Sleutel in slot afgebroken! ;(

25-06-2015 10:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gisteravond heb ik in een dronken bui mijn sleutel in het slot van de schuur afgebroken. Nu heb ik hier eerder ervaring mee gehad (soort van), dit was toen ik mijn sleutel van de voordeur binnen had laten liggen. Aangezien dit de "belangrijkste" deur van het huis is, belde ik zonder even wat zelf te proberen meteen de eerste slotenmaker die ik op google kon vinden. Nu werd dit uiteindelijk toch nog even een (heel) erg duur grapje, en kwam er na afloop achter dat ik dit waarschijnlijk gewoon zelf heb kunnen doen met een pasje of soortgelijks :(. Nu ik mijn lesje heb geleerd , dacht ik eerst even rond te vragen of er hier nog mensen zijn met tips, of zelf een goede (goedkope!) slotenmaker kennen in de regio van Amsterdam. Alvast bedankt! :D
Heeft die slotenmaker het niet opgelost dan?
quote:ikeaverslaafde schreef op 25 juni 2015 @ 11:00:

Heeft die slotenmaker het niet opgelost dan?

Jawel, alleen was dat aardig duur voor alleen een pasje door de deur halen.

Ik ga nu maar reviews lezen, kijken of er wat goedkopere uit komen. ;)
Dat was een eerdere ervaring, ikeaverslaafde.

Je sleutel binnen laten liggen is een andere situatie dan een sleutel die is afgebroken in het slot. Je zou het slot kunnen uitboren, en vervangen door een nieuw, maar ik neem aan dat je boor in de schuur ligt?
Met een heel dun boortje in het dikste deel van de sleutel boren en dan (met de boor) sleutel eruit trekken. Werkt denk ik alleen als sleutel in rechte positie zit, dus niet half gedraaid. Succes
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hoe diep zit het er in? Bij een fietssleutel heb ik eens met een pincet de sleutel er (een klein beetje) uit kunnen trekken. Kon hem daarna er gewoon uittrekken.
ja, ik heb een boor, maar die ligt inderdaad in de schuur.

Ik heb gisteren mijn fiets in de schuur gezet, de deur op slot gedraaid, en met een stomme actie de sleutel afgebroken.

Ik heb zojuist al een slotenmaker gebeld, volgens reviews en de site is hij binnen 30 minuten aanwezig, we gaan het beleven! >.<
quote:Saracenen schreef op 25 juni 2015 @ 11:15:

Hoe diep zit het er in? Bij een fietssleutel heb ik eens met een pincet de sleutel er (een klein beetje) uit kunnen trekken. Kon hem daarna er gewoon uittrekken.

Al geprobeerd. :(

Maar bedankt voor de reacties allemaal! xo
Die van ons konden we er gewoon afhalen, en helemaal uitelkaar gehaald. Dan het afgebroken stukje eruit en weer terug. Maar slot van ons was relatief simpel.

Sterke magneet proberen.
Het schijnt ook met een figuurzaagje te kunnen als er een beetje ruimte is. Zaagje erin en zorgen dat de sleutel achter de tanden blijft hangen.
Gewoon het afgebroken stuk op het stukje die nog in het slot zit duwen en waarschijnlijk kan je hem opendraaien.
Oke mensen, bedankt voor het reageren,

Ik had slotenmaker365-amsterdam gebeld, maar aan de telefoon uiteindelijk gecanceld aangezien die aardige meneer mij vertelde dat er tips op de site staan over hoe je zelf zo'n slot kan openmaken.

Zelf heb ik secondelijm gebruikt, maar ik zet voor jullie de tips even hier onder:

Hoe krijg je een afgebroken sleutel uit het slot?

Er zijn verschillende om zelf afgebroken sleutel uit slot te halen:

- Neem een stukje lasdraad van het dunste soort. Buig een korte haakje aan het einde van de draad. Duw het lasdraad door een sleufje aan de zijkant van het slot. Draai en probeer met de haak onder de sleutel te komen. Trek aan de lasdraad en u hebt kans dat de sleutel eruit komt.

- Doe een klein druppeltje van secondelijm tegen het afgebroken deel van het slot. Hou het andere deel van de sleutel een paar tellen tegen het afgebroken deel van de sleutel aan.

- Druk met een dun staafje de sleutel vanaf de andere kant terug. Dit lukt alleen bij bepaalde sloten.

Geen van deze methoden werkt altijd. Vaak bent u veel tijd en moeite voor niets kwijt. Het is beter om een slotenmaker te bellen.

Deze tips heb ik even van de site gekopieerd (hier te vinden: http://slotenmaker365-amsterdam.nl/sleu ... fgebroken/), voor het geval dat een andere viva - member tegen dezelfde problemen loopt.

Bedankt voor de reacties allemaal! kusjes Simone.
Ik zou het even met een pasje proberen.
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven