Postcrossing deel 10

13-05-2014 21:12 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel invraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereldstuur een ansichtkaart naar dat adresals de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegevenwacht tot je een kaart ontvangtregistreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Het vorige topic staat hier!
@RubyJanne, ja kwaliteit van de kaarten is goed! Ik heb een paar setjes besteld en zitten echt heel veel mooie en leuke kaarten bij!

Helaas nog geen hurrays.... Had vandaag 2 artsafspraken, om 12 en om 3 uur. Tussendoor even geluncht bij Ikea en nog 2 setjes kaarten meegenomen. Dus wordt wel tijd voor hurrays, anders kom ik er nooit vanaf!
Hahah, ja HappyOwl, als je denkt dat je met deze hobby van je voorraad kaarten afkomt, dan kom je van een kouwe kermis thuis Ik ben inderdaad van een aantal oude kaarten afgekomen, maar ik heb er nu veeeel meer
Later is nu
Haha, ja ik hou me steeds voor dat ik kaarten nodig heb, ik heb nu zo'n voorraad dat ik volgens mij wel een jaar vooruit kan, en zolang de hurrays niet binnenstromen ga ik maar kaartjes kopen, haha.

Had wel weer postzegels besteld, hele leuke en mooie binnengekregen. Had er de vorige keer maar 10 gedaan omdat ik toch even moest aanzien of ik het leuk genoeg vond om meerdere kaarten te sturen. Nu 25 want dat is toch voordeliger vanwege de verzendkosten. Ook nog een verlaat verjaardagskaartje gekregen, dus toch weer iets vandaag....
Jullie zijn allemaal lekker actief zeg, zowel hier op het forum als met de kaartjes!

Ik heb vanochtend mijn vijfde (en dus voorlopige laatste) kaartje op de bus gedaan, naar Ukraïne. Dus nu moet ik voorlopig wachten totdat er een hurray binnenkomt of misschien wel een echt kaartje. Pffff... ik word er nu al ongeduldig van als ik zie hoe jullie bezig zijn met versturen en ontvangen. Ik wil ook!

Nou ja, als tussenoplossing ga ik vanavond maar even online shoppen voor nieuwe kaarten, kan ik in ieder geval vast een voorraadje aanleggen!
Tja Neliba, die tussenoplossing is duur, dat doe ik dus ook steeds...... Heb inmiddels zo'n voorraad. En dan hoor ik hier weer iemand over iets wat kennelijk veel gevraagd wordt en denk ik shit dat heb ik niet, kan ik ook wel even bestellen. Zo blijf je bezig.....

Ik moet ook wachten, mijn kaarten lijken maar niet aan te komen. Heb ook veel landen die er lang over doen, en die naar Duitsland en USA, ik weet niet wat er mee is maar die lijken in de lucht opgelost. Had die van Duitsland bijna lopend sneller kunnen bezorgen, en dat zegt een hoop want ik loop op krukken. Elke keer maar weer mn mail checken en kijken of die personen al online zijn geweest. Pfffff, ik ken je gevoel hoor! Bij mij zijn er ook nog maar 3 aangekomen..... Als ik dan lees dat Dreamer lekker 10 kaarten kan gaan schrijven word ik ook erg ongeduldig. Naja, onze tijd komt ook nog wel! Denk dat wij dan weer nog blijer zijn met een hurray of kaartje omdat het voor ons nog zo speciaal is. Alles heeft z'n voordeel denk ik dan maar.
Oh en RubyJanne, op die site even goed op de formaten van de kaartjes letten, ik vond sommige wel wat aan de kleine kant. Gelukkig zijn er ook genoeg die wel een gewoon formaat hebben, maar dat viel me op. Was al geneigd om alles wat er leuk uitzag in mn winkelmandje te gooien
Zo ben ik ook begonnen hoor! En toen schreven hier ook dames, die zo elke dag een kaartje kregen en meerdere per dag.. nouja, zoals ik nu dus. En dan kon ik me niet voorstellen dat het bij mij ook ooit zo zou gaan. Ik ben nu 1042 dagen actief, dus jullie moeten nog even

Ben ook wel weken minder actief geweest, trouwens. Gebeurt soms zo.
Later is nu
Vandaag geen kaartjes in de brievenbus en (nog) geen Hurray gehad. 0:0 dus.

Had nog wel 2 nieuwe adressen getrokken: Finland en Taiwan.

Beide dames hebben niet echt wensen en dat vind ik juist altijd zo lastig.

De Taiwanese is lerares op een basisschool en ik ben nog even de stad in geweest voor een geschikte kaart voor een basisschooljuf.

Nu kwam ik (bij boekhandel Vismarkt) een heel mooi nieuw assortiment kinderboeken illustraties tegen. En heb deze 2 kaarten gekocht.

Voor de juf neig ik naar de bovenste (kleuren zijn in het echt iets mooier, heb de plaatjes even snel van internet geplukt).

Maar ik vind die onderste met de belluidende uil (moet je voor de fun eens heel vaak achter elkaar zeggen, zo snel mogelijk) ook erg grappig.

Heb dus nóg geen definitieve keuze gemaakt.

Ik ben trouwens ook nog even bij Dille en Kamille geweest. Heerlijke winkel: ook lekker ruim! (Vind ik altijd zo prettig! ). Geen kaartjes gekocht, ik vond ze wel leuk hoor. Maar aangezien ik net een paar had gekocht zei mijn portemonnee dit keer "nee".
quote:HappyOwl234 schreef op 09 juli 2015 @ 17:49:

Tja Neliba, die tussenoplossing is duur, dat doe ik dus ook steeds...... Heb inmiddels zo'n voorraad. En dan hoor ik hier weer iemand over iets wat kennelijk veel gevraagd wordt en denk ik shit dat heb ik niet, kan ik ook wel even bestellen. Zo blijf je bezig.....

Ik moet ook wachten, mijn kaarten lijken maar niet aan te komen. Heb ook veel landen die er lang over doen, en die naar Duitsland en USA, ik weet niet wat er mee is maar die lijken in de lucht opgelost. Had die van Duitsland bijna lopend sneller kunnen bezorgen, en dat zegt een hoop want ik loop op krukken. Elke keer maar weer mn mail checken en kijken of die personen al online zijn geweest. Pfffff, ik ken je gevoel hoor! Bij mij zijn er ook nog maar 3 aangekomen..... Als ik dan lees dat Dreamer lekker 10 kaarten kan gaan schrijven word ik ook erg ongeduldig. Naja, onze tijd komt ook nog wel! Denk dat wij dan weer nog blijer zijn met een hurray of kaartje omdat het voor ons nog zo speciaal is. Alles heeft z'n voordeel denk ik dan maar.

Nou 10 kaarten op een dag zal ik echt nooit redden! (Respect voor de Dreamer! aparte wens had die Indiër trouwens)

Ik vind 3 à 4 op één dag (of eigenlijk al per week) voor mij al aan de hoge kant. Het uitzoeken, schrijven, pimpen van een kaartje kost mij gewoon best veel tijd en energie: en als ik een periode wat minder tijd en energie heb dan verstuur ik ook minder kaartjes. Ik ben gisterochtend dus écht de hele ochtend bezig geweest met 4 kaarten. En ik heb nu toevallig alle 13 kaarten onderweg, maar dat is een hoge uitzondering. Van zo'n aantal word ik al snel . Maar goed als ik dan 1 adres wil aanvragen dan kan ik me nooit inhouden. Dan wil ik nog 1. En daarna nog 1. En dan misschien nog 1?

Ik heb me nu voorgenomen om me écht even in te houden (ook gezien de kosten van postzegels) . Maar ja.... dat roep ik zo vaak. Vrees ik.

Maar het fijne van Postcrossing vind ik dat je helemaal vrij bent in de hoeveelheid kaarten die je wilt versturen. Je kunt álle adressen aanvragen, maar als je weinig tijd of geld hebt dan kun je het ook bij een paar kaartjes houden. Of desnoods een tijdje helemaal niets. Alles kan!
Ik heb een tijdje alleen op mijn vrije woensdag kaarten verstuurd. Ik heb ook een tijdje een kaartje gestuurd, wanneer ik een hurray kreeg. Dan zit je op niet zoveel per keer. Maarja.. hoe meer kaarten je onderweg mag hebben, hoe meer hurrays. Ik wilde me bij maximaal 5 per week houden, maar soms gaat dat mis toegegeven, andere weken stuur ik dan weer niets, dus gemiddeld zit ik daar misschien wel op.
Later is nu
Pff.. als ik op postcrossing zit, staat daarnaast zo'n mooie advertentie van ansichtshop met leuke kaarten! Ik heb mij voorgenomen even niets meer hier te kopen (ben nog 2 dagen in NL, dus dat moet lukken) en op vakantie uit te kijken naar originele kaarten. Niet van de omgeving, dat stuurt Portugal zelf maar

Maar.. dan moet ik dit keer ook eens zorgen voor cash. De andere vakantiejaren liep mijn man steeds met het geld op zak, zonder echt andere reden dan dat hij degene is die pint, en als ik dan snel iets wilde kopen, dan was hij natuurlijk weer onvindbaar. En hoe moeilijk kan het zijn, euro's op zak hebben. Het is niet zo dat we aan het eind van de vakantie bang moeten zijn met allerlei valuta in onze maag te zitten, zoals vroeger, ooit. Dus.. ik ga zo naar de winkel voor een cadeau voor degene die op m'n planten past, een kaart voor m'n schoonzus (die wordt 50, daar heb ik natuurlijk geen kaart voor in huis) en eigen geld, dat ik kan kopen uit de muur
Later is nu
Ik schrijf mijn kaarten meestal op dinsdag. Maar af en toe ook op vrijdag. Zoals vandaag. Meestal maak ik het dan vol, dus maximaal aantal onderweg. Ik moet dan ongeveer 6 of 7 kaarten schrijven. Ik trek altijd een adres, schrijf een kaart en dan het volgende adres. Als ik al mijn adressen in 1 keer zou trekken weet ik zeker dat ik in de laatste kaarten geen zin meer heb.

Ik heb in theorie ook het idee om niet meer dan 5 kaarten per week te versturen, maar het moge duidelijk zijn dat ik mij daar niet aan hou. Op dit moment heb ook nog geen limiet wat betreft kosten. Dit zal waarschijnlijk binnenkort gaan veranderen als ik een huis ga kopen. Er nog maar even van genieten dus.

Ik heb nu twee adressen getrokken: Amerika en Noorwegen. Ze krijgen een kattenkaartje en een bloemenkaartje.
It ain't me
Ik heb gisteravond weer van allerlei kaarten besteld. Wil eigenlijk gewoon gaan schrijven maar dan moet er eerst wat aankomen. Ik schrijf nu steeds nieuwe bij een hurray, omdat het nog zooo langzaam gaat, en omdat ik toch nog thuis zit en niet veel kan.

Kan me voorstellen als het wt meer loopt en ik ook gewoon weer werk dat ik het op vrije momenten in een keer ga doen. Maar nu is het nog te spannend. Nog steeds niets aangekomen verder trouwens.,. Het duurt wel heel lang

Maar wat ik wel leuk vindt tijdens het wachten is om de kaarten lekker te sorteren op genre enzo. Dan kan ik mooi alle kaarten ook weer bekijken, zo heerlijk! Heb bij de Action zo'n akte map met vakjes waar ik ze op thema ontstop. Ga er straks nog even een map bij halen, want er zijn niet heel veel vakken in dus heb nu zo'n vak met overig wat t z'n voegen barst, daar kan ik nog makkelijk wat submappen van maken. En dan kan ik vandaag misschien nog even naar de Zeeman voor de tip van Dreamer geloof ik, voor de tape kijken. Beide winkels zitten in de straat hierachter, mag tegenwoordig ongeveer 5 min fietsen dus fijn dat het zo dichtbij is. Nou ja, voor mn bankrekening denkt daar enigszins anders over, haha!

Maar eerst nog een tijdje duimen op een hurray!
Succes HappyOwl. Op genre leggen is inderdaad een goed idee! Ik had stapeltjes met elastiekjes erom. Met nadruk op 'had' Ter verdediging: de elastiekjes knapten, echt, heus!

haha, Cocomo, door jouw bericht realiseerde ik me dat het vrijdag is! Hier is iedereen al vrij, dus ik heb echt zo'n zaterdaggevoel. Er moet nog een hoop gebeuren, voordat we weg kunnen, dus gelukkig heb ik een dag 'extra'. (gisteren ging verloren in de 'eerste menstruatiedag ellende' )
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 10 juli 2015 @ 08:57:

Pff.. als ik op postcrossing zit, staat daarnaast zo'n mooie advertentie van ansichtshop met leuke kaarten! Ik heb mij voorgenomen even niets meer hier te kopen (ben nog 2 dagen in NL, dus dat moet lukken) en op vakantie uit te kijken naar originele kaarten. Niet van de omgeving, dat stuurt Portugal zelf maar

Maar.. dan moet ik dit keer ook eens zorgen voor cash. De andere vakantiejaren liep mijn man steeds met het geld op zak, zonder echt andere reden dan dat hij degene is die pint, en als ik dan snel iets wilde kopen, dan was hij natuurlijk weer onvindbaar. En hoe moeilijk kan het zijn, euro's op zak hebben. Het is niet zo dat we aan het eind van de vakantie bang moeten zijn met allerlei valuta in onze maag te zitten, zoals vroeger, ooit. Dus.. ik ga zo naar de winkel voor een cadeau voor degene die op m'n planten past, een kaart voor m'n schoonzus (die wordt 50, daar heb ik natuurlijk geen kaart voor in huis) en eigen geld, dat ik kan kopen uit de muur

Jouw schoonzus wordt op haar vijftigste niet eens blij van een mooie multiview van stad?

@Cocomo: ook weer lekker bezig! De manier waarop jij je kaartjes schrijft/adressen trekt is ook een goeie!

@HappyOwl234: ook goed bezig! (Met shoppen ). Ik heb al op diverse manieren geprobeerd om mijn kaartjes te sorteren. Ik had in eerste instantie alles in een multomap op A4 formaat, in van die plastic showtassen, en dan ook op thema. Maar als ik die op de kop hield (dat deed ik regelmatig) dan viel alles eruit. Klemmetjes en paperclips hielpen niet.

Ook nog geprobeerd met zo'n fotoalbumpje die je open kunt klappen en dan alle kaarten per stuk kunt insteken. Maar daar ging het plastic al snel van kapot. Ik ben daar te ongeduldig, te enthousiast en te roekeloos voor. (Ik kan niet even rustig een kaartje uit een plasticje halen. Dat moet (bij mij) snel!)

Daarna had ik alles in kleine schoenendozen (voor kinderschoenen). Maar als ik daar weer even in ga graaien op mijn ongeduldige, enthousiaste, roekeloze manier dan ligt alles weer door elkaar (voornamelijk op de vloer met risico dat ik er overheen ga lopen).

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een foto-albumpje waar je de kaartjes per stuk in kunt steken, dat vind ik prettiger en overzichtelijker dan per "groep/onderwerp/thema". En dan van stevig!!! plastic. Maar probleem is dat ik daar de grotere kaarten niet in kwijt kan dus dat schiet niet heel erg op (heb nog best een behoorlijk aantal kaarten die iets groter zijn dan gemiddeld, o.a. Ikeakaarten, cityviews, etc) .

Oftewel ik ben er nog niet helemaal uit.

Hebben anderen nog tips/suggesties?

In ieder geval denk ik dat ik dit weekend geen Hurrays zal/kan krijgen, en dus ook geen nieuwe adressen kan aanvragen. Misschien heb ik dan eindelijk de tijd en de rust om een boek te lezen?

Goed weekend iedereen! En Dreamer succes met koffers pakken!
Ik heb nu 1 map van de Action, daar zit zo'n flap overheen die je met een elastiek vastzet. Daarin zitten 5 vakken en daarboven kan je een label doen. Tis A4 formaat dus alle maten passen er makkelijk in. Alles blijf ook gewoon per vak zitten, ik vind het ideaal, alleen het enige nadeel is dat het maar 5 vakken heeft. Maar omdat die nu toch al vol zit haal ik er nog eentje bij. Gebruik ik 9 vakken voor thema's en de voorste heb ik postzegels en leuke stickers enzo in. Vind het tot nu toe erg fijn en redelijk overzichtelijk! Komt dus niet door elkaar, je hoeft er weinig moeite voor te doen en geen elastiekjes enzo die knappen.
Dank voor de tip over de maten, HappyOwl. Ik had er al wat in mijn mandje gegooid, maar ik kan daar beter nog even naar kijken.

Wat een leuke kaarten heb je gekocht, Labellei. Ik vrees dat ik zoiets hier niet kan vinden, maar vind ze echt superleuk. Ik denk dat ik die met de belluidende uil zou doen.

Ben benieuwd wat voor kaarten ze daar hebben, Dreamer. Succes nog even met alles regelen.

Vandaag post uit Japan. Ze had hem versierd met tape en stempels en dat is toch wel erg leuk. Op de kaart zelf staat een paars softijsje met lavendel op de achtergrond. Vanmiddag maar kijken voor tape en stempels want het geeft toch wel een heel leuk effect. Nu eerst even registreren
Nou RubyJanne, het moet niet gekker worden, maar mijn tweede kaartje komt ook it Japan! Net uit de bus gevist. 5 juli verstuurd, wat gaat dat snel! Ik wou dat mijn kaartjes zo snel waren....

Op die site heb je ook leuke stickers en stempeltjes, had er ook een paar besteld, ziet er leuk uit he! Het kaartje wat ik heb gekregen is wat mager, alleen haar naam en de temperatuur en happy postcrossing, een groot verschil met het kaartje dat ik woensdag kreeg waar een heel verhaal en leuke stickers en tekeningen op zaten.

Heb in Riga een heel leuk doosje gekocht, met vogeltjes en alles, om de kaarten die ik krijg in te stoppen. Moet nog even bedenken of ik ze ook op wil hangen.
Wat leuk, RubyJanne! En ik vind het wel grappig, de eerste kaart uit Duitsland, de tweede uit Japan, dat was bij mij ook. Vond het zo gaaf om die kaart heeeelemaal uit exotisch Japan te krijgen!

Labellei, ik vind jouw nieuwe kaarten ook superleuk! Bijna te leuk om op te sturen Die tweede, is die van Beatrix Potter?

HappyOwl, jouw map klinkt handig! Ik gebruik de papieren zakjes die ik krijg als ik kaarten koop om mijn kaarten te sorteren. Die scheuren uiteraard ook regelmatig, maar er komen ook steeds weer nieuwe zakjes Het geheel zit dan in zo´n kartonnen opbergdoos. Bij mij werkt het redelijk, maar ik weet niet of het ook iets voor ongeduldige mensen zou zijn

Ik kreeg een hoera uit Nederland, van iemand die blij was dat ze de kaart in het Nederlands kon lezen.
Oh haha, ik zie nu ook jouw berichtje, HappyOwl

Ik zal niet verklappen waar mijn 3e kaart vandaan kwam
Haha, nou mijn 3e kaart moet wel uit India komen, aangezien die me woensdag al feliciteerde en zei dat die net mijn adres had gekregen....... Aangezien ik pas 3 hurrays heb verwacht ik dus ook dat zijn kaartje de 3e is, tenzij er vandaag kaarten aankomen van mij dan en iemand dichterbij mijn adres krijgt.

Hoe dan ook is hij wel degene die het derde kaartje stuurt!

Wat toevallig dat het bij ons allemaal dezelfde volgorde heeft!
Haha, Happy Owl, die van mij was ook op 5 juli verzonden! Gaat echt super snel. Mijn Duitse kaart deed er echt veel langer over. Is die van jou inmiddels al aangekomen?

Ook geen tipje van de sluier, snorhaar? HappyOwl weet hem al, dus ben benieuwd of het klopt.
Nee, India was het niet
Dan zal het wel gewoon toeval zijn

Nee mijn kaarten zijn nog steeds niet aangekomen. Duitsland, USA en Rusland zijn nu 16 dagen onderweg, wit rusland 9 en China 2......

Bij de Action lagen nieuwe agenda stickers, dus heb die dan maar meegenomen
Tot mijn zeer grote verbazing had ik net een hele uitgebreide én enthousiaste Hurray uit Frankrijk! Woensdagmiddag op de post gedaan en nu blijkbaar al gearriveerd in Annecy. (Frankrijk staat bekend om de vele stakingen maar La Poste werkt blijkbaar als een tierelier ).

Ze vond niet alleen het kaartje leuk, maar ook de postzegels (Van Gogh) en volgens haar was mijn Frans "parfaite" . En ik heb het verder niet over mijn Frans gehad en heb dus ook niet gevist naar complimentjes.

Een leuke onverwachte opkikker; daar was ik echt aan toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven