Vliegtickets schiphol

27-07-2015 14:35 47 berichten
Ik heb een vraag ik wil een weekend naar london en ik heb een bewindvoerder dus geen gezag over mijn rekening en geen iDEAL ik krijg weekgeld en daar heb ik gespaard rond de 200 euro, dus mijn vraag is kan ik op schiphol een ticket kopen?
quote:Tas28 schreef op 27 juli 2015 @ 15:56:

[...]

Ik wil niet afhankelijk zijn, ze doet al zoveel voor me dan kan ik toch ook de reis zelf betalen? Ik durf het niet te vragen. Het is dat ze haar studie (bedrijfseconomie master) heeft afgemaakt en dat ze getrouwd is met een man die het breed heeft. En ik heb dat allemaal niet voor elkaar als gastouder. Dan wil ik minstens mijn reis betalen.Goed van je! Toch zou ik wel even overleggen met je bewindvoerder. Misschien is er nog een spaarpotje waar je iets van meekrijgen.
Alle reacties Link kopieren
De makkelijkste manier lijkt mij dat zij voor jou het ticket dan voorschiet.

Dan kun je het haar terug betalen.
quote:Tas28 schreef op 27 juli 2015 @ 15:56:

[...]

Ik wil niet afhankelijk zijn, ze doet al zoveel voor me dan kan ik toch ook de reis zelf betalen? Ik durf het niet te vragen. Het is dat ze haar studie (bedrijfseconomie master) heeft afgemaakt en dat ze getrouwd is met een man die het breed heeft. En ik heb dat allemaal niet voor elkaar als gastouder. Dan wil ik minstens mijn reis betalen.

Dat is heel nobel van je, maar bedenk van te voren wel hoe je dat gaat doen. Met ¤200 naar Schiphol is geen goed idee. Overleg met je bewindvoerder naar de mogelijkheden.

En hoe ga je het daar doen? Elke dag naar Pret a Manger of Greggs? Of krijg je geld mee van je zus? Hoe ga je reizen in de stad? Je kan gaan lopen, maar dan ga je het niet redden naar Camden Market of Spitalfields. Koopt je zus dan een Oystercard? Je vergeet een aantal kosten die wel bij zo'n reis horen.

Je kan het wel niet leuk vinden om in een bus te zitten, maar die bus stopt op Victoria Coach Station (1-2 stops van South Kensignton Tube / Circle of District), dat kan je gewoon lopen. Je kan die reis betalen én geld over houden voor de verblijf daar.
quote:hoelahoepla schreef op 27 juli 2015 @ 15:40:

[...]

Als je congestion charge betaald wel.

Je hebt geen idee wat je gaat doen. Overleg alsjeblieft met je bewindvoerder.

Je zus klinkt trouwens erg rijk. Een auto en woonruimte in Kensington....

Nou, het is niet alsof ze 3 weken word gedropt in de jungle van Nicaragua.

Haar zus komt haar halen en heeft blijkbaar geld om daar te wonen, prima toch?
quote:geordie schreef op 27 juli 2015 @ 16:11:

[...]

Nou, het is niet alsof ze 3 weken word gedropt in de jungle van Nicaragua.

Haar zus komt haar halen en heeft blijkbaar geld om daar te wonen, prima toch?Het is niet de jungle van Nicaragua nee, maar ze heeft niet zomaar een bewindvoerder. Als je niet weet hoe lang je moet reizen, dat je zus in de duurste wijk van London woont of wat bijkomende kosten zijn, is het wel goed om daar over na te denken. London is een dure stad. Zeker als je financieel niet lekker zit zijn dat wel dingen waar je rekening mee moet houden.
quote:hoelahoepla schreef op 27 juli 2015 @ 16:15:

[...]

Het is niet de jungle van Nicaragua nee, maar ze heeft niet zomaar een bewindvoerder. Als je niet weet hoe lang je moet reizen, dat je zus in de duurste wijk van London woont of wat bijkomende kosten zijn, is het wel goed om daar over na te denken. London is een dure stad. Zeker als je financieel niet lekker zit zijn dat wel dingen waar je rekening mee moet houden.Ik vind het wel goed dat je goed advies geeft ik weet niks van london en ik wist ook niet dat kensington duur is weer wat geleerd. En hoeveel denkje dat ik minstens op zak moet hebben? Is het leven daar duur?
Eurostar trein misschien ook nog een optie? vanaf Brussel in 2 uur in Londen!
quote:Tas28 schreef op 27 juli 2015 @ 16:24:

[...]

Ik vind het wel goed dat je goed advies geeft ik weet niks van london en ik wist ook niet dat kensington duur is weer wat geleerd. En hoeveel denkje dat ik minstens op zak moet hebben? Is het leven daar duur?

Leven daar is erg duur.

Ik ben laatste nog een weekend geweest en ben niet elke dag uitgebreid uit eten geweest, sliep bij vrienden en heb nergens toegang voor betaald.

Was in totaal (zonder shoppen) iets meer dan 300 kwijt voor 4 dagen (exclusief reis dus he, dus puur voor openbaar vervoer, een hapje eten, een biertje doen enz.)
quote:rosekapje schreef op 27 juli 2015 @ 16:25:

Eurostar trein misschien ook nog een optie? vanaf Brussel in 2 uur in Londen!Dat is net zo duur als vliegen.
quote:Tas28 schreef op 27 juli 2015 @ 16:24:

[...]

Ik vind het wel goed dat je goed advies geeft ik weet niks van london en ik wist ook niet dat kensington duur is weer wat geleerd. En hoeveel denkje dat ik minstens op zak moet hebben? Is het leven daar duur?

Het leven daar is erg duur. Je geeft de pond uit als een euro (koers is nu ongeveer 1,30 of 1,40 euro voor 1 pond) en eigenlijk nog iets meer. Je kan best goedkoop eten vinden, maar dan moet je weten waar je moet zijn. Ik denk dat je gerust op 10-20 per dag* kan rekenen voor alleen eten en drinken (en dan ga ik uit van minimale dingen en geen avondeten). Voor een reisje met tube ben je zo 3 pond kwijt (met een oystercard 1,40 binnen zone 1 - enkeltje!).

* Ontbijt (broodje bij een zaakje-op-de-hoek en koffie): 5-7 pond

• snack (cupcake o.i.d): 3 pond

• Lunch: Meal-deal bij Marks & Spencer voor 5,50
quote:hoelahoepla schreef op 27 juli 2015 @ 16:45:

[...]

Het leven daar is erg duur. Je geeft de pond uit als een euro (koers is nu ongeveer 1,30 of 1,40 euro voor 1 pond) en eigenlijk nog iets meer. Je kan best goedkoop eten vinden, maar dan moet je weten waar je moet zijn. Ik denk dat je gerust op 10-20 per dag* kan rekenen voor alleen eten en drinken (en dan ga ik uit van minimale dingen en geen avondeten). Voor een reisje met tube ben je zo 3 pond kwijt (met een oystercard 1,40 binnen zone 1 - enkeltje!).

* Ontbijt (broodje bij een zaakje-op-de-hoek en koffie): 5-7 pond

• snack (cupcake o.i.d): 3 pond

• Lunch: Meal-deal bij Marks & Spencer voor 5,50Bedankt ik zal er even over na gaan denken misschien trip verplaatsen en in het najaar gaan.
quote:Tas28 schreef op 27 juli 2015 @ 16:53:

[...]

Bedankt ik zal er even over na gaan denken misschien trip verplaatsen en in het najaar gaan.Reken het ook even door met je bewindvoerder. Wellicht kan er meer dan je denkt.
Alle musea zijn trouwens gratis in Londen, dus dat is wel een aanrader!

En een rondje over Camden Market is ook leuk als je niks kan kopen. Dus de activiteiten hoeven opzich niks te kosten.
quote:AnAppleADay schreef op 27 juli 2015 @ 16:57:

En een rondje over Camden Market is ook leuk als je niks kan kopen. Dus de activiteiten hoeven opzich niks te kosten.Thanks ik ben benieuwd hoe het zal gaan.
quote:AnAppleADay schreef op 27 juli 2015 @ 16:57:

En een rondje over Camden Market is ook leuk als je niks kan kopen. Dus de activiteiten hoeven opzich niks te kosten.Dat is niet waar. De meeste musea zijn gratis, maar lang niet allemaal (bijv. Sloan's Museum, wat super gaaf is, vooral op kaarsjes avond).

Voor Camden Market moet TO vanaf Kensington toch met de tube, en dat kost ook geld. Ben je zo weer 5 euro lichter.
quote:hoelahoepla schreef op 27 juli 2015 @ 17:00:

[...]

Dat is niet waar. De meeste musea zijn gratis, maar lang niet allemaal (bijv. Sloan's Museum, wat super gaaf is, vooral op kaarsjes avond).

Voor Camden Market moet TO vanaf Kensington toch met de tube, en dat kost ook geld. Ben je zo weer 5 euro lichter.

Oh alle musea waar ik ben geweest waren in ieder geval gratis, maar kan dat sommige wel betaald zijn...

TO, waar woon je? Als je in de buurt van Den Bosch woont, mag je mn Oyster card hebben, kan je met korting reizen.
quote:AnAppleADay schreef op 27 juli 2015 @ 17:01:

[...]

Oh alle musea waar ik ben geweest waren in ieder geval gratis, maar kan dat sommige wel betaald zijn...

TO, waar woon je? Als je in de buurt van Den Bosch woont, mag je mn Oyster card hebben, kan je met korting reizen.Ik woon in omgeving haarlem. Superlief dat je het aanbied kan je het via de post opsturen optie?
quote:AnAppleADay schreef op 27 juli 2015 @ 17:01:

[...]

TO, waar woon je? Als je in de buurt van Den Bosch woont, mag je mn Oyster card hebben, kan je met korting reizen.

De meeste musea zijn ook gratis. Maar zelfs in de grote musea heb je tentoonstellingen waar je (flink) voor moet betalen. Hier wordt vaak geroepen dat het allemaal gratis is, maar dat is dus niet zo

De oystercard is trouwens vooral voor forenzen (dus 1x heen en weer op 1 dag). Als je van plan bent veel te reizen met de tube in een paar dagen, kan een X-aantal-dagen-kaart goedkoper uitvallen. Bij de Oystercard betaal je per enkeltje, bij een dagkaart een totaal bedrag. Het kan dus zijn dat een dagkaart goedkoper uitvalt. (wel een lief aan bod van je!)

TO, mocht je niet in den bosch wonen, een pay-as-you-go oystercard kost 3 pond en kan je op elk station kopen bij de balie.
Een oystercard is per dag nooit duurder dan een dag ticket. Hoeveel je ook reist per dag, de oystercard maakt er dan het goedkoopste tarief van.
Oystercard kost 5 pond, maar die krijg je ook weer terug wanneer je hem inlevert.

Er zijn meer luchthavens dan Heathrow, oa Luton, Gatwick. Het is vaak goedkoper naar een kleinere luchthaven te vliegen. Als je dan ook al vooraf online de easybus boekt, kun je heel goedkoop naar de stad reizen. De trein is vaak duur in Engeland.

Ben je gebonden aan het weekend of kun je ook door de week en dan op zaterdagmiddag terugvliegen? En wat komt jouw zus uit? Het kan enorm schelen als je op minder populaire tijden vliegt. Zeker als je op het laatste moment pas boekt. En laat iemand anders het voor je boeken als je geen creditcard hebt, je ontkomt er bijna niet aan met vliegen.

Iemand noemde de meal deal van Boots als lunch, die is echt prima en voordelig.
En veel plezier!
quote:erizo schreef op 28 juli 2015 @ 14:24:

Oystercard kost 5 pond, maar die krijg je ook weer terug wanneer je hem inlevert.

Er zijn meer luchthavens dan Heathrow, oa Luton, Gatwick. Het is vaak goedkoper naar een kleinere luchthaven te vliegen. Als je dan ook al vooraf online de easybus boekt, kun je heel goedkoop naar de stad reizen. De trein is vaak duur in Engeland.

Ben je gebonden aan het weekend of kun je ook door de week en dan op zaterdagmiddag terugvliegen? En wat komt jouw zus uit? Het kan enorm schelen als je op minder populaire tijden vliegt. Zeker als je op het laatste moment pas boekt. En laat iemand anders het voor je boeken als je geen creditcard hebt, je ontkomt er bijna niet aan met vliegen.

Iemand noemde de meal deal van Boots als lunch, die is echt prima en voordelig.Dank ik ga even nog doorsparen en dan kijk ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven