Lichtblauw combineren met ...?

09-07-2015 15:17 32 berichten
Ik heb een nieuwe huurwoning aangeboden gekregen en heel veel zin daar te gaan wonen. Nu is heeft vooral de badkamer een flinke oppepper nodig en daar loop ik tegen een probleem aan. Het toilet, de wastafel en het bad zijn lichtblauw. De huidige bewoners hebben de wanden blauw geschilderd en verder verschillende accenten in blauw aangebracht.

Nu ben ik niet weg van blauw dus er moet iets gebeuren. Ik dacht in ieder geval de wanden een ander kleurtje. Maar welke kleur? Wit vind ik wat saai, het liefst zou ik er een knalkleur tegenaan gooien.

Ben benieuwd wat anderen zouden doen. Oh, helaas is de lichtblauwe inrichting vervangen niet mogelijk.
grijs combineert mooi maar dan krijg je misschien een noordpoolsfeer...

je kan ook combineren met oker/goudtint of als je echt lekker fel wilt geel.

kleurinspiratie
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn de vorige huurders verplicht de woning op te leveren zoals ze hem destijds hebben aanvaard. Dus als jij dat lichtblauwe sanitair walgelijk vindt, dient de woningbouw te zorgen dat het wordt opgeleverd met het standaard witte sanitair, lijkt me. En dan kan je daar elke kleur bij doen die je leuk vindt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Als de corporatie de boel niet vervangt (op kosten van de vorige huurder) zou ik de hele omringende meuk knalgeel schilderen, dat leidt af van dat lichtblauw.
verba volant, scripta manent.
Lime op de muren?
Volgens mij was ik niet helemaal duidelijk in mijn openingspost. Het gaat om particuliere huur dus het is de verhuurder die bepaalt. In principe kan ik de boel zelf vervangen voor wat anders. Daar heeft hij geen probleem mee, maar mijn portemonnee wel. Helaas
Geel was een kleur waar ik zelf ook al een beetje aandacht. Maar de combinatie met nog een derde kleur zoals in de jurk van rosekapje vind ik heel verrassend.
Ik zou voor lime gaan en dan zand kleurige accessoires of andersom
If you can dream it, you can do it.
Ik zou het toch bij wit houden

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind taupe mooi in combinatie met lichtblauw. Dan gaat het kille er vanaf.
Boerdergroen
ik typte 'lightblue and' in op google images... toen zag ik dat jurkje, vond het wel leuke kleurtjes zo.

onze badkamer is geel en ik ben altijd aan het mopperen op onze vloekende rode handdoeken die ik al eerder had aangeschaft... misschien ga ik wel over op een combi van donkergroen en lichtblauw voor de handdoeken en badmat!
Ik heb geen standaard wit. Er is geen plicht als de woningbouw het goed vind zoals het is.

Maar met fel gekleurde accessoires kan heel veel.

Je kan ook bij buitenverlichting kijken voor mooie wandlampen. Dat geeft een heel apart effect.

Daar zijn wel wat stijlvolle lampen te vinden. Lichtblauw is een heel simpele kleur die makkelijk te combineren is.

The sky is blue.... Welke bloem past daar nu niet bij.

Maar met licht (reflectie zou je de kleur ook weg kunnen denken.)
Of grijs:

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Een vocht-en vuil bestendige lambrisering maken??

Lichtgrijs:

Dan zou ik persoonlijk voor zand-/cameltinten gaan. Niet zo fel als geel, maar toch warm. En niet zo hard als wit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lichtblauw is mooi in combinatie met grijs en oranje accenten. En dan zou ik een beetje richting pompoen gaan, niet te veel hup-holland-kleur.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Paars?

Oranje!

Oranje met lichtblauw staat mooi, warm, zonnig.

Het haalt het kille uit het blauw.

https://s-media-cache-ak0 ... e9485af6b874f2f23365d.jpg
quote:pejeka schreef op 09 juli 2015 @ 15:44:

Dan zou ik persoonlijk voor zand-/cameltinten gaan. Niet zo fel als geel, maar toch warm. En niet zo hard als wit.yup.
Ik denk dat het leuk staat om lichtblauw met een houten (bad)meubel te combineren, qua verf vind ik het lastig om je te adviseren.

Ik heb zelf een zwart wit badkamer met een rieten wasmand en (berken) houten meubel van IKEA.

The best is yet to come

Met wit

Wit/groen/donker

Donker/wit

Of met een 'drukke' vloer en dan de muren wit

Niet mijn smaak
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Maak een foto van de badkamer en probeer het even uit.

http://www.histor.nl/insp ... kleuren#HistorKleurkiezer
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven