wat te doen met veranderde vriendin?
zondag 26 juli 2015 om 18:49
Vanaf de middelbare school had ik een goede vriendin waar ik veel steun aan had. We gingen regelmatig samen winkelen en bleven toch altijd contact houden. We praatten over van alles en vooral over jongens. Het was bij haar af en toe meer klagen dan praten. De wanhoop waarom ze nog geen vriend had straalde ze uit tijdens haar gesprekken. Ondanks dat hadden we een leuke tijd. Tot 8 jaar geleden, toen ging het mis. Ze kreeg dan eindelijk de knul van haar dromen. Nou, ik heb het geweten. Al haar aandacht ging naar hem. Als we een dagje gingen winkelen deed zij niets anders dan met de jongeman smsen en bellen, tot mijn ergernis. Als ik er dan wat van zei "gunde ik haar geen vriend" en "moest ik de jongen niet". Ik had ook al voorzichtig de jongen zelf proberen te benaderen, dat ik het een beetje storend vond, maar de kerel zei: "Laat haar toch." Ja, en toen was er ruzie. Ik heb toen subtiel en netjes de vriendschap met deze -niet voor rede vatbare- vriendin beëindigd en vervolgens kreeg ik ook nog een mail terug dat ze hier geen problemen mee scheen te hebben en ze verweet mij dat ik me misdragen had... een paar jaar daarna hadden we het weer geprobeerd maar de aandacht van haar ging weer alleen maar naar de jongeman. Mijn ex was toen gelukkig ook bij deze afspraak, wat resulteerde in dat zij met hem zeker een meter voor ons liep! Ik maar weer niks laten horen, maar het zat me nog niet lekker. Dus ik heb een aantal jaren later toch maar weer contact gezocht, met de hoop dat ze wat opgehelderd was nu ze de vriend al jaren had. Leuke mails naar elkaar gestuurd, iedere dag. Dus mijn hoop werd er groter door en we gingen weer met zijn vieren afspreken, met mijn huidige vriend, haar vriend, zij en ik. (ja, de vriend moest echt mee!) en daar gingen we dan. We gingen bij de lunchroom zitten en zij gingen als eerste bestellen en mijn vriend en ik moesten de plaats bezet houden, was namelijk erg druk... zij hadden hun eten. Wij bestellen, zagen we tijdens het bestellen dat het tweetal al begonnen was met eten... daar begon ik me mateloos aan te irriteren. Daarna nog wat rondgelopen, zij heeft wel een beetje tegen me gepraat, maar meestal was ze toch bij haar vriendje in de buurt en was ze daar alles mee aan het bespreken. Later zijn we in een café gaan zitten en moesten mijn vriend en ik naar een klef stelletje staren al die minuten lang. Geknuffel, neusje-neusje, kleine kusjes, dat allemaal.
Ik weet niet meer wat ik met deze vriendin aan moet. Het is niet meer de vriendin waar ik zo veel lol mee had en die me zo gesteund heeft. Zit er wel mee. Wat vinden jullie?
Ik weet niet meer wat ik met deze vriendin aan moet. Het is niet meer de vriendin waar ik zo veel lol mee had en die me zo gesteund heeft. Zit er wel mee. Wat vinden jullie?
zondag 26 juli 2015 om 20:52
quote:Kerstvrouw schreef op 26 juli 2015 @ 20:50:
[...]
Ook als ze hem er altijd bij wil hebben, haar vriend en zij na jaren nog steeds klef gaan doen voor je neus, je compleet negeren als je met hen afspreekt omdat ze alleen maar oog hebben voor elkaar? Nou, jij liever dan ik.Dan niet meer, maar jij schrijft in je openingspost toch over de beginperiode?
[...]
Ook als ze hem er altijd bij wil hebben, haar vriend en zij na jaren nog steeds klef gaan doen voor je neus, je compleet negeren als je met hen afspreekt omdat ze alleen maar oog hebben voor elkaar? Nou, jij liever dan ik.Dan niet meer, maar jij schrijft in je openingspost toch over de beginperiode?
zondag 26 juli 2015 om 20:56
Einde vriendschap, lijkt me. Je hebt het geprobeerd, maar helaas. Ik zou het gewoon dood laten bloeden. Heel veel vrouwen zijn helaas zo, zodra er een man in hun leven is, bestaat de rest niet meer. Jouw "vriendin" lijkt ook zo'n type te zijn. Het is heel frustrerend, maar je kunt vriendschap niet eenmaal niet afdwingen. Kennelijk heeft zij er geen behoefte aan dat jullie samen afspreken.
Ik heb ook op deze manier geleerd dat sommige vriendinnen er gewoon niet je hele leven zijn. Per levensfase heb je weer andere vriendinnen.
Ik heb ook op deze manier geleerd dat sommige vriendinnen er gewoon niet je hele leven zijn. Per levensfase heb je weer andere vriendinnen.
Winter is coming...
zondag 26 juli 2015 om 21:00
quote:Kerstvrouw schreef op 26 juli 2015 @ 20:50:
[...]
Ook als ze hem er altijd bij wil hebben, haar vriend en zij na jaren nog steeds klef gaan doen voor je neus, je compleet negeren als je met hen afspreekt omdat ze alleen maar oog hebben voor elkaar? Nou, jij liever dan ik.
Na 8 (!!!) jaar nog steeds enkel oog voor elkaar?
Ik zou blij zijn voor mijn vriendin. Na al die jaren nog steeds verliefd zijn, is niet alledaags.
[...]
Ook als ze hem er altijd bij wil hebben, haar vriend en zij na jaren nog steeds klef gaan doen voor je neus, je compleet negeren als je met hen afspreekt omdat ze alleen maar oog hebben voor elkaar? Nou, jij liever dan ik.
Ik zou blij zijn voor mijn vriendin. Na al die jaren nog steeds verliefd zijn, is niet alledaags.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
zondag 26 juli 2015 om 21:03
quote:DorothyParker schreef op 26 juli 2015 @ 21:00:
[...]
Ik zou blij zijn voor mijn vriendin. Na al die jaren nog steeds verliefd zijn, is niet alledaags.Ik ben ook blij voor haar, alleen vind ik het wel zo netjes dat als je met anderen afspreekt, je ook zo op zijn tijd wat aandacht aan die anderen besteedt en hen niet negeert. Dan kunnen ze zich net zo goed met zijn tweetjes ophouden.
[...]
Ik zou blij zijn voor mijn vriendin. Na al die jaren nog steeds verliefd zijn, is niet alledaags.Ik ben ook blij voor haar, alleen vind ik het wel zo netjes dat als je met anderen afspreekt, je ook zo op zijn tijd wat aandacht aan die anderen besteedt en hen niet negeert. Dan kunnen ze zich net zo goed met zijn tweetjes ophouden.
zondag 26 juli 2015 om 21:10
quote:Kerstvrouw schreef op 26 juli 2015 @ 21:03:
[...]
Ik ben ook blij voor haar, alleen vind ik het wel zo netjes dat als je met anderen afspreekt, je ook zo op zijn tijd wat aandacht aan die anderen besteedt en hen niet negeert. Dan kunnen ze zich net zo goed met zijn tweetjes ophouden.
Na 8 jaar verwacht ik ook dat je nu wel weet hoe het gaat.
Je kan 8 jaar lang schreeuwen tegen een boom dat hij een hond moet worden. Na 8 jaar is het nog steeds een boom...
[...]
Ik ben ook blij voor haar, alleen vind ik het wel zo netjes dat als je met anderen afspreekt, je ook zo op zijn tijd wat aandacht aan die anderen besteedt en hen niet negeert. Dan kunnen ze zich net zo goed met zijn tweetjes ophouden.
Je kan 8 jaar lang schreeuwen tegen een boom dat hij een hond moet worden. Na 8 jaar is het nog steeds een boom...
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
zondag 26 juli 2015 om 21:37
quote:DorothyParker schreef op 26 juli 2015 @ 21:10:
[...]
dit.
en dat liedje van "dumdumdum, dum dum dum, some things will never change..."
[...]
dit.
en dat liedje van "dumdumdum, dum dum dum, some things will never change..."
The best is yet to come
zondag 26 juli 2015 om 22:17