7 weken vrij, pffff

09-07-2015 09:21 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie denkt er even met mij mee? Ik heb zeven weken vakantie (werk in het onderwijs) en dit is mijn eerste week. Ik verveel me nu al en zie op tegen de komende weken. Ik ben single, woon dus alleen en heb niet veel te besteden. Mijn vriendinnen zijn of aan het werk, of op vakantie. Omdat ik tussen twee banen zit en dus na deze vakantie op een nieuwe school start, heb ik eigenlijk niet echt iets voor te bereiden. Verder heb ik vorig jaar een depressie gehad en dat is heel heftig geweest. Ik weet van mezelf dat ik regelmaat nodig heb en dat ik van uren in bed liggen niet blij word. Ik heb ook echt mensen om mij heen nodig, kan me eenzaam voelen. Ik kan me prima een aantal dagen alleen vermaken en kan daar ook echt van genieten, maar nu na vijf dagen ben ik er wel klaar mee. Mijn huis is schoon en er liggen eigenlijk geen klusjes meer. Ik kijk veel series, lees wat en ga regelmatig 's morgens sporten. Maar ik word dat zat nu en vind de dagen echt heel lang. Vanavond heb ik met een vriendin afgesproken. Dat is gezellig, maar wat ga ik tot die tijd doen? Ik merk dat ik het nu moeilijk vind om dingen te bedenken. Ik vind musea bezoeken, terrasjes pikken, winkelen etc allemaal heel leuk, maar heb er gewoonweg het geld niet voor om dit vaak te doen. Ik weet dat het geen wereldprobleem is en anderen zo met me zouden willen ruilen, maar voor mij is het echt lastig. Iemand nog ideeën?
De mindfulnesstraining vond ik een verschrikking. En ik bepaal zelf wel wat ik leer.
Je hebt toch ook niet die hele 7 weken vrij?

Eerste en laatste week zijn is er toch altijd van alles te doen?

Ik zou per dag bekijken of je wat wil gaan doen, een dagje relaxen thuis in pyama en een boek en dan een dagje fietsen en dan weer een dagje niksen en wat bakken enz.

Ik zou echt geen dagindeling gaan maken.
quote:ikeaverslaafde schreef op 09 juli 2015 @ 10:06:

De mindfulnesstraining vond ik een verschrikking. En ik bepaal zelf wel wat ik leer. Nou daar kon ik ook niks mee.
quote:elfje12 schreef op 09 juli 2015 @ 10:04:

[...]

Dat moet je dus leren, je minder druk te maken. Mindfullness bijvoorbeeld.7 weken lang niks te doen hebben is wel echt lang. Dan is het, voor mij tenminste ook, beter om iets te doen te hebben. Verder ben ik de rust zelve.
Nodig wat mensen uit bij je thuis voor een drankje ipv terrasje.

Maak wat lekkere dingen erbij en klaar.

En pinterest is zo leuk om leuke goedkope hobby-kook- uitjes ideeen op te doen.
Kun je geen vrijwilligerswerk gaan doen? Kijk eens bij bso's (speciaal onderwijs), bejaardenhuizen, dierenasiels of Humanitas (of wat er maar is) in jouw woonplaats. Of misschien zoeken ze nog mensen bij een vakantieweek voor kinderen.

Je zou zelfs kunnen overwegen om een baantje te zoeken voor de zomer! Ga in de horeca werken of als strandwacht ofzo. Dan heb je ook meteen wat extra's te besteden.
Je hebt je onderwijspapieren, biedt jezelf aan als oppas er zijn genoeg ouders, die omhoog zitten in de vakantie periode.
Een beetje vrijwilligerswerk doen? UVV (Unie Vrouwelijke Vrijwilligers) zit in deze tijd van het jaar om mensen te springen, dikwijls gaat het om het halen van boodschappen voor mensen die dat zelf niet kunnen en die geen mantelzorgers hebben, soms om het uitlaten van een hond.
verba volant, scripta manent.
quote:Solomio schreef op 09 juli 2015 @ 09:52:

Zo opvallend dat iedereen tips geeft over wat je kunt gaan DOEN.

Ik zou zeggen: leer vooral genieten van het feit dat je niets hoeft. Dat is zó belangrijk.

Die vakantie is er om uit te rusten, doe dat dan.Niets doen is voor veel mensen ontspanning maar niet als je net uit een depressie bent. Dan voelt lekker relaxen als terug vallen in het oude. En je kunt ook ontspannen met een boek lezen dus dan doe je ook iets. Of bv wandelen en fietsen kunnen ook voor rust in je hoofd zorgen.
Wat fijn dat iedereen zo meedenkt! Het klinkt voor sommigen misschien raar, maar in mijn vakantie heb ik absoluut geen zin om iets met kinderen te doen. Dat is echt werk voor mij en dat wil ik graag zo houden

Mindfullness en meditatie doe ik dagelijks, maar daar kan ik echt geen dag mee volmaken. Ik kan me prima vermaken alleen en kan prima helemaal niks doen en ontspannen, maar niet zo een lange tijd. Daar word ik echt ongelukkig van.

Gelukkig geven jullie ook veel tips waar ik echt wat mee kan, dank daarvoor.
Doe een rugtas om en ga 6/7 weken reizen.

Check ticketspy voor hele goedkope aanbiedingen.

Ben je goedkoper uit als dagjes weg en je doet echt iets veel leukers.
Ik ga nu maar eens uitgebreid douchen en tutten. Maskertje, schrubben, haar föhnen, nagels lakken enz.
quote:KiaOraHoi schreef op 09 juli 2015 @ 10:17:

[...]

Niets doen is voor veel mensen ontspanning maar niet als je net uit een depressie bent. Dan voelt lekker relaxen als terug vallen in het oude. En je kunt ook ontspannen met een boek lezen dus dan doe je ook iets. Of bv wandelen en fietsen kunnen ook voor rust in je hoofd zorgen.

Tja, ik kom in een depressie als ik teveel doe en dat is bij mij nogal snel.

Ik zit momenteel weer in een depressie en moet dan vooral zo min mogelijk doen.

Dus als ik TO dan lees denk ik: leer vooral niks te doen, dat vind ik essentieel in het leven.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Doe in plaats van een 365-dagen-project een 7x7-dagen-project. Elke dag iets creatiefs maken en daar dan een foto van maken ofzo. Op internet staan veel ideeën.
quote:ikeaverslaafde schreef op 09 juli 2015 @ 10:34:

Doe in plaats van een 365-dagen-project een 7x7-dagen-project. Elke dag iets creatiefs maken en daar dan een foto van maken ofzo. Op internet staan veel ideeën.Dat is leuk!
quote:Solomio schreef op 09 juli 2015 @ 10:33:

[...]

Tja, ik kom in een depressie als ik teveel doe en dat is bij mij nogal snel.

Ik zit momenteel weer in een depressie en moet dan vooral zo min mogelijk doen.

Dus als ik TO dan lees denk ik: leer vooral niks te doen, dat vind ik essentieel in het leven.Zou jij 7 weken niks kunnen doen? Dus dan ook geen verantwoordelijkheden hebben (voor anderen of werk of wat dan ook). Echt een volledig lege agenda? Wel knap. Mij zou dat angst aanjagen. Mijn dagen zijn ook snel te vol, dus ik doe over het algemeen minder dan anderen, maar helemaal geen verplichtingen zorgen eerder voor dips dan voor rust bij mij.
Ga na wat je door het jaar heen eigenlijk wilde doen, maar niet aan toe kwam, en ga dat doen.
Als je wandelen haat voor de depressie zal je daar niet van opknappen tijdens of na een depressie.

Als je van fietsen houd dan kan een stukje fietsen je wel wat energie geven en kan een goede toevoeging zijn aan je dag besteding.

Het gaat om de balans van wel en niet dingen doen en welke dingen je dan doet. TV kijken of schilderen, fietsen, boek lezen, wandelen, klussen ect, dat is aan een ieder zelf om uit te zoeken wat werkt voor die persoon.
quote:ikeaverslaafde schreef op 09 juli 2015 @ 10:36:

[...]

Zou jij 7 weken niks kunnen doen? Dus dan ook geen verantwoordelijkheden hebben (voor anderen of werk of wat dan ook). Echt een volledig lege agenda? Wel knap. Mij zou dat angst aanjagen. Mijn dagen zijn ook snel te vol, dus ik doe over het algemeen minder dan anderen, maar helemaal geen verplichtingen zorgen eerder voor dips dan voor rust bij mij.Dat kan en voor een ander ligt dat misschien anders.
Het zijn maar ideeën:

Ga actief op zoek naar een partner: schrijf je in op datingsite's en date.

Ga vrijwilligerswerk doen in binnen of buitenland.

Doe dingen die je leuk vind maar niet veel geld kosten.

Ga op zoek naar nieuwe vriendschappen. Via viva rubriek gevraagd wellicht.

Onderhoud je bestaande vriendschappen met vrienden familie. Bel ze allemaal op en maak afspraakjes om een bij te kletsen.
Als je musea bezoeken leuk vindt, maar er geen geld voor hebt, ga dan eens op zoek naar tentoonstellingen in je buurt die gratis zijn. Of bezoek galleries, ook gratis. Is best een leuke zoektocht om te ontdekken dat er best veel mogelijk is met weinig geld.
quote:jippie55 schreef op 09 juli 2015 @ 10:46:

Als je musea bezoeken leuk vindt, maar er geen geld voor hebt, ga dan eens op zoek naar tentoonstellingen in je buurt die gratis zijn. Of bezoek galleries, ook gratis. Is best een leuke zoektocht om te ontdekken dat er best veel mogelijk is met weinig geld.Ja dat is zo, ik hartje google!
quote:Titanic40 schreef op 09 juli 2015 @ 10:41:

Het zijn maar ideeën:

Ga actief op zoek naar een partner: schrijf je in op datingsite's en date.

Ga vrijwilligerswerk doen in binnen of buitenland.

Doe dingen die je leuk vind maar niet veel geld kosten.

Ga op zoek naar nieuwe vriendschappen. Via viva rubriek gevraagd wellicht.

Onderhoud je bestaande vriendschappen met vrienden familie. Bel ze allemaal op en maak afspraakjes om eens bij te kletsen.
.
Als je musea leuk vind dan loont het vast om een museum jaarkaart te kopen! kan je zovaak als je wil.

Verder is er nu allerlei zomerfruit in het seizoen. Koop een hele bult op de markt en maak er jam van, heb je meteen weer kadootjes voor als je ergens heen gaat of als er iemand jarig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven