Coming out travestie gevoelens

12-07-2015 02:07 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man en ben travestiet. Ik ben echter geen dragqueen en niemand weet er van. Ben verder gewoon hetero. Ik trek alleen binnenshuis af en toe een lingerie setje aan.

Helaas heerst er zo'n taboe op dat ik het niemand kan vertellen. Daar gaat mijn vraag over:

Ik heb een paar vrouwelijke vriendinnen en zou het eigenlijk best graag met 1 in vertrouwen willen vertellen. Ik weet echter niet hoe dit zal vallen. (Mijn mannelijke vrienden wil ik het niet vertellen)

Hoe zouden jullie reageren als een goede vriend dit zou vertellen?
Leuk samen schoenen shoppen!

Serieus het zou mij echt niet uitmaken, jij bent ghill en zo zal ik je gewoon blijven zien. Maar ik ken jouw vriendinnen natuurlijk niet.
Ik zou er geen probleem mee hebben, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Hoe jou vriendinnen zouden reageren weet ik natuurlijk niet, zijn het goede vriendinnen? Kies in ieder geval niet de roddeltante uit om het aan te vertellen en ook niet een vriendin die bijvoorbeeld date met een van je vrienden anders heb je grote kans dat ze het toch stiekem met hem deelt.
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Ik zou er totaal geen moeite mee hebben, zou het als een compliment zien wanneer een vriend dit mij zou vertellen.

Zou voor mij totaal geen verschil maken, je bent wie je bent. Kan me voorstellen dat je het graag aan iemand wil vertellen. Als iemand er raar op reageert onthoud dan: hose who mind, dont matter and those who matter, don't mind!:hug:
YKINMKBYKIO

(your kink is not my kink but your kink is ok)

Ik hou van mannelijke mannen, dit zou dus voor mij een afknapper zijn in een vriendschap.

Die vriend zou ik vriendelijk verzoeken zijn gevoel met iemand anders te delen, ik kan er namelijk niets mee.
Ik zou er geen probleem mee hebben, zou het zelfs leuk vinden als een vriend zo iets met me durft te delen. Dat je het me deelt verandert niks aan wie je ben, het verandert wel een beetje onze band. Ik zou me vereerd voelen als je zo iets persoonlijks wat nog (bijna) niemand weet met me zou delen. Ik denk dat de meeste vrouwen zo denken.

Alleen zou je er bij mij wel rekening mee moeten houden dat mijn vriend het dan ook te weten komt. Ik zou als je me zo iets in vertrouwen verteld iets niet zomaar aan vrienden van me vertellen, maar ik zou het ook niet voor mijn vriend geheim houden. Ik denk dat je bij meer mensen (met een langdurige relatie) er rekening mee moet houden dat ze het misschien ook aan hun partner zouden vertellen.
quote:Sharon-Viva schreef op 12 juli 2015 @ 05:42:

YKINMKBYKIO

(your kink is not my kink but your kink is ok)

Ik hou van mannelijke mannen, dit zou dus voor mij een afknapper zijn in een vriendschap.

Die vriend zou ik vriendelijk verzoeken zijn gevoel met iemand anders te delen, ik kan er namelijk niets mee.Eerlijk antwoord, dank. Zou je die persoon erna ook anders bekijken of zelfs minder willen zien?
quote:ghill80 schreef op 12 juli 2015 @ 06:41:

[...]

Eerlijk antwoord, dank. Zou je die persoon erna ook anders bekijken of zelfs minder willen zien?Om eerlijk te zijn: dat weet ik niet. Als het een gewone vriend is, hoeft het misschien niets uit te maken, Als het mijn fwb is, kan ik zomaar besluiten dat de frequentie op een laag pitje komt. Als het mijn partner betreft, denk ik dat het onze relatie gaat schaden. Niet zozeer omdat hij wil wat hij wil. maar omdat dat te ver van mijn eigen belevingswereld af staat. Dat zou ik bijv. ook hebben bij harde BDSM, als hij mij zou willen slaan met een zweep oid. Dat staat gewoon te ver van mij af.
Ik zou denk ik niet zo reageren als sharon-viva. We zijn vrienden en een dergelijke coming out zou een vriendschap niet in de weg hoeven te staan. Wel zou ik er in het begin moeite mee hebben om bijvoorbeeld met jou naar een restaurant te gaan, terwijl jij 'verkleed' bent. Dat zou voor mij de facto ook een soort coming out betekenen (zeg ik als overtuigd hetero, broekdragende man).

Gevoelsmatig zou ik er meer moeite mee hebben dat als je ineens vertelt dat je op mannen valt. Maar ook daar zou ik me overheen kunnen zetten, zij het met enige moeite.
quote:Sharon-Viva schreef op 12 juli 2015 @ 06:46:

[...]

Om eerlijk te zijn: dat weet ik niet. Als het een gewone vriend is, hoeft het misschien niets uit te maken, Als het mijn fwb is, kan ik zomaar besluiten dat de frequentie op een laag pitje komt. Als het mijn partner betreft, denk ik dat het onze relatie gaat schaden. Niet zozeer omdat hij wil wat hij wil. maar omdat dat te ver van mijn eigen belevingswereld af staat. Dat zou ik bijv. ook hebben bij harde BDSM, als hij mij zou willen slaan met een zweep oid. Dat staat gewoon te ver van mij af.Als je die nuance nou meteen in je eerste post aanbrengt...
Ik heb travesterende mannen in mijn vriendenkring.

Dat zijn dan wel queens en ik ben groot fan.

Mij zou het ook niks uitmaken.

Notting.
Ik zou me vereerd voelen dat je mij zo vertrouwd. En ik zou er totaal geen probleem mee hebben.
If you can dream it, you can do it.
Als je een gewone vriend van mij zou zijn dan zou het me geen fluit uit maken en ik zou de vriendschap niet op een lager pitje zetten. Als je mijn partner zou zijn dan zou ik daar op afknappen en de relatie beeindigen.
Ik ken iemand die zijn coming-out op facebook deed. Op zijn profielfoto was hij gekleed in vrouwenkleren en hij had zich een vrouwennaam gegeven. In het begin is hij echt wel uitgelachen en werd hij ermee gepest (niet iedereen is zo tolerant als de vrouwen hier op het forum ). Maar inmiddels weet iedereen het al lang en is het helemaal geen issue meer.
Als jij er gelukkig van wordt dan maakt het mij niet uit. Dus zou je het aan mij gewoon kunnen vertellen.

Wat ik alleen een risico vind van dit soort dingen vertellen is dat je echt de juiste kiest. Want als ik het zo lees wil je niet dat het doorgespeeld wordt en dat risico is wel vrij groot (partner, drank, roddel, enz)
Ik zou me vereerd voelen dat je me in vertrouwen neemt, en ik zou nieuwsgierig zijn en vragen stellen.

Ik zou mijn beeld van je een beetje moeten aanpassen, maar er geen probleem mee hebben.

Wat wij vinden is alleen geen garantie voor hoe jouw vriendinnen zouden reageren.
This is an unacceptable timeline
Ik heb geen greintje interesse in de sexuele voorkeuren van mensen die ik ken. Of die ik niet ken. Mensen die een onbedwingbare behoefte hebben mij te vertellen over hun voorkeuren behoren niet tot mijn vriendenkring.
quote:tyche schreef op 12 juli 2015 @ 10:31:

Ik zou me vereerd voelen dat je me in vertrouwen neemt, en ik zou nieuwsgierig zijn en vragen stellen.

Ik zou mijn beeld van je een beetje moeten aanpassen, maar er geen probleem mee hebben.

Wat wij vinden is alleen geen garantie voor hoe jouw vriendinnen zouden reageren.

Relaties zijn lastig heb ik gemerkt, 1 keer vertelt en dat beviel haar totaal niet. Daarom wat terughoudend met vertellen...

Wat zijn dan vragen die je zou stellen? Want ik heb het idee dat het beeld van travestie enorm gekleurd is door de extreme travestieten.
Vooral vragen over hoe het voor jou persoonlijk is, omdat 'in de kast zitten' volgens mij gepaard gaat met eenzaamheid en ik een vriend wil begrijpen en steunen.

(We hebben het hier over een gewone vriendschap toch? In een liefdesrelatie ligt het iets anders).
This is an unacceptable timeline
Ik zou er geen problemen mee hebben wat ik wel weet is dat sommige mannen niet gediend zijn van travestieten ze associëren het gelijk met homo zijn.
quote:tyche schreef op 12 juli 2015 @ 13:53:

Vooral vragen over hoe het voor jou persoonlijk is, omdat 'in de kast zitten' volgens mij gepaard gaat met eenzaamheid en ik een vriend wil begrijpen en steunen.

(We hebben het hier over een gewone vriendschap toch? In een liefdesrelatie ligt het iets anders).Ja over gewone vriendschappen. Zou het inderdaad best fijn vinden om het met een vriendin erover te praten.
Ik zou het ook juist als een soort eer zien dat je dit met mij zou delen. Maar om eerlijk te zijn zou ik verder niet weten wat er dan verder over te zeggen valt.

Maar goed ik zit nogal nuchter in elkaar en kijk niet op of om van iemand die uit de kast komt op welke manier dan ook.
Als een gewone vriendin zou ik er absoluut geen moeite mee hebben, helemaal niet.

Wat anderen al schrijven ik zou me vereerd voelen dat je me in vertrouwen neemt.

Hadden wij een relatie zou ik er misschien wel even aan moeten wennen op zijn minst.

In dat geval zou ik zeggen hoe eerder je het zou vertellen hoe beter, zouden we al een tijdje iets hebben dan zou ik me een beetje bedrogen voelen.
quote:patsy_stone schreef op 12 juli 2015 @ 17:12:

Als een gewone vriendin zou ik er absoluut geen moeite mee hebben, helemaal niet.

Wat anderen al schrijven ik zou me vereerd voelen dat je me in vertrouwen neemt.

Hadden wij een relatie zou ik er misschien wel even aan moeten wennen op zijn minst.

In dat geval zou ik zeggen hoe eerder je het zou vertellen hoe beter, zouden we al een tijdje iets hebben dan zou ik me een beetje bedrogen voelen.Dus jij hebt liever dat ik het meteen vertel aan het begin van de relatie? Of wil je het liever helemaal niet weten? Dat is natuurlijk ook een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven