Mode & Beauty alle pijlers

bruiloft: toch even checken

07-07-2015 12:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag a.s. een bruiloft en ben van plan deze jurk aan te trekken. Op het plaatje ziet ie er niet heel feestelijk uit, maar dat valt in werkelijkheid reuze mee. Ik ben 'avondgast' en een vestje/jastje er overheen is dus wel prettig. Ik heb in mijn kast een wit jastje/wit vestje, maar wil toch graag even checken of dat oke is om naar een bruiloft te dragen.
That's a fine looking high horse
Bij deze jurk kan dat wel, je jurk is immers niet wit en je wordt dus niet verward met de bruid als het goed is!
Ik vind het geen feestjurk...verder prima jurk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vind het wel kunnen met wit vestje idd hoor..
Kan prima wat mij betreft
Hartstikke leuk toch! Feestelijk gezicht erbij, en je hebt zéker een feestoutfitje aan!
Tuurlijk kan dat met een wit jasje of vestje. Vraag me alleen af of dat nodig is, bruiloftsfeest is toch binnen neem ik aan? Vind het soms zonde van een jurk als er iets overheen gedragen wordt.
Ik vind het ook geen bruiloft jurkje eerlijk gezegd. Zou eerder gaan voor een jurkje tot op de knie. Veel plezier op de bruiloft.
Ik vind het een prima jurkje!
Shawl i.p.v. vestje? Een vest maakt dikwijls nogal truttig (vind ik).
verba volant, scripta manent.
Ik vind het wel kunnen, maar zelf zou ik het "opleuken" met een fellere kleur: roze, limegroen, zoiets...
Ik zou voor een korter jurkje gaan voor een feest. Met dansen is dat sowieso handiger en er kan dan ook niemand op gaan staan.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Wit jasje of vestje over deze jurk naar een bruiloft is geen enkel probleem.

Veel plezier!
Ik vind dat het best kan , zou ook zonder jasje kunnen.

Ik zie in de shop dat er niet zo veel maten meer over zijn. Hopelijk heb je geluk :-)
anoniem_217525 wijzigde dit bericht op 07-07-2015 13:19
Reden: ;-) -> :-)
% gewijzigd
quote:jadaiswa schreef op 07 juli 2015 @ 13:13:

Ik vind het wel kunnen, maar zelf zou ik het "opleuken" met een fellere kleur: roze, limegroen, zoiets...

Kan ik me op zich in vinden (net als in de comment dat een vestje snel wat truttig wordt), maar als ik in de stad wat rond kijk naar vestjes/colberts die ik na vrijdagavond ook nog aan zou willen (of uberhaupt graag aan zou willen......) dan loopt het behoorlijk in de kosten en dat heb ik er gewoon niet voor over. Dan geef ik liever wat extra geld uit aan een kado voor het bruidspaar dan aan een vestje/jasje in een kleur die ik gewoonlijk niet draag en waarschijnlijk niet opnieuw ga dragen. Het vestje is ook meer bedoeld als achter-de-handje voor als het op de feestlocatie wel redelijk frisjes blijkt te zijn, de jurk is zonder iets erover heen inderdaad mooier.

Bedankt voor alle reacties so far! Ik vond zelf ook wel dat het kon, maar het is m'n eerste bruiloft en ik wil niet direct de bruid te kakken zetten
Ik vind dit echt geen bruiloftskledij!
Jasje is beter dan een vestje. Ik heb een stel katoenen jasjes, wit, rood, zwart, zalmroze en een paar met een motiefje, niet te warm dus maar precies goed voor 's avonds en voor een dag waarop het geen 30 graden is. Zo'n jasje is eigenlijk nooit weg. .
verba volant, scripta manent.
Leuke jurk. Ik zou geen vestje/jasje/sjaal doen, het weer is prima om 'm zo te dragen. Sexy schoenen erbij, leuk tasje, flink accessorizen, en klaar ben je. Als je het koud krijgt kan je lekker gaan dansen/wat praatje heen en weer maken/er een glas wijn ingooien/ et cetera.
Liever elitair dan een pauper!
quote:teletubbie1234 schreef op 07 juli 2015 @ 13:23:

Nou ik was zaterdag op een bruiloft en wat daar allemaal rond liep!

Mensen in korte en driekwart broeken. Zelfs de vriendin van de broer van de bruid!

Zo weggelopen van casual friday.

Vreselijk was het. Voelde me zwaar overdressed.

Het bruidspaar had geen dresscode want ze wilden niemand een pak op dringen. Ze had den wel een beetje spijt want ze waren ervan uit gegaan dat iedereen wel op z'n nets zou komen.

Kijk het was warm maar dit kon echt niet.

Daarmee vergeleken lijkt me dit een prima jurk. Ik zou er alleen niks overheen doen. Is volgens mij dan wat weer betreft ook niet nodig. Dacht dat het mooi weer werd.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 07 juli 2015 @ 13:54:

[...]

Nou ik was zaterdag op een bruiloft en wat daar allemaal rond liep!

Mensen in korte en driekwart broeken. Zelfs de vriendin van de broer van de bruid!

Zo weggelopen van casual friday.

Vreselijk was het. Voelde me zwaar overdressed.

Het bruidspaar had geen dresscode want ze wilden niemand een pak op dringen. Ze had den wel een beetje spijt want ze waren ervan uit gegaan dat iedereen wel op z'n nets zou komen.

Kijk het was warm maar dit kon echt niet.

Bizar he? Ik heb ook wel eens een moeder van een bruid met een afgeragde spijkerbroek en Teva's getroffen.
quote:Snotolf schreef op 07 juli 2015 @ 14:01:

[...]

Bizar he? Ik heb ook wel eens een moeder van een bruid met een afgeragde spijkerbroek en Teva's getroffen.

Heel bizar ik heb mijn ogen uitgekeken van wat sommigen aan hadden. Vriend en ik zeiden op onze kaart komt: gepast gekleed te staan.

En dan hopen dat men snapt dat dit dus geen driekwartbroek van casual friday is.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:teletubbie1234 schreef op 07 juli 2015 @ 13:23:

Tsja, niet iedereen gaat in een kleurige deux-pieces van taftzijde met bijpassende hoed en pumps, of in een cocktailjurk van Karen Millen (met uiteraard de op het Viva forum verplichte panty) naar een bruiloft.

Als TO normaal vrij casual gekleed gaat en zelden jurken draagt dan vind ik deze jurk een heel goed compromis. TO zei al dat hij er in het echt feestelijker uitzag en een lange jurk kan ook fijn zijn als je niet zo blij bent met je benen (dat is een algemene opmerking, geen idee van de benen van TO).

Zolang het geen driekwart jeansbroeken zijn.

En dan nog.......

Overigens heb ik als dresscode vaak: 'feestelijk' zien staan of een keer 'dress at your best' en dat vind ik een goede opmerking van een bruidspaar die niemand ergens toe wil verplichten maar het ook weer niet leuk vinden als mensen in camping kloffie komen.
quote:hiltje schreef op 07 juli 2015 @ 14:10:

(dat is een algemene opmerking, geen idee van de benen van TO).

JAAAAA JA

Nee, ik snap het commentaar wel hoor, het is ook niet een ontzettend feestelijke jurk, en het is ook een jurk die ik best wel aan zou trekken als ik uit eten zou gaan, of me een avond gewoon even wat extra opgetut en uitgedost wil voelen, maar is dat bezwaarlijk voor bruiloftskledij?
Het is wel echt zo dat de jurk op het plaatje niet echt strookt met de werkelijkheid... Ik heb hem nl ook en de kleuren zijn in het echt beter.
quote:dalliance schreef op 07 juli 2015 @ 17:31:

[...]

JAAAAA JA

Nee, ik snap het commentaar wel hoor, het is ook niet een ontzettend feestelijke jurk, en het is ook een jurk die ik best wel aan zou trekken als ik uit eten zou gaan, of me een avond gewoon even wat extra opgetut en uitgedost wil voelen, maar is dat bezwaarlijk voor bruiloftskledij?Nee, tenzij je daggast bent. Voor alleen het avondfeest is het prima

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven