Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
En niet zoveel kaarten, 1100.... Nou kom ik aan met er is er eentje aangekomen, 5 onderweg en niets ontvangen.
Hihi... voor mij is het heel weinig, zeker als je al zo lang mee doet. Als ik de aantallen bij sommige zie...maar het moet leuk blijven toch?!

@Dreamer Portigal is echt super gaaf! Ik vind het echt een mooi land, met name in het voorjaar met alle bloemen en zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ja klopt, vind het ook jammer als het een strijd wordt en de verrassing van een leuk kaartje er af is. Of dat je zoveel wilt sturen dat je geen tijd neemt om echt je best te doen voor iemand. Ik maak liever 1 iemand heel blij met een kaartje dat echt past en waar ik mijn best op heb gedaan dan 5 mensen een gewoon kaartje sturen puur voor het grotere aantal.
quote:Snorhaar schreef op 02 juli 2015 @ 10:08:

Jemie, wat is hier ineens veel geschreven! Gezellig hoor! Welkom, HappyOwl en Dianaf, leuk dat jullie meeschrijven! Ik krijg ook meteen weer zin in meer kaarten schrijven, bij het mooie weer was ik weer wat drukker in de tuin geworden en wat minder met postcrossing bezig.

Bijzonder die kaart uit de MH17. Je zal toch zoiets krijgen, daar krijg je kippenvel van toch?

Ik kreeg zojuist een blije en uitgebreide hurray uit Duitsland, leuk!

Fijn die vakantiestemming hier Riga en Lissabon, allebei erg leuk! Goed dat je wel gaat Happyowl, wie weet dat het je juist goed doet (ik weet niet waar je precies last van hebt...). Wij gaan pas in september echt op vakantie dus nog even geduld. Wel heeft mijn vriend met wat moeite nog een lang weekend waddeneiland kunnen regelen voor dit weekend. Dat was nog vóórdat het weerbericht aangaf dat het zo heet zou worden en nu zijn we natuurlijk erg blij!

O wat heerlijk! Er gaat in mijn ogen echt niets boven een Waddeneiland! (Nou ja officieel gaat er natuurlijk niets boven Groningen ). Veel plezier alvast Snorhaar!

Ik heb vandaag geen puf meer om nog voor een kaartje te gaan shoppen. Heb zo een afspraak waarvoor ik mijn zorgverzekeringspasje nodig heb. Maar die ben ik uiteraard kwijt. En nu wilde ik net mijn vuilniszakken weggooien (zonder gehaakt kleed) maar nu is ook mijn pasje voor de vuilniscontainer zoek. Lekker met die hitte. Not.

En ik wilde vanochtend een telefoontje plegen, moest lang in de wacht staan, maar diegene kon mijn niet verstaan omdat mijn telefoon kuren heeft. 2 X geprobeerd, en ben toen maar naar de desbetreffende instantie toegefietst. Ik word af en toe vaak knettergek van mezelf. Moet maar met mijn voeten in een bak met koud water gaan zitten of zo.

@dianaf: wow al 1100 kaarten! Wat doe je met al die kaarten trouwens, hang je ze ook op?

Met 1100 kaarten kun je in ieder geval wel een gemiddelde huiskamer behangen.
Foutje.

Ik ga nu écht met mijn voeten in een bak met koud water zitten.
anoniem_175496 wijzigde dit bericht op 02-07-2015 13:04
Reden: wilde wijzigen maar ging per ongeluk quoten.
% gewijzigd
quote:labellei schreef op 02 juli 2015 @ 12:59:

[...]

Moet maar met mijn voeten in een bak met koud water gaan zitten of zo.

@dianaf: wow al 1100 kaarten! Wat doe je met al die kaarten trouwens, hang je ze ook op?

Met 1100 kaarten kun je in ieder geval wel een gemiddelde huiskamer behangen.

Een bak met water klinkt echt hemels! Net even gewandeld in de pauze, arme voetjes hadden het warm in de schoenen.

Ze zitten nu gewoon op volgorde in een doos. Toen ik nog thuis woonde had ik zo'n plastic ding waar je ze in kon schuiven, daar deed ik dan de leukste in (die paste). Ik heb ook een tijdje buiten nederland gewoond, en daar had had ik een touw horizontaal gehangen met een paar verticale touwtjes waar ik ze aan hing. Eigenlijk vind ik het versturen het leukst.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Hee wat gezellig twee nieuwe gezichten hier!

Hoi diana en happyowl!

Wat een vreemd verhaal van die man met zijn cityviews en kartonnetjes… ik heb ook op mijn profiel staan dat ik liever geen city views of tourist cards krijg, maar daarnaast wel een lijst met allerlei dingen die ik wel leuk vind! Kan me haast niet voorstellen dat hij kartonnetjes leuk vindt? Eerst dacht ik misschien is hij alleen geïnteresseerd in de postzegel maar dan had hij ook genoegen kunnen nemen met tourist cards…

En Owl wat gaaf dat je alles hebt gelezen! Ik ben een paar maanden terug hierzo ingevallen maar heb niet alles terug gelezen hoor! De laatste tijd stuur ik wat minder, ik stuur vooral veel sollicitatiebrieven en brieven naar penvrienden via het PC forum.

Ik ben wel benieuwd naar je kaartenwinkel in Riga, superleuk! Heb je vooral vintage kaartjes of koop je van alles? Wat vind je zelf het leukst?

Labellei ik heb je plaatje al heel vaak gezien maar heb nu net een spel voor een vriend gekocht: Dixit, is jouw plaatje van dat spel of niet? Wat een mooi spel, heb al helemaal zin om het te gaan spelen!

Ik vind het nog steeds zo sneu voor je met je gehaakte kleed… hoop niet dat je het vuilcontainerpasje perongeluk mee gegooid hebt…

Wow dat berichtje over de MH17 post… kippenvel door de hitte heen!! Wat bijzonder.

Diana ik vind 1100 echt heel veel kaartjes hoor! En het gaat inderdaad niet om aantallen maar om de pareltjes van kaartjes die je soms tegenkomt.

Dreamer ik heb dat ook wel eens dat ik later een ‘geschikter’ kaartje tegenkom… of ook dat ik dacht van ik had toch echt ergens een giraffe kaart en die dan nergens kunnen vinden… paar weken later, ja hoor, giraffe!

En wat knap dat je bij het stadskantoor geen kaartjes hebt gekocht!

Hahaha die rondleiding door de stad… vast een student die makkelijk geld dacht te verdienen. Nu je eigen gids dan!

Ik heb een zwak voor de Dille&kamille kaartjes, wat een lieve kaartjes zijn dat! Ze zijn wel echt op kinderen gericht dus ik koop er maar een paar want die kan je niet naar iedereen sturen.
Ha rosekapje, Dille en Kamille ben ik nog niet geweest, ben bang dat ik de eerste keer in de stad sinds ik postcrossing heb ontdekt echt overal kaartjes zie.

Ik had toevallig een setje vintagekaarten besteld omdat ik al 2 profielen had die dat er in hadden staan, ook nog allerlei andere setjes. Zelf vind ik die schattige vogelkaartjes en vlinders enzo wel leuk. Veel van die kaartjes uit Azië zien er ook erg mooi uit, of iets met eten/drinken. Ik probeer wel een beetje gevarieerd te kopen, merk wel dat ik echt heel veel heb wat ik zelf leuk vind. Maar bij de eerste keer kaartjes bestellen zag ik ook van die koningshuis kaarten en dacht ik echt, wie wil dat nou? Niet gekocht dus. En wat wilde mijn derde profiel...... Juist! Dus ook maar wat kaartjes van de stad gekocht hoewel ik die niet zo leuk vind, en Nijntje en dat soort dingen. Kan straks ook niet voor elk los kaartje naar de stad dus probeer een beetje een gevarieerde verzameling op te bouwen.

Solliciteren moet ook gebeuren. Waar ben je naar op zoek?
Uiteindelijk stuur ik wel zo'n beetje alleen kaartjes die ik leuk vind, maar je kunt ook kaartjes leuk vinden in z'n klassen, zeg maar En ja.. ik vind veel cityviews van mijn stad wel mooi, zeker als er zo'n oud gebouw in z'n uppie opstaat.

Er zijn trouwens meer mensen die zo'n karton leuk vinden he. Ik heb een keer de verpakking van hagelslag gestuurd naar iemand en die vond dat hartstikke leuk. Was ook een leuke, deze:

Later is nu
Het is ook zoveel mensen zoveel wensen, leuk om toch iets te sturen waar je zelf ook achter staat hoewel het onderwerp niet je eigen keus zou zijn.

Vind het vooral grappig dat die hagelslag knapperig is

Had gehoopt op nog een hurray vandaag, kaarten zijn inmiddels 8 dagen onderweg, Rusland en Maleisië geloof ik wel maar Duitsland en USA zou toch zo ongeveer daar moeten zijn...
Die verpakkingen van voeding vind ik op zich ook een leuk idee. Ben ik ook vaker tegengekomen op PC.

(Ik kan natuurlijk ook vermelden op mijn profiel dat ik wel chocolade- en bonbon- en hagelslagkartonnen wil ontvangen : dan kan ik een chocoladeverzameling beginnen. Maar ik heb nu natuurlijk wel ook heel groot Dreamer's Venz verpakking in beeld: XXL puur, extra groot en knapperig , dat maakt hebberig ) .

Maar wat me zo opviel bij die Zweed was dat hij het liefst een blanco kaart of een wit stuk papier of ook wel een ad-kaart wil ontvangen. Of een stuk karton van een verpakking. Omdat het hem juíst om de geschreven kant gaat met adres, postzegels, stempels, tekst. En hem die andere kant (blanco of met afbeelding van bijv hagelslag) hem geen ene mallemoer uitmaakt, dat interesseert hem niet. Dus dan maakt het toch ook niet uit of er dan toevallig een kerk of een weiland of een huis opstaat? Wat Rosekapje ook zegt dus.

@Rosekapje: ik heb geen idéé waar mijn avatar vandaan komt. Ik kwam het plaatje ooit een keer tegen op Pinterest geloof ik. Van Dixit heb ik ook nog nooit gehoord.

En ik vind wel dat er mooie city views zijn van onze stad. En ik verstuur die ook met plezier hoor. Maar ik vind de zoektocht naar echt bijzondere vrolijke aparte gezellige "van-alles-en-nog-wat-kaartjes" (illustraties of foto's) nét even wat leuker. En het leukst vind ik het als iemand diverse wensen heeft en dat je dan meerdere wensen in 1 kaartje kunt verwerken. Dat is voor mij de ultieme uitdaging.

Dille en Kamille heeft inderdaad ook leuke kaartjes. Althans dat zag ik op hun website. Ik heb de winkel hier in Stad nog steeds niet bezocht omdat ik daar volgens mij álles wil kopen. Ze hebben zóveel leuke spullen!!! (misschien dit weekend toch stiekem maar even neuzen? )
Nouhou, nou heb ik ook op de site gekeken en vind ik dat ik binnenkort naar dille en kamille moet. Die zijn leuk zeg!
Ik vind dat ook juist grappig van Postcrossing, al die verschillende wensen! Ik vind zelf cityview kaartjes ook iets saaier om te versturen, want uiteindelijk stuur je steeds dezelfde 5 kaarten ofzo. Maar je hebt altijd een gespreksonderwerp als iemand in zin profiel weinig vertelt, dat vind ik dan wel weer handig. Daarentegen vind ik cityviews en toeristenkaartjes juist wel weer heel leuk om te krijgen, en dan heb je juist wel weer grote variatie. En ik vind een paar veelgevraagde thema's dan weer stom, vooral in de categorie schattig & zoetig, maar dat ben ik. Ik wil best zo'n kaart sturen als de ontvanger er blij van wordt. Ik geloof niet dat ik al eens een profiel getrokken heb van iemand die voedselverpakkingen wenst.

(ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit zou toch best een leuk kaartje zijn, of niet?) :

Wel een beetje te groot waarschijnlijk
@happyowl Dille en Kamille is een super gave zaak! Ze hebben zoveel leuke dingen. Als ik iets voor in de keuken nodig heb, dan kan ik het daar vaak vinden. Ik heb laatst zo'n uitsteekvorm voor een gingerbreadman gekocht. Het is een vorm van het mannetje met allerlei kleine vormpjes erbij voor een stropdas, ogen en meer! En ook erg leuke kaartjes daar.

@snorhaar Je weet het nooit er zijn vast mensen die het leuk vinden. Een hele maxi kaart. ;)
Haha, ja dat is wel heel groot snorhaar, maar misschien kun je er toch onderdelen van gebruiken?

Ik ken dille en kamille wel Diana, heb er vaak leuke dingen vandaan gehaald. Maar nooit echt bewust naar kaarten gekeken, omdat ik natuurlijk ook nog niet zo lang aan postcrossing doe. Maar omdat Labellei zei dat ze er op internet leuk uitzagen ben ik ook even een kijkje gaan nemen in de webshop, en inderdaad! Maar eerst maar in Riga kijken en even weer een stapel verzenden, dille en kamille zit bij mij in de stad dus dat kan altijd nog

Die stapel verzenden zou wel fijn zijn maar dan moeten mijn eerste kaartjes wel even aankomen, grrrrrrr, ik ben ook zooo ongeduldig. Als ik iets nieuws wil doen ga ik er ook helemaal in op, en nu zit ik gewoon vast, tis maar goed dat ik een paar dagen wegga, als ik terugkom kan ik vast weer verzenden.
Ik had trouwens ook zo'n mapje met chocoladekaarten, ik maak namelijk zelf chocola als werk (jaloers, iemand?) dus vond dat wel handig als iemand een karig profiel had, kan ik daar mooi over vertellen.
Snorhaar

Mocht je mijn profiel ooit trekken dan zou ik zeggen: leef je uit! Katzenstreu, ja toll!!!

(Er zijn best mooie dozen kattenbakvulling, met mooie illustraties van katten, zou niet eens raar zijn voor iemand die graag verpakkingen wil én van katten houdt, en die dozen zijn ook van best stevig karton trouwens ).

Ik ontdekte zojuist alwéér 2 kaartjes in de brievenbus. Leuk!

De eerste is een poesje in de categorie schattig en zoetig (en kitschy ) . Komt van een Tsjechische en dit is haar 3e verzonden kaartje. Ze had het katje op de kaart "Marge" genoemd dus ik heb haar uiteraard hartelijk bedankt voor Marge.

Stiekem vind ik dit soort té zoete, té lieflijke kitsch kaartjes eigenlijk wel leuk om te krijgen. Maar ik weet nog niet zo goed hoe ik dit op mijn profiel kan vermelden.

Tweede kaartje komt uit Japan. Een illustratie van een trein aan de kust. Ze had er mooie postzegels op van Beatrix Potter en van sushi. Ik las net op haar profiel dat ze pas is begonnen met het leren van Engels. En dat ze alles via de computer vertaalt. Dat was op haar profiel wel te merken (een beetje puzzelen wat ze bedoelt, heb ik trouwens ook vaker bij Japan) . Maar ik vind het hartstikke leuk én goed dat ze via Postcrossing haar Engels wil verbeteren!

@HappyOwl234: je lijkt inderdaad écht verslaafd!!! Ik kan me er alles bij voorstellen hoor. En zolang je nog maar goed eet en geen kaartjes gaat stelen is het een gezonde en leuke verslaving.

Ik zie de laatste tijd overal wel veel leuke uilenkaartjes. En heb recent nog bij 3 verschillende winkels 3 uilenkaartjes gekocht. Maar uilen zijn een geliefd thema, dus ik zal ze ongetwijfeld binnenkort wel kunnen versturen naar de liefhebber.
quote:HappyOwl234 schreef op 02 juli 2015 @ 21:04:

Ik had trouwens ook zo'n mapje met chocoladekaarten, ik maak namelijk zelf chocola als werk (jaloers, iemand?) dus vond dat wel handig als iemand een karig profiel had, kan ik daar mooi over vertellen.

Ja ik: jaloers. :kwijlsmiley:

(Al zou het voor mijn figuur desastreus zijn vrees ik ).

Chocola is ook wel een thema dat vaker voorkomt.
Ik,heb via die ene kaartjeswebsite ook een mapje met chocoladekaarten gekocht. Vorige week 1 naar Frankrijk gestuurd en daar net een blije hurray op gekregen.

Ik kan helaas niet vertellen dat ik werk met chocolade... Ehm uiltje, waar woon je precies zei je? Misschien kunnen we eens bij jou meeten

Goh, ik zat ook net te denken aan Dille en Kamille zaterdag

Wordt m niet hoor, ik moet mn boekenkast inpakken, zoon heeft m schoongemaakt, ik moet inruimen. De boeken staan nu in stapels in de kamer..
Later is nu
Haha, nou jullie zijn welkom hoor, even wachten tot het niet meer zo warm is want nu smelt natuurlijk alles

Had het nog niet gezegd waar ik woonde, behalve dat het een hoofdstad is. Maar begint met een z, dus lijkt me niet zo moeilijk meer

Wat leuk dat je 2 kaartjes hebt gekregen Labellei, ik mag eindelijk gaan ontvangen. Pas eentje, want de rest is nog steeds niet aangekomen Maar hoop op een mooi ver land dus dat duurt dan nog even.

Sterkte met de boekenkast inpakken Dreamer, niet teveel sjouwen he met deze hitte!
Ah.. toen je het had over een niet te grote provinciehoofdstad dacht ik gelijk aan jouw stad dus
Later is nu
@Labellei Je zou kawaii aan kunnen geven bij je voorkeuren...
Zo, mijn kaartje naar Maleisië is ook binnen, niet verwacht! Eerder dan die 127 km naar Duitsland
Zal toch aan die stakingen liggen, HappyOwl. Of misschien vakantie of te warm om binnen te zitten en te registreren. Ook daar is het eindelijk mooi weer, natuurlijk

Maar weer ééntje binnen! Hurrayyyy
Later is nu
Ja, ik kijk wel eens op haar profiel, ze is meerdere keren per dag online en registreert ook kaartjes, dus denk echt dat het de stakingen zijn. Nieuwe kaartje gaat naar Tsjechië. Het begint te lopen nu, ook fijn dat ik straks een kaartje extra kan sturen als er nog 3 binnen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven