wat te doen met veranderde vriendin?

26-07-2015 18:49 85 berichten
Vanaf de middelbare school had ik een goede vriendin waar ik veel steun aan had. We gingen regelmatig samen winkelen en bleven toch altijd contact houden. We praatten over van alles en vooral over jongens. Het was bij haar af en toe meer klagen dan praten. De wanhoop waarom ze nog geen vriend had straalde ze uit tijdens haar gesprekken. Ondanks dat hadden we een leuke tijd. Tot 8 jaar geleden, toen ging het mis. Ze kreeg dan eindelijk de knul van haar dromen. Nou, ik heb het geweten. Al haar aandacht ging naar hem. Als we een dagje gingen winkelen deed zij niets anders dan met de jongeman smsen en bellen, tot mijn ergernis. Als ik er dan wat van zei "gunde ik haar geen vriend" en "moest ik de jongen niet". Ik had ook al voorzichtig de jongen zelf proberen te benaderen, dat ik het een beetje storend vond, maar de kerel zei: "Laat haar toch." Ja, en toen was er ruzie. Ik heb toen subtiel en netjes de vriendschap met deze -niet voor rede vatbare- vriendin beëindigd en vervolgens kreeg ik ook nog een mail terug dat ze hier geen problemen mee scheen te hebben en ze verweet mij dat ik me misdragen had... een paar jaar daarna hadden we het weer geprobeerd maar de aandacht van haar ging weer alleen maar naar de jongeman. Mijn ex was toen gelukkig ook bij deze afspraak, wat resulteerde in dat zij met hem zeker een meter voor ons liep! Ik maar weer niks laten horen, maar het zat me nog niet lekker. Dus ik heb een aantal jaren later toch maar weer contact gezocht, met de hoop dat ze wat opgehelderd was nu ze de vriend al jaren had. Leuke mails naar elkaar gestuurd, iedere dag. Dus mijn hoop werd er groter door en we gingen weer met zijn vieren afspreken, met mijn huidige vriend, haar vriend, zij en ik. (ja, de vriend moest echt mee!) en daar gingen we dan. We gingen bij de lunchroom zitten en zij gingen als eerste bestellen en mijn vriend en ik moesten de plaats bezet houden, was namelijk erg druk... zij hadden hun eten. Wij bestellen, zagen we tijdens het bestellen dat het tweetal al begonnen was met eten... daar begon ik me mateloos aan te irriteren. Daarna nog wat rondgelopen, zij heeft wel een beetje tegen me gepraat, maar meestal was ze toch bij haar vriendje in de buurt en was ze daar alles mee aan het bespreken. Later zijn we in een café gaan zitten en moesten mijn vriend en ik naar een klef stelletje staren al die minuten lang. Geknuffel, neusje-neusje, kleine kusjes, dat allemaal.

Ik weet niet meer wat ik met deze vriendin aan moet. Het is niet meer de vriendin waar ik zo veel lol mee had en die me zo gesteund heeft. Zit er wel mee. Wat vinden jullie?
Ik vind het heel fijn voor haar dat ze zo gelukkig is.

Als jij de vriendschap zat bent zet je er een streep onder, zo simpel is dat. Het klinkt alsof jullie niet zo goed meer bij elkaar passen.
Alle reacties Link kopieren
Geen energie meer in steken
Ik vind je een zeur. Je komt jaloers over. Alsof je haar aandacht niet wil delen.

Je hebt serieus een vriendschap verbroken omdat zij teveel met haar vriend smste??

Ze was gewoon gigantisch verliefd, dat bellen en smsen word meestal wel minder.

Tuurlijk mag je daar wat van zeggen maar er een vriendschap om verbreken vind ik wel erg ver gaan. Stelde dus duidelijk niks voor deze vriendschap.

"Dus mijn hoop werd er groter door en we gingen weer met zijn vieren afspreken, met mijn huidige vriend, haar vriend, zij en ik. (ja, de vriend moest echt mee!)"

Euh hallo pot, hier is ketel, je ziet zwart.

Jouw vriend was toch zeker ook mee.

Misschien dacht ze wel hetzelfde.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Jammer, maar helaas. Als ze zelfs nu, nadat ze al een hele tijd met die jongen heeft, nog steeds niet is veranderd, dan verandert ze nooit.
Ik vind dat je het niet kan maken om achter haar rug om contact op te nem er n met hasr vriend om te vragen om minder te a ppen als jouw vriendin bij jou is.

Als je daar een probleem mee hebt bespreek je dat met haar en niet met haar vriend.

Verder zou ik ook geen trek hebben in een vrjendin die steeds zo bezig is met hasr vriend en dan geen aandacht heeft voor jou. Als een gesprek daarover niet helpt dan zou ik de vriendschap latrn doodbloeden.
Je moet niets, je hoeft geen contact te hebben, je hoeft je niet onbeschoft te laten behandelen en jij en je vriend hoeven niet naar gelebber te kijken in de kroeg; dat jij jezelf allemaal aan en niemand anders.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind je niet zo leuk overkomen.

Hoezo ga jij achter haar rug om contact opnemen met haar vriend om aan te geven wat jou stoort aan haar?

Zij was jouw vriendin dus je had het met haar moeten bespreken.

En wat maakt het nou uit dat die 2 al begonnen met eten? Jullie moesten nog bestellen, kan me voorstellen dat hun eten koud zou zijn tegen de tijd dat jullie eten arriveerde.

Anyway, jullie hebben het nu een paar keer geprobeerd en er is elke keer wat. Soms veranderen mensen (jij of zij). Accepteer dat het nooit meer was zoals het vroeger was en ga verder met je leven.

Hoe oud ben jij trouwens? Je komt erg jong over.
Je hebt 8 jaar geleden de vriendschap verbroken omdat ze meer aandacht had voor haar vriend dan voor jou. Jullie hebben nog twee keer geprobeerd weer vriendinnen te worden, maar zij heeft nog steeds meer aandacht voor haar vriend dan voor jou. Move on.
quote:MadameQetesh schreef op 26 juli 2015 @ 18:57:

Ik vind je een zeur. Je komt jaloers over. Alsof je haar aandacht niet wil delen.

Je hebt serieus een vriendschap verbroken omdat zij teveel met haar vriend smste??

Ze was gewoon gigantisch verliefd, dat bellen en smsen word meestal wel minder.

Tuurlijk mag je daar wat van zeggen maar er een vriendschap om verbreken vind ik wel erg ver gaan. Stelde dus duidelijk niks voor deze vriendschap.

"Dus mijn hoop werd er groter door en we gingen weer met zijn vieren afspreken, met mijn huidige vriend, haar vriend, zij en ik. (ja, de vriend moest echt mee!)"

Euh hallo pot, hier is ketel, je ziet zwart.

Jouw vriend was toch zeker ook mee.

Misschien dacht ze wel hetzelfde.

Ja, mijn vriend ging mee omdat zij haar vriend erbij wilde hebben. Als ik in mijn eentje was gegaan, weet ik dat ik ook echt de hele afspraak 'in mijn eentje' was. Ik heb de vriendschap verbroken omdat ik netjes tegen haar heb proberen te zeggen dat ik het vervelend vond dat ze de hele dag, om de paar minuten, op haar telefoon keek, en hem ging smsen, maar ik een sneer terugkreeg. Dat is normaal volgens jou? Ik vind t prima dat ze een vriend heeft, maar dan moet ze mij niet afsnauwen als ik iets zeg wat ik minder leuk vind, nadat zij me al die jaren de oren van het hoofd heeft geklaagd over het feit dat ze nog geen vriend had.

Ik ben het niet met jou eens. Ik vind mezelf geen zeur en ben al helemaal niet jaloers. Ik heb deze meid al die jaren gesteund en getroost omdat ze haar wens niet vervuld had. En nu heeft ze haar wens vervuld, krijg ik een sneer om iets simpels.
quote:minnimouse schreef op 26 juli 2015 @ 19:03:

Ik vind je niet zo leuk overkomen.

Hoezo ga jij achter haar rug om contact opnemen met haar vriend om aan te geven wat jou stoort aan haar?

Zij was jouw vriendin dus je had het met haar moeten bespreken.

En wat maakt het nou uit dat die 2 al begonnen met eten? Jullie moesten nog bestellen, kan me voorstellen dat hun eten koud zou zijn tegen de tijd dat jullie eten arriveerde.

Anyway, jullie hebben het nu een paar keer geprobeerd en er is elke keer wat. Soms veranderen mensen (jij of zij). Accepteer dat het nooit meer was zoals het vroeger was en ga verder met je leven.

Hoe oud ben jij trouwens? Je komt erg jong over.

Als je goed leest, lees je dat ik voordat ik die vriend benaderd heb, haar ook al eens benaderd heb, maar zij me afkatte.

Ik ben 25 trouwens.
Je stapt er wel erg makkelijk over heen dat jij achter haar rug om contact opgenomen hebt met ha a r vriend om hem aan te spreken op gedrag waar zij geen enkel probleem mee heeft en zelfs wel gewenst vindt.

Daar zou ik dan weer absoluut niet van gediend zijn.

Als zij je afkatte en je daar niet van gediend bent dan spreek je haar daar op aan. Of je verbreekt de vrienschap. Ma a r je gaat niet huilie huilie doen bij ha a r vriend. Daar mee beschadig je haar vertrouwen in jou en stookt in haar relatie.
Wat zou jij gedaan hebben dan?
Je hebt met je gedrag je eigen probleem veroorzaakt.

Als je haar even had gelaten met haar gezwijmel en leuk mee had gedaan was het vanzelf minder geworden.

Haar vriend vragen minder te appen vind ik raar.

Als je het wat had gelaten was ze vanzelf weer wat op aarde gekomen.

Nu heeft ze het idee aan jou te moeten laten zien hoe geweldig ze het wel niet heeft omdat je je al zo hebt opgesteld.

Je laat geen vriendschap klappen op 1 sneer en ze wil nog wel steeds met je afspreken.

Dat gedoe met die latere afspraak heeft nergens iets meer mee te maken. Wat een gezeur over dat eten. ZE kan gewoon geen goed meer doen bij jou.
Het is toch al jaren geen vriendschap meer? Lekker laten gaan.
Ik snap je wel een beetje hoor kerstvrouw. Ik hou er ook niet van als vriendinnen ineens niets meer kunnen zonder hun wederhelft en als je met z'n tweeën bent niet het gesprek samen centraal staat maar het contact met de vriend via sms'jes.

Ik denk dat jullie teveel verschillen hierin, want zij verandert dit niet.
quote:Kerstvrouw schreef op 26 juli 2015 @ 19:19:

Wat zou jij gedaan hebben dan?

Niks. Je gaat niet dood van een beetje meezwijmelen. Eten kan ikzelf en heb dan toch mijn mondvol dus praten lukt toch niet. Winkelen kan ook prima als iemand staat te appen en dan laat ik wel leuke dingen zien.

Gaat allemaal wel over.
En als ik een vriendje had moest ik de aandacht er wel bij houden, dan kon ze t niet hebben dat ik even iets minder af wilde spreken en werd ze boos of verdrietig. Dat zeg ik er nu even bij. Ja, nu pas. Maar goed, schijnbaar is t wel nodig dat ik het er even bij vermeld. Dat verheldert misschien een hoop.
quote:Kerstvrouw schreef op 26 juli 2015 @ 19:08:

[...]

Ja, mijn vriend ging mee omdat zij haar vriend erbij wilde hebben. Als ik in mijn eentje was gegaan, weet ik dat ik ook echt de hele afspraak 'in mijn eentje' was. Ik heb de vriendschap verbroken omdat ik netjes tegen haar heb proberen te zeggen dat ik het vervelend vond dat ze de hele dag, om de paar minuten, op haar telefoon keek, en hem ging smsen, maar ik een sneer terugkreeg. Dat is normaal volgens jou? Ik vind t prima dat ze een vriend heeft, maar dan moet ze mij niet afsnauwen als ik iets zeg wat ik minder leuk vind, nadat zij me al die jaren de oren van het hoofd heeft geklaagd over het feit dat ze nog geen vriend had.

Ik ben het niet met jou eens. Ik vind mezelf geen zeur en ben al helemaal niet jaloers. Ik heb deze meid al die jaren gesteund en getroost omdat ze haar wens niet vervuld had. En nu heeft ze haar wens vervuld, krijg ik een sneer om iets simpels.

En het is volgens jou normaal om na een sneer meteen de vriendschap te verbreken?

Je spreekt haar aan op iets, moet zij dan ja en amen tegen je zeggen?

Het staat haar vrij het niet met je eens te zijn. Verbreek je altijd relatie na een ruzie of sneer?

Je doet alsof ze je bijna op haar blote knietjes mag bedanken en heel dankbaar moet zijn dat ze jouw had.

Ik vind je wel degelijk jaloers overkomen. Alsof je haar niet wil delen.

Hoe je doet lijk je me ook niet een heel leuke vriendin.
Er zijn 2 opties of je negeert haar constante op haar telefoon kijken en geklef met ha a r vriend of je verbreekt de vriendschap.

Je kan niet verwachten dat zij zich gaat aanpassen an jouw normen en waarden. Je hebt aangegeven dat je je er aan stoort. Als zij jou als een duerbare vriendin beschouwd houdt ze daar rekening mee. Zo niet dan passen jullie niet meer bij elkaar en is het hoe spijtig ook einde vriendschsp.
quote:Kerstvrouw schreef op 26 juli 2015 @ 19:24:

En als ik een vriendje had moest ik de aandacht er wel bij houden, dan kon ze t niet hebben dat ik even iets minder af wilde spreken en werd ze boos of verdrietig. Dat zeg ik er nu even bij. Ja, nu pas. Maar goed, schijnbaar is t wel nodig dat ik het er even bij vermeld. Dat verheldert misschien een hoop.

Nou dan had je haar dit moeten zeggen. Je kan er een heel groot punt van maken of er gewoon even flink van balen.

Dat dit je het waard is geweest een vriendschap stuk te maken.

Dit is geen vriendschap meer, misschien kennissen.
Haar vriend benaderen achter haar rug is wel een trieste actie eigenlijk. Daar was ik als ik vriendin nou wel boos om geworden.
quote:MadameQetesh schreef op 26 juli 2015 @ 19:24:

[...]

En het is volgens jou normaal om na een sneer meteen de vriendschap te verbreken?

Je spreekt haar aan op iets, moet zij dan ja en amen tegen je zeggen?

Het staat haar vrij het niet met je eens te zijn. Verbreek je altijd relatie na een ruzie of sneer?

Je doet alsof ze je bijna op haar blote knietjes mag bedanken en heel dankbaar moet zijn dat ze jouw had.

Ik vind je wel degelijk jaloers overkomen. Alsof je haar niet wil delen.

Hoe je doet lijk je me ook niet een heel leuke vriendin.

één sneer? Je moest eens weten wat ik allemaal over me heen heb gekregen... Als we op msn waren en ik reageerde een paar minuten niet, raakte ze meteen in paniek. Als ik niet kon afspreken snauwde ze me af dat ik haar niet moest, ik moest haar opbeuren omdat ze zo wanhopig was, dat soort dingen. Jammer dat ik dit moet vertellen want dit is eigenlijk privé maar ja, schijnbaar ben ik volgens een groot aantal van jullie de slechterik (wat ik dus absoluut niet ben) dus is t nodig om dit te vermelden.

En claimgedrag, echt... dat is wel het laatste dat ik vertoon... kom op zeg.
Blijkbaar heeft zij er geen behoefte aan om met jou alleen af te spreken. Bovendien heeft ze tijdens jullie 'break'periodes ook niet haar best gedaan om contact met jou te houden. Ze heeft denk ik geen behoefte meer aan wat eens jullie vriendschap was.
Vriendschap laten gaan. Hetzelfde gehad met een vroegere vriendin van me. En ik dacht dat het aan mij lag. Na 3 jaar dacht ik; de beginfase is voorbij, ze begrijpt het gewoon niet. Ik blijf niet achter je aan huppelen en aangeven of het anders kan.

Zij wou ineens de vriendschap redden, maar ik was er klaar mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven