Hoorapparaatjes
dinsdag 7 juli 2015 om 12:07
Hoi hoi allemaal,
sinds kort heb ik hoorapparaatjes. Ik ben 48 jaar, vrij jong voor gehoorverlies volgens de audicien, maar ik heb de hoorappies wél hard nodig Op zich is het een hele verbetering, ik kom er nu pas achter hoeveel ik heb gemist qua geluid (of juist niet, is maar net hoe je het bekijkt!). Alleen vind ik het wel een gedoe voordat ze eens een keer goed zijn ingesteld. Ik ben nu al een keer of 4 terug geweest omdat het geluid niet fijn is, te hard, te zacht, resonantie...pfff. Vanmiddag ga ik nog maar een keer naar de audicien, het geluid is nog steeds niet goed. Wie heeft er ervaring/tips en kan mij een beetje helpen?
sinds kort heb ik hoorapparaatjes. Ik ben 48 jaar, vrij jong voor gehoorverlies volgens de audicien, maar ik heb de hoorappies wél hard nodig Op zich is het een hele verbetering, ik kom er nu pas achter hoeveel ik heb gemist qua geluid (of juist niet, is maar net hoe je het bekijkt!). Alleen vind ik het wel een gedoe voordat ze eens een keer goed zijn ingesteld. Ik ben nu al een keer of 4 terug geweest omdat het geluid niet fijn is, te hard, te zacht, resonantie...pfff. Vanmiddag ga ik nog maar een keer naar de audicien, het geluid is nog steeds niet goed. Wie heeft er ervaring/tips en kan mij een beetje helpen?
dinsdag 7 juli 2015 om 12:38
quote:Huppakip schreef op 07 juli 2015 @ 12:37:
Daar was ik dus al geweest Vorig jaar al, maar ik vond dat het wel meeviel allemaal, haha! Dus al een hele uitgebreide gehoortest gehad, en bij de audiciën nog 2 keer, met dezelfde uitkomst als de gehoortest bij de kno arts. Dat zit wel goed!Okay, dan is het prima, was er al bang voor dat het net als een bril ging.
Daar was ik dus al geweest Vorig jaar al, maar ik vond dat het wel meeviel allemaal, haha! Dus al een hele uitgebreide gehoortest gehad, en bij de audiciën nog 2 keer, met dezelfde uitkomst als de gehoortest bij de kno arts. Dat zit wel goed!Okay, dan is het prima, was er al bang voor dat het net als een bril ging.
dinsdag 7 juli 2015 om 13:55
Heb je een digitaal apparaat dan kan er wel veel bijgesteld worden. Maar het blijft een hulpmiddel. Vooral als meerdere mensen aan het praten zijn lijkt het net een kippenhok. Ook bij tv programma's als er naast praten ook achtergrondmuziek aanstaat is het programma haast niet te volgen.
Ik vernam dit van een gebruikster van een gehoorapparaat.
Ik vernam dit van een gebruikster van een gehoorapparaat.
dinsdag 7 juli 2015 om 13:57
dinsdag 7 juli 2015 om 14:25
Hmmm, niet echt hele opbeurende verhalen dus, daar was ik al bang voor. Ik heb inmiddels wel een afspraak bij het audiologisch centrum gemaakt. Kon gelukkig nog op de oude verwijsbrief van vorig jaar, toen ik eigenwijs was en er niks mee heb gedaan.
Alleen hebben ze wel een wachtlijst van ong. 15 weken, en volgende week loopt de proeftijd bij de audiciën af. Dat wordt dus weer een tijdje minder meekrijgen van alles om me heen. Ik heb ook al overwogen om dan maar gewoon geen apparaatjes te gebruiken, maar ik vind toch dat ik teveel mis. Hopelijk kunnen ze bij het audiologisch centrum meer voor me betekenen, en anders zie (hoor) ik dan wel weer verder!
Alleen hebben ze wel een wachtlijst van ong. 15 weken, en volgende week loopt de proeftijd bij de audiciën af. Dat wordt dus weer een tijdje minder meekrijgen van alles om me heen. Ik heb ook al overwogen om dan maar gewoon geen apparaatjes te gebruiken, maar ik vind toch dat ik teveel mis. Hopelijk kunnen ze bij het audiologisch centrum meer voor me betekenen, en anders zie (hoor) ik dan wel weer verder!
donderdag 9 juli 2015 om 00:25
Die van mij liggen ook netjes in het doosje op mijn nachtkastje. Ik hoor alles wel harder maar versta er niets meer door. Daarnaast doen ze ook nog pijn terwijl ik een kindermaatje dopjes heb waar ook nog in geknipt is. Sinds ik ze heb en zo nu en dan draag heb ik ook al in allebei mijn oren een gehoorgangontsteking gehad, kan toch geen toeval zijn. Getob dus.
dinsdag 14 juli 2015 om 20:24
Inmiddels ben ik weer bij de audiciën geweest, en ik krijg toch een beetje het idee dat ze daar inderdaad erg op de verkoop gericht zijn. De hoorapparaatjes heb ik nog geen 8 weken, en die 8 weken staan wel voor de proeftijd. Maar vanmorgen zou dus het 'eindgesprek' zijn, en zou ik moeten beslissen of ik de hoorapparaatjes wil kopen of niet. Ik heb eerst maar eens aangegeven waar ik nog last van heb, waarop de audiciën al wat moeilijk ging kijken. Er zijn wat dingen bijgesteld, maar voor de rest zou het toch vooral om gewenning gaan. Audiciën was ook niet heel blij toen ik te kennen gaf dat ik nu eerst weer een tijdje aan wil kijken hoe het nu gaat, en nog niet wil kopen. Ik kreeg te horen dat ik dat wat eerder had moeten aangeven, omdat dit gesprek dus niet tot een definitieve beslissing heeft geleid. Dat zou weer verantwoord moeten worden bij een hoge baas (????). Daar is eerder niks over gezegd tegen mij, en ik ben niet van plan om een smak geld neer te leggen voor een paar apparaatjes waar ik nog niet blij mee ben. En dat de proeftijd nog niet voorbij was maakte niet uit, dat hoefde ook niet, het ging erom dat de proeftijd maximaal 8 weken zou duren..."Eindgesprek' is nu over 2 weken, ik denk niet dat ze zo meewerkend zijn dat ik nog andere apparaatjes mag proberen Ennn.. vanmorgen belde iemand van het audiologisch centrum...er was een afspraak afgezegd, of ik toevallig kon....baaaaaalen dat ik naar de andere audiciën moest!!! Hopen dat ze van het audiologisch centrum heel snel weer bellen!!
dinsdag 14 juli 2015 om 21:36
Een vriendin van me mocht ze een half jaar op proef, dat was bij Beter Horen. Ze zijn ook verplicht je eventueel een ander toestel te laten proberen als je daar behoefte aan hebt. Je hoeft pas te kiezen als je echt zeker bent hoor! Zij was er uiteindelijk wel tevreden mee, maar had daar veel tijd voor nodig.
woensdag 15 juli 2015 om 20:11
woensdag 15 juli 2015 om 21:55
Ik zat gewoon bij een niet keten, nadat ik bij ketens ruk geholpen werd, idd met die proefperiode gedoe.
Dus overgestapt en toen wel echt maanden aan het bijstellen geweest. Met als resultaat dat het dus nog niks is.
Raccoon, ik snap je opmerking maar de beste man kan er echt niets aan doen. Hij heeft echt zijn best wel gedaan. Alleen luisteren naar wat klant zegt is gewoon soms niet voldoende en dus wel erg makkelijk geroepen.
Dus overgestapt en toen wel echt maanden aan het bijstellen geweest. Met als resultaat dat het dus nog niks is.
Raccoon, ik snap je opmerking maar de beste man kan er echt niets aan doen. Hij heeft echt zijn best wel gedaan. Alleen luisteren naar wat klant zegt is gewoon soms niet voldoende en dus wel erg makkelijk geroepen.
woensdag 15 juli 2015 om 22:43
Ik heb nu een unitron, maar ik ga zeker vragen of ik nog een ander merk mag proberen. Met maar 1 soort apparaatjes kan ik geen vergelijk maken, toch? Als ze daar eventueel moeilijk over gaan doen, ben ik er heel snel klaar mee! Ik ga sowieso naar het audiologisch centrum (vandaag belden ze weer omdat er een plekje was vrij gekomen door uitval, maar ik hoorde de telefoon niet.... omdat ik op m'n werk zat, shiiiiiit!!!). Maar buiten dat wil ik toch graag bij de audiciën ook een beetje fatsoenlijk behandeld worden, al is het alleen maar uit principe! Ik geloof best trouwens, dat het een tijd duurt voordat je überhaupt kunt bepalen of de apparaatjes geschikt zijn. In de info die ik mee kreeg staat dat het ongeveer een jaar duurt voordat je écht aan de hoorapparaatjes gewend bent. Dan is het toch eigenlijk heel raar dat je maar 8 weken mag uitproberen en dan 'moet' beslissen? Volgens mij kún je dan nog helemaal niet goed bepalen of het wat is!