Hoe overleef ik... een hittegolf?

27-06-2015 09:09 1157 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is een hittegolf op komst Wat doen jullie eraan om zo'n dagen nog enigszins draaglijk te houden?

Ik ga vaker buiten in de open lucht slapen om 's nachts nog een beetje te kunnen afkoelen.

Vroeg opstaan en laat naar bed, in de middag een siësta.

Hardlopen laat ik maar even achterwege.

Als avondeten vaak soep en maaltijdsalade, geen trek in aardappelen/vlees/groente of ovenschotels o.i.d.

En.... voor de aankomende hittegolf overweeg ik de aanschaf van een mobiele airco.

Pfffff zomer is leuk maar zo'n hittegolf hoeft echt niet
Met dat warme weer is mijn eczeem juist rustig. Grappig hoe elke huid anders reageert.

Lente is drama met alle allergieën. Herfst vind ik echt heel gezellig, mijn favoriete seizoen.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:Sensy12 schreef op 29 juni 2015 @ 22:26:

a_nick_is_crini; bedankt voor je bijdrage. Er zijn mensen - kun je je niet voorstellen, maar het is echt zo - die even iets meer ongemak ondervinden dan de gemiddelde mens. Dat ongemak zo goed mogelijk verdragen is een kunst. Ik heb in de winter last van gewrichten (chronische pijn) en in de zomer meer last van eczeem. Dus welk seizoen het ook is; kwaliteit van mijn dagelijkse leven wordt min of meer bepaalt door het weer.

Ik heb overigens nergens geklaagd in dit topic, maar tips uitwisselen hoe je hete temperaturen nog een beetje kunt verdragen vind ik juist leuk. Verder gaat het niet om het weer an sich en ook niet om het klagen daarover al wil je jezelf dat erg graag wijsmaken (waarom weet ik niet), het gaat om de scherpe randjes er af krijgen en verder genieten van een wijntje, roseetje, biertje.
quote:a_nick_is_crini schreef op 29 juni 2015 @ 22:19:

Ik vind dit een hilarisch topic. Zo leuk om lekker tegen elkaar op te zeuren wie het meest recht heeft op ....zeuren

Voor diegene wiens man bijna stikt in zijn eigen slijm als het zo heet is: Ik zou maken dat ik (terug) bij de dokter kwam! Heet of niet heet, dat is niet goed.

Zomerhaters zal ik nooit begrijpen, maar dat je de zomer niet leuk vindt, dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar stiekem verdenk ik zomerhaters ervan dat ze het gewoon té leuk vinden om te klagen over de zomer. En er valt hier in Nederland niet zo veel te klagen, want zoveel zomer is het hier nooit. Dus vallen ze over mekaar heen in een topic als deze om de mensen die de zomer omarmen (want ein-de-lijk aanwezig en voor je het weet is het weer over) van hun gelijk te overtuigen. Lukt toch niet.

Idem vice versa, lukt ook niet.

Maar ik vind na een veel te koel voorjaar dat zomerliefhebbers nu toch echt wel meer recht van spreken hebben

Dus 'zomerhater's , wat let je om je op te sluiten achter je rolluiken. Zonder dat geklaag genieten wij dubbel zo hard!

En dan kunnen jullie de schade de overige 350 dagen weer inhalen....

Overigens snap ik sowieso geklaag over het weer nooit. Je kan er niks aan veranderen en daarbij: ik geniet van alle seizoenen en weertypes. En ik vind het oprecht jammer dat seizoen zomer er vaak zo bekaaid vanaf komt, En natuurlijk komt het me soms niet zo goed uit als het stervenskoud of kletsnat is, of veels te hard waait, maar om daar nou mijn humeur van af te laten hangen...

Je hebt er nogal de tijd voor genomen

Voor iemand die vooral niet wil zeuren
Ik fietste vanmiddag even naar de stad om wat boodschappen te doen, en ik had echt koude vingers, er stond best wel een frisse wind. En toen heb ik me echt af zitten vragen waar die forummers wonen die al last van de warmte hadden. Op de terugweg waren mijn vingers opgewarmd en heb ik daar echt van zitten genieten.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:slwhisper schreef op 30 juni 2015 @ 00:00:

[...]

Je hebt er nogal de tijd voor genomen

Voor iemand die vooral niet wil zeuren
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Hahaha, je hebt gelijk En Sensy, ik generaliseer nogal, ik snap heus wel dat er mensen zijn die om medische redenen echt reden tot klagen hebben. Maar ik heb ook niet het hele topic door gelezen en lees op de eerste paar bladzijden toch best veel geklaag. En ik houd niet van klagen om het klagen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
@Nick

Je overdrijft wel een beetje. het is in Nederland echt vaker mooi weer dan slechts de 15 dagen per jaar die jij noemt.

|Ik houd van alle weer, ook van koel, koud en nat. Ook van zomer. Klagen doe ik dus niet voor mezelf, maar namens mensen in mijn omgeving die er écht fysiek last van hebben. Wiens snakken naar adem (waar geen arts en geen medicijn meer iets aan kan doen) me pijn doen en waar ik bang voor ben. En die ik probeer te helpen deze temperaturen draaglijk te maken terwijl ik zelf liever op mijn dakterras zit met een koud biertje.

Is dat zeuren, het zij zo. Is dat zelfmedelijden? Zal me zo aan mijn kont roesten. Iedereen mag genieten. Ik geniet als het 22 graden is, dan voelt mijn omgeving zich stukken beter en maak ik me minder ongerust over hen.
quote:a_nick_is_crini schreef op 30 juni 2015 @ 00:33:

Hahaha, je hebt gelijk En Sensy, ik generaliseer nogal, ik snap heus wel dat er mensen zijn die om medische redenen echt reden tot klagen hebben. Maar ik heb ook niet het hele topic door gelezen en lees op de eerste paar bladzijden toch best veel geklaag. En ik houd niet van klagen om het klagen.En toch is dat wat je hier komt doen
quote:a_nick_is_crini schreef op 30 juni 2015 @ 00:33:

Hahaha, je hebt gelijk En Sensy, ik generaliseer nogal, ik snap heus wel dat er mensen zijn die om medische redenen echt reden tot klagen hebben. Maar ik heb ook niet het hele topic door gelezen en lees op de eerste paar bladzijden toch best veel geklaag. En ik houd niet van klagen om het klagen.

Goh, dus kom je precies dat doen.

Mosterd dus.
Ik zit buiten in het zonnetje, het waait een beetje en daarom is het goed uit te houden, mijn hond heeft een koele plek gezocht, koelbandje om, veel water, ze is ook heel vroeg uitgeweest en niet langer dan noodzakelijk.
verba volant, scripta manent.
Het is op mijn werk hier heel koud (vind ik dan).

Airco heel hard.

Brr. Daar word je ziek van.

Zal blij zijn als ik om 16.30 weer de warmte in kan. Zit hier met een jasje aan.
Geen bijzonderheden
Wat is dat toch dat bedrijven meteen de airco zo hoog zetten? Iets minder hard is dan toch alleen maar beter.
Is ook ongezond volgens mij. Maximale verschil tussen binnen en buiten zou vijf graden moeten zijn geloof ik.
Mijn huis, normaalgesproken erg warm, is nu nog geen 23 graden. Goed begin van de dag, lijkt me zo! Zo werken, boodschappen doen en daarna van het balkon genieten.
Nou! Zeg dat wel!

Maar ja, collega's vinden het al snel te warm dus hoppa.
Geen bijzonderheden
Nou inderdaad, waarom moet die airco zo hoog staan? Moet daar gewoon rekening mee houden wat kleding betreft, heb jasje en sjaal mee. En dan denk ik, de airco blaast het naar een gevoelstemperatuur van 16 graden ofzo. Als het in de winter 16 graden is zetten we de verwarming aan, maar nee, als het buiten warm is, moeten we binnen allemaal in de kou zitten.

Why???

Gek word ik er van.
Het was vanmorgen in huis maar 20 graden, nu begint het hier binnen wel op te lopen en is het nu 22 graden.

Heb het huishouden al helemaal klaar, boodschappen gedaan, alleen nog een pan eten opzetten. Boerenkool

Vanmiddag werken dus kan helaas niks geen zon meepakken vanmiddag.

Hopen dat het lekker druk word door dit weer.
De airco kan je instellen gelukkig! De zon niet.

Ik zou als het echt zo vreselijk koud is eens praten er over of een klacht indienen.
Ik tik gewoon met koude vingers
Geen bijzonderheden
Het is natuurlijk ook gewoon heel ongezond om de airco zo laag te zetten en dan straks ineens weer de hitte is.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:a_nick_is_crini schreef op 29 juni 2015 @ 22:19:

Zomerhaters zal ik nooit begrijpen, maar dat je de zomer niet leuk vindt, dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten. Maar stiekem verdenk ik zomerhaters ervan dat ze het gewoon té leuk vinden om te klagen over de zomer. En er valt hier in Nederland niet zo veel te klagen, want zoveel zomer is het hier nooit. Dus vallen ze over mekaar heen in een topic als deze om de mensen die de zomer omarmen (want ein-de-lijk aanwezig en voor je het weet is het weer over) van hun gelijk te overtuigen. Lukt toch niet.

Idem vice versa, lukt ook niet.

Dus 'zomerhater's , wat let je om je op te sluiten achter je rolluiken. Zonder dat geklaag genieten wij dubbel zo hard!

En dan kunnen jullie de schade de overige 350 dagen weer inhalen....

Wat vind ik dit een onsympathieke post zeg. Ik klaag liever niet dan wel (dus laat het maar lekker veel herfst en winter zijn) maar vind het wel fijn om met andere mensen te kletsen die hetzelfde hebben (en daar hebben we ook een topic voor). Ik als hardcore zomerhater kom hier echt niemand overtuigen hoor, echt niet. Volgens mij heb je gewoon een heel vertekend beeld van zomerhaters.

Wat ik wel kom doen hier is een tip geven: op dit moment zijn bij de Etos alle bad- en doucheproducten in de aanbieding. Inslaan dus met het hete weer op komst! Ik ga extra Finn Sauna van Therme kopen. Die kan ik echt dubbel en dwars aanraden voor verkoeling!
quote:yasmijn schreef op 30 juni 2015 @ 10:12:

Ik tik gewoon met koude vingers

Als jonge tiener werkte ik in een fabriek. Echt, in de zomermaanden als ik vakantiewerk deed zorgde ik dat ik zoveel mogelijk in de koelcellen kon of op de expeditie mocht werken, altijd lekker koud

Enige nadeel was wel dat je dan een flinke klap kreeg als je afgewerkt was en weer buiten kwam, maar die heerlijke koude werkdagen zal ik nooit vergeten!
Toch heeft dat prachtige weer zo zijn nadelen.

Vanochtend een prachtig zonnetje door mijn badkamerraam. Oeps, dat mag wel eens schoongemaakt worden. Evenals de terrasstoelen en tafel. De parasol blijkt kapot, de auto wil ook nog best graag een wasbeurt. Er staat een hoop onkruid in de tuin en tegen de tijd dat alles klaar is, is het afgelopen .

Het is pas écht zomer als ik me niet meer schuldig hoef te voelen omdat ik met dat mooie weer binnen ook nog wel eens wat wil doen, zoals dus genoemde badkamer. Die ik nu overigens lekker laat totdat het weer regent hoor. Lekker naar buiten.
Ik geniet erg van het mooie weer en het mag wat mij betreft nog wel een stuk heter..maar heb dan ook de luxe van een heel koel huis. Dan is het veel fijner, je kunt afkoelen en je slaapt goed.
Toen het vorig jaar 36 graden was, was ik die dag toevallig vrij en toen ben ik midden op de dag naar de bioscoop gegaan Voor degene die vrij zijn op de heetste dagen, verkoeling willen en wat geld over hebben: de bios is the place to be. Het is dan heerlijk rustig, lekker koel en donker en voor een tientje kan je toch even 2 uur op temperatuur komen

Als ik een auto had met airco, zou ik daar gewoon rondjes in gaan rijden, haha.

Goede tip ook van Blue!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven