Zwanger in je Uppie

10-07-2015 09:22 1532 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het bespreken van je kinderwens en hoe deze te realiseren in Kind in je Uppie volgt hopelijk Zwanger in je Uppie.

Voor hen die willen verder praten over de zwangerschap en alles erom heen, welkom!

Aan tabellen doen wij niet, maar wat Uppie-info ivm hersenverweking wél:

Chica-1983, dochter geboren 15-01-2016

Wannabe79, uitgerekend 30-06-2016

Gavia, dochter februari 2014, zoon onderweg

Charade, uitgerekend 13-01-2016

Fiepie, zoon uit juli 2015

Frizz, zoon

Jiggles, uitgerekend 29-4-2016

Sunshine76, uitgerekend 09-09-2016

LKN, uitgerekend 18 april 2016

Spring, dochter geboren op 21-12-2015

Wil je ook in het lijstje? Kan! Dik gedrukt verzoek in topic graag.
JA gek he? ik word af en toe ook gek van mezlef. Gisteren in de stad kreeg ik elke keer als ik een lief roze broekje ofzo zag weer tranen in mijn ogen!

gelukkig kunnen we de hormonsters de schuld geven:-)
Nou ja ik weet ook zeker dat dat het is. Ik ervaar namelijk helemaal geen heftige emotie ofzo, maar die tranen zijn er wel. Ráár.
Hahaha Frizz, zoo herkenbaar. Ik riep ook altijd dat ik het geslacht niet zou willen weten, de verrassing leek me zo leuk. Maar eenmaal zwanger wil ik het toch graag weten, haha. En ik inderdaad vond ik zo'n pretecho daarvoor zo'n onzin, want je kan toch gewoon geduld hebben tot de 20 weken echo? Hahaha, nou niet dus. Maar wat fiepie ook zegt spreekt me echt aan. De 20 weken echo is natuurlijk echt een medische echo. En bij die extra geslachtsbepalingsecho nemen ze echt even de tijd om uitgebreid te kijken voor de leuk. Ik zou dus zeggen, lekker ervoor gaan!!!
Ow ps. De tranen en emoties herken ik dan weer niet, tot nu toe geen last van gehad. alleen mijn geheugen pfffffff, echt erg op het moment.
quote:Chica-1983 schreef op 25 juli 2015 @ 11:08:

Hahaha Frizz, zoo herkenbaar. Ik riep ook altijd dat ik het geslacht niet zou willen weten, de verrassing leek me zo leuk. Maar eenmaal zwanger wil ik het toch graag weten, haha. En ik inderdaad vond ik zo'n pretecho daarvoor zo'n onzin, want je kan toch gewoon geduld hebben tot de 20 weken echo? Hahaha, nou niet dus. Maar wat fiepie ook zegt spreekt me echt aan. De 20 weken echo is natuurlijk echt een medische echo. En bij die extra geslachtsbepalingsecho nemen ze echt even de tijd om uitgebreid te kijken voor de leuk. Ik zou dus zeggen, lekker ervoor gaan!!!

Té grappig. Het is echt vreemd wat hormonen met een mens doen. Mijn geheugen werkt gelukkig wel goed, maar ik herken het van de zwangerschap die uiteindelijk een miskraam werd (2012). Toen stond ik bijvoorbeeld midden in mijn eigen stad en wist de weg naar huis niet meer.

Het eerste trimester was ik ontzettend egocentrisch. Normaal ben ik behoorlijk empathisch en met anderen begaan, nu had ik een soort tunnelvisie en richtte ik me alleen op mezelf. Dat voelde ook echt als een hormonaal iets. En tegelijkertijd met het verdwijnen van de lichamelijke kwalen verdween ook dat egocentrische gevoel.

Ik ga vanmiddag even bij mijn ouders polsen wat ze van die pretecho zouden vinden.
Ik herken zowel de emoties als het geheugen! En het leuke is dat het steeds erger wordt naarmate je verder komt.

Bereid je maar vast voor
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Nou, dat wordt dan nog wat fiepie haha. Hoe is het bij jou? Rommelt het al?
Nee, nog heerlijk rustig hier. Hij is wel helemaal ingedaald wat af en toe wat oncomfortabel aanvoelt. En als hij druk beweegt voel ik nu ook echt dat ik echt weinig ruimte hem en kan het een beetje pijnlijk aanvoelen.

Maar nog geen teken van een aankomende bevalling
Mooi zo Fiep, je hebt toch ook nog even?

Chica hoe kom jij aan zoveel echo's dan?

Ik heb een vroege gehad ivm ooit een ontsteking in het kleine bekken, dus met 6 weken wilden ze kijken of het niet buitenbaarmoederlijk was. Daarna met 8+5 weken de termijnecho, en toen werd ik verwezen naar de gynaecoloog en die zei niks over een echo. Ik heb nu zelf ingevuld dat zij die van 8+5 voldoende vinden, ook al hebben ze die niet eens bekeken. Ik heb over een ruime week een belafspraak en over ruim 3 weken een afspraak met de verpleegkundige. Geen idee wat daar gaat gebeuren.
Ik ben nu 38,3 weken dus het schiet al aardig op hoor 😊

Aan de andere kant zou het ook nog ruim 3 weken kunnen duren.

Ik heb een echo gehad met week 7 in het AMC om mijn zwangerschap te bevestigen.

Toen met week 9 bij de vk

Met week 13 de termijnbepalingsecho

En de laatste was de 20 weken echo.

Misschien kan je het toch even navragen bij de gyn Frizz? Wie weet zijn ze er wel een vergeten
Eerste echo met 7 weken in de kliniek, om de zwangerschap te bevestigen.

Tweede echo met 8,5 weken bij de intake bij de verloskundige, die wou toch zelf ook nog even de zwangerschap bevestigen.

Derde echo met 10 weken, termijnecho.

Vierde echo met 13 weken, nekplooimeting en vroege 20 weken echo. Die vroege 20 weken echo was een onderzoek van het ziekenhuis om de toegevoegde waarde daarvan te onderzoeken. Dus je kon kiezen of je daaraan meedeed.

Vijfde echo met 14 weken. Was op controle bij de vk en we zouden alleen naar het hartje luisteren, maar ze kon het hartje niet vinden. Dus toen toch even met de echo gecontroleerd of het goed zat.

Overigens begreep ik dat normaal is alleen een termijnecho en een 20 weken echo, dus jouw situatie is normaler dan de mijne :-) Wat vervelend trouwens dat je naar de gyn moet, had je dat al verwacht of was dat een verrassing?

@Fiepie, spannend hoor! Rustig afwachten maar. Hopelijk hou je de laatste loodjes goed vol!
Héél spannend Fiepie. Zit je te 'wachten' of gaat het leven gewoon door?

Ik wist al hoor, dat ik naar de gyn moest. Dat zei mijn cardioloog al voordat ik zwanger werd en in het UMC waren ze het ermee eens. De gynaecoloog wilde echter eerst mijn medisch dossier, dat moeten ze hebben doorgenomen voor mijn belafspraak.

Ik heb trouwens ook helemaal geen bloedonderzoek gehad om te checken of ík wel gezond ben (op HIV ed), jullie wel?

Ben nu al bang dat ik dit ziekenhuis helemaal niks vind, vind de start zo raar. Maar het is het enige ziekenhuis waar ik woon.
Ik heb inderdaad alle echo's "uit de boekjes" ook gehad. Met 8 weken bij de verloskundige. 11 en 14 weken voor de combinatietest en de 20 weken echo deze week dus. Bij de aanmelding van de verloskundige heb ik ook meteen formulier voor alle bloedtesten meegekregen. Vraag het gewoon even na, beter een keer teveel gecheckt dan te weinig toch? Ik zeg altijd maar" vertrouwen is goed, controle is beter:-). Op veel momenten dat een hartstikke lastig uitgangspunt maar op dit punt??

Spannend fiepie, sterkte met de laatste loodjes!
Ze hebben min bloed onderzocht voordat ik aan de inseminaties begon. En later bij de nekplooimeting hebben ze ook weer bloed afgenomen.

Een maand geleden ben ik overgestapt naar de gyn en toen hebben ze in het ziekenhuis weer bloed afgenomen om mijn bloedgroep te bevestigen. Ik ben nu wel uitgeprikt...

Ik begin nu wel in de wachtmodus te komen hoor. Vooral omdat ik niet zoveel meer kan. Ik kan niet meer ver lopen, niet meer fietsen, ben heel snel moe etc. Het wordt gewoon steeds zwaarder.

Maar aan de andere kant geniet ik wel nog echt van zwanger zijn en mag het nog wel eventjes duren
Fiepie daarmee hebben ze volgens mij dan niet getest op HIV ed, dat moet ergens tussen de 8-13 weken ofzo. Of misschien hebben ze dat meegenomen in de nekplooimeting dan? Die heb ik niet gedaan. Ik zal het inderdaad nog even navragen als de gynaecoloog belt. Zou het gek zijn eigenlijk als ik niet geholpen wil worden door de arts in opleiding maar door de gynaecoloog zelf? Het betreft geen academisch ziekenhuis.

Dubbel dus Fiepie! Fijn dat je wel ook nog lekker geniet. Kom je wel toe aan sociale dingen doen nu?
Dat is helemaal niet gek hoor Frizz, het gaat om jouw lijf en jouw baby. Als je je beter voelt bij de gyn moet je dat ook gewoon kunnen zeggen.
Bij mij inderdaad bloed geprikt in de kliniek voor de inseminaties. Daarna nog bjj de verloskundige, bij 10 weken. En ivm rhesus moet ik in ieder geval bij 27 weken nog een keer.

Ik zou dat zeker aangeven hoor Frizz! Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij wat er allemaal gebeurd en wie je begeleidt. Ik lees zo dat dat nu niet helemaal het geval is bij jou, begrijp ik ook, dus ik zou dat zeker bespreekbaar maken!
Die bedoel ik Chica, bij de verloskundige. Nou ja, ik bel morgen wel om het te vragen.

En ik bekijk even het verloop van de komende twee afspraken.
Jeetje, ik heb een hele lading babyspullen gekregen. Ledikantje, badje, box, wagen, knuffels, aankleedkussen, wippertje enz enz. Wat een hoop zooi! Ben blij dat ik vorige jaar -niet geheel toevallig- verhuisd ben, anders had een kind nooit gepast.
quote:Frizz schreef op 26 juli 2015 @ 10:25:

Fiepie daarmee hebben ze volgens mij dan niet getest op HIV ed, dat moet ergens tussen de 8-13 weken ofzo. Of misschien hebben ze dat meegenomen in de nekplooimeting dan? Die heb ik niet gedaan. Ik zal het inderdaad nog even navragen als de gynaecoloog belt. Zou het gek zijn eigenlijk als ik niet geholpen wil worden door de arts in opleiding maar door de gynaecoloog zelf? Het betreft geen academisch ziekenhuis.

Dubbel dus Fiepie! Fijn dat je wel ook nog lekker geniet. Kom je wel toe aan sociale dingen doen nu?

Wrsch zal iedereen vinden dat dat niet gek is, maar ik vind het wel gek. Want ook een gyn in opleiding is gewoon arts en staat onder supervsie van een volleerde gyn.

Als het iemand is die je als persoon niet mag kun je nog om een ander vragen, maar op basis van opleiding vind ik echt nonsens.

Daarbij: zo'n arts in opleiding is wel het beste op de hoogte van de laatste inzichten en hij/zij kan in het eerste jaar van de opleiding zitten, maar ook in het laatste jaar en dan is hij/zij over een par maanden ineens niet meer in opleiding. Dan is het verschil met een volleerde gyn nog maar heel klein.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Maar de arts in opleiding is waarschijnlijk ook degene die is vergeten naar mijn echo te vragen, geen bloedonderzoek heeft afgenomen en me helemaal geen fijn gevoel gaf die eerste afspraak. Was zij niet in opleiding maar afgestudeerd en was het hetzelfde gelopen zou ik waarschijnlijk om een andere gynaecoloog hebben gevraagd. Maar omdat zij in opleiding is kan het dan ook worden opgelost door om de gynaecoloog zelf te verzoeken. Ik had echter al bedacht om eerst de volgende twee afspraken af te wachten.
quote:Frizz schreef op 26 juli 2015 @ 18:28:

Maar de arts in opleiding is waarschijnlijk ook degene die is vergeten naar mijn echo te vragen, geen bloedonderzoek heeft afgenomen en me helemaal geen fijn gevoel gaf die eerste afspraak. Was zij niet in opleiding maar afgestudeerd en was het hetzelfde gelopen zou ik waarschijnlijk om een andere gynaecoloog hebben gevraagd. Maar omdat zij in opleiding is kan het dan ook worden opgelost door om de gynaecoloog zelf te verzoeken. Ik had echter al bedacht om eerst de volgende twee afspraken af te wachten.

Maar dan zit het dus in de persoon en niet in de opleiding. Je kunt altijd om een andere arts vragen natuurlijk.

Over het algemeen volgen ze gewoon een protocol, dus dan is de kans groot dat je bij een andere arts exact hetzelfde zou zijn behandeld.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 26 juli 2015 @ 18:54:

[...]

Maar dan zit het dus in de persoon en niet in de opleiding. Je kunt altijd om een andere arts vragen natuurlijk.

Over het algemeen volgen ze gewoon een protocol, dus dan is de kans groot dat je bij een andere arts exact hetzelfde zou zijn behandeld.Precies. Ik vermoed alleen dat niet volgens protocol is gehandeld. Zo werd me bij het maken van de afspraak op het hart gedrukt de eerder gemaakte echo's mee te nemen omdat de arts die willen bekijken, maar stond ik na de afspraak buiten met de echo's nog in mijn tas. En heel internet verteld me over de bloedtest en ook het UMC zei dat de gynaecoloog dat zou doen, en niet gebeurd.
quote:Frizz schreef op 26 juli 2015 @ 18:59:

[...]

Precies. Ik vermoed alleen dat niet volgens protocol is gehandeld. Zo werd me bij het maken van de afspraak op het hart gedrukt de eerder gemaakte echo's mee te nemen omdat de arts die willen bekijken, maar stond ik na de afspraak buiten met de echo's nog in mijn tas. En heel internet verteld me over de bloedtest en ook het UMC zei dat de gynaecoloog dat zou doen, en niet gebeurd.Klinkt idd alsof het protocol niet gevolgd is. Hopelijk krijg je daar duidelijkheid over bij je volgende afspraak.

David Dunning
Ja zou fijn zijn. Nu heb ik er helemaal geen lekker gevoel bij. Sinds die afspraak al. Dus ben heel benieuwd hoe het de komende twee keer gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven