striae: helpt er iets tegen als je ze hebt na de bevalling?

30-08-2008 22:38 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na de geboorte van mijn dochter heb ik striae op mijn buik.

Heeft er iemand iets gebruikt dat echt werkte tegen striae?

Ben benieuwd...
Striae gaat nooit meer weg. De streepjes kunnen wel lichter worden maar ze zullen nooit verdwijnen. Accepteren is het enige dat werkt.
Nee, eenmaal striae gaat het nooit meer weg.

Wat wel zo is dat het direct na de bevalling uitziet als een slagveld. Buik nog niet in model in combinatie met vuurrode strepen. Je buik trekt weer bij en de strepen worden parelmoer achtig. Dus minder zichtbaar.

Weg gaan ze dus nooit helaas. Niet zonder chirurgische ingreep.
Gaat nooooooooooooooooooooit meer weg.
bij mij zijn ze 9 jaar na dato nog mooi dieppaars! op buik, heupen en tieten! Hoera!

het ziet eruit of ik lukraak door een roedel hyenas met hun nagels ben bewerkt.
quote:fleurtje schreef op 30 augustus 2008 @ 22:42:

Gaat nooooooooooooooooooooit meer weg.

klopt inderdaad .

*Maar ff offtopic, fleur hoe gaat het met jou? Al voortekenen van een naderende bevalling? Hoe voel je je verder?*
hahaha, hyenas. Nou bij mij valt het dan nog mee:)

Ik ging er eigenlijk al vanuit dat het niet weggaat, maar al die cremetjes beloven van alles, dus ik dacht: wie weet helpt er iets:)
Striae gaat inderdaad niet meer weg. Je kan de zichtbaarheid wel een beetje verminderen door je huid goed in te smeren en te scrubben (niet te hard).

Clarins heeft een olie die de roodheid van striae tegengaat en er is volgens mij een topic over de anti striae crème van de Hema geweest, die zou ook goed zijn.
tja, ik heb ze ook nog steeds (nogal logisch als ze nooit weggaan hè )

Wat laatst wel leuk was: zoontje (die dus de striae ahw veroorzaakt heeft), zag ze tijdens het douchen en zei: Wauw, tijgerstrepen!

:-D
quote:Starshine schreef op 30 augustus 2008 @ 23:00:

tja, ik heb ze ook nog steeds (nogal logisch als ze nooit weggaan hè )

Wat laatst wel leuk was: zoontje (die dus de striae ahw veroorzaakt heeft), zag ze tijdens het douchen en zei: Wauw, tijgerstrepen!:-D heerlijk die kinderuitspraken !!
Geen enkel smeerseltje helpt hiertegen helaas. Je zou misschien wel plastische chirurgie kunnen doen waarbij je huid weer strak wordt gemaakt. Ik zou gewoon voor een vrijblijvend consult gaan en de chirurg laten kijken of er wat aan te doen is.
Bij mij worden ze langzaam wit. Ik heb al straie sinds mijn pubertijd want toen ben ik er erg lang geworden en later ook nog 15 kilo aangekomen (ik was echt heel dun). Mij valt het niet zo op; helemaal niet als je af en toe even een zonnebankje pakt. De straie op mijn buik past gewoon in mijn bikinibroekje.

"Scars are tattoos of life"
Ik zou gewoon voor een vrijblijvend consult gaan en de chirurg laten kijken of er wat aan te doen is.

Nou wat een heftig advies. Je gaat toch niet om streepjes op je vel een gezond lichaam opereren?

Je hebt er toch geen last van ofzo?

Ik heb ook striae op mijn buik, in het begin was het blauw/paars en nu, vier jaar na de laatste zwangerschap, licht-zilver/wit. Het valt niet meer zo op. Is vanzelf gegaan, niet gesmeerd.

Het heeft bij mij de vorm van een hart, dat vind ik dan wel weer symbolisch

Loopt tot aan mijn navel dus ik draag een badpak, verder denk ik er eigenlijk nooit aan.

Mijn zoontje zei ook ooit: he mama op je buik ben je een zebra!
@Jemanem, ik geef gewoon advies hoe de dame in kwestie die deze topic heeft geopend van haar striae kan afkomen. En met een vrijblijvend consult ben je nog niet aan het opereren. Je kan daarna toch altijd nog beslissen of je het wilt laten doen of niet?

En de ene mens zit er nu eenmaal meer mee dan de andere, persoonlijk vind ik dat er niets mis mee is als iemand zich laat opereren omdat hij/zij daar erg mee zit. Ieder moet toch voor zichzelf weten of hij zich in zn gezonde lichaam laat snijden of niet?

Zelf heb ook ook plastische chirurgie gehad aan een aantal lelijke littekens die ik heb overgehouden aan een ongeluk.

Ik ben nu zwanger en ik heb hierdoor heel veel last van pijnlijke spataderen gekregen en ben van plan om die weg te laten halen na mn zwangerschappen.

Als ik heel veel striae zou hebben zou ik daar denk ik ook wel wat aan laten doen.
Je hebt bij de Douglas een amerikaanse creme, ben ff de naam vergeten. Oh ik weet het weer Stivectin geloof ik. Die is ontwikkeld om striae veel minder te laten worden. Je moet wel de originele versie hebben, want ze hebben er ook gezichtscreme en oogcreme ed van. Wel prijzig, maar schijnt echt te helpen. Zelf geen ervaring, maar vriendin was lyrisch. Succes!
Acceptatie is het enige wat echt werkt
ook al wist ik het allang:

nooit meer....
ja, meiden je moet er wat voor over hebben. als ik klaar ben met kinderen krijgen en mijn afdakje is nog niet weg ( dat word volgens mij erger)

Dan laat ik het misschien weg halen. Misschien snijden ze ook wat tijger vel mee.

Ik heb namelijk echt letterlijk vel over.
Wat kan een chirurg aan striae doen? Het zijn onderhuidse scheurtjes, die kun je moeilijk wegsnijden volgens mij.
Zwangerschapsolie van Weleda. Het gaat er niet van weg (boehoe... heb het nu tot boven mijn navel zitten en moet nog 2,5 week minstens....), maar het is lekker spul, ruikt goed en houdt je vel in elk geval heerlijk soepel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven