Snacks bewaren in de vriezer
zondag 19 juli 2015 om 09:40
Omdat ik zo min mogelijk bewerkt en kant-en-klaar eet maak ik veel van de snacks die ik eet zelf (bananenbrood, carrotcake, havermoutrepen) in grote hoeveelheden die in vervolgens invries en wanneer ik ze wil eten haal ik ze uit de vriezer. Eerst bewaarde ik ze in plastic of papieren zakjes en nam ik ze ook op deze manier mee naar mijn werk.
Maar daar werden ze meestal niet beter van, bijvoorbeeld omdat ze in je tas platgedrukt worden of omdat ze in de vriezer al kapot gedrukt worden (ik heb maar zo'n klein vriesvakje).
Zijn er alternatieven om mijn snacks in grote hoeveelheden individueel in te vriezen zonder dat ik plastic zakjes oid hoef te gebruiken? Voor mijn werk wil ik van die kleine snackbakjes aanschaffen, maar om nu 20 van die dingen aan te schaffen vind ik toch wat ver gaan.
Maar daar werden ze meestal niet beter van, bijvoorbeeld omdat ze in je tas platgedrukt worden of omdat ze in de vriezer al kapot gedrukt worden (ik heb maar zo'n klein vriesvakje).
Zijn er alternatieven om mijn snacks in grote hoeveelheden individueel in te vriezen zonder dat ik plastic zakjes oid hoef te gebruiken? Voor mijn werk wil ik van die kleine snackbakjes aanschaffen, maar om nu 20 van die dingen aan te schaffen vind ik toch wat ver gaan.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
zondag 19 juli 2015 om 10:31
Ik vries ze ook apart in verpakt in bakpapier in een doos of in een hersluitbare diepvrieszak. Als je zorgt dat ze tijdens het bevriezen niet platgedrukt worden kan je ze daarna makkelijk stapelen, als je ze uit de doos haalt en er een boterhamzakje erom heen doet.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zondag 19 juli 2015 om 11:10
Ik weet niet of ik je vraag goed begrijp maar ga eens op zoek bij Action, Zeeman of Lidl (soms) naar kleine afwasbare stapelbare bakjes.
Wat zakjes betreft neem ik altijd gewone diepvrieszakkjes. Vroeger deed ik ze samen in een grote zak maar de tijd dat de vriezer open moet staan om die zak open te maken kost ook energie en geld.
Wat zakjes betreft neem ik altijd gewone diepvrieszakkjes. Vroeger deed ik ze samen in een grote zak maar de tijd dat de vriezer open moet staan om die zak open te maken kost ook energie en geld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 19 juli 2015 om 11:11
Wat stom dat ik niet aan gewone bakjes dacht en dan inderdaad met bakpapier ertussen. Normaal gesproken gebruik ik die eigenlijk nooit, alleen maar om dingen in de koelkast te bewaren omdat ik vind dat ze in de vriezer zoveel ruimte innemen. Maar ik zal wel eens kijken of ik bakjes kan vinden die een beetje fatsoenlijk in mijn vriesvakje passen.
Thx!!
Thx!!
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne