Woondilemma: Zwanenburg

22-06-2015 18:12 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal!

Weet iemand hoe het is om in Zwanenburg te wonen? Voor- en nadelen?

Heel erg bedankt alvast!
Mijn nichtje woonde er. Als je er op visite was vloog er om de 5 minuten een vliegtuig over. Zij was daar wel aan gewend en had er eigenlijk weinig last van. Verder was het prima wonen.
Veel vliegtuigen en aantoonbaar meer mensen met luchtwegklachten etc door de luchtkwaliteit. Ik heb daar als kind gewoond en toen waren er echt asostraten.

Maar ik ken mensen die er heel prettig wonen. Lekker kleinschalig en dicht bij Amsterdam en haarlem.

Ov schijnt wel te zijn verslechterd.
Bij Zwanenburg denk ik aan vliegtuigen.
Ja als je recht onder Schiphol wilt wonen, moet je daar zijn. Tenzij jij een enorme liefde voor vliegverkeer hebt, zou ik daar dus niet gaan wonen!

Niets zo treurig als mensen die dit heel goed wisten, maar daar toch een betaalbare vinex-hut gekocht hebben en dan de rest van hun leven besteden aan klagen over vliegtuigen.
Ik ben er vlakbij opgegroeid. Het is gunstig gelegen (vlakbij Haarlem, Amsterdam, en Hoofddorp) maar er is idd veel vliegtuigoverlast. Maar verder prima wonen hoor
Schoonzus van mij woont in Zwanenburg. Ik vind het daar eigenlijk nogal meevallen met de vliegtuigen, maar ik heb dan ook een extreem hoge herrie-tolerantie. En een nachtje logeren is natuurlijk wel wat anders dan je hele leven in het lawaai zitten.
Als je niet gevoelig bent voor extreem vliegtuiglawaai dan is het vast prima wonen. Ik sta zelf op het punt van doordraaien door een baan die sinds een paar weken non-stop in gebruik is en waar ik vlak onder woon. Ik heb enorm spijt van de aankoop van ons huis, ik heb het volledig onderschat. Inderdaad treurig...
Bedankt allemaal! Ja momenteel woon in ontzettend gezellig maar lawaaiig Amsterdam. Ik wil wel in de buurt blijven maar Haarlem is ook ontzettend duur dus leek deze tussenoplossing prima.

Een mooi groot huis met grote tuin..Alleen is er echt helemaal niets te doen daar geloof ik… ?
quote:Questionaboutsomething schreef op 23 juni 2015 @ 16:53:

Bedankt allemaal! Ja momenteel woon in ontzettend gezellig maar lawaaiig Amsterdam. Ik wil wel in de buurt blijven maar Haarlem is ook ontzettend duur dus leek deze tussenoplossing prima.

Een mooi groot huis met grote tuin..Alleen is er echt helemaal niets te doen daar geloof ik… ?Er is inderdaad weinig te doen.. Voor winkelen/restaurants/uitgaan etc ga ik altijd naar Haarlem of Amsterdam. Er rijdt een bus en trein naar beide steden en op de fiets is het ook wel te doen
Er is geen moer te doen en het ov is slecht. Heb je al nagedacht over vogelenzang, bentveld en overveen? Of spaarndam?
Zou zwanenburg skippen en voor hoofddorp gaan. Goede verbinding qua ov. Momenteel zijn ze met het Tudorpark bezig. Mooie nieuwbouw.
quote:melbrw schreef op 23 juni 2015 @ 17:05:

Er is geen moer te doen en het ov is slecht. Heb je al nagedacht over vogelenzang, bentveld en overveen? Of spaarndam?Spaarndam is dan inderdaad leuker wonen! Veel gezelliger dorp, vind ik
Heb er jarenlang gewoond, niet zonder plezier maar ik kan niet zo goed tegen het 'dorpse', en dat heeft Zwanenburg. Ook niet echt een afspiegeling van een gemengde bevolking en dat vind ik zelf belangrijk.

De vliegtuigen, daar wen je wel aan, ik miste ze zelfs toen ik er wegging en als ik nu vliegtuigen hoor, denk ik aan mijn jeugd ;)

Ik ging van Zwanenburg naar Amsterdam, maar omgekeerd lijkt me echt een stap terug wat betreft (soorten) mensen, (openminded) mentaliteit, faciliteiten, gezelligheid!

Het is er een stuk rustiger en ook betaalbaarder maar zo suf :P

En idd niet echt geweldig qua OV.
Ik zou nog liever in noord gaan wonen dan in zwanenburg. En zeker om de redenen die je noemt TO. Er zijn wat aso straten in noord maar lang niet zo veel en erg als het was. Er zijn best wat aardige buurten daar en niet te duur én heel dichtbij amsterdam.
Noord is te gek. En ik ben verwend, woonde hiervoor in Centrum.

En heb ook in zwanenburg gewoond. Zou Dan idd nog liever in oostzaan oid gaan wonen.
Wat de meesten al schrijven schiet ook bij mij te binnen; vliegtuigen. Zelf ben ik daar aan gewend, woon in Hoofddorp. Leuke gezellige plaats en ook nog steeds dichtbij Haarlem / Amsterdam. Staat momenteel ook veel te koop, zeker het kijken waard.
Nogmaals dank voor alle reacties!

Had de situatie misschien iets beter moeten schetsen;

Momenteel woon ik duur en klein huur in Amsterdam, we willen buiten de stad gaan wonen en iets kopen. Nu hebben we een

ontzettend mooi groot huis wat we goedkoop kunnen kopen, alles is perfect, behalve dat het dus in Zwanenburg staat. We hebben veel vrienden in zowel Haarlem als Amsterdam, dus het zit er wel tussenin. Het lijkt mij alleen zo ontzettend saai. Haarlem is helaas ook al enorm duur in de buurten waar we eventueel zouden willen zitten. Dus nu overwegen we het toch...

Ik ken alleen niemand die in Zwanenburg woont en dus wat kan vertellen over het type mensen, de gezelligheid etc...

Anyone? Heel erg bedankt!
Voor de gezelligheid moet je niet in Zwanenburg zijn. De mensen die daar wonen zie ik nooit een praatje met elkaar maken, domweg omdat ze elkaar niet kunnen horen door de vele vliegtuigen die voorbij komen.
Ik ken iemand die het daar reuze gezellig heeft. Is daar alleen met kind gaan wonen omdat er een familielid woont. Zo te horen is het er wel gezellig. Maar die is zelf heel sociaal en door haar kind ook aansluiting denk ik.
Mijn vriend en ik zijn ook op zoek naar een nieuwe woning; wij kijken naar de plek ipv het huis. Dan maar een iets kleiner huis, op een plek waar we allebei het liefst wonen! Succes met je keuze:)
quote:Questionaboutsomething schreef op 25 juni 2015 @ 11:49:

Nogmaals dank voor alle reacties!

Had de situatie misschien iets beter moeten schetsen;

Momenteel woon ik duur en klein huur in Amsterdam, we willen buiten de stad gaan wonen en iets kopen. Nu hebben we een

ontzettend mooi groot huis wat we goedkoop kunnen kopen, alles is perfect, behalve dat het dus in Zwanenburg staat. We hebben veel vrienden in zowel Haarlem als Amsterdam, dus het zit er wel tussenin. Het lijkt mij alleen zo ontzettend saai. Haarlem is helaas ook al enorm duur in de buurten waar we eventueel zouden willen zitten. Dus nu overwegen we het toch...

Ik ken alleen niemand die in Zwanenburg woont en dus wat kan vertellen over het type mensen, de gezelligheid etc...

Anyone? Heel erg bedankt!Bij het kopen van een huis is de locatie het belangrijkst. Een huis kan nog zo mooi zijn, maar als de locatie tegenvalt, blijft het je irriteren. Andersom, een middelmatig huis (met voldoende mogelijkheden) op een toplocatie, kun je verbouwen, opknappen etc. zodat huis en locatie super zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven