Eerste auto kopen
zaterdag 11 juli 2015 om 11:40
Ik ben aan het kijken voor een eerste auto. Nu heb ik er zelf niet zoveel verstand van, dus ben erg benieuwd naar jullie mening!
Vragen waar ik mee zit:
- Welke auto's zijn geschikt als eerste auto (klein, niet te duur, tweedehands)?
- Wat is een goede kilometerstand voor een tweedehands auto?
- Wat is jullie ervaring met het kopen van een tweedehands auto?
Ik ben erg benieuwd!
Vragen waar ik mee zit:
- Welke auto's zijn geschikt als eerste auto (klein, niet te duur, tweedehands)?
Ik ben erg benieuwd!
zaterdag 11 juli 2015 om 11:48
Ik rijd zelf relatief nieuw. Wilde niet nu een paar duizend euro uitgeven en dan vervolgens over 3 jaar weer omdat hij dan al aan vervanging toe is...
Heb zelf lang via autotrack gezocht en dan altijd nog afdingen natuurlijk
Kunt kijken naar auto's waar net nieuwe modellen van op de markt zijn, dan gaan zelfs compleet nieuwe auto's er soms met hoge kortingen uit.
Suzuki alto is heel degelijk, Toyota aygo kan, citroen c1. ..
Ik wilde zelf een auto die nog lang mee kon dus km-stand onder de 50.000 km.
Succes met zoeken en beslissen!.
Heb zelf lang via autotrack gezocht en dan altijd nog afdingen natuurlijk
Kunt kijken naar auto's waar net nieuwe modellen van op de markt zijn, dan gaan zelfs compleet nieuwe auto's er soms met hoge kortingen uit.
Suzuki alto is heel degelijk, Toyota aygo kan, citroen c1. ..
Ik wilde zelf een auto die nog lang mee kon dus km-stand onder de 50.000 km.
Succes met zoeken en beslissen!.
zaterdag 11 juli 2015 om 11:49
zaterdag 11 juli 2015 om 11:51
Het beste qua kosten met onderhoud is een Japanner. Amerikaanse auto's zijn meestal niet erg zuinig en zijn met onderdelen erg duur. Wil je echt een degelijke auto zou ik kijken naar een Duits merk. Mijn moeder heeft een daihatsu cuore uit 2001, met 40.000 op de teller gekocht voor ¤1500,- de auto rijd echt super zuinig (rijd elke dag door de stad heen en tankt ¤40/¤50 per 2 weken) en in de wegenbelasting kost hij 15,- per maand meen ik. De verzekering ook rond die prijs.
zaterdag 11 juli 2015 om 11:56
Alle auto's zijn geschikt als eerste auto. Er is veel keus. Zelf vind ik de Fiat Punto een fijne en vooral ook praktische auto.
Dat kan je niet zo zeggen. Liever een auto met 80.000 km die veel op de snelweg heeft gereden, dan een auto km-stand van 20.000 die alleen gebruikt is voor de wekelijkse boodschappen. Kijk, als het kan, de onderhoudshistorie na.
Goed, maar ik beschik dan ook over voldoende auto kennis. Maak altijd een uitgebreide proefrit. Kan of mag dit niet, laat de auto dan staan.
Er zijn op het VIVA forum diverse topics te vinden met tips.
Alle auto's zijn geschikt als eerste auto. Er is veel keus. Zelf vind ik de Fiat Punto een fijne en vooral ook praktische auto.
Dat kan je niet zo zeggen. Liever een auto met 80.000 km die veel op de snelweg heeft gereden, dan een auto km-stand van 20.000 die alleen gebruikt is voor de wekelijkse boodschappen. Kijk, als het kan, de onderhoudshistorie na.
Goed, maar ik beschik dan ook over voldoende auto kennis. Maak altijd een uitgebreide proefrit. Kan of mag dit niet, laat de auto dan staan.
Er zijn op het VIVA forum diverse topics te vinden met tips.
zaterdag 11 juli 2015 om 12:03
Laat de auto nakijken door een derde voordat je hem koopt. Ik heb veel oude auto's gehad en er zaten wat merk betreft ook degelijke merken tussen die toch puin waren, door de individuele mankementen die een auto kan hebben. En een oude auto kan nog lang mee, maar dan moet je wel wekelijks een lang stuk ermee rijden, niet in stadsverkeer.
zaterdag 11 juli 2015 om 12:06
De tips die hier gegeven worden lijken me prima. Toyota aygo is een goede auto die binnen je budget valt.
Daihatsu cuore vind ik zelf te klein, hoog koekblikgehalte, dan heb je met de Toyota denk ik meer auto.
Fiat punt lijkt me ook een prima optie
Gewoon zoeken op marktplaats, autoscout of andere vergelijkbare websites. Beetje in de regio zoeken (maar niet teveel, lijkt me eerlijk gezegd geen dealbreaker als een goede auto drie kwartier verderop staat)
Daihatsu cuore vind ik zelf te klein, hoog koekblikgehalte, dan heb je met de Toyota denk ik meer auto.
Fiat punt lijkt me ook een prima optie
Gewoon zoeken op marktplaats, autoscout of andere vergelijkbare websites. Beetje in de regio zoeken (maar niet teveel, lijkt me eerlijk gezegd geen dealbreaker als een goede auto drie kwartier verderop staat)
zaterdag 11 juli 2015 om 12:06
Koop in elk geval je tweedehands bij 'n garage waar je nog 'n half jaar garantie krijgt. Particulier moet je nooit auto's kopen als je er geen verstand van hebt, want ze verkopen je zo 'n kat in de zak.
Hoe jonger de auto en hoe lager de km stand, hoe langer je er mee kunt doen. Als je 'n oud brikkie van 1000 euro koopt kun je op je vingers natellen dat je snel hoge kosten gaat krijgen. Met 'n auto van 10000 kun je als het goed is 'n paar jaar prima vooruit.
Hoe jonger de auto en hoe lager de km stand, hoe langer je er mee kunt doen. Als je 'n oud brikkie van 1000 euro koopt kun je op je vingers natellen dat je snel hoge kosten gaat krijgen. Met 'n auto van 10000 kun je als het goed is 'n paar jaar prima vooruit.
Shoot first, ask questions later!
zaterdag 11 juli 2015 om 12:09
Heb zelf vorig jaar 'n Suzuki Swift gekocht van toen net 'n half jaar oud en dat is 'n heerlijk modern autootje wat er ook nog leuk uit ziet. Mijn Swift heeft 'n usb-poort zodat ik m'n eigen muziek kan luisteren via de installatie: wat 'n verademing! Zorg ook dat je een auto kiest met airco.
Shoot first, ask questions later!
zaterdag 11 juli 2015 om 12:16
Een auto van een half jaar oud valt niet binnen budget, dus daar heeft TO niet echt wat aan. Ik snap dat het de beste keus is, maar niet iedereen heeft het geld daarvoor.
Voorbeeldje van wat mij een prima auto lijkt:
http://link.marktplaats.nl/m944296079
De luxe zul je keuzes in moeten maken. Deze heeft airco(heerlijk!), maar is niet vijfdeurs (wat toch ook erg handig is!)
Voorbeeldje van wat mij een prima auto lijkt:
http://link.marktplaats.nl/m944296079
De luxe zul je keuzes in moeten maken. Deze heeft airco(heerlijk!), maar is niet vijfdeurs (wat toch ook erg handig is!)
zaterdag 11 juli 2015 om 12:30
Ik persoonlijk, zou ten eerste niet (snel) van een particulier (onbekende) een auto kopen
2 zou ik niet te ver uit de buurt een auto kopen
3 zou ik iemand met ervaring en verstand van auto's meenemen
4 een proefrit maken
5 ik zou een auto aankoopkeuring laten uitvoeren
6 bij twijfel, gewoon niet doen
2 zou ik niet te ver uit de buurt een auto kopen
3 zou ik iemand met ervaring en verstand van auto's meenemen
4 een proefrit maken
5 ik zou een auto aankoopkeuring laten uitvoeren
6 bij twijfel, gewoon niet doen
i've got places to go
zaterdag 11 juli 2015 om 13:11
zaterdag 11 juli 2015 om 20:21
quote:redbuIIetje schreef op 11 juli 2015 @ 12:06:
Koop in elk geval je tweedehands bij 'n garage waar je nog 'n half jaar garantie krijgt. Particulier moet je nooit auto's kopen als je er geen verstand van hebt, want ze verkopen je zo 'n kat in de zak.
Uiteindelijk betaal je wel voor die garantie en is veel duurder en als je beetje oplet koop je particulier veel voordeliger een auto.
Nee, auto die wat ouder is kan meer onderhoud hebben genoten en kilometerstand is dan niet zo van belang beter 25.000 per jaar dan slecht 3.000.
10000 ? heb 5 jaar gereden met een auto van 650 euro en rij bijna 10 jaar met auto van 4000 euro.
Uiteindelijk betaal je wel voor die garantie en is veel duurder en als je beetje oplet koop je particulier veel voordeliger een auto.
Nee, auto die wat ouder is kan meer onderhoud hebben genoten en kilometerstand is dan niet zo van belang beter 25.000 per jaar dan slecht 3.000.
10000 ? heb 5 jaar gereden met een auto van 650 euro en rij bijna 10 jaar met auto van 4000 euro.
zaterdag 11 juli 2015 om 20:33
quote:redbuIIetje schreef op 11 juli 2015 @ 12:09:
Heb zelf vorig jaar 'n Suzuki Swift gekocht van toen net 'n half jaar oud en dat is 'n heerlijk modern autootje wat er ook nog leuk uit ziet. Mijn Swift heeft 'n usb-poort zodat ik m'n eigen muziek kan luisteren via de installatie: wat 'n verademing! Zorg ook dat je een auto kiest met airco.Ook al zo,n wereld tip een auto ruim boven het budget.
Heb zelf vorig jaar 'n Suzuki Swift gekocht van toen net 'n half jaar oud en dat is 'n heerlijk modern autootje wat er ook nog leuk uit ziet. Mijn Swift heeft 'n usb-poort zodat ik m'n eigen muziek kan luisteren via de installatie: wat 'n verademing! Zorg ook dat je een auto kiest met airco.Ook al zo,n wereld tip een auto ruim boven het budget.