Lijf & Lijn alle pijlers

Tattoo

08-07-2015 22:21 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik heb nog eens een vraagje. Een paar jaar geleden had ik het eens met een paar meisjes over tattoo's ( 1 van hen had er wel een paar ), en ik zei dat ik een tattoo ook wel tof zou vinden. Wordt een van hun ineens kwaad, en zegt die: Ge moet een tattoo wel pakken omdat dat iets voor u betekent hè! En niet omdat dat mooi is! Ik was verbaasd maar ik besloot er dan maar een grapje van te maken, dus ik zei: Weet ge wat? Ik zal een tattoo van een gezicht op mijn borst laten zetten. Dan zal die binnen 30 jaar wel een ander gezicht trekken. ( komt van een mopje ) . Ik dacht dat ze dat wel ging snappen. Antwoordt die heel grof: Ja dan moet ge maar een tattoo van uzelf pakken, dan kunt ge lachen! Heb er niet op geantwoord, maar dit was voor mij duidelijk genoeg. Ik weet dat ik niet mooi ben, maar om nu zo grof te doen. . Maar nu mijn vraag: Mag je enkel een tattoo nemen omdat hij iets betekent of mag je dat ook zomaar doen?
Misschien moet je in belgie eerst naar de keuringsdienst voor tatoos om een ontwerp goed te laten keuren en examen te doen?

Kom op, als jij een smurf leuk vind en zo leuk dat je die op je bil wilt laten tatoeëren, dan moet je dat doen. Besef alleen wel dat je er de rest van je leven aan vast zit.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je mag wat je wil, jouw lijf.
Internagelaktisch
Wat een verhaal eromheen voor 1 vraag.

Nee natuurlijk hoeft een tattoo niet perse iets te betekenen. Wat een domme opmerking van dat mens zeg.

Je neemt een tattoo omdat je die wilt.

Of het nou wat betekent of je hem gewoon mooi vind dat maakt toch niks uit.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Je mag natuurlijk zelf weten wat je doet. En of een tattoo nu een diepere betekenis heeft of niet gaat niemand wat aan.
Ik heb er6, binnenkort 7. Allemaal zonder betekenis en gewoon omdat ik ze wilde.
Internagelaktisch
Danku voor de snelle reacties. Denk niet dat ik nu nog een tattoo zou nemen, maar na al die tijd zat ik er toch nog mee dat die z'on opmerking maakte. En dan echt op z'on manier.
Ik heb er geen een maar als jij het leuk zou vinden .............. moet je het vooral doen. Je bent aan niemand verantwoording verschuldigd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee je moet er op zetten wat je zelf mooi vindt. Wel vind ik het altijd zonde als meiden van mijn leeftijd zich volzetten met onzinnige plaatjes en teksten. Je moet nog zo lang, dit is net een leeftijd waarop je net aan je eerste echte baan gaat beginnen etc. Als dat iets is met áltijd lange mouwen en lange rokken/broeken zie je het natuurlijk niet, maar toch.. sommmigen lijken echt op een heuse kleurplaat. Dat vind ik echt niet mooi. Om nog maar niets te zeggen over hoe dat eruit ziet als je ouder wordt. Dan staat een tattoo gewoon snel ordinair of tokkie-achtig naar mijn mening, al helemaal met onzinnige plaatjes dus. En dan kun je zeggen "dan ben ik toch al lelijk met rimpels" maarja..

Zag laatst een vrouw van rond de 45 met een hele mooie bloem tussen haar schouderbladen, dat vond ik dan wel weer heel mooi. Maar dat is nog enigzins elegant ofzo.

Maar nogmaals, als jij het zelf wil moet je het doen. Ik wilde er ook een, nu een jaar later ben ik ontzettend blij dat ik dat toen niet heb doorgezet. Daar zou ik nu gegarandeerd spijt van hebben gehad. En dat weet je dus niet op het moment dat je het idee in je hoofd krijgt. Denk er dus heel goed overna, en ook láng. Dus met tussenperiodes waarbij je ook gerust een paar maanden lang niet met een tattoo bezig bent. Dan pas merk je of je hem wel echt wil.
Prachtig taaltje dat Belgisch. T klinkt zo vriendelijk.

OT mijn tattoos hebben ook geen betekenis, ik vond ze gewoon mooi. Nu niet meer, maar das een ander verhaal.
Ehm dit gesprek had je een paar jaar geleden en daar open je nu nog een topic over?
Alleen met een betekenis, andere komt de tattoopolitie om hem eruit te snijden.
Durf te wedden dat die meid een hele algemene tatoeage heeft, maar er heel ingewikkeld over doet.

Meestal is zo'n tattoo gezet voor (al dan niet overleden) familieleden of een zware periode waar men -hoe kan het ook anders- sterker uit kwam.

Het blijft gewoon een sterretje of een vlinder hoor. Iets wat je ook kan zetten omdat je het mooi vind.

Betekenis is een meerwaarde, geen vereiste.
Ja nou sorry hoor.....

Dat je je zoiets jaren na dato nog zo enorm aantrekt.

En dat moeilijke gedoe altijd over speciale betekenissen van tattoo's. Als ik iemand tegenkom met een tattoo zeg ik:

a) niks

b) goh leuk

c) betekent dat iets?

C zeg ik alleen als de tattoo daar aanleiding toe geeft en dat is hoogst zelden. Bij de eerste de beste tribal vraag ik niks (ik weet dat tribals van oorsprong iets betekenen, maar de gemiddelde westerling heeft er vast geen diepere bedoeling mee).

Meestal begint de getattoeerde zelf te vertellen 'ja dit dolfijntje is heul bijzonder, want mijn oma was gek op dolfijnen, ze had een jaarkaart voor het dolfinarium en zo. En nu is ze overleden en dit is ter nagedachtenis aan oma.' (Okaaaay....)
Hier in Nederland moet alles een betekenis hebben of het nu over een tattoo gaat of iets anders.

Zeg je dat je een tat hebt omdat je het mooi vindt is het van ja maar.....

Ik ga de discussies niet aan,ze begrijpen het toch niet.

Tja sommige mensen hebben kunst aan de muur ik heb het op mijn lichaam.

Ik heb er 4 en 1tje heeft een betekenis die alleen mijn naasten weten.

Pommiaan ik ben het niet met je eens wat je zegt over de ouderen met tattoos dat het ordinair en tokkie achtig is ik ben net boven de 60 en ben niet ordinair of tokkie.

Oke die ankers of namen die nooit bijgewerkt zijn die zijn lelijk en ordinair!
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Oh wat zou het heerlijk zijn m een keuringsdienst voor tattoeages te hebben waar je eerst een ontwerp moest laten goedkeuren voor die gezet werd. Ik zou daar direct solliciteren, en dan de wereld voor zoveel lelijks behoeden.

Van mij mocht echt niemand meer een reetgewei, of een veer die in vogels uiteenvliegt, of het oneindig-teken met het woord 'love' erin geschreven, of een tribal, of een naam van een geliefde (dom) of een kind (kan je toch ook zo wel onthouden?).

Maar nee. Zo werkt het helaas niet; je mag alle wanstalstigheden die je wil gewoon met inkt op je huid laten zetten, daar hebben ik of anderen geen moer over te zeggen.
Zeg maar Spijker.
" ( komt van een mopje ) . Ik dacht dat ze dat wel ging snappen "

Je moet een Belg een mop toch altijd twee keer vertellen ; een keer om hem uit te leggen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Jouw lijf, jouw beslissing. Ik denk alleen wel dat als het iets voor je betekent je er minder snel spijt van krijgt. Over veel leuke plaatjes/teksten groei je uiteindelijk heen, maar als je iets laat zetten met betekenis heb je minder kans van spijt.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
quote:jamadi52 schreef op 09 juli 2015 @ 00:39:

Hier in Nederland moet alles een betekenis hebben of het nu over een tattoo gaat of iets anders.

Zeg je dat je een tat hebt omdat je het mooi vindt is het van ja maar.....

Ik ga de discussies niet aan,ze begrijpen het toch niet.

Tja sommige mensen hebben kunst aan de muur ik heb het op mijn lichaam.

Ik heb er 4 en 1tje heeft een betekenis die alleen mijn naasten weten.

Pommiaan ik ben het niet met je eens wat je zegt over de ouderen met tattoos dat het ordinair en tokkie achtig is ik ben net boven de 60 en ben niet ordinair of tokkie.

Oke die ankers of namen die nooit bijgewerkt zijn die zijn lelijk en ordinair!Dat zeg ik niet, jij maakt er nu van dat ik dat van alle tattoo's vindt :p. Ik zei dat ik het als je rond de 40+ bent ordinair vind kunnen staan als je jezelf tot een levende kleurplaat hebt gemaakt. Zoals ik al zei zag ik laatst een vrouw van zeker achter in de 40 met een hele mooie tattoo. Het ligt dus echt aan de tattoo-keuze, en daar zit ook gelijk het verhaal van wel of niet goed nadenken over een tattoo.

Als je er klakkeloos alles opgooit in je 20-erjaren omdat je het simpelweg mooi vindt kun je er heel makkelijk weer spijt van krijgen, er zijn legioenen die spijt hebben van hun tattoo's en veel mensen in mijn omgeving laten het momenteel ook weglaseren. Daar wilde ik TO even voor "waarschuwen". En ja mijn mening daarover staat er ook bij.

Ik vind tattoo's trouwens best gaaf, al zou je dat niet aan mijn post opmerken. Maar ligt er echt aan wat het is en bij wie het zit. En waar natuurlijk ook. Laat ik het zo zeggen, ik vind het persoonlijk gewoon erg onnadenkend om er vanalles op te zetten wat je mooi vindt als je jong bent en nog geen vaste baan hebt.

Nogmaals; moet iedereen lekker zelf weten. Maar dat is mijn mening en ik ben heel blij dat ik het destijds niet doorgezet heb. Misschien ooit in de toekomst, voorlopig niet iniedergeval.
quote:Pigwidgeon_ schreef op 09 juli 2015 @ 00:54:

Jouw lijf, jouw beslissing. Ik denk alleen wel dat als het iets voor je betekent je er minder snel spijt van krijgt. Over veel leuke plaatjes/teksten groei je uiteindelijk heen, maar als je iets laat zetten met betekenis heb je minder kans van spijt.Dit dus
quote:lux. schreef op 08 juli 2015 @ 22:43:

Ehm dit gesprek had je een paar jaar geleden en daar open je nu nog een topic over? Ja omdat ik er nog altijd mee zit mag ik?
quote:Zippixie25 schreef op 09 juli 2015 @ 09:59:

[...]

Ja omdat ik er nog altijd mee zit mag ik? Wow alleen door een opmerking van zo'n figuur. Dat is wel lang hoor om daar mee te zitten. Probeer het naast je neer te leggen. Het is maar de mening van 1 apart figuur.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 09 juli 2015 @ 10:14:

[...]

Wow alleen door een opmerking van zo'n figuur. Dat is wel lang hoor om daar mee te zitten. Probeer het naast je neer te leggen. Het is maar de mening van 1 apart figuur.Bwa ja ik weet da wel. Maar omdat de rest daar nog hartelijk mee moest lachen ook. Maar ja ben dikwijls de pineut als ze iemand willen uitlachen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven