Hawaii rondreis

27-07-2015 16:16 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn vriend en ik gaan in Oktober/November een rondreis maken van ongeveer 4 weken. We zijn er nog niet over uit of het Nieuw Zeeland word of Hawaii. We zijn nu naar de Hawaii optie aan het kijken.

Nu weten we dat het openbaar vervoer op de meeste eilanden niet heel goed is geregeld (met uitzondering van Oahu) en dat is voor ons lastig, gezien ik geen rijbewijs heb en hij in jaren niet gereden heeft. We willen het liefst niet 3 weken op één eiland spenderen, maar willen dus als het even kan wel 1-2 andere eilanden zien.

Het liefst willen we dan ergens centraal op het eiland een hotel (all inclusive mag, maar ook een normaal hotel mag - budget is niet zo zeer een issue) in een stadje van waar er genoeg excursies starten of waar er opties zijn om meerdere dingen te zien op het eiland dmv OV. Ik wou hier dan ook vragen of mensen misschien tips hebben voor plekjes waar het handig is om te zitten op de eilanden?

Of is het hebben van geen auto en echt zonde? Dan is Hawaii wellicht niet voor ons. De vakantie is deels bedoeld om lekker te ontspannen, maar we willen ook wel wat dingen zien natuurlijk. Vooral dol op natuur. Iemand tips?
Waarom neemt je vriend niet 'n paar rijlessen om het op te frissen? Een huurauto geeft je veel meer vrijheid. Ook in Nieuw Zeeland trouwens.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 27 juli 2015 @ 16:18:

Waarom neemt je vriend niet 'n paar rijlessen om het op te frissen? Een huurauto geeft je veel meer vrijheid. Ook in Nieuw Zeeland trouwens.Hij is momenteel erg druk met afstuderen en we willen eigenlijk direct daarna gaan. Hij voelt zich er gewoon niet helemaal fijn bij, dus dan doen we dat natuurlijk niet. Wel ontspannen op vakantie.
Zou je dan niet beter 'n bestemming kiezen waar 'n auto niet zo noodzakelijk is, zoals bijv. Thailand en omliggende landen? En als je beiden je rijbewijs hebt en wat rijervaring doe je gewoon over 'n paar jaar dit soort bestemmingen waar zelf rijden erg fijn is. Of je moet 'n georganiseerde rondreis willen?
quote:redbuIIetje schreef op 27 juli 2015 @ 16:28:

Zou je dan niet beter 'n bestemming kiezen waar 'n auto niet zo noodzakelijk is, zoals bijv. Thailand en omliggende landen? En als je beiden je rijbewijs hebt en wat rijervaring doe je gewoon over 'n paar jaar dit soort bestemmingen waar zelf rijden erg fijn is. Of je moet 'n georganiseerde rondreis willen?Thailand is voor mijn vriend niet echt een optie. Vorig jaar ook naar California geweest en daar ook gewoon heel veel gezien (incl nationale parken); ook alles zonder auto, dus georganiseerd vinden we geen probleem. Zolang we maar kunnen ontspannen, maar ook wel dingen kunnen zien nog.
Ga naar Japan! Heel schoon, netjes, respectvol volk.

OV perfect geregeld en in de periode dat jullie willen gaan op zijn mooist (na bloesemperiode in april) en relatief droog.
In Australie kun je ook goed zonder auto, want als je de highllights wil zien moet je toch hoppen per vliegtuig. En ter plaatse zijn veel korte tourtjes beschikbaar die zowel door backpackers, luxe reizigers of camperreizigers geboekt worden.
Op Hawaii (Oahu en The Big Island (kona) iig) heb je ook van die pendelbusjes of toeristenbussen om bij de belangrijkste punten te komen. Nieuw-Zeeland ben ik nooit geweest maar Hawaii kan ik zeker aanraden. Er zijn ook tours naar het volcanopark, mauna kea en allerhande andere interessante dingen.

Voor wat betreft auto rijden, ik ben er ook geen grote fan van maar op Hawaii is het heel rustig rijden (buiten Honolulu). Je zou op the big island prima kunnen rijden ook als je het spannend vind want het is daar niet zo druk. Verder rij je daar in een automaat dus het is ook lekker makkelijk! Maar als je het echt niet wil dan zijn er ook genoeg alternatieven!
quote:redbuIIetje schreef op 27 juli 2015 @ 16:45:

In Australie kun je ook goed zonder auto, want als je de highllights wil zien moet je toch hoppen per vliegtuig. En ter plaatse zijn veel korte tourtjes beschikbaar die zowel door backpackers, luxe reizigers of camperreizigers geboekt worden.Hebben we ook overwogen, maar niet een heel goed gevoel bij dat land. Daarnaast..als we zover reizen zien we toch liever Nieuw Zeeland in die hoek. Mooiere natuur, en dat is voornamelijk waar we voor gaan. Ontspannen bij mooie natuur zeg maar. We voelen ons ook het meest op ons gemak in Engels sprekende landen en dan zijn Hawaii en Nieuw Zeeland ook wel voor de hand liggende bestemmingen (en Australie natuurlijk ook, maar die valt dus al af).
Zelf ben ik eerst in Nieuw Zeeland geweest en jaren later in Australie, maar hoewel beiden totaal verschillende natuur, is er geen tweede keus wat mij betreft. Ook qua bevolking beiden super!
Een soortgelijk (en misschien nog wel mooier) Nieuw Zeeland vind je ook veel dichterbij... Noorwegen! Echt een fantastisch mooi land!
Ik ben nog niet in Noorwegen geweest, maar ik weet zeker dat het niet kan tippen aan de diversiteit van Nieuw Zeeland. Het heeft voornamelijk wat gemeen met het Fjordengebied op 't zuidereiland en zelf was ik meer fan van de andere gebieden in NZ, het subtropische, de ferntrees, de prachtige stranden bij Tasman NP, hoewel ik Milford Sound ook absoluut de moeite waard vond.
Ik heb nieuw zeeland met de fiets gedaan en kan het absoluut aanraden. Ik heb er wel 4 maanden over gedaan (had geen haast en had een peuter bij mij dus we hadden een laag reistempo.)

Hawaï heb ik met de auto gedaan en maar zou ik ook wel kunnen fietsen als ik dat gekke plan toen al bedacht zou hebben.
Jak! Heb een enorme hekel aan fietsen, dus lijkt me niets. Sterker nog; ik zou het nog niet doen als ik geld toe zou krijgen! Bovendien zit je dan ook nog met al je bagage die je mee moet zeulen. In je auto ligt dat lekker in de achterbak terwijl je ergens gaat wandelen. Of gingen jullie enkel vanuit je hotels wandelen?
We fietsen maar 40-60 km per dag en gingen vanuit hotel/huisje/camping wandelen. Op de fiets zat de bagage in een karretje achter de fiets, mijn zooi op mijn rug nemen gaat zelfs mij te ver.

Als je niet van fietsen houdt moet je het zeker niet doen, maar ik heb zo ontzettend veel meer genoten van het langzame reisgenoot op de fiets dan wanneer je overal maar langsscheurt met de auto.

We hebben de eerste 8 dagen met een huurauto rondgereden omdat de boot met de fiets vertraagd was.
Ik ben een aantal jaren geleden op Hawaii geweest (Maui) en ondanks dat ik een voorliefde voor eilanden in de zon heb, zou ik me daar niet 4 weken kunnen vermaken. Wij hadden wel een auto en dat was ook wel nodig (weet niet hoe het op de andere eilanden is).

Ik vond het wel mooi, maar er zijn eilanden dichterbij Nl die mooier zijn. Daarnaast vond ik het ook erg duur.

Als je toch zo ver wilt vliegen, zou ik absoluut naar Nieuw Zeeland gaan. Een prachtig land en het klimaat is in die periode ook fijn.
Volgens mij zijn er op Hawaii genoeg tours te boeken waarbij ze je bij je hotel op komen halen.

Op tripadvisor kan je vast organisaties vinden.

Op Oahu is het ov inderdaad goed en je zou ook nog altijd een taxi kunnen nemen.

Ik zou me er in elk geval niet door laten tegen houden en gewoon gaan.

Wij hadden een combinatiereis Las Vegas en Hawaii (Oahu en Maui) In LV geen auto en in Waikiki maar 3 dagen en op Maui wel de hele tijd maar dat was omdat we de Road to Hana wilden rijden en de vulkaan s'nachts op wilden. Al zou dat vast ook georganiseerd kunnen.
Vakantie toch gewoon geboekt naar Hawaii. 5 dagen op ieder eiland. Sowieso op ieder eiland een tour, zodat we het grootste gedeelte van het eiland wel kunnen zien. Verder accepteren we dat we zonder huurauto niet op eigen houtje het hele eiland kunnen zien, dus we hebben leuke resorts geboekt. Fietsen huren kan ook altijd en we gaan gewoon lekker ontspannen! Op Oahu is er gewoon prima OV, dus daar het meest doen. Vooraf nog 9 dagen naar Los Angeles om vast de grootste jetlag te verwerken en omdat we die stad vorig jaar echt geweldig vonden.

Bedankt iedereen!
quote:Alwayshappy schreef op 05 augustus 2015 @ 13:56:

Vakantie toch gewoon geboekt naar Hawaii. 5 dagen op ieder eiland. Sowieso op ieder eiland een tour, zodat we het grootste gedeelte van het eiland wel kunnen zien. Verder accepteren we dat we zonder huurauto niet op eigen houtje het hele eiland kunnen zien, dus we hebben leuke resorts geboekt. Fietsen huren kan ook altijd en we gaan gewoon lekker ontspannen! Op Oahu is er gewoon prima OV, dus daar het meest doen. Vooraf nog 9 dagen naar Los Angeles om vast de grootste jetlag te verwerken en omdat we die stad vorig jaar echt geweldig vonden.

Bedankt iedereen!Ik was benieuwd hoe het is geweest, wij gaan eind dit jaar ook en op Oahu hebben we geen auto geboekt.
quote:dolfje schreef op 18 maart 2016 @ 20:22:

[...]

Ik was benieuwd hoe het is geweest, wij gaan eind dit jaar ook en op Oahu hebben we geen auto geboekt.Het was helemaal geweldig. Beste vakantie van ons leven eigenlijk. Natuur was onwijs mooi (je hebt er echt alles) en door middel van excursies hebben we alsnog het hele eiland eigenlijk wel gezien (en dat was het geval bij elk eiland wat we aandeden). Hawaii is echt de perfecte mix van prachtige oceanen/ontspannen en heel veel groen/bergen/valleien. Tof dat je ook gaat! Ga je geen spijt van krijgen. Wel heel ver vliegen, daar hadden we nog de meeste moeite mee. Tours waren allemaal erg goed geregeld. Op Oahu heb je dat eigenlijk niet eens nodig. OV is daar gewoon erg goed geregeld. Met de bus bijna het hele eiland afgegaan op eigen initiatief.
Leuk dat je nog even reageert!

Wij zijn 5 jaar geleden ook geweest en gaan nu weer,zo leuk vonden we het.

Ben inderdaad van plan om Veel met de bus te gaan doen.

Je het verre vliegen is een nadeel,vooral de terugweg. .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven