Gezondheid alle pijlers

Zorgen om Oma

19-07-2015 14:01 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben Elle en ik maak me een beetje zorgen om mijn oma.

Ik ben momenteel op reis naar Turkije samen met mijn man en dochtertje van 11 maanden. Normaal ligt mijn gsm altijd in de kluis en ben ik nooit overdag op de kamer. Maar omdat ik het hoedje van m'n dochter vergeten was ben ik vlug naar de kamer gelopen. Ik hoorde m'n gsm rinkelen en nam hem vlug uit de kluis. Bleek m'n oma (ze is 67 jaar) te zijn. Toen ik opnam begon ze meteen een heel lange uitleg te vertellen. Of ik al seks gehad had, en ze vertelde me in geuren en kleuren uit hoe ik m'n eerste keer moest aan pakken. En dat ik vooral moest wachten op dé ware. Na een goeie 5 minuten kon ik eindelijk zelf iets zeggen. Ik lachte het een beetje weg, ik zei; Oma, mijn dochter is er niet zomaar gekomen hé.

Ben nadien naar beneden gegaan en was het telefoongesprekje al vergeten. Maar toen ik gisterenavond in bed tegen m'n man vertelde over het gesprek, kreeg ik opeens een naar gevoel. Want nu ik er een keertje over nadenk is het niet de eerste keer dat ze zo raar doet.

Woendag was ze een beetje aan het zagen over mijn man. Hij zou nooit tijd hebben voor mij of voor mijn dochter. Ik liet me veel te veel doen door hem. En dat ik beter zou scheiden, en dat ik toch de helft van alles zou krijgen. Ik keek eens naar m'n opa die gewoon eens met zijn ogen draaide en me zei dat ze een beetje over haar toeren was.

Dus toen m'n oma zo reageerde woensdag was ik wel een beetje geschrokken. Maar misschien was ze inderdaad gewoon een beetje over haar toeren dacht ik dan.

Maar dus over deze twee gevallen maak ik me wat zorgen. Wat denken jullie? Moet ik me zorgen maken over haar? Of is ze gewoon een beetje over haar toeren?

Ik wil ook de rest van mijn familie niet ongerust maken, want misschien is er helemaal niets aan de hand?
Mijn eerste gedachte is toch, om dit eens aan iemand anders voor te leggen. Want als zij dezelfde ervaringen hebben, is er zeker reden om je oma eens nader aan de tand te (laten) voelen. Misschien met je opa erover praten? Zou ik wel doen!
Zonder oorzaak geen gevolg
lekker veel details in dit verhaal. Leest lekker weg.

aanbieding in Seattle is ook interessant.
Hoe kan je zo'n gesprek vergeten? Ik had subiet het thuisfront ingelicht of ze naar oma willen gaan met al die wartaal .
Het eerste waar ik aan denk is beginnende dementie. En nee ik kan mag hier geen diagnose stellen, doe ik ook niet, ik zeg dat ik er aan denk. Toen die diagnose bij mijn moeder gesteld werd, gingen we terugdenken en realiseerden we ons dat dat niet van de laatste maanden was, maar al ruim een jaar bezig was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 juli 2015 @ 14:20:

lekker veel details in dit verhaal. Leest lekker weg.

aanbieding in Seattle is ook interessant.Wou gewoon dat jullie het begrepen. Heb nog maar net een account aangemaakt en had geen idee hoe ik het anders moest uitleggen. Sorry
Ik zou het eens met opa bespreken als je weer terug bent van vakantie.
quote:Bromelia schreef op 19 juli 2015 @ 14:20:

Hoe kan je zo'n gesprek vergeten? Ik had subiet het thuisfront ingelicht of ze naar oma willen gaan met al die wartaal .Ik had er niet meteen bij stil gestaan dat het iets ernstig kon zijn ofzo, ik vond het in het begin zelf nogal grappig. Maar toen ik haar zei dat Maddie er niet uit het niets gekomen is begon ze ook meteen te lachen en klonk ze ook heel normaal.
quote:nlies schreef op 19 juli 2015 @ 14:24:

Het eerste waar ik aan denk is beginnende dementie. En nee ik kan mag hier geen diagnose stellen, doe ik ook niet, ik zeg dat ik er aan denk. Toen die diagnose bij mijn moeder gesteld werd, gingen we terugdenken en realiseerden we ons dat dat niet van de laatste maanden was, maar al ruim een jaar bezig wasDit. Hier moest ik meteen aan denken, omdat ik het herkende. Ik ben opgegroeid met mijn oma in huis, haar dementie begon ook met warrige verhalen. Het hoeft geen dementie te betekenen, natuurlijk. Ik zou iig wel even je familie inlichten, zodat zij een oogje in het zeil kunnen houden. En dan kan jij toch nog lekker even van je vakantie genieten.
quote:Elle1991 schreef op 19 juli 2015 @ 14:25:

[...]

Wou gewoon dat jullie het begrepen. Heb nog maar net een account aangemaakt en had geen idee hoe ik het anders moest uitleggen. Sorryjaja, jij zit er maar mee in je maag. Nu moeten jullie straks ook nog emigreren naar Seattle zeker. Maddie verkassen, David moet een greencard. Zal wel geen probleem zijn want upperclass. En oma maar verder afglijden
quote:Elle1991 schreef op 19 juli 2015 @ 14:25:

[...]

Wou gewoon dat jullie het begrepen. Heb nog maar net een account aangemaakt en had geen idee hoe ik het anders moest uitleggen. SorryWaarom leg je het je familie niet uit en wel hier?
quote:nlies schreef op 19 juli 2015 @ 14:24:

Het eerste waar ik aan denk is beginnende dementie. En nee ik kan mag hier geen diagnose stellen, doe ik ook niet, ik zeg dat ik er aan denk. Toen die diagnose bij mijn moeder gesteld werd, gingen we terugdenken en realiseerden we ons dat dat niet van de laatste maanden was, maar al ruim een jaar bezig was

Dacht ik ook aan. Startte deze topic ook omdat ik wou weten wat jullie er van dachten. Dus dankjewel alvast! Zo ver dat ik kan denken, weet ik enkel van deze twee gevallen. Ik ga straks een naar m'n opa en ouders bellen of hen iets verdachts is opgevallen.

Ik wou vooral andere mensen hun mening horen want ik wil geen paniek zaaien als dit misschien allemaal niet nodig is.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 juli 2015 @ 14:28:

[...]

jaja, jij zit er maar mee in je maag. Nu moeten jullie straks ook nog emigreren naar Seattle zeker. Maddie verkassen, David moet een greencard. Zal wel geen probleem zijn want upperclass. En oma maar verder afglijdenMet een geheime vlucht.
Zat oma misschien aan de sherry? Is maar een hypothese maar sommige oma's zijn er dol op.
verba volant, scripta manent.
quote:Elle1991 schreef op 19 juli 2015 @ 14:31:

[...]

Dacht ik ook aan. Startte deze topic ook omdat ik wou weten wat jullie er van dachten. Dus dankjewel alvast! Zo ver dat ik kan denken, weet ik enkel van deze twee gevallen. Ik ga straks een naar m'n opa en ouders bellen of hen iets verdachts is opgevallen.

Ik wou vooral andere mensen hun mening horen want ik wil geen paniek zaaien als dit misschien allemaal niet nodig is.Wij kunnen nog steeds niet door het "telefoonsnoertje "heen kijken hoe het met oma gaat.
quote:Bromelia schreef op 19 juli 2015 @ 14:29:

[...]

Waarom leg je het je familie niet uit en wel hier?Omdat ik niet meteen paniek wil zaaien. Vooral tegenover mijn opa. Ik weet dat hij haar dood dood graag ziet. Hij heeft 6 maanden geleden een kleine verwittiging gehad aan zijn hart. En ik wou hem niet meteen zorgen laten maken. Ik wou eerst eens zien wat jullie er van dachten
quote:Elle1991 schreef op 19 juli 2015 @ 14:33:

[...]

Omdat ik niet meteen paniek wil zaaien. Vooral tegenover mijn opa. Ik weet dat hij haar dood dood graag ziet. Hij heeft 6 maanden geleden een kleine verwittiging gehad aan zijn hart. En ik wou hem niet meteen zorgen laten maken. Ik wou eerst eens zien wat jullie er van dachtenYeah right....
quote:Isabela schreef op 19 juli 2015 @ 14:26:

Ik zou het eens met opa bespreken als je weer terug bent van vakantie.Ga ik zeker doen! Dankjewel
quote:MarianneDavids schreef op 19 juli 2015 @ 14:32:

Zat oma misschien aan de sherry? Is maar een hypothese maar sommige oma's zijn er dol op.Hahaha ik hoop dat het zo iets is.
quote:MarianneDavids schreef op 19 juli 2015 @ 14:32:

Zat oma misschien aan de sherry? Is maar een hypothese maar sommige oma's zijn er dol op.

Yep. Heerlijke droge sherry.

Wat zegt David ervan?
quote:yasmijn schreef op 19 juli 2015 @ 14:32:

[...]

Met een geheime vlucht.Aan zulke reactie's heb ik ook niets
Zo, nu even serieus zijn ( ja ik kan het ) je weet vast wie de huisarts is, die maar inlichten.
quote:Bromelia schreef op 19 juli 2015 @ 14:36:

Zo, nu even serieus zijn ( ja ik kan het ) je weet vast wie de huisarts is, die maar inlichten.Kan ik inderdaad doen, even naar de huisarts bellen en vragen of die even kan langsgaan.
quote:Elle1991 schreef op 19 juli 2015 @ 14:36:

[...]

Aan zulke reactie's heb ik ook nietsNiemand.
Waar slaat dat nou op: opa is ook gewoon thuis, die let wel op haar. En dan ga jij de huisarts bellen vanaf je vakantieadres vanwege een vaag verhaal over je oma? Mocht dit al waar zijn allemaal: dan bel je toch even met je opa?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven