Coming out travestie gevoelens

12-07-2015 02:07 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man en ben travestiet. Ik ben echter geen dragqueen en niemand weet er van. Ben verder gewoon hetero. Ik trek alleen binnenshuis af en toe een lingerie setje aan.

Helaas heerst er zo'n taboe op dat ik het niemand kan vertellen. Daar gaat mijn vraag over:

Ik heb een paar vrouwelijke vriendinnen en zou het eigenlijk best graag met 1 in vertrouwen willen vertellen. Ik weet echter niet hoe dit zal vallen. (Mijn mannelijke vrienden wil ik het niet vertellen)

Hoe zouden jullie reageren als een goede vriend dit zou vertellen?
quote:JollyJ schreef op 25 juli 2015 @ 21:34:

[...]

Ik vind het overigens niet "niks". Ik heb er geen oordeel over, ik zou het alleen nogal zot vinden als iemand zijn of haar sexuele/intieme voorkeuren met me zou delen.

je begrijpt toch wel dat travestiet zijn helemaal niks met seksuele voorkeuren dan wel geaardheid heeft te maken?

Maar nee TO. Het zou mij geen bal uitmaken. Ik wil dat mijn vrienden gelukkig zijn. Als mijn beste vriend gelukkig word van af en toe in dames kleding door zijn huis te lopen, dan moet hij dat lekker doen. Helemaal prima.
Idem, je kan het beste vertellen als je er mee zit. Als het je echte vrienden zijn moet het niet uitmaken.
quote:geordie schreef op 25 juli 2015 @ 22:29:

[...]

je begrijpt toch wel dat travestiet zijn helemaal niks met seksuele voorkeuren dan wel geaardheid heeft te maken?

Maar nee TO. Het zou mij geen bal uitmaken. Ik wil dat mijn vrienden gelukkig zijn. Als mijn beste vriend gelukkig word van af en toe in dames kleding door zijn huis te lopen, dan moet hij dat lekker doen. Helemaal prima.Nee, dat begrijp ik niet. Maar het is ook niet relevant. Er zijn zaken die ik van mijn vrienden niet wil weten. Dit is er een van
@JollyJ Jouw vrienden moeten dus dingen verborgen houden voor jou omdat jij het niet wilt weten? En je kunt niet bevriend zijn met een travestiet als jij weet dat hij dat is, maar wel als je het niet weet?

Ik zou geen enkel probleem hebben als een van mijn vrienden me vertelde dat hij een crossdresser is, maar gok ook dat ik geen vrienden heb die zich schamen voor het feit dat ze dit doen, iedereen die mij leert kennen weet snel genoeg dat je me alles kunt vertellen.
quote:tigerlily75 schreef op 26 juli 2015 @ 10:59:

@JollyJ Jouw vrienden moeten dus dingen verborgen houden voor jou omdat jij het niet wilt weten? En je kunt niet bevriend zijn met een travestiet als jij weet dat hij dat is, maar wel als je het niet weet?

Ik zou geen enkel probleem hebben als een van mijn vrienden me vertelde dat hij een crossdresser is, maar gok ook dat ik geen vrienden heb die zich schamen voor het feit dat ze dit doen, iedereen die mij leert kennen weet snel genoeg dat je me alles kunt vertellen.

Mijn vrienden begrijpen dat er grenzen zijn aan intimiteiten die je met elkaar deelt.

Je conclusie dat ik niet bevriend kan zijn met een travestiet is onzinnig, niet in overeenstemming met wat ik zei, en een teken dat je niet begrijpt waar mijn bezwaar zit.

Laten we zeggen dat iemand in mijn vriendenkring me ook niet komt vertellen dat hij zo'n last heeft van plakpoep sinds hij op superfoods is overgestapt. Dat jij daar geen moeite mee hebt is fijn voor jou. Ik hecht aan enig decorum en mensen die daar niet aan hechten behoren niet tot mijn vriendenkring.
quote:ghill80 schreef op 25 juli 2015 @ 22:17:

[...]

Wat zijn factoren die doorslaggevend zijn om door te gaan met de relatie? (In het geval je het in het begin zou horen)

Dat vind ik nog best lastig als ik eerlijk ben.

Rationeel zou ik zeggen dat het niets uit zou moeten maken maar toch vind ik het een beetje een afknapper
maar als ik het goed begrijp doe je het heel weinig en wil je ook geen sex in lingerie met een vrouw hebben?

Waar om zou je het dan delen met anderen? Het is zo'n klein deel van je leven.

Ik zou dat dus gek vinden, als je het mij zou vertellen. Niet dat je in lingerie zit soms, maar dat ik dat dan moet weten. net als ik jou niet vertel welke filmpjes ik graag kijk voor een quick fix.
Ik zou er wel op af knappen als je mijn man zou zijn trouwens. Dat wel. Net als ik af knap op onderdanige verlangens van mannen.
quote:strikjemetstippels schreef op 26 juli 2015 @ 15:14:

Ik zou er wel op af knappen als je mijn man zou zijn trouwens. Dat wel. Net als ik af knap op onderdanige verlangens van mannen.Duidelijk, dan zou je zeker op mij afknappen want ik heb ook nog onderdanige gevoelens. Niet echt een match dus
quote:Sharon-Viva schreef op 12 juli 2015 @ 05:42:

YKINMKBYKIO

(your kink is not my kink but your kink is ok)

Ik hou van mannelijke mannen, dit zou dus voor mij een afknapper zijn in een vriendschap.

Die vriend zou ik vriendelijk verzoeken zijn gevoel met iemand anders te delen, ik kan er namelijk niets mee.

Jouw reactie is een afknapper in de vriendschap.

Wie zegt dat jij iets " moet" met zijn voorkeur.

Hij wil je iets toevertrouwen waar hij mee zit, het gaat helemaal niet om jou.
Binnen een vriendschap zou ik er geen problemen mee hebben. Mijn vrienden komen nogal uit een alternatieve hoek en er zijn meer mensen met bijzondere hobby's en (seksuele) voorkeuren. Zo zitten er ook enkele furry's is mijn kennissen kring.

Wat ik in vriendschap wel een afknapper vind is als het op een gegeven moment iemand zo bezig houdt dat hij/zij daar alleen nog maar over kan praten. Je loopt het risico dat als je er 1 iemand over vertelt je het als je met die persoon bent alleen nog maar over jou travestie gevoelens willen hebben. Op een geven moment is iemand daar wel klaar mee. Wat dat betreft kun je misschien beter praten met iemand die dezelfde gevoelens heeft als jij.
Wat ik mij dan wel afvraag is: waarom zou je het uberhaupt vertellen aan iemand als het lingerie is ,onder je kleding zit en je het thuis doet? Ik vertel mijn vrienden ook niet wat ik onder mijn kleding aan heb.

Aan een potentiele liefde snap ik dan weer wel dat je het zou vertellen.
Eigenlijk zeggen de meeste mensen hier dat het als vriend zijnde niet uit maakt maar als partner zijnde wel. Niet leuk voor jou want je had misschien wat andere reacties gehoopt.
quote:JollyJ schreef op 26 juli 2015 @ 13:13:

[...]

Mijn vrienden begrijpen dat er grenzen zijn aan intimiteiten die je met elkaar deelt.

Je conclusie dat ik niet bevriend kan zijn met een travestiet is onzinnig, niet in overeenstemming met wat ik zei, en een teken dat je niet begrijpt waar mijn bezwaar zit.

Laten we zeggen dat iemand in mijn vriendenkring me ook niet komt vertellen dat hij zo'n last heeft van plakpoep sinds hij op superfoods is overgestapt. Dat jij daar geen moeite mee hebt is fijn voor jou. Ik hecht aan enig decorum en mensen die daar niet aan hechten behoren niet tot mijn vriendenkring.Dat.
Ik zie eigenlijk niet de toegevoegde waarde om dit aan vrienden te vertellen tenzij je er om wat voor reden zelf problemen mee hebt of er door in de problemen komt. Dat je drag queens de schuld geeft dat er een verkeerd beeld bestaat over travestie is absurd. Jij bent niet degene die bepaald

hoe een groep mensen met en bepaalde voorkeur zich moet uiten. Niet elke roker is asociaal en niet elke invalide is zielig.

Als vrouw stel ik geen prijs op een partner die wat voor fetisj dan ookheeft, ik wil gewoon een man, geen gezeik met verkleedpartijtjes, sm of groepsseks. Als het geheim gehouden wordt, en later wordt verteld, zakt iemand ook totaal in mijn achting. Je weet zelf dat er een andere tolerantiegrens nodig is van de partner dus je bedriegt iemand gewoon als je het niet meteen zegt.

Ik vind het een beetje geneuzel om niks, als je het alleen voor je zelf doet, wat heeft de rest van de wereld er dan mee te maken? Tenzij je er een kik van krijgt als andere weten dat je een beha draagt onder je 3-delige pak.
quote:JollyJ schreef op 26 juli 2015 @ 13:13:

[...]

Laten we zeggen dat iemand in mijn vriendenkring me ook niet komt vertellen dat hij zo'n last heeft van plakpoep sinds hij op superfoods is overgestapt. Dat jij daar geen moeite mee hebt is fijn voor jou. Ik hecht aan enig decorum en mensen die daar niet aan hechten behoren niet tot mijn vriendenkring.Ik begrijp dus nog steeds niet waar je bezwaar dan wel zit? Je vriend mag travestiet zijn, als hij het maar niet aan jou verteld? Hij moet zich er dus tegenover jou stil over houden omdat jij het iets vindt dat volgens jou niet moet mogen (want het moet voor jou geheim blijven omdat jij je er niet prettig bij voelt). Zou ik jou wel mogen vertellen dat ik lesbisch ben, of dat mijn partner vreemd gaat? Of zijn dat ook dingen die je volgens jou niet met je vrienden deelt vanwege decorum?
Je begrijpt het inderdaad niet. Lees eens wat van de laatste reacties, die precies zeggen wat ik ook zeg. Wellicht helpt je dat.

Maar om op je voorbeeld in te gaan:

"Ik ben lesbisch, en daar zit ik mee" lijkt me iets voor vrienden.

"Ik ben lesbisch" lijkt me een volstrekt overbodige mededeling. Als je een relatie hebt zal ik dat wel merken. Als ik het niet merk, hief ik het niet te weten. Moet ik mijn vrienden gaan vertellen dat ik hetero ben?
De TO geeft toch aan dat hij het wil vertellen, dus blijkbaar is dat belangrijk voor hem om wat voor reden dan ook.

En ik vind juist het mooie van een echte vriendschap dat er geen decorum nodig is, je kunt zijn wie je bent en delen wat je wilt. Niet alleen dingen waar je erg mee zit, maar ook dingen die je gewoon aan iemand kwijt wilt.

Maar je hebt gelijk met het lezen van vorige comments, ana_isabel heeft helemaal gelijk 😉
-
quote:O-i-O schreef op 28 juli 2015 @ 02:47:

Als een goede vriend mij dit zou vertellen zou ik accepterend en begripvol willen zijn. Ik zou daar ook mijn best voor doen. Maar als ik heel eerlijk ben zullen mijn stille gedachten meer in de volgende trend zijn; wat? oei! ieh! vreemd! jeej!

Helaas, maar waar.

Maar dat is toch niet erg? Als iemand mij vertelt dat ze elke dag van die larven kopen die ze tegenwoordig bij de jumbo verkopen, en die lekker opeten, dan vind ik dat ook een beetje vreemd. Gewoon omdat dat wat ver van mijn belevingswereldje staat. Maar als ik verder geen oordeel vorm over diegene of hem uitmaak voor malloot, dan is er toch niks aan de hand? Ik vind dat ik een bepaald gedrag vreemd mag vinden, zolang ik de ander niet onterecht afschrijf alleen omdat het niet binnen mijn kadertje past.

Als sommige mensen ontdekken dat ik op vrouwen val omdat het toevallig ter sprake komt, ben ik er oké mee als ze dat een beetje apart vinden en zich er geen voorstelling van kunnen maken. Ik ben er niet oké mee als ze me daarmee raar, abnormaal of gek vinden.

En zo zou het voor mij ook met dit zijn. Als een vriend dit vertelt, zeg ik: 'Fijn dat je het hebt gedeeld. Als het je gelukkig maakt, ga je gang. Ik kan me er verder weinig bij voorstellen, maar doe je ding.'
Heb niets tegen travestie maar ik hoef dit soort dingen niet te weten over mijn vrienden. Ik zou me net zo ongemakkelijk voelen als toen ik hoorde dat goede vrienden aan partnerruil doen. Helemaal prima, maar waarom moet het met mij besproken worden? Ik zie daar geen meerwaarde in, bespreek mijn eigen seksuele voorkeuren ook niet met vriend(inn)en.
Je zou het meteen moeten vertellen.

Je kunt het jaren geheim houden, maar ooit komt het uit, en dan voelt zij zich verraden.

Sommigen geloven dat het voorbij gaat als je eenmaal een relatie hebt: Geloof me, dat doet het niet.

Ook zal je je fantasieën willen beleven op een gegeven moment.

Bijvoorbeeld naar buiten gaan in dameskleding en gezien willen worden, en dergelijke.

Met de jaren 'wordt het erger'. Het is als een drug, waar je nooit genoeg van krijgt.

Je krijgt voorkeuren voor bepaalde kleding. Bepaalde stoffen, kleuren, stijlen, winkels, en merken.
Wat is dat toch met dat mannen graag in dameskleding lopen? Er wordt nou nooit een topic geopend door een vrouw die graag in mannenkleding over straat gaat. Wat trekt mannen nou aan om als vrouw gekleed te gaan?
Dat is omdat het verschil mannen in vrouwenkleren groter is dan vrouwen in mannenkleren.

Oh nog een toevoeging, had ik zelf, ook travestiet en partner weet dat. Maar partner is weg te werken, ik loop in een leuk jurkje met hakken in de rondte, staat er opeens een vriendin binnen. In denk dat zei zich harder schaamde dan ik, leuk gesprek gehad daarna en samen heel erg dronken geworden.
fietsen varen vrouwelijk doen
Wat mij aantrekt om dameskleding aan te trekken?

Het taboe dat er op rust. Hoe meer het niet mag, hoe leuker ik het vind.

De bekijks die ik krijg. Ik ga graag naar winkels en dergelijke, en let op de reacties van vooral vrouwen.

Hoe jonger ze zijn, hoe minder problemen ze ermee hebben lijkt het. Sommigen laten echt hun waardering blijken.

De mooie, zachte stoffen op mijn huid...

Ik maak foto's en video's, en geniet daar nog lange tijd van.

Dat er mensen zijn die mij kunnen herkennen interesseert mij steeds minder.

https://goo.gl/photos/f2MpVZwEz84r8gip6

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven