help!! vraagje!

02-07-2015 01:56 460 berichten
Alle reacties Link kopieren
! - ..
anoniem_240061 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 23:39
Reden: onbelangerijk
% gewijzigd
Lieverd, ik snap dat je twijfelt, maar even he: jij krijgt straks geen stagevergoeding meer, want hoogzwanger/net bevallen loop je geen stage. En je ouders gooien je op straat wanneer je dit moet vertellen zeg je? Dan stoppen ze waarschijnlijk ook met betalen voor je. Studiefinanciering terwijl je niet naar school gaat? Lijkt me niet he?

Dus dan ben je 100% overgeleverd aan het inkomen en de grillen van je vriendje die ieder moment toedeloe zou kunnen zeggen (en dat gebeurt veel vaker dan jij weten wil) en dan?

Dit komt niet zomaar op de pootjes terecht...
Zat ineens te denken, heb je een zus/nicht/broer/tante/goede buur, iemand waar je bij terecht kan met deze zorgen?
quote:jadaiswa schreef op 25 juli 2015 @ 20:39:

Lieverd, ik snap dat je twijfelt, maar even he: jij krijgt straks geen stagevergoeding meer, want hoogzwanger/net bevallen loop je geen stage. En je ouders gooien je op straat wanneer je dit moet vertellen zeg je? Dan stoppen ze waarschijnlijk ook met betalen voor je. Studiefinanciering terwijl je niet naar school gaat? Lijkt me niet he?

Dus dan ben je 100% overgeleverd aan het inkomen en de grillen van je vriendje die ieder moment toedeloe zou kunnen zeggen (en dat gebeurt veel vaker dan jij weten wil) en dan?

Dit komt niet zomaar op de pootjes terecht...Ik wil niet zo over alles nadenken maakt me echt verdrietig maar ik weet et dat et moet maar ja. En ik ben meer bij mn opa en oma opegroeit dan bij mn ouders omdat ik gewoon echt niet met ze overweg kan, nu gaat dat wel wat beter sinds ook medicijnen heb maar als k hun dit ga vertellen dan weet ik heel zeker dat het is "dag daan" en daar ben ik echt bang voor. Maar ik hebbhet met hem er ook over gehad en dan ga ik ook bij em in wonen maar dat kan niet nu.. en ja fk het is ook echt moeilijk en stom van me.
Daan, dat het stom was, kom op meid, dat weten we nu! Zand daarover hoor, want je kan er nu niets meer aan doen, en je gaat nooit meer zo'n fout maken, toch? Hoe verder dit topic vordert, hoe meer ik denk, stik, eigenlijk is het een lieverd! Hoe kan ik helpen?

Dus hoe moeilijk ook, laat het spijtstuk even los, je moet naar de toekomst kijken en zorgen dat je dingen voor jezelf duidelijk krijgt, hoe moeilijk ook. Want dat is het, dat snap ik heus.

Is het een optie om naar oma te gaan voor advies?
Je slikt ook nog andere medicijnen. Voor je eigen lichaam. Het kan zijn dat die ook invloed hebben op het vruchtje.

Je hebt zelf ene beperking schreef je. ik stel de vraag oprecht, dus niet om je aan te vallen: kun jij voor jezelf zorgen? Of woon je begeleid of is er sprake van dat je begeleid gaat wonen?
Tipje: doreia stelt heel goede vragen waar jij nu (misschien) geen antwoord op weet. Schrijf ze op, hoe moeilijk ook, want antwoorden hoe hard/moeilijk ook bieden je uiteindelijk zekerheid. Uiteindelijk heb je daar meer aan dan die onzekerheid waar je nu in ronddwaalt.
quote:jadaiswa schreef op 25 juli 2015 @ 21:00:

Daan, dat het stom was, kom op meid, dat weten we nu! Zand daarover hoor, want je kan er nu niets meer aan doen, en je gaat nooit meer zo'n fout maken, toch? Hoe verder dit topic vordert, hoe meer ik denk, stik, eigenlijk is het een lieverd! Hoe kan ik helpen?

Dus hoe moeilijk ook, laat het spijtstuk even los, je moet naar de toekomst kijken en zorgen dat je dingen voor jezelf duidelijk krijgt, hoe moeilijk ook. Want dat is het, dat snap ik heus.

Is het een optie om naar oma te gaan voor advies?

Ja maar nu zo iedereen al die dingen zegt dat alles dan om de kleine draat et is wel logisch ook maar ik kan dat toch niet. En ben echt geen lieverd hoor dan zou k niet zo stom zijn haha.

Ik zou echt graag naar mn oma gaan toen ging is t zo goed allemaal was echt de beste persoon op aarde maar is helaas heel erg ziek
Scheveningen1996 ik las je openingspost en nu de laatste twee pagina. Ik wil je even zeggen dat ik veel mensen vaak zo snel in het verweer zie gaan zoals jij maar dat als ik de laatste twee pagina's zo lees je al 'gegroeid' bent en probeert om alle tips in je op te nemen. Iets wat ik echt heel knap van je vind! Houd dit ook vol want ondanks dat ik niet veel schrijf zie ik vaker reacties van jadaiswa en Doreia en zij hebben naar mij idee echt hele goede tips. Zelf heb ik geen ervaring met jouw situatie maar wel met 'spannende' dokters bezoeken. Schrijf al je vragen op is ook mijn ervaring. En ga ze een voor een af. Als de dokter ze beantwoord heeft kan je de vraag nog een keer terug lezen en voor jezelf nagaan of je nu echt een antwoord hebt. HA wil het zeker meerdere keren vertellen en geen vraag is dom. Je moet een keuze gaan maken en geen van beide opties is heel makkelijk maar ik wens je veel succes!
Stom of naïef?

Ik geloof op dit moment in het laatste.

Je oma is heel ziek, wat erg voor je!

Dat stukje vastigheid was nu zo fijn geweest... En vroeg of laat komt ze hier ook achter, wat je ook doet. Ik vind het veel om alleen te dragen, meid.
quote:bibi72 schreef op 03 juli 2015 @ 22:20:

[...]

Inmiddels te laat voor TO: voor de MAP hoef je niet naar de huisarts, is gewoon verkrijgbaar bij iedere drogist.Nooit geweten! Dacht ook dat je daarvoor naar de HA moest
quote:Melli schreef op 25 juli 2015 @ 22:43:

[...]

Nooit geweten! Dacht ook dat je daarvoor naar de HA moest Bij de zwangerschapstesten in het rek!
quote:jadaiswa schreef op 25 juli 2015 @ 21:38:

Stom of naïef?

Ik geloof op dit moment in het laatste.

Je oma is heel ziek, wat erg voor je!

Dat stukje vastigheid was nu zo fijn geweest... En vroeg of laat komt ze hier ook achter, wat je ook doet. Ik vind het veel om alleen te dragen, meid.Ja daarom ben ik ook weer bij mn ouders en gaat op zich goed maar k kan ze t echt niet vertellen..! Ik zou het wel kunnen bespreken met mn zus ofs maar ik weet niet of ik daar veel aan heb.. mn "vriend die is wel goed voor me hoor en vind et allemaal ook ontzetten kloten maar als nog et blijft mn eigen schuld en denk er gewoon niet veel over na... maar k kan alleen hopen dat er goed komt dankjewel dat je zo lief bent !!
Iedereen kan fouten maken, wat voor mij verschil maakt is hoe iemand zich opstelt: jij maakt excuses als je in het heetst van de strijd iets verkeerds zegt, bent bereid naar jezelf te kijken en verdient dan een helpende hand. Punt. Als je me nodig hebt, gewoon een pb sturen hoor. Misschien kan ik iets voor je doen.
Je moet het je ouders wel vertellen. Straks ben je elke ochtend misselijk misschien wel. Of krijg je een spontane miskraam. En anders groeit je buik. Moet je naar de afspraken verloskundige. Je kan dit niet verbergen. Dat kan alleen op de televisie, maar dit is echt. Dit is je echte leven en je bent ECHT zwanger.

De medicijnen die je nu slikt voor jezelf, mag je die slikken tijdens je zwangerschap?

Wie gaat er maandag met je mee naar de huisarts?

Echt, mijn advies is: vraag de huisarts voor een overtijdbehandeling en vervolgens om een nieuwe vorm van anticonceptie.

Je hebt namelijk dit vruchtje al een 22 dagen de pil en een morning after pil laten ondergaan. Je slikt geen foliumzuur en je slikt medicijnen voor jezelf. De kans dat dit een goed en gezond kindje is lijkt mij (maar ik ben gewoon maar iemand) minder dan normaal. Dat wil je dit vruchtje toch niet aandoen?
quote:jadaiswa schreef op 25 juli 2015 @ 22:54:

Iedereen kan fouten maken, wat voor mij verschil maakt is hoe iemand zich opstelt: jij maakt excuses als je in het heetst van de strijd iets verkeerds zegt, bent bereid naar jezelf te kijken en verdient dan een helpende hand. Punt. Als je me nodig hebt, gewoon een pb sturen hoor. Misschien kan ik iets voor je doen.Dankjewel dat is super lief!
Scheveningen, sorry dat ik zo kwam binnen vallen maar ik zag pas later dat jullie al op pagina 11 waren..

Ik heb niet alles gelezen, maar ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en wat ik als advies kan mee geven is, blijf erover praten en stel vragen. Wat je besluit ook mag zijn.

Ik sprak er niet over en dat is over gegaan in een depressie. Dat heeft me nog jaren achtervolgd!!

Succes lieverd
quote:Doreia schreef op 25 juli 2015 @ 22:59:

Je moet het je ouders wel vertellen. Straks ben je elke ochtend misselijk misschien wel. Of krijg je een spontane miskraam. En anders groeit je buik. Moet je naar de afspraken verloskundige. Je kan dit niet verbergen. Dat kan alleen op de televisie, maar dit is echt. Dit is je echte leven en je bent ECHT zwanger.

De medicijnen die je nu slikt voor jezelf, mag je die slikken tijdens je zwangerschap?

Wie gaat er maandag met je mee naar de huisarts?

Echt, mijn advies is: vraag de huisarts voor een overtijdbehandeling en vervolgens om een nieuwe vorm van anticonceptie.

Je hebt namelijk dit vruchtje al een 22 dagen de pil en een morning after pil laten ondergaan. Je slikt geen foliumzuur en je slikt medicijnen voor jezelf. De kans dat dit een goed en gezond kindje is lijkt mij (maar ik ben gewoon maar iemand) minder dan normaal. Dat wil je dit vruchtje toch niet aandoen?

Ik weet dat ik echt zwanger ben en dat het geen tv programma is !! Maar zoals k al zij als ik et tegen me ouders ga zeggen gaat het mis ben k bang en ga et ze vast wel vertellen maar k wacht er gewoon nog ff liever mee.

De medicijnen die ik gebruik Dexamfetamine 5mg en weet niet hoeverre dat kan met zwangerschap maar dat besprekene met de ha

Ik weet dat ik dit niet kan verbergen maar ik wil eerst even kijken met hem hoe en wat ens.
quote:jadaiswa schreef op 25 juli 2015 @ 22:46:

[...]

Bij de zwangerschapstesten in het rek!Oké! Gaat een wereld voor me open!
quote:Melli schreef op 25 juli 2015 @ 23:13:

Scheveningen, sorry dat ik zo kwam binnen vallen maar ik zag pas later dat jullie al op pagina 11 waren..

Ik heb niet alles gelezen, maar ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd.

Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten en wat ik als advies kan mee geven is, blijf erover praten en stel vragen. Wat je besluit ook mag zijn.

Ik sprak er niet over en dat is over gegaan in een depressie. Dat heeft me nog jaren achtervolgd!!

Succes lieverd Als ik mag vragen, hoe is het afgelopen??
quote:Scheveningen1996 schreef op 25 juli 2015 @ 23:15:

[...]

Ik weet dat ik echt zwanger ben en dat het geen tv programma is !! Maar zoals k al zij als ik et tegen me ouders ga zeggen gaat het mis ben k bang en ga et ze vast wel vertellen maar k wacht er gewoon nog ff liever mee.

De medicijnen die ik gebruik Dexamfetamine 5mg en weet niet hoeverre dat kan met zwangerschap maar dat besprekene met de ha

Ik weet dat ik dit niet kan verbergen maar ik wil eerst even kijken met hem hoe en wat ens.

Wie gaat er met je mee naar de huisarts maandag? Heb je al gebeld en heb je al echt een afspraak staan? Ga er niet alleen naartoe.

Verder lees ik over dit medicijn op internet:

Zwangerschap

Gebruik dit middel NIET tijdens de zwangerschap of als u binnenkort zwanger wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend.

Als u dit middel gebruikt en u denkt erover zwanger te worden, overleg dan met uw arts. Mogelijk kan de arts u (tijdelijk) een ander middel voorschrijven, dat u wel veilig kunt gebruiken.
Ik heb er toen der tijd voor gekozen om het weg te laten halen. Dat is niet in mijn koude kleren gaan zitten.

Heb ik er spijt van? Nee, want dat voor mij toen de juiste beslissing. Zal ik het ooit nog een keer doen? Nee, want ik zal het niet meer over mijn hart kunnen verkrijgen om zoiets nog een keer te doen.

Ik weet dat het tegenstrijdig is, maar het ene gevoel was voor de abortus en het andere gevoel kwam erna.
quote:Doreia schreef op 25 juli 2015 @ 23:34:

[...]

Wie gaat er met je mee naar de huisarts maandag? Heb je al gebeld en heb je al echt een afspraak staan? Ga er niet alleen naartoe.

Verder lees ik over dit medicijn op internet:

Zwangerschap

Gebruik dit middel NIET tijdens de zwangerschap of als u binnenkort zwanger wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend.

Als u dit middel gebruikt en u denkt erover zwanger te worden, overleg dan met uw arts. Mogelijk kan de arts u (tijdelijk) een ander middel voorschrijven, dat u wel veilig kunt gebruiken.

Ik bespreek dat ovrr het medicijn wel even met de ha. Want anders maak me overal druk om nu

Hij gaat met mee na ha
quote:Melli schreef op 25 juli 2015 @ 23:34:

Ik heb er toen der tijd voor gekozen om het weg te laten halen. Dat is niet in mijn koude kleren gaan zitten.

Heb ik er spijt van? Nee, want dat voor mij toen de juiste beslissing. Zal ik het ooit nog een keer doen? Nee, want ik zal het niet meer over mijn hart kunnen verkrijgen om zoiets nog een keer te doen.

Ik weet dat het tegenstrijdig is, maar het ene gevoel was voor de abortus en het andere gevoel kwam erna.Vind et e heel knap van je dat je je verhaal vertel, waarom zou je het nu bijv nier nog een keer doen? Lijkt alsof het dan niks os maar omdat je dat zegt ben k er wel.benieiwd na
Ik voel me echt even zwaar klote op dit moment en weet gewoon allemaal niet.

Miss had ik dit topic niet moeten openene ben normaal niet iemand die gauw alles deelt al helemaal niet met onbekende maar via internet is et zo makkelijk je schrijft et zo weg.

Geen vaste relatie en en en wel seks jaa k denk daar niet bij na, ben heel impulsief maar et kan miss over komen als excuus wat k hier echt niet voor wil gebruiken maar door de pdd nos gaat et soms gewoon niet goed. Door die medicijnen gaat et echt goed met me en ja k ben verliefd super super verliefd op hem, en zou zovele over hem kunnen vertellen. Maar et is alsnog dom van mij, lange tijd gestopt met pil, weer begonnen, vergeten en dan seks hebben... jaa..

Sommige vrouwen die willen graag een kindje en het lukt ze niet terwijl ze de leeftijd hebben en de euze maken voor die dat ze zwanger worden en een familie stichten.. en dan kom ik, 18 jaar en k heb het brijn van een varken en zo ego als de pest. Als mn haar en makeuoje goed zit s mn dag weer helemaal goed, maaja.. k ben ik en ben wie ik ben en iedereen is zo als die is. Maar op dit momemt ben k zo bang en verdrietig en k heb de grootste fout in mijn leven gedaan. En nu moet k het maar voelen.. en als ik het wil houden is et wel gedaan met mij leven. Maar als k et weg laat halen ben k ook een tiefes ego wijf.

Er leeft iets in mij wat k niet wil, waar k nooit in mijn eentje voor kan zorgen, en dat vruchtje kan een mens worden zoals een wondertje wat mn oma altijd over mij zij dat ik een wondeertje ben. En dan wil k et vermoorden omdat ik et zelf zo vertieft heb en ik een pleures dom varken ben die altijd de fout in gaat.. moet een anrere mensen leven voor mij boeten et is niet normaal.. ik schrijf zoveel denk veelete veel en k ben echt verdrietig.

K wil graag naar mn oma en alles vertellen majaa k weet dat ze et niet begrijot en mijn ouders.. die begrijpen mij nooit en k wil niet dat et bij.miijn kleine zo gaat als bij.me zelf.. pleeg gezin en internaat en bij je opa en oma.opgroeien waar ik et wel heel goed hadm maa geen pape of mame die je liefde geven.. k wil niet dat ik et kleintje het zelfde aan doe als me eigen.. k wil ook niet een wonder weg nemen do9t me eigen fouten ..

Ik weetet niet..
Scheveningen, niemand kan voor jou bepalen of je het weg moet laten halen of niet. Wij geven jou advies, maar jij bent diegene die uiteindelijk met die keuze moet leven. Als jij denkt dat het het beste is om het te houden en denkt het een goed leven te kunnen geven, dan is dat jouw keuze. Uit de echos kan al een hoop blijken of het wel of niet gezond is. Als het echt een ziek kindje is dan is de kans op een miskraam ook heel groot.

Als je het weg laat halen ben je echt geen moordenaar. Het is nu nog zo klein en als je bijv week 5 zwangerschap opzoekt kan je zien dat het nu nog maar 3mm is. Het heeft voorlopig nog geeneens hersens.

De vrouwen die 5 jaar bezig zijn voor een kindje staan in een compleet andere situatie. Ik vind het ook heel naar voor ze en gun ze een kindje, maar jij gaat hun daar niet bij helpen. Je bent nog maar 18 en hebt pdd nos.. Was je ouder of gezond geweest en had je je eigen leven onder controle dan was dit een hele andere discussie.

Zie jij een leven met kindje voor je? En dan ook de tijden dat het kindje uren gaat huilen. Kan je daar mee omgaan? Wil je terecht in een huis met allemaal jonge moeders? Of zal jouw kindje direct in een pleeggezin moeten?

Zie je je ouders nog? Mocht je besluiten het kindje te houden dan gaat je buik groeien en komen ze er toch een keer achter. Misschien beter zelf vertellen dan via via..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven