een leuk appartement en heb een inkomen), voel ik me toch steeds ongelukkiger. Ik ben 2 jaar geleden gestopt met mijn studie, ik heb een traumatische jeugd gehad en kon het destijds niet meer opbrengen om naar school te gaan. Ik heb sindsdien een uitkering, met als gevolg dat ik hele dagen thuis zit. Toen ik net was gestopt met school en uitkering kreeg was het lang leve de lol: ik had iedere dag tijd om leuke dingen te doen, en deed deze vaak met mijn beste vriendin. Op momenten dat andere vriendinnen tijd hadden (behalve mijn beste vriendin gingen mijn andere vriendinnen wel gewoon naar school en werken) ondernam ik met hun van alles dus ik vond mijn leven prima zo. Nu zijn we twee jaar verder, en de vriendinnen die ik toen had zijn allemaal druk met hun studie, werk, eentje is moeder geworden en weer een ander is gaan samenwonen. Hoewel ik 1 vriendin nog af en toe zie, ben ik eigenlijk alleen over. Ik heb wel sinds een jaar een lieve vriend en dat zorgt er eigenlijk voor dat ik me af en toe nog gelukkig voel. Toch voel ik me heel erg eenzaam. Ik ben sinds een aantal maanden wel begonnen met vrijwilligerswerk, maar dit is 1 op 1 dus hier ontmoet ik ook geen nieuwe mensen. Na de zomervakantie begin ik wel weer aan een opleiding, hoewel ik er heel veel zin in heb ben ik ook heel nerveus. Wat als ik ook hier geen nieuwe vriendinnen maak? Ik woon in een kleine stad en de HBO opleidingen zijn verdeeld over verschillende locaties, met als gevolg dat ik op een kleine school terecht kom. Ik zit er gewoon helemaal doorheen en ben bang dat ik later echt zo'n eenzaam kattenvrouwtje wordt :'). Wat ik eigenlijk nodig heb is iemand die me een hart onder de riem kan steken; kan bevestigen dat naar school gaan me goed zal doen en dat ik hier nieuwe contacten op zal doen. (Ergens weet ik wel dat dit zo is, maar twijfel toch heel erg aan mezelf). En ik vroeg me af of er misschien meer meiden zijn die (op jonge leeftijd) een eenzame periode hebben gehad maar nu weer sociale contacten hebben. Ik heb gewoon wat opbeurende woorden nodig..

Alvast bedankt !

Groetjes A.
Lieve A.

Ga naar buiten, ga een sport beoefenen, ga zo nu en dan eens stappen, bijvoorbeeld met je vriend, maar zorg dat je buiten komt.

Ik ben door een problematische jeugd ook gestopt met school, heb het later weer opgepakt en dat is wanneer je geen baan hebt denk ik het beste wat je kunt doen. Wanneer jij ervoor openstaat zul je absoluut weer mensen om je heen verzamelen.

Breek je muur af, vind je vertrouwen terug en geniet.

Dat is iig hetgeen wat mij heeft geholpen.
Het is op jouw leeftijd normaal om oude vrienden te verliezen. Iedereen begint aan het volwassen leven en laat de tienerjaren achter zich, dus je bent niet uniek in je situatie. Het is nu zaak om aan je eigen volwassen leven te beginnen en school is een goed begin daarvan. Nieuwe mensen, nieuwe omgeving en bezig zijn, want dat lanterfanten is niet goed voor een jong leven, actie is de bedoeling, daar ben je jong voor.

Natuurlijk maak je nieuwe vrienden, misschien niet zo hecht als vroeger, maar volwassenen hechten zich heel anders aan elkaar dan kinderen en tieners, die voor eeuwig samen modus is niet meer en daar zal je aan moeten wennen, maar dat komt goed, het is gewoon anders en daar wen je vanzelf aan en je zult leren dat deze manier ook goed is.

Ik wens je succes in je nieuwe leven en zet door, het is niet alleen goed voor je nu, maar ook je toekomst wordt er veel beter door.
Wat goed dat je gaat studeren! Ik heb zelf mijn beste vrienden leren kennen tijdens mijn studietijd. Dus het kan echt nog allemaal goed komen.

Wat Spanishchick zegt: stel je open. Ga leuke dingen doen, nodig mensen uit om mee te gaan. Kop op, schouders eronder! :-)
Ik herken wat je zegt helemaal meis!

helaas spelen er bij mij ook andere factoren mee. Ik ben ook 21 en ben het afgelopen jaar onwijs veel "vrienden" kwijtgeraakt omdat het niet zo goed meer met me ging. Uiteindelijk ben jij degene die stappen moet ondernemen om uit je dipje te komen en geloof me een nieuwe studie beginnen is een goede start. Je hoeft niet meteen met iedereen beste maatjes te worden maar je zult er vast wel 1 of 2 aan overhouden ☺

En als je me een privebericht wilt sturen om je hart te luchten of lekker te kletsen mag dat natuurlijk altijd!
Goed dat je weer naar school gaat na de zomer.

Maar waarom zou je wachten tot dan om je huis uit te komen?

Je schrijft dat je nu hele dagen thuis zit. Ik kan me voorstellen dat je dan juist gaat piekeren en dat je je dan juist alleen voelt.

Probeer eens wat dingen te bedenken waardoor je nu al onder de mensen kunt komen. En ook dingen die je alleen kunt ondernemen; want dat kan ook.

Misschien nog ander vrijwilligerswerk waarbij je wel meer contacten hebt; er bestaan ook eenmalige dingen, zoals helpen bij een festival.

Of meegaan met activiteiten van bijvoorbeeld NMLK (= een website waarop allerlei georganiseerde groepsactiviteiten staan waaraan je deel kunt nemen) of Weekendhike (wandeltochten waaraan je deel kunt nemen) of zoiets.

Of lid worden van een vereniging, een cursus volgen etc...

Er zijn zoveel activiteiten te bedenken die minder eenzaam zijn dan thuis zitten...

Waardoor ben je eigenlijk bang dat je geen contacten zult opdoen op je nieuwe opleiding? Mag ik dat vragen?

Ik begrijp dat je ook meerdere vriendinnen hebt gehad en dat je nu een vriend hebt; contacten maken kun je dus wel.
"Toen ik net was gestopt met school en uitkering kreeg was het lang leve de lol"

Sorry, hier heb ik een probleem mee.

Gruwelijk offtopic, maar die uitkering komt ergens vandaan.

En je hebt een vriend & een eigen appartement.

Ga werk zoeken, ik ken je probleem & zie het ook bij een ander. Je hebt veel te veel

vrije tijd. Dan heb je een leeg gevoel over wat je doet, want in feite doe je helemaal

niets. Tevens kom je geen andere mensen tegen.

Gewoon een vakantiebaan nemen.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Ik herken het! Als je wil kletsen, mag je me een priveberichtje sturen.
Als je je positief opstelt, maak je de kans veel groter dat je nieuwe vrienden tegenkomt.

Ga niet in een hoekje zitten, maar praat met mensen en nodig ze na een tijdje uit om samen iets te gaan doen.

Ik heb vrienden die ik rond jouw leeftijd heb leren kennen, en de vriendschap is alleen maar hechter geworden door de jaren heen. Blijven investeren, en dan kan je hele mooie vriendschappen overhouden.

Het gaat je lukken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven