Help....ik weet niet wat te doen....

10-09-2008 09:20 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik zit met een vraagje. Ik zit al 3 dagen thuis met een griep. Inclusief de bijbehorende koorts, diarree, en niets binnen kunnen houden.

Vandaag zou ik voor moeten komen bij de rechtbank, maar het gaat me echt niet lukken om er eerst 1 1/2 uur naar toe te rijden, en daar aanwezig te zijn. Ik krijg er niets van mee, plus dat ik er dan een rit van 3 uur van zou maken geloof ik....onderweg stoppende voor de opkomende diarree en het overgeven.

Nu staat in de dagvaarding die ik heb gehad, dat ik evt. zelfs wordt opgehaald...... En nu??? Ik heb geen advocaat, weet even niet meer wat ik moet doen.... HELP!!!??!!??? Zijn hier rechters/advocaten in de zaal die me kunnen helpen?
Je huisarts mag idd geen verklaring afgeven dat jij door ziekte niet kan komen, dit mag geen enkele huisarts.

Je hebt wel recht op je medisch dossier, die kun je opvragen bij de assistente en daar staat dan een verslag in van je laatste consult waar dan dus instaat dat je inderdaad ziek bent.

(Vind wel dat je ontzettend laks bent geweest in alles ongeveer met betrekking tot je rechtzaak)
Als ik het verhaal zo lees, dan vraag ik me af of Wittekap wel bij de huisarts is geweest voor haar ziekte. Ik schat zo in van niet.

Meid, gooi die smoezendoos eens weg (hij is toch al bijna leeg) en neem gewoon verantwoordelijkheid voor eigen handelen. Want laat me raden.... datgene waarvoor je de taakstraf kreeg... was ook niet je eigen schuld en het gevolg van een samenloop van buiten jou liggende omstandigheden?

Get a grip. Natuurlijk is het waar dat je ziek bent, maar het is ook waar dat je je daar gewoon even overheen kunt zetten voor zoiets belangrijks. Doe een dikke maandverband in je broek, neem verschoning mee en laat je rijden zou ik zeggen. Laat zien dat je ballen hebt.
Ik heb meerdere malen contact gehad met het parket vandaag. Ik fax een brief waarin de huisarts aangeeft geen verklaring te mogen afgeven. En een begeleidend schrijven, die de rechter evt. mee zou kunnen nemen mocht de zitting vandaag alsnog doorgaan.

Ik weet dat ik ontzettend laks ben geweest in alle m.b.t. de rechtzaak. Maar dit heeft een oorzaak.

Wel heb ik aangegeven vanaf het eerste moment waarop ik als verdachte werd aangewezen, dat ik schuldig ben, en de consequenties wil dragen voor mijn daden.

Dit heb ik ook in mijn brief gezet.

Is nu alleen maar afwachten denk ik....
Oh, je laksheid heeft een oorzaak... Ik kan eigenlijk geen oorzaken bedenken voor laksheid... Noua, behalve dat je gewoon laks bent dan.

Anders zou je spreken over overmacht.
Hoelaat was die zitting eigenlijk? Wel jammer dat je je verhaal niet kunt doen.

Nou ja, ik ben ook wel eens (lees: vaak) laks vooral rekeningen betalen enzo. Alleen met zulke zaken zou ik het niet in mijn hoofd halen. Ben daar dus weer te schijterig voor om te laks te zijn.
quote:wittekap schreef op 10 september 2008 @ 11:21:

Ik heb meerdere malen contact gehad met het parket vandaag. Ik fax een brief waarin de huisarts aangeeft geen verklaring te mogen afgeven. En een begeleidend schrijven, die de rechter evt. mee zou kunnen nemen mocht de zitting vandaag alsnog doorgaan.

Ik weet dat ik ontzettend laks ben geweest in alle m.b.t. de rechtzaak. Maar dit heeft een oorzaak.

Wel heb ik aangegeven vanaf het eerste moment waarop ik als verdachte werd aangewezen, dat ik schuldig ben, en de consequenties wil dragen voor mijn daden.

Dit heb ik ook in mijn brief gezet.

Is nu alleen maar afwachten denk ik....

Weer afwachten. Net zoals toen je een jaar op dat telefoontje zat te wachten

Ik zou dit echt vreselijk vinden en er alles aan doen om nu bij die rechtbank te komen. Je zit toch ook heel de tijd achter de computer te forummen? Als je thuis bent duik je meteen je bed in om lekker uit te zieken, dan voel je je waarschijnlijk ook een stuk beter omdat je geweest bent en alles in ieder geval duidelijk en afgerond is.

Snap hier echt niks van.
Je schrijft trouwens als topic titel "Help....ik weet niet wat te doen" anderen hier vertellen je wat te doen, dat advies volg je niet op en je doet gewoon wat jij goed vindt.

Waarom heb je dan deze topic geopend?
Nou ja, het getuigt natuurlijk wel van het hebben van ballen als je ziek bent en naar de rechtbank gaat.

Ik lig alleen niet de hele dag op bed als ik diarree heb, terwijl ik mij misschien wel ziek meldt op het werk. Puur omdat het zo ongemakkelijk is als je buik constant rommelt. Ik zou me uberhaupt niet kunnen concentreren uit angst dat ik een teken van mijn lijf ga missen en het in mijn broek doe.
quote:wittekap schreef op 10 september 2008 @ 09:53:

Mijn vriend is vorige week ziek geweest. Zondag begon het bij mij, dan warm...dan koud. Dus nee, is niet echt "schoolziek"

Heb even gebeld. Blijkt dat ik niet verplicht ben om te komen. Maar als ik niet kom, dan mijn zaak wordt behandeld alsof ik verstek heb laten gaan. Heel vervelend.......

Ik moet zowiezo een doktersverklaring opsturen, dus daar ga ik eerst achteraan bellen.

Baal er wel van zeg...... Gaat helemaal niet zoals ik had gehoopt. Heb 1 jaar geleden een taakstraf gekregen tijdens een zitting. Daar heb ik alleen mondeling mijn straf gekregen (moet je die ook niet schriftelijk ontvangen??) Een paar maanden later werd ik gebeld door iemand die de zaak behandelde (was net op het moment dat een familielid was overleden) hij zou mij op een later tijdstip weer bellen. Aangezien ik weet dat het nogal erg druk is daar, sta ik er niet raar van te kijken als dat pas na een paar maanden zou gebeuren. Ben nog steeds niet gebeld, en heb dus inmiddels een dagvaarding liggen. Ik heb echt geen idee met wie ik er over zou moeten bellen........Baal er echt van dat ik nu niet mijn zegje kan doen.....

Hopen dat de rechter de zittingsdatum wil verplaatsen, anders heb ik niet eens de mogelijkheid om mijn zegje te doen...........

Pfffffffffffffff

Fraai. Je hebt een jaar geleden dus een taakstraf gehad. Dan is je ook gezegd dat je de uitvoering daarvan met de reclassering moest regelen. Die nemen contact met jou op, maar daarnaast heb je een eigen verantwoordelijkheid om die taakstraf uit te voeren. Daar zal je ook gezegd zijn dat als je die taakstraf níet uitvoert, je naar de gevangenis gaat: de vervangende hechtenis. (Ruwweg: aantal dagen vervangende hechtenis = de helft van het aantal uren taakstraf. 120 uur taakstraf is dus 60 dagen zitten)

Als ik het zo lees, was die omzetting vandaag aan de orde. En dan kom je niet, wat de indruk voor de rechtbank nog eens versterkt dat je op zijn zachtst gezegd nogal laks bent. Eerst de straf niet nakomen en dan gewoon niet verschijnen op de oproep, en pas op het allerlaatste moment eens gaan bellen.

De rechtbanken zijn tegenwoordig erg streng met het aanhouden van zaken. Logisch. Heb je enig idee hoeveel dat kost? Een rechter, een officier, een griffier, een zittingszaal, een bode, een reclasseringsmedewerker die is opgeroepen om te getuigen. En dat allemaal voor jan met de korte achternaam. Allemaal te betalen van belastinggeld, dus rechtbanken moeten daar zuinig mee omspringen. En omdat jij te laks bent, moeten al die kosten nóg een keer gemaakt worden.

Dus het ligt er maar aan hoe mild de rechter is én of jouw late bericht überhaupt de zittingszaal bijtijds heeft bereikt. Worst case scenario is dat je zojuist bent veroordeeld tot zitten. Best case scenario is dat je binnenkort een nieuwe oproep krijgt en dan zou ik maar eens gaan oefenen op een héél goed verhaal.
quote:Dhelia schreef op 10 september 2008 @ 13:36:

[...]

Heb je enig idee hoeveel dat kost? Een rechter, een officier, een griffier, een zittingszaal, een bode, een reclasseringsmedewerker die is opgeroepen om te getuigen. En dat allemaal voor jan met de korte achternaam. Allemaal te betalen van belastinggeld, dus rechtbanken moeten daar zuinig mee omspringen. En omdat jij te laks bent, moeten al die kosten nóg een keer gemaakt worden.

Ja maar Dhelia, je snapt het niet. Ze is niet zomaar laks, haar laksheid heeft een óóóóórzaak!!!
Want laat me raden.... datgene waarvoor je de taakstraf kreeg... was ook niet je eigen schuld en het gevolg van een samenloop van buiten jou liggende omstandigheden?

Hahahaha, ik durfde het niet op deze manier te vragen, maar jij dus wel. Misschien heeft TO wel een slechte jeugd gehad.....

En ik ben heel benieuwd of TO nog naar de zitting is gegaan....
quote:kip7 schreef op 10 september 2008 @ 14:01:

[...]

Ja maar Dhelia, je snapt het niet. Ze is niet zomaar laks, haar laksheid heeft een óóóóórzaak!!! En die rechter van vandaag snapt het óók al niet, dus nou heeft ze zomaar een aantal dagen hechtenis aan d'r kont hangen. Eén troost voor TO: om die uit te zitten komen ze je echt zeker weten wel halen.
quote:Dhelia schreef op 10 september 2008 @ 14:38:

[...]

En die rechter van vandaag snapt het óók al niet, dus nou heeft ze zomaar een aantal dagen hechtenis aan d'r kont hangen. Eén troost voor TO: om die uit te zitten komen ze je echt zeker weten wel halen.

Nee, dat meen je niet! Zelfs als je aan de diaree bent?

OK, beetje flauw...maarja, dat heeft een oorzaak Ik vind het namelijk zo stom... En eigenlijk niet eens zozeer vanuit het perpectief van de belastingbetaler bekeken (ja ook!), maar vooral vanuit jezelf.

Waarom zou je jezelf het leven zo moeilijk maken door zo laks met die dingen om te gaan? Het maakt er je leven niet gemakkelijker op. Je leeft maar één keer, dus je moet er wat van maken. Dát zou voor mij persoonlijk de reden zijn om aan dit soort dingen de hoogste prioriteit te geven. Ik zou echt geen seconde rust hebben voordat zoiets goed afgehandeld is.

Vandaag lag er een mooie kans voor TO om te beginnen met écht de verantwoording te dragen voor je eigen leven. De regie in handen te nemen. Het maakt alles zoveel aangenamer als je dat doet. Dát nalaten, dat is wat ik niet snap.
ik vraag me af of haar naam iets te maken heeft met haar vervolging....
quote:Dhelia schreef op 10 september 2008 @ 13:36:

[...]

Fraai. Je hebt een jaar geleden dus een taakstraf gehad. Dan is je ook gezegd dat je de uitvoering daarvan met de reclassering moest regelen. Die nemen contact met jou op, maar daarnaast heb je een eigen verantwoordelijkheid om die taakstraf uit te voeren. Daar zal je ook gezegd zijn dat als je die taakstraf níet uitvoert, je naar de gevangenis gaat: de vervangende hechtenis. (Ruwweg: aantal dagen vervangende hechtenis = de helft van het aantal uren taakstraf. 120 uur taakstraf is dus 60 dagen zitten)

Als ik het zo lees, was die omzetting vandaag aan de orde. En dan kom je niet, wat de indruk voor de rechtbank nog eens versterkt dat je op zijn zachtst gezegd nogal laks bent. Eerst de straf niet nakomen en dan gewoon niet verschijnen op de oproep, en pas op het allerlaatste moment eens gaan bellen.

De rechtbanken zijn tegenwoordig erg streng met het aanhouden van zaken. Logisch. Heb je enig idee hoeveel dat kost? Een rechter, een officier, een griffier, een zittingszaal, een bode, een reclasseringsmedewerker die is opgeroepen om te getuigen. En dat allemaal voor jan met de korte achternaam. Allemaal te betalen van belastinggeld, dus rechtbanken moeten daar zuinig mee omspringen. En omdat jij te laks bent, moeten al die kosten nóg een keer gemaakt worden.

Dus het ligt er maar aan hoe mild de rechter is én of jouw late bericht überhaupt de zittingszaal bijtijds heeft bereikt. Worst case scenario is dat je zojuist bent veroordeeld tot zitten. Best case scenario is dat je binnenkort een nieuwe oproep krijgt en dan zou ik maar eens gaan oefenen op een héél goed verhaal.Amen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven