Ergernissen op het schoolplein :)

04-07-2015 21:32 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dezelfde categorie als 'ergernissen in de supermarkt' ,overwegend onzinnig maar heerlijk om eens je gal te spuwen: wat is jouw ergernis op het schoolplein?

To trapt af; 'de altijd aanwezige moeder' onlangs werd ik gevraagd te helpen bij een activiteit waarvoor het blijkbaar lastig was ouders te vinden. Ook ik kon helaas niet die dag ivm mijn werk en gaf dat ook aan. De pinnige reactie was 'tja, kwestie van keuzes maken he'. Dit van de dame die altijd en eeuwig op school loopt, geen baan verder heeft (moet ze helemaal zelf weten maar geeft aan dat ze ook tijd genoeg heeft op school te zijn)

Overigens help ik regelmatig op school en neem daar indien nodig ook best eens vrij voor, maar dat kan (en wil) ik nou eenmaal niet altijd.
Gelijk heb je joh! Laat je niet gek maken.

Nog geen ervaring zelf met schoolplein. Lees wel mee, want binnenkort is het zo ver.
Er lopen overal pleinteven rond hoor. Lekker laten gaan.
Laat gaaaaaan. Gewoon je eigen plan trekken! En nee, ook geen extra vrij nemen.
Ik maak me er ook niet enorm druk om hoor. Heb haar even aangekeken en aangegeven dat mijn keuzes toch echt mijn keuzes zijn en niet de hare, toen was het stil.

Ben meer benieuwd naar jullie verhalen ;)
Waarom staat het niet bij kinderen?
Ik erger me eigenlijk alleen aan het groepje moeders dat altijd staat te roken tijdens het wachten, hoewel ieder jaar in een nieuwsbrief verzocht wordt om dat niet te doen. Ook honden op het schoolplein vind ik irritant, die horen daar niet.

De dames van de Ouderraad vind ik alleen maar heel vermakelijk. Ze winden zich er regelmatig over op dat ze bij de organisatie van evenementen niet de doorslaggevende stem hebben (maar de directeur of leerkrachten). Ze doen ook wel een boel leuke dingen hoor, en volgens mij steken ze er minstens 15 uur per week in, maar daarmee krijg je nog geen zeggenschap
hmm ik weet niet het kan misschien ook meer bij een persoonlijke ergernis passen,

maar mijn zoon heeft dus een vast vriendje in de klas, (hij zit in groep 2) nu hebben ze al diverse speelafspraakjes gehad.. was ik zelf meestal ook bij.. naar een speelafspraakje ergens in april opeens niet meer, (ik denk zelf dat het gesprek dat we hadden (wij moeders) niet leuk is ervaren) nu hoorde ik vanaf mei bijna elk dag (en dat mens uhm vrouw) praat erg hard allerlei dingen over de verjaardagsfeestje van haar zoontje,(voorbereidingen enz) op een gegeven moment zag ik ook dat er uitnodigingen werden uitgedeeld, eigenlijk verwachtte dat mijn zoon ook werd uitgenodigd, niet dus, nu heeft mijn zoon er gelukkig geen besef van en ik had alleen van, oh hij is wel goed voor speelafspraakjes maar niet voor verjaardag. maar goed met teleurstellingen leer je leven, maar ik vond toch echt best irritant en nu ben ik stiekem best wel blij dat haar zoontje naar een ander school gaat,

erg kinderachtig he van mij
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Neem een fullitime job, race het schoolplein op, pleur kind naar binnen en race het schoolplein weer af. Problem solved
Jaren heb ik met angst en beven uitgekeken naar mijn schoolpleintijd, met dank aan de horrorverhalen op het forum. Maar bij ons geen roddelgroepjes, klieken, übermoeders, huismoeders versus carrierevrouwen of scheve ogen. 't Enige waar ik me aan erger is dat er altijd ouders zijn die pal voor de ramen van het lokaal van mijn oudste gaan staan kletsen.
Kwestie van keuze maken????. Ik heb niet echt een keuze in mn werdagen hoor (zorg).

Bloedirritant zulke moeders die hele dagen op het schoolplein lopen en in alle commissie's zitten en vooral alles zelf willen regelen .

Deze irritante moeders zorgde er iig bij mij voor dat ik zelfs uit de OR stapte.
Hier leek het erger dan het is.

Keuze is hier tussen zwarte, autochtoon aso, of 'witte' school.

Het is dus de witte school met veel mensen die zichzelf lekker gek vinden, veel vaders met baarden en broeken met ingewikkelde lengtes, meeste moeders zijn reuze gezond en in vorm, veel vegetariers, veel praatjes over bananenbrood en spelt.

Toch ;-)zijn het echt reuze lieve mensen.

Ik sta daar regelmatig met de tranen in mijn ogen met andere moeders omdat de sfeer echt heel leuk is en er weer iets is georganiseerd. Dankzij die superbewuste mensen.

Dus echt, ga erin mee.

Mijn collega met oudere kinderen noemt het een gouden tijd, de basisschool.
quote:haakje schreef op 04 juli 2015 @ 22:09:

Het is dus de witte school met veel mensen die zichzelf lekker gek vinden, veel vaders met baarden en broeken met ingewikkelde lengtes, meeste moeders zijn reuze gezond en in vorm, veel vegetariers, veel praatjes over bananenbrood en spelt.

Toch ;-)zijn het echt reuze lieve mensen.

Ik sta daar regelmatig met de tranen in mijn ogen met andere moeders omdat de sfeer echt heel leuk is en er weer iets is georganiseerd. Dankzij die superbewuste mensen. Ik denk meteen aan Vrije School-onderwijs, hihi....
Ik heb hier op het VF geleerd dat je gewoon een eigen, vaste stoeptegel moet claimen ver weg van 'het groepje' en de meeste ergerlijke zaken gaan aan je voorbij. Het werkt echt.

Ik erger me wel aan de drukte op het schoolplein, op sommige dagen is er geen doorkomen aan. Ook vind ik het irritant dat mijn kinderen uit twee gebouwen komen en ik bij een van de twee dus nooit op tijd ben. Ook vind ik het niet fijn dat katten gewoon in de schoolzandbak kunnen. En ik erger me onderweg aan het slalommen om de hondendrollen heen. En ik houd er ook niet van dat andermans kinderen mij op het schoolplein claimen voor speelafspraakjes. Vooral niet als blijkt dat het is om onder de bso uit te komen. En ook niet als de ouder in kwestie in de buurt is en er niets van zegt.

Toch nog best veel ergernissen, ondanks eigen stoeptegel
quote:made@kate schreef op 04 juli 2015 @ 22:27:

Toch nog best veel ergernissen, ondanks eigen stoeptegel Verstop je eens ONDER je stoeptegel ipv EROP te gaan staan, geheid succes
quote:pokkewijf schreef op 04 juli 2015 @ 21:55:

Neem een fullitime job, race het schoolplein op, pleur kind naar binnen en race het schoolplein weer af. Problem solved

Die heb ik dus. En een autistische zoon. Met school de afspraak gemaakt dat ik een seintje krijg als het om iets gaat waar zoon heel erg bij betrokken is zodat een van ons daar bij kan zijn. Vrij nemen is voor ons beide heel erg moeilijk. En dan staat er naast je een thuisblijfmoeder tegen je te kakelen dat ze hoopt dat ze opschieten want de koffie word anders koud. Ja goh vervelend joh ik moet over een uur bij de vng zijn maar jeetje zeg je koffie zou maar koud worden.

Zelfde laken een pak: dat gemekker van de andere schoolplein moeders dat het wel fijn is dat ik werk want dan hoef ik tenminste "niks te doen" bij de schoonmaak/luizencontrole/jaarafsluiting.

O en roken en honden op het plein vind ik ook geen gezicht.

En ouders die om de hoek wonen maar toch altijd te laat zijn om hun kindje op te halen maken me ook booS. Zo zielig als zo'n kindje dan alleen op het plein bij de juf staat.
quote:apiejapie schreef op 04 juli 2015 @ 22:32:

[...]

Verstop je eens ONDER je stoeptegel ipv EROP te gaan staan, geheid succes . Ik erger me trouwens ook aan het fietsenhok dat veel te klein is. En 's ochtends erger ik me aan ouders die hun peuters zelf de trap op en af laten lopen. Ik heb namelijk haast, ik heb 10 minuten om twee kinderen in twee gebouwen af te leveren, waarvan 1 op de 3e verdieping. Dat red ik, maar niet als een peuter voor oponthoud op de toch al overvolle trap zorgt. Maar ik snap ze ook wel. Er is een lift, maar je mag daar niet in met buggy's. Je mag er uberhaupt niet in, behalve met een gebroken been.
En ik erger me aan verplicht gebruik van luizenzakken, terwijl die volgens het RIVM helegaar geen nut hebben omdat luizen volgens hen niet de route van jas naar jas nemen.
quote:haakje schreef op 04 juli 2015 @ 22:09:

Mijn collega met oudere kinderen noemt het een gouden tijd, de basisschool.Dat vond ik nou ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://youtu.be/cTYL-8fZdMs

Heeeeeerlijk
quote:made@kate schreef op 04 juli 2015 @ 23:00:

En ik erger me aan verplicht gebruik van luizenzakken, terwijl die volgens het RIVM helegaar geen nut hebben omdat luizen volgens hen niet de route van jas naar jas nemen.Ik vind die zakken juist handig! Jas, tas, schoolwerkjes, biebboeken -- ik pleur alles in die zak en het werkt prima! Ben nooit iets kwijt!
Mijn grootste schoolplein ergernis is de bejaardensoos die 1 dag in de week in de school gehouden wordt. En dat die soos precies op dezelfde tijd eindigt als school, dat kan niet 15 minuten eerder of later. En dat de bejaarden dan met hun scootmobiel over het plein rijden tussen de kleuters door. Of rennende kinderen uit groep 5 die bijna een bejaarde met rollator om ver botsen. Waarom kan dat niet anders gepland worden?
Ik ben zelf een actieve moeder op school. Ben voorzitter van de OR en help ook mee met andere dingen waarbij ouders nodig zijn. Ik doe dat omdat ik het leuk vind. Natuurlijk lopen wij als OR er ook wel eens tegenaan dat wij ons uit het lijf rennen om het voor de kinderen leuk te maken: pannenkoeken laatste schooldag, chocolade schenken op de ijsbaan, ondersteunen bij de open dagen, ondersteunen bij feestdagen zoals kerst. Wij doen dat om de kinderen een leuke tijd te geven. Ik kan echter niet van anderen verwachten dat die dat net zo leuk vinden. Ik doe dit overigens naast mijn werk. Ik neem er geen vrij voor. In onze OR verdelen we de tijd een beetje omdat vrij vragen gewoon niet altijd kan of dat we dat niet willen.

En natuurlijk vind ik het jammer als juf wat op het bord schrijft met de vraag om ouders dat er dan niemand iets opschrijft. Ik schrijf mij dan weer in (als ik kan), omdat ik ook wel zie dat juf niet alles alleen kan regelen. Man en ik hebben zelfs een aantal keren samen geholpen omdat juf niemand kon vinden (man werkt in ploegen dus vaak thuis). Ik kan echter niet oordelen over anderen en hun tijd. En sommigen vinden het gewoon echt niet leuk om te doen. Ook dat kan.

Met de eindschoonmaak heb ik juf gevraagd om mij maar vrij te plannen. Ik vond dat ik genoeg had gedaan. Andere ouders hebben meer meegekregen .

Ik moet zeggen dat het bij ons verder op het schoolplein heel erg meevalt. Of ik zie het niet.
quote:reisa1978 schreef op 04 juli 2015 @ 23:07:

Mijn grootste schoolplein ergernis is de bejaardensoos die 1 dag in de week in de school gehouden wordt. En dat die soos precies op dezelfde tijd eindigt als school, dat kan niet 15 minuten eerder of later. En dat de bejaarden dan met hun scootmobiel over het plein rijden tussen de kleuters door. Of rennende kinderen uit groep 5 die bijna een bejaarde met rollator om ver botsen. Waarom kan dat niet anders gepland worden?Maar dit kun je toch aankaarten? Je kunt toch bij de directeur even naar binnen lopen en dat bespreekbaar maken?
quote:Tuorrebout schreef op 04 juli 2015 @ 23:11:

[...]

Maar dit kun je toch aankaarten? Je kunt toch bij de directeur even naar binnen lopen en dat bespreekbaar maken?Natuurlijk al lang gedaan, helaas zijn de bejaarden niet flexibel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven