Dagbudget Japan
woensdag 15 juli 2015 om 22:23
Misschien heb je hier wat aan: http://www.numbeo.com/cost-of-living/co ... try2=Japan Op Numbeo kun je algemene kosten met elkaar vergelijken.
woensdag 15 juli 2015 om 22:30
Ik ben vorig jaar naar Japan geweest met Djoser: daar waren ook overnachtingen en vervoer tussen de steden inbegrepen. Entreeprijzen, lokaal vervoer niet Ik weet niet meer wat ik ter plekke precies heb besteed. Viel me op zich mee met wat ik verwacht had. Ik heb heel goedkoop gegeten maar ook bewust wel duurder omdat ik de sushi en sashimi zo lekker vond dat ik er eenmaal in Japan ook volop van wilde genieten. Misschien onderstaande handig:
Van de Djoser site:
Als richtbedrag voor uitgaven die niet bij de reissom zijn inbegrepen, zoals maaltijden, entreegelden, facultatieve excursies en persoonlijke uitgaven geldt minimaal ¤ 350,- per persoon per week.
Van de site van Sawadee: Welk geld meenemen? Voor een fantastische maaltijd ben je ¤ 20,- tot ¤ 25,- kwijt. Maar voor ¤ 5,- kun je ook goed eten. De reisbegeleiding zal hiervoor suggesties aandragen. Overal krijg je water bij het eten geserveerd. Wil je iets anders dan betaal je daar meestal minder voor dan in Nederland. Per week heb je ongeveer ¤ 250,- nodig. We raden echter aan meer te begroten i.v.m. een goed Japan gevoel. Japan bezoek je niet snel een tweede keer. We raden aan om het grootste deel van het geld ter plekke te pinnen en een 1/3 deel in contante euro’s mee te nemen.
En op de site van Koning Aap adviseren ze ca. 850-950 euro voor een 3 weekse reis.
Van de Djoser site:
Als richtbedrag voor uitgaven die niet bij de reissom zijn inbegrepen, zoals maaltijden, entreegelden, facultatieve excursies en persoonlijke uitgaven geldt minimaal ¤ 350,- per persoon per week.
Van de site van Sawadee: Welk geld meenemen? Voor een fantastische maaltijd ben je ¤ 20,- tot ¤ 25,- kwijt. Maar voor ¤ 5,- kun je ook goed eten. De reisbegeleiding zal hiervoor suggesties aandragen. Overal krijg je water bij het eten geserveerd. Wil je iets anders dan betaal je daar meestal minder voor dan in Nederland. Per week heb je ongeveer ¤ 250,- nodig. We raden echter aan meer te begroten i.v.m. een goed Japan gevoel. Japan bezoek je niet snel een tweede keer. We raden aan om het grootste deel van het geld ter plekke te pinnen en een 1/3 deel in contante euro’s mee te nemen.
En op de site van Koning Aap adviseren ze ca. 850-950 euro voor een 3 weekse reis.
rapanui wijzigde dit bericht op 16-07-2015 12:56
Reden: punt
Reden: punt
% gewijzigd
donderdag 16 juli 2015 om 01:17
Ik ben in Kyoto geweest. Vooral hotels waren niet bepaald goedkoop, maar die heb je dus al. Eten was niet heel erg duur, maar ook niet 'hele uitgebreide maaltijd voor 5 euro pp' achtig. Ik betaalde voor sushi bv rond de 20-25 euro. Maar dan was het wel supervers en zat ik propvol. Ook andere maaltijden zaten gauw rond de 20 euro (zonder alcohol, die drink ik bijna niet, geen idee wat dat kost). Een dag een fiets gehuurd, dat was iets van 20 euro. Toegang voor allerlei tempels 6-10 euro per keer. Een blikje cola rond de 2 euro.
Een budget hangt natuurlijk enorm af van wat je wilt, maar de prijzen lagen in die hoek. Tokyo zal duurder zijn, andere steden goedkoper.
Ik ben wel jaloers, ik vond Japan geweldig!
Een budget hangt natuurlijk enorm af van wat je wilt, maar de prijzen lagen in die hoek. Tokyo zal duurder zijn, andere steden goedkoper.
Ik ben wel jaloers, ik vond Japan geweldig!