Ergenissen bij supermarkt

04-03-2015 20:06 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
In het kader van "onbelangrijk, maar toch even lekker zeuren"... Heb me net kapot geërgerd bij de supermarkt! Stond netjes in de rij bij de kassa te wachten totdat ik mijn spullen op de band kon zetten, met nog twee wachtenden voor me. Komt er achter mij een man staan met een kar vol boodschappen. Op dat moment gaat de kassa naast ons open, de kassiere zegt dat de volgende aan de beurt is en ja hoor... mijnheer racet als een gek met zijn kar naar die kassa en gaat doodgemoedereerd zijn kar staan uitladen zonder op of om te kijken. Ik vind dat zo aso!

Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je op zijn minst degene die voor je staat vraagt of hij of zij naar die kassa wil of ligt dat nou aan mij?

Naar aanleiding hiervan vraag ik me wel af of er nog meer mensen zich ergeren aan andere mensen in de supermarkt. Barst los zou ik zeggen
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2015 @ 13:44:

[...]

Dan staat degene die achter je staat keurig te wachten tot je het balkje neerlegt. Nou ja, je hebt manieren of je hebt ze niet.Ik heb heus wel manieren. Ik zorg er namelijk echt wel voor dat het balkje er ligt als mijn spullen worden gescand. Maar als ik zelf nog sta te wachten en er is nog iemand voor mij, waarom kan diegene achter mij dan zijn boodschappen niet neerleggen en nog even wachten op het balkje?
Vanaf nu zal boodschappen op de band leggen nooit meer hetzelfde zijn....
Ik zal het je nog sterker vertellen: er is eigenlijk maar 1 balkje per kassa nodig. Voordat de kassiere begint met jouw spullen te scannen zet ze het opzij, en dan zet jij het tussen jouw boodschappen en die van degene achter je. Klaar.

Dan zouden we wel van het gezeur af zijn.
quote:runningbaleys schreef op 24 juli 2015 @ 14:01:

[...]

Ik heb heus wel manieren. Ik zorg er namelijk echt wel voor dat het balkje er ligt als mijn spullen worden gescand. Maar als ik zelf nog sta te wachten en er is nog iemand voor mij, waarom kan diegene achter mij dan zijn boodschappen niet neerleggen en nog even wachten op het balkje?Omdat er nog geen plaats is op de lopende band?
verba volant, scripta manent.
Als er nog geen plaats is niet natuurlijk. Maar als er al een stuk band leeg is na mijn boodschappen. En de balkjes niet direct binnen handbereik zijn. En de kassiere bezig is met de spullen van de klant voor mij.
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2015 @ 13:44:

[...]

Dan staat degene die achter je staat keurig te wachten tot je het balkje neerlegt. Nou ja, je hebt manieren of je hebt ze niet.Precies, en als er vijf wachtenden voor je staan en je overduidelijk verwacht dat nummer 5 met zijn/haar oksels in de bloemkoolvan nummer 4 gaat hangen voor het laatste balkje, zodat jij je boodschappen nu kan neerleggen ipv over enkele seconden, dan heb je die niet.
Liever elitair dan een pauper!
iemand die mij begrijpt

Maar in alle eerlijkheid denk ik niet dat MD dit bedoelt. Zij wil gewoon dat als je normaal bij een balkje kan, je dat meteen achter je boodschappen neerlegt.

En ik zie het probleem niet als ik dat niet meteen doe.
Ik wil wel even zeggen dat ik heel goed weet wat een enorm luxeprobleem dit (en dit hele topic trouwens!) is.
Ik denk dat naast de winkelwagentjesmuntjes iedereen ook gewoon een eigen balkje moet hebben :-)
haha

Kassiere: mevrouw, u moet deze banaan nog afwegen

Klant: nee, dat is mijn beurtbalkje
quote:tialtngo schreef op 24 juli 2015 @ 09:47:

Volgens mij wordt het kassapersoneel bij de plaatselijke Appie niet meer geleerd om de band aan te zetten bij het inpakken. Vreselijk irritant, steeds moeten reiken naar je boodschappen die zo ongeveer naast de cassiere blijven staan.

Ik wacht nu steeds maar met inpakken tot ik gepind heb en de band wel aangaat.De kassière zet die band niet aan, dit gaat automatisch ;)
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
quote:04012016 schreef op 24 juli 2015 @ 15:06:

[...]

De kassière zet die band niet aan, dit gaat automatisch ;)Bij " mijn" supermarkt, gaat de band waar je als eerste de spullen opzet alleen automatisch, de inpakband gaat met een pedaaltje. Misschien is dat daar ook wel zo. Vind het inderdaad ook irritant dat de inpakband bij de AH eindeloos door blijft gaan, waardoor de boodschappen half in je tas worden geduwd.
Misschien moet jij al die ongeschreven regels eens op gaan schrijven MD. Een soort van 'Hoe heurt het in de supermarkt'.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mensen die de glazen deuren van de koelvitrines bij de AH open laten staan waardoor ik (dromer als ik ben, eerlijk is eerlijk) er natuurlijk vól tegenop loop en zoonlief bijna stukgaat van het lachen....
What have we done....
quote:hatsetats schreef op 24 juli 2015 @ 15:29:

Misschien moet jij al die ongeschreven regels eens op gaan schrijven MD. Een soort van 'Hoe heurt het in de supermarkt'. Of een TV special, samen met Jort.
quote:Kalliope schreef op 24 juli 2015 @ 15:39:

[...]

Of een TV special, samen met Jort.Goed idee, vooral als het ook nog een beetje schuift.
Goed, nog een ergernisje van vandaag dan: een man die het halve schap melk aan het doorzoeken was voor een pak melk dat tot de 30e verkocht mag worden, ipv de 29e. Als iedereen dat doet, kan de supermarkt al die 29-pakken weer weggooien. Dat je dat met vlees oid dat snel bederft, ok. Maar met een pak melk dat nog 1.5 week goed is maakt dat ene dagje ook niks uit.
Enorme last van rugpijn maar moest boodschappen doen want niets meer in huis😒. Ik stond waarschijnlijk zo chagerijnig te kijken dat een medeklant in het passeren van mij ( ik stond niet in de weg) spontaan "sorry " zei.

Achteraf best grappig.
never a failure, always a lesson
Hier bij de ah zitten alle bakken en pakken ijs en spul onder een dikke laag ijs. Heel vervelend want alle andere boodschappen worden zeiknat. Volgens mij is er iets goed mis met hun vriessysteem.
quote:Kalliope schreef op 24 juli 2015 @ 15:47:

Goed, nog een ergernisje van vandaag dan: een man die het halve schap melk aan het doorzoeken was voor een pak melk dat tot de 30e verkocht mag worden, ipv de 29e. Als iedereen dat doet, kan de supermarkt al die 29-pakken weer weggooien. Dat je dat met vlees oid dat snel bederft, ok. Maar met een pak melk dat nog 1.5 week goed is maakt dat ene dagje ook niks uit.Voor mensen die niet veel melk gebruiken maakt dat zeker uit. Als er bij jou thuis 'n pak per dag doorheen gaat, boeit het idd niet of het nog 2-3-4 of 5 dagen houdbaar is, maar voor degene die die melk wellicht koopt om cake te bakken en daarna ook af en toe 'ns een glaasje drinkt, is het wel fijn de langste houdbaarheidsdatum uit te zoeken.
Shoot first, ask questions later!
quote:gebruikersnaambestaatal1 schreef op 24 juli 2015 @ 15:25:

[...]

Bij " mijn" supermarkt, gaat de band waar je als eerste de spullen opzet alleen automatisch, de inpakband gaat met een pedaaltje. Misschien is dat daar ook wel zo. Vind het inderdaad ook irritant dat de inpakband bij de AH eindeloos door blijft gaan, waardoor de boodschappen half in je tas worden geduwd.Ik heb zelf gewerkt bij de AH, daar gaat het dus automatisch, veel klanten vonden het vervelend (inclusief ikzelf haha)
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?

Goed, nog een ergernisje van vandaag dan: een man die het halve schap melk aan het doorzoeken was voor een pak melk dat tot de 30e verkocht mag worden, ipv de 29e. Als iedereen dat doet, kan de supermarkt al die 29-pakken weer weggooien. Dat je dat met vlees oid dat snel bederft, ok. Maar met een pak melk dat nog 1.5 week goed is maakt dat ene dagje ook niks uit.Dat zou heeeeeel goed die van mij kunnen zijn. In het weekend staat er een vrouw achter te sissen :' Wat maakt dat dagje nou uit!!'. Dat ben ik dan.

Goed, nog een ergernisje van vandaag dan: een man die het halve schap melk aan het doorzoeken was voor een pak melk dat tot de 30e verkocht mag worden, ipv de 29e. Als iedereen dat doet, kan de supermarkt al die 29-pakken weer weggooien. Dat je dat met vlees oid dat snel bederft, ok. Maar met een pak melk dat nog 1.5 week goed is maakt dat ene dagje ook niks uit.

Mijn buurman zaliger deed dat ook. Als iets de uiterste datum naderde gooide hij het al weg. Hij is er niet ouder door geworden.

Als je lang met een pak melk doet koop je toch een klein pak i.p.v. een liter?
quote:redbuIIetje schreef op 24 juli 2015 @ 15:50:

[...]

Voor mensen die niet veel melk gebruiken maakt dat zeker uit. Als er bij jou thuis 'n pak per dag doorheen gaat, boeit het idd niet of het nog 2-3-4 of 5 dagen houdbaar is, maar voor degene die die melk wellicht koopt om cake te bakken en daarna ook af en toe 'ns een glaasje drinkt, is het wel fijn de langste houdbaarheidsdatum uit te zoeken.Daarom zeg ik: ik snap dat je het met dingen doet die snel bederven. In dit geval ging het echter om iets wat nog anderhalve week goed is. Als je veel langer dan anderhalve week met een pak melk doet, koop dan indd een half pak/houdbare melk/soja/kokos/amandel/rijst/of wat er nog meer is dat zo lang goed is melk.
quote:MarianneDavids schreef op 24 juli 2015 @ 15:54:

[...]

Mijn buurman zaliger deed dat ook. Als iets de uiterste datum naderde gooide hij het al weg. Hij is er niet ouder door geworden.

Als je lang met een pak melk doet koop je toch een klein pak i.p.v. een liter?

Precies..

En als er 29 op staat, issie de 30e echt niet ineens bedorven hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven