Advies voor dagje uit dochter 3.5 jaar !

28-07-2015 12:05 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn van mening dat kinderen niet zo nodig naar pretparken moeten om het leuk te hebben. We blijven dan ook vaak in de buurt en maken het daar gezellig. Picknick in de tuin of in het bos. Speeltuin in de buurt.

Maar nu dochter inmiddels 3.5 jaar is vraagt ze soms of we ook niet eens een dagje ' echt' weg gaan.

Ik dacht aan een dierentuin of speelpark. Natuurlijk komt ook de efteling ter discussie...

Wat zijn jullie tips?
Hof van kaatje in Wijchen

Pret-inn in Malden

Tivoli in Nijmegen

Kabouterpad in Beek-Ubbergen

Brakkefort in Nijmegen

Blije Dries in Wijchen

Irrland in Duitsland

Genoeg 'simpels' en toch leuks te doen voor kleintjes.

Ben zelf ook niet weg van de Efteling. Veel te groot en veel te lange wachtrijen. Echt een overgewaardeerd park. Geef mij dan maar een kleiner Hellendoorn, bijvoorbeeld. Echt leuk park, stuk goedkoper, mooi overizichtelijk en lekker knus.
Oud Valkeveen is in het Gooi. Fijn publiek.
quote:_blabla_ schreef op 28 juli 2015 @ 13:21:

[...]

Voor als het regent: Mokeytown in Wijchen is misschien wel leuk, indoor klim/speelhal voor kinderen.Dat vind ik pas vreselijk. Vooral als het regent, het zit echt helemaal tjokvol kinderen die helemaal hyperdepieper zijn, je kan nergens meer zitten, een hoop gekrijs en geschreeuw. Aan de tafels allemaal tokkievolk die zichzelf helemaal volstampen met friet en frikandellen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Maïsdoolhof in Nijmegen

Natuurmuseum in Nijmegen

Watermuseum in Arnhem

Openluchtmuseum in Arnhem

De Spelerij in Dieren (aanrader!)
quote:Maleficent schreef op 28 juli 2015 @ 13:27:

[...]

Dat vind ik pas vreselijk. Vooral als het regent, het zit echt helemaal tjokvol kinderen die helemaal hyperdepieper zijn, je kan nergens meer zitten, een hoop gekrijs en geschreeuw. Aan de tafels allemaal tokkievolk die zichzelf helemaal volstampen met friet en frikandellen. Dan moet je dus naar pret-inn in Malden gaan. Ruim opgezet, goede akoestiek (=geen knallende koppijn na afloop), loungebanken, goed restaurant. En wifi.
Aardbeienland in Horst lijkt me ook leuk. Ga ik deze zomer zeker eens heen.
Julianatoren is favoriet bij zoon van bijna 3. Leuke shows en attracties die allemaal geschikt zijn voor deze leeftijd.
quote:Monti schreef op 28 juli 2015 @ 12:31:

Dierenpark de Wissel in Epe

Dit dierenpark bestaat niet meer. Is failliet... (misschien ben ik mosterd, heb alleen de eerste paar reacties gelezen).

Bij Paleis t Loo in Apeldoorn hebben ze op de laatste 2 dinsdagen van juli en de eerste 2 dinsdagen van augustus prins(ess)endag...
Het is trouwens ook leuk om eens te kijken naar de theaterprogrammering voor kinderen in de schouwburg of de bibliotheek. Daar zijn ook vaak peutervoorstellingen.
quote:Maleficent schreef op 28 juli 2015 @ 13:27:

[...]

Dat vind ik pas vreselijk. Vooral als het regent, het zit echt helemaal tjokvol kinderen die helemaal hyperdepieper zijn, je kan nergens meer zitten, een hoop gekrijs en geschreeuw. Aan de tafels allemaal tokkievolk die zichzelf helemaal volstampen met friet en frikandellen. Oeh, dat klinkt niet best. Ik ben er nog nooit geweest, maar omdat ik er vlakbij woon leek het me wel iets voor mijn kinderen (2,5 en 1,5) om binnenkort een keertje heen te gaan. Maar dat is geen aanrader dus?
@blabla, ik ben het niet met Maleficient eens. Gewoon een keer gaan kijken en je eigen mening vormen! (veel plezier, haha)
Naar zo'n binnenspeelparadijs moet je met peuters gaan:

- als de zon schijnt

- op een ochtend als het ouder gespuis gewoon op school zit

Hier betaal je op schooldagen minder als je tussen 9 en 12 gaat (peuterochtend). Vind ik ideaal voor mijn 2.5-jarige, want die kan dan ook gewoon lekker in het 4+ gedeelte spelen zonder omver gelopen te worden. En ik ga dan gewoon mee . En een paar uurtjes is lang genoeg voor die kleintjes. Wij gaan naar Ballorig in Tilburg, maar er zijn er vast meer met zo'n peuterochtend.
quote:Star schreef op 28 juli 2015 @ 13:07:

[...]

Ik zit in jouw team

Ik heb een schurfthekel aan de Efteling. En aan het Sprookjesbos in Enkhuizen trouwens ook Sprookjesbos wilde ik toevallig as vrijdag heen, maar geen aanrader?
quote:Monti schreef op 28 juli 2015 @ 13:48:

[...]

Sprookjesbos wilde ik toevallig as vrijdag heen, maar geen aanrader?

Ik ben er zelf nooit geweest, maar twee vriendinnen (met kleine kinderen ) zijn laaiend enthousiast.

Ik zou het zelf niets vinden denk ik, vind de Efteling ook geen klap aan.
quote:MinkeDeWit schreef op 28 juli 2015 @ 13:12:

Ik vind de Efteling geweldig maar ben er al jaren niet geweest. Ik zou er graag nog een keer heen gaan met gelijkgestemde volwassenen. Met de kinderen is het vooral gezeur, die durft daar niet in, de ander zus en zo niet, en niemand wil in zijn eentje naast de wachtrij van 50 minuten wachten. Dan moet er weer een plassen, wil een ijsje, sprookjesbos is stom...

Met een peuter (ook gedaan) is al helemaal niet leuk. Dan ben je veroordeeld tot de suffe attracties en ze willen constant gedragen of 'ook in zo'n wagentje'.Ik heb dus een abonnement en mijn broer en schoonzus ook. Ik ga dus altijd met hem, zodat er iemand bij dochter kan blijven. We wisselen een beetje af wie er in bv de baron gaat en wie dan ondertussen met dochter wat anders gaat doen. Binnenkort gaan we met het hele gezin en dan zal oma wel vooral bij dochter blijven gok ik zo. Ik vind een dag pretpark hartstikke leuk met haar, maar als je zelf ergens in wil is het wel handig om wat meer mensen mee te hebben idd. Binnenkort gaan wij naar phantasialand en dan blijft dochter bij opa en oma
quote:vitamined schreef op 28 juli 2015 @ 13:54:

[...]

Ik ben er zelf nooit geweest, maar twee vriendinnen (met kleine kinderen ) zijn laaiend enthousiast.

Ik zou het zelf niets vinden denk ik, vind de Efteling ook geen klap aan.Ik vind er sowieso geen klap aan die pretparken en alles wat er op lijkt, gruwelijk die massa mensen, lawaai, zoetigheid, wespen en ga naar door maarja je moet wat Ben alleen met jongste dochter en ze wilt graag iets leuks doen.
quote:Iekx schreef op 28 juli 2015 @ 13:44:

@blabla, ik ben het niet met Maleficient eens. Gewoon een keer gaan kijken en je eigen mening vormen! (veel plezier, haha)Ik wel. Ballorig en MonkeyTown is gewoon hel op aarde.
quote:Star schreef op 28 juli 2015 @ 14:00:

[...]

Ik wel. Ballorig en MonkeyTown is gewoon hel op aarde.Hel op aarde Exact dat ja.
Die springparadijzen zijn best okee voor een keertje, maar niet echt het toonbeeld van wholesome familyfun als je dat zoekt . Geen daglicht, zodat het ook voor de vampieren onder ons aantrekkelijk is, alles galmend en gefrituurd en vooral veel plastic en schuimrubber in primaire kleuren gelardeerd met onbestemde viezigheid. Je moet het gewoon een keer meemaken
quote:Star schreef op 28 juli 2015 @ 14:00:

[...]

Ik wel. Ballorig en MonkeyTown is gewoon hel op aarde.Kijk, jij zegt het een stuk beknopter
quote:Monti schreef op 28 juli 2015 @ 14:03:

[...]

Hel op aarde Exact dat ja.Ik ben er wel eens geweest hoor. Ik noem het altijd de plastic hel. hahaha
Stressed is just desserts spelled backwards
Haha, ik adviseer toch ook niet om vanaf nu wekelijks te gaan.

Maar voor een regenachtig dagje vind ik het echt prima te doen. Inderdaad zijn die peuterochtenden prima.

En ik ben zeker geen tokkie...! ;)
quote:Pantax schreef op 28 juli 2015 @ 14:07:

Die springparadijzen zijn best okee voor een keertje, maar niet echt het toonbeeld van wholesome familyfun als je dat zoekt . Geen daglicht, zodat het ook voor de vampieren onder ons aantrekkelijk is, alles galmend en gefrituurd en vooral veel plastic en schuimrubber in primaire kleuren gelardeerd met onbestemde viezigheid. Je moet het gewoon een keer meemaken

Ik hou wel van gefrituurde zooi, maar niet zo van schreeuwende en rennende kinderen. Eigenlijk hou ik helemaal niet zo van kinderen. Behalve van mijn eigen kinderen.

Oudste zoon is het met me eens en ik hoef dus ook niet naar dat soort ongein. Dat vindt hij veel te bedreigend.
Ik hou ook erg van gefrituurde zooi en zelfs van andermans kinderen. Maar niet zo van geen daglicht en van herrie. Ik ben altijd helemaal gaar na zo'n dag. Het werkt nog het beste om gewoon mee te springen. If you can't beat them, join them
Irrland in Duitsland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven