Vakantie Engeland

23-07-2015 21:39 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Wie heeft er tips betreft reizen in en naar Engeland.

Qua leuke uitjes ( waterval, kasteel, uitgaan, zee, historische plekken en goedkope hotels / b&b o.i.d in het gebied tussen Manchester , blackpool, Birmingham en Liverpool.

Ik heb familie in kleinere plekken wonen maar qua leeftijd kan ik daar niet slapen of met hun een dagje weg. Helaas.

Mijn opa is laatst overleden en wil dus graag met mijn vriend naar het graf, familie en iets van Engeland laten zien!

We zijn van plan van te reizen met boot en auto. Ongeveer 1 week.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Gr zonneschijn 87
Chester beetje dwalen door het stadje en dan op de paarden wedden.
quote:Wie heeft er tips betreft reizen in en naar Engeland.

Qua leuke uitjes ( waterval, kasteel, uitgaan, zee, historische plekken en goedkope hotels / b&b o.i.d in het gebied tussen Manchester , blackpool, Birmingham en Liverpool. Heel veel van deze info vind je in een reisgids, eventueel uit de bieb.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb al een paar keer een huisje geboekt via Sykes Cottages. Ook bij Eurorelais hebben ze huisjes in Engeland. Ik zou gewoon iets leuks zoeken in de streek waar je heen wilt en dan van daaruit je uitstapjes maken.
En uitjes zijn er meer dan je dagen hebt. Zo ontzettend veel te zien en te doen in Engeland, aan kastelen, natuur en leuke stadjes.
Iets meer naar het oosten vanuit Blackpool, uurtje rijden en je zit in het prachtige Haworth, Skipton etc.

Heel mooi!
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
En sykes cottages is heel erg goed!

Mocht je iets zien, probeer dan het email adres of telefoonnummer van de cottage zelf te pakken te krijgen. Je krijgt dan korting van de eigenaar.

Je hoeft dan nl niet de kosten van Sykes te betalen.

😄👍🏻
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Bedankt!

Ik ga alles tips bekijken!
Ik ken dat gebied bijna als mijn broekzak omdat ik er familie heb wonen. Zomaar dingen die me even te binnen schieten:

- Chester en Chester Zoo. Chester is een leuk klein stadje op de grens met Wales. Het heeft inderdaad een renbaan. Ze hebben ook een stadsmuur en oude Romeinse opgravingen. Een tocht over de stadsmuur is erg leuk vind ik zelf. Wij parkeren de auto meestal in de parkeergarage op Pepper Street. Je kunt als je de parkeergarage uitloopt, gelijk de stadsmuur op. Verder heeft Chester ook een heel leuk centrum. Chester is een van mijn favoriete steden in Groot Brittannie.

- Llangollen: als je wat meer de tijd hebt zou je een uitstapje naar Wales kunnen maken. Llangollen is erg leuk en je kunt een rit met een stoomtrein naar de middle of nowhere maken.

- Llandudno: wat ook werkelijk een prachtig stadje is is Llandudno. Daar staan van die statige huizen aan het water en je kunt er een rit met de stoomtram maken. Er is ook een heerlijk strand aan een baai.

- Centrum van Liverpool en Manchester. Zelf vind ik Liverpool leuker dan Manchester omdat je in Liverpool heerlijk kunt wandelen aan de kaai. Manchester is nogal hectisch. Ik zou ook zo snel niet echt bijzondere dingen in Manchester kunnen benoemen behalve dan Old Trafford waar Manchester United speelt en het Museum of Science and Technology. Wat dat betreft heeft Liverpool toch duidelijk meer te bieden.

- Tatton Park Gardens, liggen vlakbij Manchester. Typisch Engels landhuis waar je in de tuinen kunt. Ze hebben er een oldtimer museum, je kunt er heerlijk wandelen en ze hebben er een grote speeltuin.

Verder nog:

- Blackpool. In Blackpool kijk je mensen en kijk je vooral je ogen uit. In Blackpool wonen nogal wat armere mensen zeg maar en het is echt heel erg vergane glorie.

- Lake district: hier is zoveel te zien en te doen dat je best even op internet kunt kijken.

- kastelen: Peckforton castle, de ruine van Beeston castle, Peveril Castle schieten me zo even te binnen. Peveril castle is in het lake district.

Andere leuke plaatsen zijn trouwens Great Budworth, Knutsford in Cheshire en Castleton in het Lake district.

- en wat ook leuk is is een narrow boat huren. Dat zijn hele lange, smalle boten en daarmee kun je dan over allerlei kanalen en aquaducten varen. Wel prijzig, maar zeker de moeite waard.

Wat een groot nadeel is aan Groot Brittannie, is dat alles duur is. Als je een heritage card hebt, dan heb je bij veel dingen korting, maar als je die niet hebt, betaal je de volle mep en dat loopt vaak aardig op helaas. Zo is een tour door Old Trafford al 18 pond per persoon inmiddels.
Het gebied wat je omschrijft is nog flink groot. Mijn aanrader zou zijn om in ieder geval een dag in het Peak District te wandelen. Erg mooi! Wij hebben een wandeling gemaakt vanuit Ilam Park naar de Dovedale Steppingstones https://www.nationaltrust.org.uk/article-1356405113085/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven