Ik trek kraamhulp erg slecht

19-07-2015 12:28 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Even van me af gillen. Gek word ik van dat mens dat mijn huishouden niet naar mijn zin overneemt, met allerlei adviezen waar ik niet op zit te wachten en ze is zo slordig! Uitgekookte flesjes en spenen laat ze uitlekken op een gebruikte vaatdoek die al twee dagen op het aanrecht ligt, met bed verschonen vindt ze de molton hoes niet nodig en met verschonen van mijn baby krijgt ze het voor elkaar om zijn stront overal aan te krijgen via doekjes die ze maar neersmijt etc.

Het lastige is dat ze wel heel erg haar best doet en aardig is zodat ik me zo bezwaard voel dat ik zo'n zeurpiet ben....

Gewoon even zeuren hier hoor.
nou echt lang kan het niet duren. over maximaal een paar dagen is het voorbij
Stuur haar naar huis. Het is niet verplicht hoor, kraamzorg.
Ben je zelf een beetje mobiel? Vaatdoek weghalen en een rol keukenpapier neerzetten, of laat je man/vriend/vader/moeder/zus/broer/buurvrouw/buurman dat doen. Die poepdoekjes zal ze toch wel weggooien mag ik hopen? Een molton hoef je niet iedere week te wisselen, tenzij je heel erg transpireert of regelmatig in bed plast.
verba volant, scripta manent.
Gewoon zeggen. Ik heb liever dat je uit laat lekken op een schone doek.... Ik wil wél graag een molton....

Gewoon rustig zeggen. Of je vraagt om een andere.
luxeprobleem, je hoeft haar niet in huis te hebben.
hoe ze voor je baby en voor jou zorgt lijkt me relevanter dan of ze goed poetst en je molton verschoont.

Hoe gaat dat? Als je daar ook ontevreden over bent, een ander aanvragen. Ook al doet ze erg haar best.

Liever trouwens wel eerst even in gesprek met haar. Dan doet ze volgende keer wel een schone molton op je bed en een nieuwe theedoek op het aanrecht.
Dat is niet fijn. Je mag om iemand anders vragen, is dat wat? Duurt het nog lang? Dat van die uitgekookte spenen zou ik ook niet fijn vinden.
Het is zoals het is
Hier is de kraamhulp welgeteld een uur binnen geweest...Best mens, maar had er helemaal niets mee.
quote:Youk79 schreef op 19 juli 2015 @ 12:37:

Dat is niet fijn. Je mag om iemand anders vragen, is dat wat? Duurt het nog lang? Dat van die uitgekookte spenen zou ik ook niet fijn vinden.Dat kan je toch zeggen? Om daar nu iemand voor weg te sturen?
Nu het kraamcentrum bellen en even je verhaal doen, vraag om een ander ( werk zelf op de planning KC en vind dit echt niet erg als iemand belt met een probleem)

Ze kan wel haar best doen, maar flesjes en spenen hoeven al heel lang niet meer uitgekookt te worden, dus ze volgt de protocollen ook nog eens niet op

Die vaatdoek had zij aan het eind ( of begin) van de dag in de wasmand moeten gooien, doekjes en luiers horen niet neergesmeten te worden, en als jij je molton in de was wilt hebben, hoort zij dat te doen

je zeurt niet, dus nu, of anders als ze straks naar huis is bellen.
Dat mens, zijn stront, wat klinkt jij gezellig zeg, pfff.
En gefeliciteerd met je zoontje
In een week waarin zoveel gebeurt en je moe en soms ronduit slecht voelt moet je je niet deuk hoeven maken over onhygiënische dingen (want dat is natuurlijk wel zo).

Dus of de puf zoeken het haar te zeggen of bellen.

Oneens met de mensen die zeggen dat je het moet zeggen perse, als jij daar nu niet de kracht voor hebt dan gewoon bellen. Staat er morgen een ander op de stoep.

Succes!
Laat je kraamtijd hier niet door verpesten. Inderdaad gewoon even bellen naar de organisatie van de kraamhulp. Niets is zo vervelend om je te ergeren terwijl je eigenlijk lekker verwend zou moeten worden en je nergens zorgen om zou moeten maken.

Gefeliciteerd met je zoontje en lekker gaan genieten! Die eerste week is zo bijzonder!
Precies, het zeggen is juist heel moeilijk. Dus gewoon bellen en dan regelt het kraamcentrum de rest voor je
Mijn kraamhulp ging ook na drie dagen weg. Heerlijk mens maar ze had gewoon niks te doen want ik deed alles zelf.

Dikke kus gegeven, dank je wel geroepen en daahaaggg!

Kun jij ook doen, of je houdt het nog even een paar daagjes vol, met duidelijke instructies voor de mevrouw in kwestie.

Wél rot inderdaad, iemand in huis die voor frustratie zorgt in plaats van verlichting.
Ik heb kraamhulp verboden ook maar iets te doen omtrent het huishouden. Puur de controles voor baby en mij. Moet er niet aan denken een vreemd iemand die mijn bed gaat verschonen of in mijn keukenkastjes zit.
Ik zou de kraamzorg organisatie bellen en vragen om een andere! Je kraamzorg hoort een fijne hulp te zijn, geen irritatie! Er wordt dik betaald voor de kraamzorg hoor, het is geen dienst waar je gratis gebruik van maakt en dus maar dankbaar moet zijn wat ze naar je toesturen.

Als je al moet gaan uitleggen dat ze niet overal poep aan moet smeren....schiet niet op zeg. En op deze tijd wil je prettig terugkijken en je geen uitleg juf moeten voelen. De vriendelijkste oplossing is met haar praten en uitleggen hoe je het wil hebben. Of je kraamhulp daar gezelliger en handiger van wordt kan jij alleen inschatten. Maar wat een heerlijkheid zon lekkere baby in huis!! Jaloers 😉
Dat je dit allemaal vaststelt zeg.

Zo kwiek was ik niet na de bevallingen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Om een andere vragen, dat mag gewoon.

Ga je niet zitten ergeren of het uitzitten want dat is nie nodig.

Gefeliciteerd met de geboorte van je baby
quote:brokenhearted78 schreef op 19 juli 2015 @ 12:59:

Ik heb kraamhulp verboden ook maar iets te doen omtrent het huishouden. Puur de controles voor baby en mij. Moet er niet aan denken een vreemd iemand die mijn bed gaat verschonen of in mijn keukenkastjes zit.Oh dat lijkt me juist fantastisch, eindelijk iemand anders die stofzuigt en poetst.
quote:Enn schreef op 19 juli 2015 @ 13:03:

Dat je dit allemaal vaststelt zeg.

Zo kwiek was ik niet na de bevallingen.Ik wel en heb genoten van mijn kraamtijd en kraamverzorgster.
Ik vind dat dit eigenlijk geen goede reden is om een kraamhulp weg te sturen. Even duidelijk aangeven of met de centrale bellen lijkt me beter. Gefeliciteerd trouwens !! :-)
Bellen en vragen of ze voor morgen iemand anders kunnen regelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven