pffff nog 11 weken te gaan, hoe in hemelsnaam??

08-09-2008 13:03 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
ben nu 29 wkn zwanger van mijn eerste, en dus nog 11 te gaan tot de bevalling, nog 6 weken tot aan mijn verlof....

maar eerlijk gezegd ben ik op, helemaal versleten en weet ik even niet meer hoe ik het moet doen... zeker het werk is iets waar ik nu ontzettend tegen op zie...

ik heb deze week vakantie, dus hoef nog "maar" 5 weken te werken..

ik heb alleen gewoon geen energie..... ik ben zo ontzettend moe, en kan echt hele dagen slapen... snachts is de baby heel druk, en ik weet dat dit hoort... maar hij doet me echt pijn.... ik wordt wakker van de krampen en steken en mijn echtgenoot maakte me vannacht wakker omdat ik zo ontzettend onrustig was, pijnlijk keek en het volgens hem zwaar had( hihihi)

hij vind dat ik de gynaecoloog moet bellen omdat ik steeds zo`n pijn heb, maar ik vind dat ergens wat mutserig, maar weet ook niet wat wel en niet hoort.

ik zie het momenteel ff niet meer zitten, terwijl ik zeker aan het begin van mijn zwangerschap, toen ik ook heel moe was, en veel moest overgeven ik overal nog wel iets positiefs in zag..

pff ik weet ook ff niet wat ik wil, maar ik zit er echt een beetje doorheen.

iemand die dit herkent???
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
BELLEN! Gyns en/of verloskundigen zijn ook voor dit soort klachten hoor. Je man heeft groot gelijk
Ja, bellen idd, als he je zo opbreekt is dat ook niet lekker voor je baby. Misschien heb je ijzertekort en is er relatief makkelijk iets aan te doen.
Meid ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet maar wist je dat je recht hebt op aangepast werk als het je te zwaar wordt?

En nee dat is niet mutserig! Jij en je kindje gaan nu even voor!

Tuurlijk ik zou ook niet in de ziektewet gaan zitten hoor dat zeg ik eerlijk (ikzelf ben bijna 27 weken zwanger) maar ik let wel op signalen van mijn lijf.

Je licham waarschuwt je niet voor niks!

Dus luister naar manlief en bel!

Succes meid!
Bellen. Al vinden ze je een muts. Beter een muts die niet opgebrand aan het moederschap begint. En meestal valt het wel mee hoor. Reageren ze heel begripvol en gaan samen met jou op zoek naar oplossingen. Dat is immers hun beroep. Krampen kan een vitamine tekort zijn. Kalk en magnesium voorkomen beenkrampen. Maar ga niet zelf hobbien laat ze het maar nakijken. Hoop dat je je beter gaat voelen. Succes.
Als je veel last van harde buiken hebt MOET je echt rustig aan gaan doen hoor!

Ik heb zelf met 30 weken in het ziekenhuis gelegen ivm harde buiken. De weken erna moest ik super rustig aan doen, en ik kon eerlijk gezegd ook niet anders. Mijn zoontje is 6 dagen te vroeg geboren, netjes dus.

Bespreek het anders met je verloskundige of gynaecoloog.

En geloof me, die 11 weken red je nog wel hoor ;)

Veel sterkte en succes!
thanks meiden....

sweety, ik werk al een tijdje maar 50%, ik heb een kantoorbaan, maar wel een redelijk stressvolle en ik heb op een gegeven moment gewoon gezegd dat ik het niet meer trok... ik heb (voordat ik zwanger was) altijd ong 50 uur in de week gewerkt, en dat ging sowieso niet meer...

ik merk nu gewoon dat ik echt aan t einde van mijn latijn ben... de tranen zitten hoog, en zoals al gezegd ik kan gewoon echt hele dagen slapen....

ik voel me echt als een vaatdoek,.... toch maar even bellen dan zo...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Heel goed Biol...

Dat zegt al genoeg wat je schrijft. Misschien is er een simpele oplossing (vitamine ,ijzer etc...)

Zo niet dan zal je echt je rust moeten pakken want idd teveel harde buiken is niet goed.

Af en toe mag zei mijn gyn maar als je het echt vaak hebt dan is dat echt een teken gas terug te nemen meis.

Belse en heel veel succes!
knuffel voor jou biol!!

ennuh gewoon bellen meid. Daar zijn ze voor!!!! Ze zullen het echt niet vervelend vinden!!!
Bellen! En het even niet meer leuk vinden is voor mij heeeel herkenbaar! Ik ben geen blozende zwangere en heb die roze wolk de hele 9 maanden niet gezien (kwam pas na de bevalling gelukkig wel!) En als het niet meer gaat dan gaat het niet meer... je kunt beter uitgerust aan je moederschap beginnen. Succes met de laatste loodjes (en vergeet ook niet af en toe nog iets leuks te doen met vriendlief)
bellen!!!

net als bijtje geen roze wolk gezien 9 maanden (alleen maar grijze donderwolken;-))

Niemand vind je lastig, je moet goed voor jezelf en nieuwe baby zorgen hoor!!

Dan kan je er straks tenminste echt van genieten!!

Sterkte!
Bellen, zodat de verloskundige jou persoonlijk verteld dat je het rustiger aan moet doen. Vanuit deskundig oogpunt zodat het ook makkelijker is voor je om te accepteren en dit door te geven aan je werkgever.

Ik heb het zelf ook gedaan en de tranen uit mijn kop gejankt bij de verloskundige. Het heeft me wel geholpen. Ik ben met werkgever gaan praten en zodoende heb ik toch heel relaxt tot 4 weken voor uitgerekende datum (gelukkig nu nog maar 3 voor mij:) ) kunnen werken op een veel lager pitje.

En in jou geval zullen ze misschien adviseren om helemaal te stoppen. Je hebt rust nodig meid. Om in ieder geval een aantal van die 11 weken weer bij te komen. Want daarna wordt het weer hectisch genoeg.

Sterkte
Laat je weten wat ze zeiden. Hebben vast alle begrip voor je situatie.
Biol,

Goed op jezelf passen hoor!

Als je je er zo vervelend onder voelt lekker naar de verloskundige/gyn gaan, daar zijn ze inderdaad voor.

Ben zelf 28 weken zwanger en merk zelf ook dat het nu wat pittiger wordt. Is alleen niets in vergelijking met wat jij schrijft.

Verder heb ik al een paar keer gehoor dat rust echt het toverwoord is. Dus probeer jezelf rust te geven. Hopelijk knap je op van dit weekje vrij en anders voorlopig thuisblijven. Net zo lang tot je je weer goed voelt.

Suc6 ermee
Hey Biol,

Ik zou het met de vlos of gyn bespreken zij kunnen namelijk adviseren om nog minder te gaan werken of je ff ziek te melden, je krijgt dan een verklaring mee van de vlos en deze kan je aan je werkgever laten zien. Je werkgever is verplicht om het advies van de vlos op te volgen en jou dus ziek te melden of minder te laten werken.

Succes!
ben nu ook 29 weken zwanger ( 2e) en herken je verhaal.

ik zal nu ook voor 50% gaan werken.

Houd er wel rekening mee, dat je als je (gedeeltelijk) ziek bent gemeld, dat je zwangerschapsverlof automatisch 6 weken voor de uitgerekende datum in zal gaan.

dus als je van plan was om tot 4 weken van te voren te gaan werken en na de bevalling nog 12 weken te hebben, moet je even rekening mee houden dat je na de bevalling maar 10 weken overhoudt ( van de in totaal 16 weken verlof)

succes en mijn mantra van de afgelopen tijd is: 11 weken is erg kort, 11 weken is erg kort, 11 weken is erg kort etc. :-)
misschien niet heel erg on-topic, maar angel, je werkgever is niet verplicht het advies van de vk (of wat voor arts dan ook) op te volgen.

De bedrijfsarts beslist uiteindelijk. Vk (of wat voor arts dan ook) kan alleen advies geven aan bedrijfsarts.
Dat klopt laulau, echter zal de bedrijfsarts altijd rekening houden met de vk. Dit ivm extra risico's voor moeder en kind.
Is zo idd, DNM, heb zelf helaas slechte ervaring gehad afgelopen jaar...

wilde het dus toch even melden, voor de goede orde... :-)

Maar inderdaad, bedrijfsarts zal in principe gewoon heel 'meegaand' en begripvol zijn.
Ja klopt laulau maar wat er al gezegd werd, de bedrijfsarts volgt eigenlijk altijd het advies van vlos op! Daarnaast is de bedrijfsarts meestal heel schappelijk omdat elke zwangerschap anders is en een bedrijfsarts dus niet kan bepalen wat een zwangere vrouw wel of niet als zwaar kan ervaren...
he lieve dames, echt heel erg bedankt voor alle reacties...

heb vanmiddag eigenlijk de rest van de middag in bed gelegen... ik heb geprobeerd te bellen naar de gyn, maar ik kwam er niet tussen omdat hij 2 bevallingen aan t doen was, en ze dus van de receptie niets durfde te zeggen.. morgen ochtend even terug bellen...

gelukkig heeft de bedrijfsarts alle begrip voor de situatie, ik heb hem anderhalve week geleden gesproken en uitgelegd waarom ik halve dagen werkte, en hij zei toen al, ja als het niet gaat zal je uitiendelijk misschien gewoon maar even moeten stoppen...

wat betreft het 10/12 weken verhaal achter af, ik wilde zelf al 6 weken van te voren stoppen.... dus dat is niet zo erg...

ik ken mezelf nu gewoon ff niet terug... is zo gek....

morgen maar proberen de gyn te spreken, ik word langzaam gek van mezelf......en van de harde buiken, de krampen etc...

nou genoeg geklaagd...... er zijn veel ergere dingen!!
@biol...gewoon af en toe ff lekker klagen hoor. Is niets mis mee, en dat mag als zwangere.

Dus bij deze...ik moet nog 30 weken...pffffff....hahaha
quote:TammieenGwennie schreef op 08 september 2008 @ 18:50:

@biol...gewoon af en toe ff lekker klagen hoor. Is niets mis mee, en dat mag als zwangere.

Dus bij deze...ik moet nog 30 weken...pffffff....hahahaHahahahahaha, ik ook!
haha ik heb dat nu ook al en ik ben'pas' 21 weken, net vakantie gehad dus ik heb weer even een reserve, maar de bedrijfsarts bij mij stelde anders ook voor om minder te gaan werken,indien ik weer een beetje terugval dan ga ik dat ook zeker doen, al heb ik net als jij ook van die teleurstellende gevoelens tegen over mijn werk enzo, maar ja je bent maar een keertje of 2 gemiddeld zwanger in je leven, dus dan moet het wel allemaal goed gaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven