Drankje weigeren.

21-07-2015 14:05 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:Bromelia schreef op 21 juli 2015 @ 14:31:

Af en toe slaat het feminisme gedoe echt door anno 2015 .Dit is onzeker gedoe Brullen om haarzelf iets te bewijzen, terwijl ze er alleen maar zichzelf mee voor gek zet.
quote:Sensy12 schreef op 21 juli 2015 @ 14:35:

[...]

Dit is onzeker gedoe Brullen om haarzelf iets te bewijzen, terwijl ze er alleen maar zichzelf mee voor gek zet.Misschien had ze liever een drankje van een vrouw gekregen, kan ook nog.
Ik weigerde drankjes om een hele simpele reden: geen dorst.

Tegenwoordig krijg ik ze niet meer aangeboden
Je staat in elk geval wel voor lul als je een tientje teruggeeft, ik heb dit ook nog niet eerder gehoord haha!
quote:_Doortje_ schreef op 21 juli 2015 @ 14:34:

Je hebt vrij overtrokken gereageerd Ach maar een klein beetje
Tsjonge, ik heb zo vaak een drankje aangeboden gekregen van iemand, die bedankte ik dan vriendelijk, maakte soms even een praatje (als ik het gevoel had dat er meer achter zat deelde ik mee dat mijn man thuis op me zat te wachten) maar niet iedereen heeft bijbedoelingen. Nu ben ik op een leeftijd waarop ik mijn eigen drankjes moet betalen.
verba volant, scripta manent.
quote:Doreia schreef op 21 juli 2015 @ 14:28:

[...]

Je gaat de rekening uitvoerig zitten napluizen, komt erachter dat er een drankje niet is bijgeschreven, gaat de barman vragen hoe het zit, die wijst op de betreffende man, daar ga je naartoe, geeft hem 10 hele euro's, maakt een boel stampij en dat allemaal omdat hij het lef had een poging te wagen om te zien of hij een kansje bij je maakte...

Ofwel je bent nog heel jong, ofwel je bent heel onzeker.

Ik kom er vaker, wist wat ik had gedronken, en dus ook wat ik moest betalen.

Ik heb geen rekening gezien ;), en ik had ook niet kleiner bij me.

Daarbij heb ik ook geen stampij gemaakt, 10 euro gegeven en ben weggelopen.
quote:sterenzon schreef op 21 juli 2015 @ 14:21:

Ben ik dan zo naïef om te denken dat een ander er niets voor terug hoeft? Ik zat eens op een terras met een vriendin en toen stond er ineens een fles champagne voor onze neus. Met twee glazen. Wij verbaasd natuurlijk. Hadden we dat gekregen van een vader en zoon die wat verder op zaten. Deden ze gewoon voor de lol oid. Ik heb samen met mn vriendin geproost naar vader en zoon, bedankt en de lekkere fles champagne opgedronken. Niet veel later gingen vader en zoon weg en zeiden ze: Geniet ervan dames! De mannen nooit weer gezien. Iets soortgelijks meegemaakt, met 'n vriendin op terras lekker gegeten, flesje cava leeg en toen we aan 't desert zaten kregen we ook 'n drankje van 'n man aangeboden die in z'n eentje zat te tafelen en blijkbaar genoten had van ons gelach/gesprekken. Hebben we nog van 'n lekkere sangria genoten en de man drong zich verder ook niet op ofzo.
Shoot first, ask questions later!
Ik krijg niet zo vaak wat te drinken aangeboden (van iemand waarmee ik niet op stap ben), maar als het wel zo is dan:

1. als ik al een tijdje met iemand sta te praten en die biedt me wat te drinken aan neem ik het aan.

2. als er iemand me iets aanbiedt en ik vind het een engerd dan neem ik het niet aan. Als het voor me neergezet wordt drink ik het dan dus niet op. Boeie, denk ik dan. Ik heb er niet om gevraagd en ik voel me dan ook niet verplicht om het op te drinken.

3. als mijn rekening niet klopt omdat ik te weinig hoef te betalen naar mijn idee, dan doe ik net of ik gek ben.
quote:Defqon- schreef op 21 juli 2015 @ 14:41:

[...]

Ik kom er vaker, wist wat ik had gedronken, en dus ook wat ik moest betalen.

Ik heb geen rekening gezien ;), en ik had ook niet kleiner bij me.

Daarbij heb ik ook geen stampij gemaakt, 10 euro gegeven en ben weggelopen.Je zet je zelf voor lul voor de vaste gasten als je er vaker komt.
Joh sommigen mannen worden daar heel blij van, en daar hoeft echt niks tegenover te staan.

Ik heb zelfs een keer gehad dat een heel irritant persoon maar achter me aan bleef lopen, en maar drankjes aanbieden. En ik bleef maar nee zeggen. Totdat ik het zo zat was dat ik hem vroeg; ok als ik je drankje aanneem laat je me dan eindelijk met rust? Ja zei hij. Zo gezegd zo gedaan
Duur drankje!
quote:Bromelia schreef op 21 juli 2015 @ 14:44:

[...]

Je zet je zelf voor lul voor de vaste gasten als je er vaker komt.

Die ken ik erg goed, dus weten dat ik dat niet doe.

En weten ook dat ik me er vervolgens niet bij zou neerleggen.
Je zit de sfeer dus een beetje te verpesten in die kroeg door de kroegenetiquette geweld aan te doen met je gereserveerde gedrag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jeetje viva vrouwen, wat is er van jullie Zelfstandigheid Boven Alles houding overgebleven?

Een man heeft geen recht op jouw tijd en jouw aandacht, en dat probeert hij met een opdringerig drankje toch te doen.

Draai het eens om, wat als een man een vrouw de hele tijd een drankje probeert te geven, en hij wil dat niet? Moet hij dan ook maar 'sportief' doen en het aanvaarden?
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
quote:NowThen schreef op 21 juli 2015 @ 14:57:

Jeetje viva vrouwen, wat is er van jullie Zelfstandigheid Boven Alles houding overgebleven?

Een man heeft geen recht op jouw tijd en jouw aandacht, en dat probeert hij met een opdringerig drankje toch te doen.

Draai het eens om, wat als een man een vrouw de hele tijd een drankje probeert te geven, en hij wil dat niet? Moet hij dan ook maar 'sportief' doen en het aanvaarden? Ik snap hem niet. Ik lees hem toch echt al 6x aandachtig, maar ik begrijp hem niet. Dus hij is tegen zijn zin aan het proberen de vrouw een drankje aan te bieden?

En @defqon: je maakte wel stampij, want je geeft iemand niet zomaar 10 euro. Je hebt er wel duidelijk een reden bij vermeld neem ik aan? Anders voelen de overige stamgasten zich achtergesteld. Dan had je aan de bel moeten trekken en iedereen een rondje moeten geven natuurlijk.
NowThen, Bromelia zei het al; sommige vrouwen kunnen ook erg doorslaan in that independent gedoe (zij noemde het feminisme). Niks met iets aanvaarden van wie dan ook zonder je meteen verplicht te voelen wat terug te doen/geven.

Verder ging dit volgens mij over een vervelend handtastelijk mannetje waar TO pertinent geen drankje van wilde. Zou ik ook niet willen, maar als ik er pas achteraf achterkom dat hij het drankje heeft betaald dan ga ik hem niet nog eens 10 euro toe stoppen om een punt duidelijk te maken.
quote:Doreia schreef op 21 juli 2015 @ 15:01:

[...]

Dus hij is tegen zijn zin aan het proberen de vrouw een drankje aan te bieden?

En dan zeggen ze dat vrouwen ingewikkeld zijn
Tjezus, wat vals
Waar komt die penisnijd vandaan?
Gelukkig kon je jezelf nog net op het laatste moment terugkopen voor die ¤10,-!

Anders had je toch ongemerkt de rest van je leven aan die man vast gezeten!
quote:GateKeeper schreef op 21 juli 2015 @ 15:05:

Waar komt die penisnijd vandaan?Doorgeslagen feminisme
quote:jo12345 schreef op 21 juli 2015 @ 15:06:

Gelukkig kon je jezelf nog net op het laatste moment terugkopen voor die ¤10,-!

Anders had je toch ongemerkt de rest van je leven aan die man vast gezeten! Het was goedkoper en toepasselijker geweest als ze vinger in de keel had gestoken en de drankjes had uitgekotst. How's that for a statement!
quote:Sensy12 schreef op 21 juli 2015 @ 15:11:

[...]

Doorgeslagen feminisme Hij had toch geen likkertje (ijsje ) gegeven?
Als ik uitga weet ik op het einde van de avond echt niet meer hoeveel drankjes ik moet betalen (ook als dat niet-alchohol is), dus ik zou nooisvanzeleven merken als de rekening 'niet klopt'.

Als er een drankje voor m'n neus wordt gezet heb ik dat ofwel zelf besteld, ofwel heeft mijn gesprekspartner dat besteld.

Als geen van beide het geval is dan vraag ik even waar dat drankje vandaan komt - barman kan zich ook vergist hebben.

Als dan toch zou blijken dat ik per ongeluk een drankje heb gedronken van iemand die ik niet moet zou ik hooguit denken 'je bent eraan voor de moeite' en me niet een soort van mentaal verkracht voelen of zo, want zo komt TO me wel over.
quote:Doreia schreef op 21 juli 2015 @ 15:01:

[...]

Ik snap hem niet. Ik lees hem toch echt al 6x aandachtig, maar ik begrijp hem niet. Dus hij is tegen zijn zin aan het proberen de vrouw een drankje aan te bieden?

En @defqon: je maakte wel stampij, want je geeft iemand niet zomaar 10 euro. Je hebt er wel duidelijk een reden bij vermeld neem ik aan? Anders voelen de overige stamgasten zich achtergesteld. Dan had je aan de bel moeten trekken en iedereen een rondje moeten geven natuurlijk.

Nee, dat heeft ze ook niet gedaan....

Ze heeft dat tientje betaald aan de barman zodat ze zeker zou weten dat ze dat ene drankje wel mooi zelf betaald had, snappie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven