Essent, ik schrik me rot!

10-07-2015 07:20 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar stap ik over op een nieuwe aanbieding van gas en electra, waardoor ik altijd goedkoop uit ben. Afgelopen keer dat ik moest overstappen, overleed mijn moeder zeer plotseling, waardoor ik even geen puf had voor een hele zoektocht. Ik zal bij essent, dus heb hen gebeld of zij een aanbieding hadden voor een jaar. Ja, hadden ze, ik mocht nog een jaar tegen hetzelfde tarief blijven. Dat heb ik dus maar gedaan.

Nu keek ik net bij het gebruikersoverzicht en schrik me helemaal wild. Woon in een tussenwoning met 2 personen. Zat met gas en electra altijd gelijk aan een hat-woning, maar nu is mijn verbruik BOVEN een 5 persoonshuishouden! Er is niet veranderd in huis, dus dit kan gewoon niet.

Iemand tips wat nu te doen richting Essent?

Even een voorbeeld: Ik was, nav vorig jaar, aangeslagen op 104 Euro, nu is mijn verbruik 268 Euro per maand .
Kloppen de meterstanden die op de afrekening staan?
Kloppen de meterstanden?

Het is het een geschat bedrag, of echt al de afrekening?
Nee, is nog geen afrekening, maar je krijgt eens per 2 maanden een online overzicht van je verbruik....
Check je meterstanden inderdaad. En dan zelf even rekenen of je echt zoveel hebt verbruikt, of dat Essent een wat te grove schatting heeft gemaakt.
Ik zie geen verbruik erbij qua meterstanden, alleen een bedrag... Ik heb zo'n ' slimme meter' . Dsu het is geen schatting.
Maar je hebt toch wel gewoon een meterkast met meters, een contract waar de tarieven in staan, en een rekenmachine? Die slimme meters zijn niet altijd bijster intelligent.
Is dat niet gewoon het verbruik over de eerste maanden van het jaar? Dan verbruik je namelijk soms wel het dubbele van je voorschot en in de zomer dan weer minder.
Heb je misschien het gebruiksoverzicht van de wintermaanden gehad? Die zijn altijd hoger, dat compenseer je weer in de zomer.
Zijn misschien je vastrecht waarden opeens verdrievoudigd? Dat was bij mij bij Oxxio, waardoor ik opeens het tweede jaar 100 euro in de maand meer kwijt was! Inderdaad, ieder jaar overstappen, want je wordt anders bedrogen waar je bij staat....
Zonder oorzaak geen gevolg
Essent verdrievoudigd je netwerk kosten niet. Dit is een probleem in je verbruik niet in je tarief. Kans is groot dat essent er niet eens iets aan kan doen, maar dat het probleem bij de slimme meter zit (ofwel de netwerkleverancier bijv enexis). Maar al met al zou ik bellen naar de klantenservice van essent en vragen of ze even met je mee kunnen denken hoe dit kan en hoe je het weer opgelost krijgt.
Ja, er zitten ook wintermaanden bij, maar waar nu het gas 222 Euro was, was het in dezelfde periode een jaar terug 40. Zoveel heb ik niet gestookt. Vanaf het ' nieuwe contract zijn de bedragen ineens gigantisch gestegen!

Ik ga ze sowieso straks bellen.
Misschien even laten controleren of er niet ergens gas lekt?
Soms is het zo dat er een apparaat niet goed meer werkt, zoals een koelkast die ineens veel meer stroom verbruikt of een diepvries ofzo. Dat kan je meten door er een apparaatje tussen te zetten.

Ik hoop dat je er uit komt, want van zoiets schrik je je inderdaad een hoedje.
Blegh Essent, die hebben ons een keer de afrekening van een verkeerd huishouden gegeven. Vervolgens van het kastje naar de muur gestuurd als we zeiden dat er niks van klopte.

Heeft in totaal 4 jaar geduurd om dit recht te breien.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Bij een slimme meter kun je ook naar de meterstanden kijken. Kijk even naar verbruik en niet naar de euro's. Als het verbruik ineens enorm gestegen is, is er wellicht iets mis met je meter. Zo niet, dan is er iets mis met de berekening van Essent.

En bel Essent. Als jouw verbruik al jaren redelijk gelijk is, denken ze echt wel met je mee over hoe dit kan.
Wat raar dat juist het gas zoveel hoger is. Als het electra was zou ik zeggen dat iemand je stroom aftapt voor eigen gebruik. Dan zou ik of aan een rekenfout, of aan een gaslek denken.
hier ook essent en geen enkel probleem mee. Ik denk dat het aan je eigen gebruik ligt
Zelfde soort ervaring bij Essent. Het zal een goedkope renteloze lening voor ze zijn, laat ik het daar maar op houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Zelfde soort ervaring, met bijgehouden meterstanden en gebruik van de verbruiksmanager moesten we toch nog 500 euro bij betalen.

Ik ben het met retrostar eens.
Wat een gedoe, elk jaar overstappen
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Welnee VC, bij bv Gaslicht.com rekenen ze uit wat voor jou komend jaar het voordeligst is en regelneven ze ook alles voor je. Niks ingewikkelds aan.
To heb je al gebeld? Wat zeiden ze?

Je hebt het over een hoger verbruik. Je energieleverancier, in dit geval Essent, gaat over je tarief, maar hoeveel je verbruikt dat ligt enkel aan jou. Of je moet afgetapt worden.

Hoe lang heb je de Slimme Meter al? Kloppen de eindmeterstanden van je vorige meter wel?

Als je denkt dat je Slimme meter moet je bij je netbehei zijn. Die gaan over de meter.

Ben benieuwd wat er nu aan de hand was en hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
quote:Very__Cherry schreef op 10 juli 2015 @ 09:55:

Wat een gedoe, elk jaar overstappen Ik doe het ook ongeveer elk jaar. Het kost even een uurtje tijd, en na het invoeren van de gegevens gaat de rest vanzelf. Ik ben blij dat ik elk jaar zo'n 150 tot 200 euro bespaar. En dat in een slechts een uurtje. Er zijn dagen dat ik minder verdien.
quote:patchouli_ schreef op 10 juli 2015 @ 09:57:

Welnee VC, bij bv Gaslicht.com rekenen ze uit wat voor jou komend jaar het voordeligst is en regelneven ze ook alles voor je. Niks ingewikkelds aan.Ik ben in een laat-ik-eens-een-bewuste-consument-proberen-na-te-doen-bui een keer overgestapt van Eneco naar Oxxio. Man man MAN wat een heisa. Ik moest daarna aan de EMDR. Weet je wat dat kost?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven